Tuesday, July 7, 2015

Jaga kecantikan jaga langkah

Kaki yang kita miliki ini termasuklah peha, lutut, betis, tapak kaki dan jari-jemari kaki pun kita jaga rapi. Potong kuku, letak perapi, sapu lotion dan sebagainya. Sebelum menyarung kasut siap bersetokin lagi. Betapa kita semua amat menjaga kecantikan kaki walaupun kedudukannya paling di bawah dalam seluruh anggota yang kita miliki. Namun andai kaki terluka sedikit pun pasti kita akan terasa kesakitannya hingga melibatkan seluruh tubuh badan kita. Terseliuh kaki akan berdencutlah perjalanan yang diatur.  

Setia menemani - Lama sungguh aku menggunakan jenama ini dan belum ada niat untuk menukar ke jenama lain.
Bagaimanapun cantik kaki kita langkah kena atur dengan sempurna. Seiringkan langkah kaki yang disusun dengan niat di hati ke arah yang mendapat keredhaan Allah.


~~ Kaki kita pun sekadar pinjaman sementara bukan milik kekal.~~

35 comments:

idzwa kamaruddin said...

alahai termalu pulak sebab saya tak biase jaga bab kaki...err...nak kene tukar kene jaga semua la pulak sebab dah la "pinjam" pastu tak jaga pulak..*malu*

SalbiahM said...

tulah, kaki pun kena jaga kan..kalau sakit, satu badan tak ke mana

Inani Hazwani said...

betul tu kak. semua pasal diri kena jaga :)

Nieyl said...

Singgah pagi...
semua kena jaga...kaki pun :)

Angah said...

angah pernah tengok orang tak boleh pakai kasut kerana ibu jari kakinya cekam....uii..sakitnya, memang wajarlah kita menjaga kaki kita sebaiknya

Cho Zila said...

betoitu kaki kitani kalau sakitjer macam satu badan sakitkan.. maalumler di situlah pergerakan kitakan..

Cho Zila said...

betoitu kaki kitani kalau sakitjer macam satu badan sakitkan.. maalumler di situlah pergerakan kitakan..

paridah said...

KALAU SAKIT KAKI ALAMAT TAK BERGERAK KE MANA..SUSAH NK BUAT APAPUN...BETAPA PENTINGNYA MENJAGA KAKI DAN KESIHATANNYA...

amirah said...

kdg2 tak sempat kak..huhuhu..teringin nak membelai diri tp kekangan masa apakan daya...

norhidana miswan said...

franch oil nih mmg sesuai utk rawatan kaki ke apa... minyak nya berkesan

betul tuh kak, tanpa kaki pincang lah kegiatan kita

Kakcik Nur said...

Kebelakangan ini kian kerap terasa betapa hidup ini akan berakhir bila-bila masa sahaja...

Mummydearie said...

Kaki pun kena jaga juga walaupun kedudukannya paling bawah sebab kaki yang selalu terkena kotor dahulu *_*

Saya pun ada satu jenama ni memang kekal pakai sejak umur 20-an lagi. Dah serasi malaslah nak bertukar-tukar jenama.

Ann Ishak said...

saya pakai lotion baby johnson je kak :p

saniah ibrahim said...

alahai kakzakie sya ni jadi surirumah sepenuh masa ,tak terpakai losyen2 bagai kalau dah kerja2 rumah asik ke bilek air selalu ...Cuma sesekali merendam kaki dengan air suam dan sedikit garam je ...

Zee Suhaini said...

cantik luaran dan cantik dalaman..
salam 20ramadhan kak..lama tak jalan sini..

elly nadyra said...

oh kaki
selalu gak ngelat sapu lotion
sampai kasar kakiku ini
oh kaki

PeRdU cINta said...

Betuk kak..hati dan akal memberi arahan..kaki mengorak langkah..

iryanty ahamad said...

dah lama tak jaga kaki..setakat potong kuku aje..:-))

aizamia3 said...

Walau tak secara konsisten tapi kaki tetap menjadi keutamaan dalam penjagaan kesihatan diri..

Eye_nee said...

Selalu terlepas pandang bahagian paling bawah pinjaman ALlah ni Kak...padahal dia lah yg banyak berjasa...Hrmmm...tkasih atas ingatan...

suka suka said...

Part kaki paling malas... dapat belaian selepas berkebun je.. bila rajin siap kena berus lagi .. K Mar dah lama guna sabun mandi brand franch oil ni..

Nor Azimah said...

Semuanya wajib disyukuri, moga dengan kaki yang dikurniakanNya percuma ini kita gunakan untuk mengabdikan diri sepenuhnya, moga kaki itu saksi kebaikan sajadi sana nanti.

Malinda said...

dulu2 rajin gak letak losyen kaki sebelom tido tapi dah lamaaaa tak buat...sian kaki saya kak nasibnye tak terbela gituuu...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Saya pun dah lama tak letak lotion kat kaki kat.. Terima kasih Tolong ingatkan..

eMMe said...

Assalam Kak Zakie, malu dgn kak zakie yg rajin jaga kaki, saya nak jaga kaki saya pas ni, n rajin2 sapu lotion, huhuhuhu... TQ kak Zakie, menyedarkan saya, huhuhuhu....

Fiza Rahman said...

Bagusnya akak. Saya ni jarang sangat nak berlotion kat kaki tu. Malu plak rasanya.

QasehnyaRania said...

betul tu kakak
lenguh kakki pon dah terasa inikan pulak kalau sakit
tp x pnh guna produk mcm kakak tu

Puan Kutu said...

betul kak zakie menjaga kecantikan kaki seiring langkah.sy ni bab losyen malas sikitlah kakak.hehe..klu da serasi dengan satu product. memang susah kita nk berpaling tadah

eelobor said...

orang laki jugak yg senang dalam bab penjagaan nih.... hahahaha

kakyon said...

selalu orang beri perhatian kat muka aje nak putih gebu licin..bahagian kaki sering di lupakan.ada orang tua pernah kata..kalau nak tengok orang tu pembersih ke tidak..lihatlah kakinya dulu..wallahuaklam..

kakyon said...

selalu orang beri perhatian kat muka aje nak putih gebu licin..bahagian kaki sering di lupakan.ada orang tua pernah kata..kalau nak tengok orang tu pembersih ke tidak..lihatlah kakinya dulu..wallahuaklam..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

betul tu kakak, kesihatan diri harus dijaga dengan sebaiknya.

Qaseh Abadi said...

walaupun kedudukan kaki paling bawah, tapi ia anggota penting jgk.. tak bergerak ke mana sangat lah kalau kaki xdak.. sakit sikit je seluruh badan xleh kemana2.. :-)

hainom OKje said...

Dinda selalu lupa pakai losyen kanda....hihi
Dinda tak tetap dgn satu benda kanda.....belasah jer apa brand pun

sya mimie said...

Tanpa kaki, hilanglah langkah kita..