Monday, January 9, 2017

Anugerah PBSM dan tanggungjawab

Punyalah lama dari sebelum masuk IPTA sampai sudah keluar baru dapat sijil yang satu ini.

Ucapan - Sebelum majlis penyampaian sijil dimulakan dengan ucapan presiden PBSM Johor dan diikuti oleh ucapan presiden PBSM Pontian.
Semua - Bergambar kenangan bersama mereka yang dianugerahkan
Penyampaian - Alhamdulillah akan sentiasa di praktikkan
Banyak sijil Kak Reen berkaitan dgn PBSM (Persatuan Bulan Sabit Merah) kerana dari dulu dia mempunyai wawasan mahu bersama-sama dengan NGO yang terlibat dengan misi membantu saudara di Palestine tetapi sehingga kini masih belum kesampaian. Kini sudah mula bekerja pun. Belajar undang-undang tapi kerja lain dari yang diimpikan. "Sementara belum bertemu yang dituju duduk dululah bagi meraih pengalaman". Itu kata aku. Mama dia pun dulu bukanlah mengambil bidang PA tetapi melompat dari satu syarikat ke satu syarikat akhirnya begini jadinya. Tetap menjadi kuli sehingga pencen mungkin sebab sudah malas mahu melompat lagi. Biarlah anak-anak pula belajar melompat.

Siang hari bekerja jadi kuli orang lain malam hari jadi kuli papa pula. Siapa lagi yang mahu membuat quotation, delivery order dan invoice yang papa mahu. Dapat juga papa mengurangkan kos membayar gaji. Dulu mama kena buat sekarang ada anak sendiri yang buat boleh bayar ikut suka tidak perlu EPF/Socso😉

~~ Selagi masih bernafas ada tanggungjawab yang perlu digalas.~~

30 comments:

nhhas said...

Hihihi... comel lah akak zakie ni.
kerja melompat-lompat katanya.
banyak pengalaman tu kak...
hihihi...

good luck kak reen...
Alhamdulillah ada pekerjaan untuk dikerjakan dan semangat serta diberi kekuatan untuk bekerja. Kerana tak semua boleh melaluinya.

Kamsiah Yusoff said...

Alhamdulillah..niat yg murni semoga dipermudahkan...teruskan dik..

Norhayati Mohd Isa said...

Semoga kak reen berjaya dalam kerjaya nya..
Boleh ajer buat kerja kebajikan sebagai sampingan..
Rasa seronok juga mengikut berbagai missi membantu ni kan kak..

Saya ni tiga kali lompat kak..
Rasanya cukup sampai sini jer lah sampai pencen hihihi..

nuyui a.k.a miss YUI said...

moga dipermudahkan urusan.. inshaaALLAH..

Acik Erna said...

Semoga berjaya kak reen..dan dapat tunaikan impian

Kakcik Nur said...

Semoga Allah SWT permudahkan perjalanan kerjaya Kak Reen... :)

Khairul Bariah said...

semoga Kak Reen berjaya dan mencapai impian hidupnya. Kerja lompat2 tu biasalah kak utk timba pengalaman.

norhidana miswan said...

tahniah kak reen... moga lps ni apa yg diimpikan jd kenyataan...

dulu dana ngn adik2 pun join pbsm jgk... teringat maktek yg sgt aktif sebagai ahli pbsm sampai hitam2 muke dia sbb join pbsm duk perbarisan n kursus sana sini... sampai peringkat negeri bagai

tp ada 1 masa mak dana kene zink sampai kene jahit kt hospital dia blh panik, siap suruh guna handiplast je sedangkan luka tu lebih 1 inci... nsb lah dana tak panik, suruh balut ngn kain n bwk pi spital...

Kayu Manis said...

Selagi kederat ada kak.
Byk mulut nak di suap.
Mcm nor lagi terkedek2..nak naik tgga..rasa mcm nak jatuh tersungkur pun ada...anak perhiasan dunia,akhirat esok doa dri diorg yg soleh dn solehah.

Jgn kita dlm mgejar dunia jgn lupa akhirat itu aje.jadi hamba yg bermanfaat.bagus sgguh hati anak akak ada cita2 yg sgt besar utk bantu muslim yg sngsara di luar sana..amin knor doakan yg terbaik utk anak2 akak..muah..muah..

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Tahniah tau, semoga terus berjaya dan mencapai apa yg dicitakan

paridah said...

Kak reen sertai NGO yg bnyk buat kerja kebajikan di mana saja...bagus sgt tu..moga segala impiannya disempurnakan Allah.

Puteri said...

Zaman sekolah dulu, saya menyertai Puteri Islam. Sebab pertama, tak ada lelaki. Hihi. Punyalah malu masa dulu. Sekarang dah boleh control sikit la :P

Sebab kedua,tak ada kawad. Heuhh, tengok kawan² PBSM berpanas terik di dataran sekolah pun dah cukup terasa bahangnya. Kagum dengan semangat kental ahli PBSM!

nurbijen said...

Tahniah buat kak reen...
Semoga cita citanya tercapai suatu masa nanti :)

Saya ka uni dulu join St John sbb mcm cantik jer bila tgk org pakai uniform :)
Skrang dah byk lupa skill yg belajar dulu2... huhuhu

IQ = Iez Qis said...

wahh, tahniah dapat anugerah pbsm, tggugjwb yg dipupuk dri sekolah memang bagus kan kak?

Amy Hilmirda Daud said...

Tahniah untuk kak Reen. Lamanya nak dapat sijil tu.

Umie Adli said...

Semoga kak reen boleh mencapai cita-citanya suatu hari nanti

CikNaa said...

dah besar dah anak akak kan.. tak sabar saya nak macam ni..hehe.

PeRdU cINta said...

Sekarang Kak Reen ya ganti mama tolong papa...alhamdulillah..

nohas said...

bagusnya terlibat dgn PBSM..banyak yg dah dipelajari..

in shaa Allah, akan bertemu jg pekerjaan yg sesuai dgn ijazah..amiin..

Nieyl said...

Tahniah kak reen....:)

Fiza Rahman said...

Tahniah kak Reen.

Julia Johari said...

Wauuu hebat kak reen...syabas...
Penat ye kak zakie lompat2 kerja...sama lah kak...sekarang juju selesa kerja sekarang je...nak kumpul duit je

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...tahniah buat kak reen kerana telah menghabiskan sesi pembelajaran dan sudah mula bekerja...betul tu cari pengalaman dulu sebelum dpt apa yg dicitakan tu...:)

wahida said...

wah bagusnya berkecimpung dlm pbsm...siap ada niat nak pi palestine...
murni sgt hajat tu..semoga tercapai segala yang diimpikan hendaknya...ameen...

nadhie wueen said...

bagusnya ada pengalaman macam ni. sangat bermanfaat :)

Cho Zila said...

lama sangattu... asalkan dapat yer dak... bagus aktivitini banyak pengalaman berguna untuk dimanfaatkan... kerja lompat2ni bagus juga sebab tengok adik2 kat ofisni... gaji tinggi dan banyak pengalaman...

adianiez AIDA said...

aida dulu pun melompat2 jugak time keje swasta.
biasa ler tu.
awal2 karier...
moga sukses ekk dgn pe je yg dilakukan...

HeNRieTTa JoSe said...

suka tgk PBSM...segak berpakaian putih....sama macam navy....

Emarieys said...

Tahniah untuk Kak Reen.

hainom OKje said...

Baguslah kanda Kak Reen ada niat membantu mcm tu....
Tahniah ye Kak Reen.