Monday, March 14, 2011

Allah the Almighty

The incident happened on October 26, 2010 at our neighbour country Indonesia, open my eyes that volcano eruption caused fatalities. Honestly from my own perception, the news that published widely through media shown how great Allah Such a big mountain can explode and carry huge lava non-stop almost two weeks. But it is sad moment when published that few Muslim/Islamic villagers still believe that the eruption is due to a spiritual case. Again these couple a day we received great shock when Japan was attacked by the silimar disaster just after a few weeks ago New Zealand facing the disaster. Latest, Japanese nuclear plant has been hit by another hydrogen explosion. Just imagine if these photos happened to us? Na'uzubillah Himinzalik.

Dribble dribble....

Oozing lava into ocean.......

Commotion in the ocean....

Fireworks at Stromboli volcano
Enter at your own risk.....

Downpour.....

Big splash......

You would never have seen this..... amazing

A volcano is an opening, or rupture, in a planet's surface or crust, which allows hot magma, volcanic ash and gases to escape from below the surface. "Kunfayakun" Allah no one can aspect the disasater happen similarly on what has happened at Indonesia, New Zealand dan recent now at Japan. Ya-Allah we believe all these are to show us You the Almighty.




68 comments:

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,

Ya Allah, enable me under your mercy and let me die in faith.

Subhanallah, Walhamdulillah, wallahuakbar.

kakcik said...

Subhanallah - Maha Suci Dia yang mengkehendaki sesuatu untuk terjadi...

cemomoi said...

nampak cantik tapi menakutkan.. moga Allah pelihara kita semua

ainnoraini said...

Allah maha kaya dan maha pengasih...
DIA lebih mengetahui segala2nye...setiap kejadian...

Kakzakie said...

Wa'alaikumsalam ahmad humaiari,

It's everyone wish cikgu. Scared but it actually remind us how weak we are if to compared with what has happened.

Kakzakie said...

Kakcik,

Kejadian demi kejadian moga makain mendekatkan kita kepadaNya.

Kakzakie said...

cemomoi,

Dalam percikan warna merah/oren yg cantik itulah moga membuka hati kita semakin sedar akan ada Qudrah dan Iradah Nya.

Kakzakie said...

ainnoraini,

Benar ain. Kemampuan kita sangatlah terhad.

si para para said...

ranggup di luar tapi panas di dalam...

err kak pakai BI. ni yang saya lemah ni.hehe

Seksi Bani said...

salam..

so many warnings and signals from Allah, yet many of us still can't see and acknowledge them...

Amy Syaquena said...

Subahanaallah , allah maha mengetahui segala2nya setiap kejadian yang terjadi..

Cikgu Nurin said...

Menginsafkan...

My Little Diary said...

kuasa allah SWT... cukup menjadikan kita insaf dgn kejadian sedemikian..

sahromnasrudin said...

ALLAH MAHA BESAR..Sangat hebat penciptaan-Nya

Kakzakie said...

si para-para,

Cantik dipandang tapi untuk iktibar dihati tidak terpandang...

Sesekali refresh bahasa orang....:)

Kakzakie said...

Wa'alaikumsalam Seksi Bani,

Open the eye doesn't meant can see what has happened caused the matter will continuosly with no heart feeling....

Kakzakie said...

Amy Syaquena....

Subhanallah Amy, kenalah kita ambil iktibar atas setiap kejadian....

Kakzakie said...

Cikgu Nurin....

Betul cikgu, insaf dan takut...

Kakzakie said...

My Litle Diary,

Kakak pun sama Rima. Mengenang apa jadi pada bayi dlm kandungan kesan dari nuklear itu juga....

Kakzakie said...

Sahromnasrudin,

Allah pentadbir seluruh alam....

lalink7 said...

wsalam..tiba2 saya tegeliat lidah baca entri dlm bi..hehehe..

akak..Allah Maha Besar..semoga kita sentiasa dilindungi olehnya..satu lagi jaga la bumi kita nie agar tidak merajuk..

wa khairul onggon said...

Semoga negara kita selamat dan aman tenteram menjadi negara yang diRahmati dan diberkati sentiasa oleh Allah SWT.. Mintak dijauhkan dari sebarang bala bencana..

nukilanaffiza... said...

masyaallah...takut kita lihat akan kuasaNya...semoga kita dijauhkan dari malapetaka...

apa kata ke sini plak...

http://nukilanaffiza.blogspot.com/2011/03/tsunami-oh-tsunami-nauzubillah.html

Mutiara Bernilai said...

KAkzakie..

Allah Ya Allah,
T______T

takutnye,,,dosa mutiara banyak sgt..

Allah ~

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Semoga Allah SWT melindungi semua manusia agar tak ditimpa musibah. Sesungguhnya pada dia kita mohon ampun dan pada dia kita minta pertunjuk. Aminn

encikReza said...

insaf²
tp knape insaf saya hanya sekadar kata²

iskh....

kakpah said...

semuga Allah selamatkan kita daripada menghadapi bencana besar seperti ini. amin.

Citarasa Rinduan said...

ssalamualaikum kakakku.......
subhanallah..satu berita yang amat memeranjatkan kami semua...

begitu besar kejadian dan keajiban...
Allahuakbar

s a r said...

assalamualaikum kakzakie :)

nauzubillah..
too many signs that He give to us but..
hmm.. there is still forgotten or also maybe preoccupied..

ibuintan said...

subhanallah... cantik namun amat mengerikan

Allah Maha Berkuasa atas segalanya

ckLah said...

Subhanallah....


"KUN FA YAKUN" Kata ALLAH...

Penjejak Mimpi said...

subhanallah..
pelbagai perasaan bercampur baur bile bace entri ni dan tengok gambar yang di attach kan..
takut.. insaf.. rase kerdil dll..
muge menjadi peringatan buat kite sume, insya allah..

Kakzakie said...

lalink7,

Biar pun telah disediakan peralatan canggih utk memberi panduan bila kejadian akan berlaku tiba masanya butan manusia ada kelalaiannya....

Kakzakie said...

wa khairul onggon,

Harapan semua umat sejagat mohon dijauhkan bencana yg tidak diduga itu.

Kakzakie said...

nukilanafizza,

Bila kita ada rasa takut bererti kita masih ingat kepada si Pencipta.

Kakzakie said...

Mutiara Bernilai,

Ketakutan kita kerana kita sedar kita terlalu kerdil kalu dibandingkan dgn kekuasaannya....

Kakzakie said...

Cik Ina MDDC,

Kakak pun sama Cik Ina. Semoga sekelian umat beringat akan kekuasaan Allah dan berdoa moga kita semua terselamat. Amin...

Kakzakie said...

encikReza,

Itu penyakit namanya. Kena cari penawar. Hehehe...

Kakzakie said...

kakpah,

Amin Ya-Robbal-'Alamin....

Kakzakie said...

Wa'alaikumslam Citarasa Rinduan,

Ayu tahu sewaktu kejaidn kami sekeluarga sedang dlm percutian. Dalam kereta papanya asyik mentazkirah anak-anak tentang kiamat.

Sama-sama kita berinagat Ayu....

Kakzakie said...

Wa'alaikumsalam s.a.r,

A lot of signals given by Allah to us but yet we seems treat it as disaster...

Kakzakie said...

ibuintan,

Dalam kecantikan itu Allah memberi peringatan kepada kita ibuintan....

Kakzakie said...

ckLah,

Tiada siapa mampu menghalang kunfayakun Allah....

Kakzakie said...

Penjejak Mimpi,

Bersamalah kita mengingatinya dan berdoa moga kita terhindar dari bencana tersebut. Masya-Allah...

Cikgu Tie said...

Semoga dapat memberi kita keinsafan dan bertambah-tambah sedar betapa hebatnya kebesaran Allah.

Melati said...

Ya Allah,.....

Mamamya said...

terpegun seketika.....menginsafi kekurangan diri...

azian said...

kakzakie...
ya allah...betapa besarnya keagungan ALLAH...

IMANSHAH said...

subhanallah kak..tak dpt bayangkan bgaimana api neraka Allah

eelobor said...

Maha Suci Allah...Yang Mentadbir Sekalian Alam

(✿◠‿◠) said...

menakot kan!!!

noor said...

~Subhanallah cantik
dlm cantik tuh takut debar sumer ada

Ati Masrif said...

indah sekali

tetapi ...

sangat merbahaya...

minta di jauhkan dari negara kita ni

makdara TERdiva said...

Allahuakbar!

natural disaster yg kita tak tau bila akan berlaku..semuanya dengan keizinannya..

gambar2 semua nampak cantik tapi tragik!

nabilah_2908 said...

Ya Allah....terasa kepanasannya....(-_-)

jom ke APA KATA HATI pulak,
DARI KERANA MATA

Kakzakie said...

Cikgu Tie,

Benar cikgu. Keinsafan dan terus ketaqwaan kepada sang pencipta.

Kakzakie said...

Melati,

Allah maha besar....

Kakzakie said...

Mamamya,

Terpegun betapa Allah terlalu agung...

Kakzakie said...

azian,

Dah tak terkata bila melihat itu semua ye....

Kakzakie said...

IMANSHAH,

Tak terjangkau akal fikiran kita cikgu....

Kakzakie said...

eelobor,

Siapalah kita kalau hendak membanding Pentadbir Sekelian Alam ye eelobor....

Kakzakie said...

WaWalicous,

Bila takut menandkan kita tahu ada yang lebih berkuasa dari kita....

Kakzakie said...

noor,

Dalam kecantikan itu Allah tunjukkan pada kita bahawa manusia tidak mampu membuat seperti itu...

Kakzakie said...

Ati Masrif,

Itulah doa kita dan semua rakyat Malaysia. Takut ye Ati... mula membayang anak-anak kecil....

Kakzakie said...

makdara TERdiva,

Negara yg besar masih boleh kelihatan lagi kalau sebuah semenanjung seperti kita Masya-Allah.... na'uzubillah....

Kakzakie said...

Nabila_2908,

Semoga menjadi iktibar. Kepanasan tidak terbanding api neraka. Ya-Allah.....

munna said...

Allahu Akhbar... semoga ada rasa insaf bila kita melihatnya

Kaseh said...

subhanaALLAH..