Friday, June 24, 2011

Balik kerja

Stereng dipusing lagak sebagaimana selalu sambil telinga mendengar alunan muzik radio IKIM. Keluar pagar terus menuju laluan sama. Tangan bergerak tanpa mata memandang dihadapan laluan yang biasanya adalah jalan satu hala telah ditukar menjadi dua hala. Ponn...ponn..... kereta dihadapan memberi isyarat. Nyata sungguh bila ada mata tidak digunakan dengan sepenuhnya tetapi mengikut kata hati dan tangan yang bergerak mengikut rasa seperti selalunya silap tidak disedari.

Tangan diangkat tanda terima kasih memberitahu kesilapan aku sambil kereta mencari arah yang betul. Laluan sebelah jalan sepenuhnya tidak boleh dilalui kerana sedang diperbaiki. Sangkaan hanya diri sendiri yang keliru tidak sama sekali bila sebaik saja kereta dihadapan membelok, dihadapanku sebuah van seolah-olah tidak sedar memandu menuju ke arah kereta buruk aku yang masih aku sayangi. Selain hon aku tekan, brek dan lampu serentak bertindak mengikut arahan otak aku mulut juga berteriak "Ya-Allah mak!!.". Tidak sangka otak aku yang tadinya lembab bila terjadi depan mata boleh juga bertindak cepat. Huh.... mujur Allah masih mahu selamatkan aku dan juga pemandu yang aku kira macam aku tadinya. Dup-dap-dup-dap dada aku berdegup kencang.

Bergerak terus hingga tiba di tempat membayar tol, berkali-kali aku tenyeh kad masih juga penghadang tidak terbuka. Pusing balikkan kad masih juga keadaan yang sama. Hati mula berkata mana mungkin baru top-up RM100/- minggu lepas creditnya habis. Datang adik penjaga tol.

Kak salah kadlah kak... kad apa nie?

Eh... oh ye ke?

Malunya. Adakah patut aku tenyeh-tenyeh kad membership satu syarikat bagaikan Touch & Go. Sengih sambil ambil kad tersebut lalu aku tukar kad yang betul. Bila kad yang disentuh betul tentulah penghadang memberi laluan. Adik tadi tersenyum. Dalam hati aku membuat hipotesis sendiri yang adik itu mesti berkata kakak ini sudah ada simptom alzheimer.

Kad yang di atas inilah yang mengelirukan aku. Jelas rekabentuknya jauh berbeza.
"Kenalah akuilah awak tu dah tua...." itulah kata kad yang dibawah agaknya

100 comments:

ajumohit said...

hehehe lawakla akak ni, sib bek adik tu tegur, kalau xde org kt situ jenuh nak reverse plak hahaha

nurkass said...

subhanallah kak zakie..
istighfar kak..fikiran bercelaru ye kak..
lain kali waktu nak balik tu tenangkan fikiran, tarik nafas..
ingat org2 yg tersayang..nasib baik takde ape2..take care kak..:)

~ yus ~ said...

hehehe..akak lain kali hati-hati ya. Tapi betul juga kan, kalau biasanya itu jalan sehala, tiba2 dah jadi dua hala mesti kita tersilap..

Pasal kad tu pun, lain kali kena tengok betul2 tau! ...Mungkin gabra akak pasal insiden pertama tu belum hilang kot, tu yg tersalah pandang dan ambil kad...:)

kakcik said...

Bila terkujat, mesti terkeluar perkataan tak "ALLAH"/"MAK" secara spontan, kan?

Syukurlah tiada perkara buruk yang terjadi. Alhamdulillah.

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

Tua dengan pengalaman...tak siapa boleh lawan...

Sharifah Nadzarah said...

assalam kak..
hehe alhamdulillah akak xde ape2..& mugkin disebabkan insiden tu akak masih lagi panic sampai tersalah amik kad.
alhamdulillah hari ni sy dah beransur pulih. smlm sy mc.

suri solehah said...

alhamdulillah tak ada kejadian tak elokkan..pasal tersilap tu..saya penah jugak jd mcm akak..masa kt tol penang bridge..dah lah ramai kt belakang..sy tenyeh silap kad..yg tak tahan tu..keta belakang kelam kabut duk hon..

sayangsayangibu said...

kadang2 ada suatu hari kita terkalut kan?

NM02 said...

mmm... ai selalu cam tu yu..

miloais said...

nasib baik tak jadik yg tak elok...
hati2 kak bawak kereta tu....

bujal X said...

mengelamun jauh sangat nih~he~~

dwaty said...

ni mesti coz masih dup dap dup dap... tu yang sampai salah kad ye kak?? hehe... sib baik takde apa2..

Mamamya said...

aduhai kak zakie...t'senyum2 lia baca n3 akak pagi ni.....plg x tahan yg akak salah tenyeh kad tue...;D byk fikiran agaknya kak zakie nie..... :D

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hati-hati bila memandu kak..apa yg difikir agaknya tu?

wahida said...

hehehe...klaka saya baca n3 akak kali ni..mcm mana la boleh tersilap kad tu kak...jauh beza sgt tu..hehe...akak fikir benda lain ni...

akak lain kali berhati2 di jln raya yer...

My Little Diary said...

ish... bila pegang steering jer.. mesti kena fokus pada pemanduan
jgn biarkan fikiran melayang ke tmpt lain....

saniah said...

tua ke?ehh jgn la cakap tua..:) dugaan je tu so lain kali kena focus ms memandu...:)

cemomoi said...

sekarang ni memang banyak sangat kad, kay mydin la, jusco la, tesco lagi, nasib la kad nikah tak sama design cam tu kalo dak yang tu pon tenyeh kat mesin atm @ plaza tol

errr... dua ari lepas, saya pon hampir eksiden sebab orang lain yang lalai

rATu kEBaYA said...

hehehe... lawaklah kak.. mungkin dia bertindih kot.. tu yg salah capai..

Penjejak Mimpi said...

Bukan tua tapi veteran.. at least kad T&G kakak tu masih ade corak dan gambarnye. Jangan macam sy punye; langsung putih terus. Gambar kemane.. coraknye pon kemane.. :)
Sebab da 6 tahun duk tenyeh kad tu..

azian said...

kak zakie yg sy rindui...
sy sibuk sikit...heheheh...bisneswomen la katakan...hahahha...geli je kan kan...akak, nurienne dah ok ke???kesian dia duk kat bilik org bersalin lak....kl yan pun malu....huhuhu...
akak mungkin tua dr usia tapi muka akak nampak masih muda...awal 30an gitu...alamkkkk....cam sebaya sy laaa kak...heheheh

azi said...

Salam Kak zakie..
Akak...bila kita dalam keadaan terkejut..memang kita kelamkabut sikit...bukan sebab akak dah tua le..he..he..
Akak...apapun syukur..Allah memberikan perlindungan kepada akak...nasib baik tak jadi apa2...lain kali hati2 ye kak...

munna said...

mula ngeri dgn pengalaman akan yg nyaris nak eksident tu.. tapi lepas tu kelakar pula bila part yg salah kard tu...hidup mmg sentiasa berputar kan kak zakie

Zaitun said...

Syukur kakzakie takde apa2,jauh sangat mengelamun agaknya sampai kad pun tersalah tenyeh.

Acik Erna said...

assalam kakzakie..kerap kalai jugak tersalah kalau pasal kad ni kan..
pernah jugak suami kena tegur..sebab selambe aje..pegang smar tag..lepas tu bising2 palang tak terangkat..dia lupa ..ingatkan lalu lorang smarttag..rupanya lorong touch n go..ta disentuh macam manalah nak terangkat..

IMANSHAH said...

mujo tak bagi kad peneganalan

Ann Huda (Ate) said...

Allah - Mak dan Alamak bunyi cam dekat jer...

Kalau Ate yg terkena cam tu pasti tekawa tak henti2.

sahromnasrudin said...

heheheeh..sy pun pernah tersweep tesco card..berangan kot hheheheheeee

Cik Ina Do do Cheng said...

Assalamulaikum kak zakie,

Manusia kalau tak pernah wat silap bukan manusia tu . bila baca entry ni tiba-tiba teringat kisah cik ina, nak ambik tiket komuter ke kg raja uda, masa tu cik ina berada kat komuter port klang, geramnya beberapa kali masuk duit tekan nama stesyen , asyik reject. dekat nak 5 kali, sampai beli tiket kat kaunter. nak gelak, bila ingat balik, rupanya cik ina tekan stesyen port klang gak, cam mana mesin tu nak terima.mesin tu kat port klang.

makdara TERdiva said...

daya ingatan menyusut selari dgn peningkatan umur..hehe

penah terjadi org kuarkan duit kat ATM guna kad kredit..

Kakzakie said...

@ ajumohit: Boleh kakak tak perasan aju. Reverse kad berkali-kali masih tak perasan juga


@ nurkass: Entahlah Kass. nak kata bercelaru tak juga sebab balik pun macam biasa. Cuma dlm kepala nak masak apa bila tiba rumah nanti itu perkara biasalah....

Abu Aiman said...

memang banyak membership kad sekarang ni. saya selalu 'tumpang' kad2 itu kat dalam purse isteri, sbb purse lagi gemok dari wallet... hehe..

Kakzakie said...

@ ~Yus~: Yang kakak geram abang-abang gelap tu langsung tak letak tanda. Kakak pun tak perasan. Tanda dijadikan jalan dua hala cuma dipermulaan projek. Kakak yg dtg dari tengah manalah nampak.... Lagi kad itu pun samalah tangan pakai capai je...


@ kakcik: Nasib masih baik lagi kakcik. Sama-sama cina tu pun break mengejut jugalah sebab dia macam kakak juga tak perasan

Kakzakie said...

@ ahmad humairi: Wa'alaikumsalam Cikgu. Macam perli kakak je bunyinya cikgu. Kakak tahu cikgu lagi hebat kalau nak kata pengalaman.


@ Sharifah Nadzarah: Kalau dah silap SN tak boleh kata apalah. Cuma Allah masih nak selamatkan. Mudah-mudahan SN sberansur sembuh. Selsema/batuk biasa lambat sikitlah..

Kakzakie said...

@ suri solehah: Ialah suri nasib tak jadi apa-apa sebab baru mula keluar gat so masih slow lagi.... mujur masa kakak dok meneyeh kad taka da kereta lain. masing-masing dah nampak kakak terkial-kial semua pergi lorong lainlah:)


@ ayang-sayangibu: Kakaklah tu sya kalut tanpa sebab.

Kakzakie said...

@ NM02: Hm... kena beringat kalau selalu bimbang juga


@ miloais: Dah berhati-hati rasa didalam hati; tapi hati tak bekerjasama dgn mata dan otaklah masa itu milo. Hehehe....

Kakzakie said...

@ bujal x: Manalah kakak ada masa nak mengelamun. Cuma itu dah jadi kebiasaan, bila keluar gate terus ambil lane kanan...


@ dwaty: Ia juga kot dwaty. tapi kakak rasa masa tu dah tak ada rasa dup-dap lagi:)

Kakzakie said...

@ Mamamya: Rasanya macam tak adalah fikir banyak apa Lia. Tapi dah kakak kata benda itu kebiasaan pakai sekali imbas macam betul kadnya; tapi tak ada kerjasama mata dgn tangan itulah jadinya


@ Rina AVAIL: Kakak tak fikir apalah. Cuma fikir balik nak masak apa. Itu saja....

Kakzakie said...

@ wahida: Ada mata pandang-pandang, ada tangan pegang-pegang wahida. Tapi kena ada kerjasama batu betul. Kalau tak tangan pegang mata tak pandang. Tenyeh lain kad.... hahaha....


@ My Little Diary: Pegang stereng memang niat nak balik. Sebab lane kanan tempat laluan kakak selalu dah jadi jalan org pergi. Kakak tak perasanlah Rima...

Kakzakie said...

@ saniah: eh... yelah mana boleh kata tua kan. Bapak kakak lagilah tua. hehe.... tak nak mengakulah kononnya


@ cemomoi: Betul. Dlm purse kakak entah kad apa saja. Ada lagi tak muat purse masuk dalm celah handbag. Org perempuan biasalah...
Nasib baik jugalah cemomoi. Sujud syukur kena selalulah kita kan...

Kakzakie said...

@ Ratu Kebaya: Tidak bertindih pun kad itu. Susun macam biasa tapi masa tangan kakak ambil kad mata tak pandang. Hati pula kata betul otak tak terfikir salah. Hmm.... itulah jadinya.


@ Penjejak Mimpi: Kakak ada 3 kad T&G. Dua provided by the company. Itulah kalau nak salah tak boleh nak kata apa...

NOOR FATIN said...

saya penah jadi mcm tu. hampir2 nak masukkan kad the store dalam mesin atm. kan kad cimb warna merah. kad the store pn merah. hampir2. hehehe

Kakzakie said...

@ azian: Tak rinduuu yg tua tapi yg comel-comel kakak rindu. Hahaha... businesswomen is good sign. Nurienne dah ok tapi akak ingat nak bawa ke specialist. Eh... lupa kakak "old is gold" Hahaha....


@ azi: Entahlah azi, rasanya masa tiba di toll dah tak ada rasa kelam-kabut pun. Cuma perseimbangan otak+tangan+mata tak balance. Itulah symptom usia bertambah azi. Kena admit:)

Kakzakie said...

@ munna: Benarlah munna walau apa juga perancangan kita ras yg terbaik tapi ada masa kita silap juga


@ Zaitun: Dlm perjalanan telinga kakak masa semalam kan radio IKIM ada rancangan soal-jawab dgn Dr. Asmadi soal-jawab tentang anak-anak (rancangan Permata Hatiku)itulah agaknya khayal Kak Zai...

gedek! said...

belom tua lagi....

otai je

Kakzakie said...

@ Acik Erna: Oh... ada juga yg macam kakaklah ye. Itu khayal atau apa ye acik? Salah lorong nak reverse belakang mesti dah ada kereta lain kan...


@ IMANSHAH: IC kakak dalam pocket lain. Kad-kad membership dan T&G satu deret sama tempat. Dah nak terkena cikgu...

Kakzakie said...

@ Ann Huda: Masa kena mana boleh ketawa Ate... sengih dan automatic dada berdegup. Nasib tak lemah jantung


@ sahromnasrudin: Eh... kakak tak berangan shah...Cuma kakak khayal tak tengok betul-betul:)

sarah-najwan said...

saya ada gak blind spot gtu kak..kdg2 kita xsedar ada kereta..sekali sdh dkt ngan kita..minta dijauhkan ..

akak byk mikir ni..tu psl tertukar kad..ehehehe

Kakzakie said...

@ Cik Ina DDC: Hairan kan Cik Ina ye. Kenapalah bila pertama kali buat tak lepas patut kita cek. Ini tak kita dok tenyeh juga. Mesti masa itu otak kita tak cukup pusing 360 degree.


@ makdara TERdiva: Lumrah kehidupan MDT; sampai masa kita pun jadi nenek. Heeee tak dapat kakak bayangkan masa itu mungkin tangan pun dah menggigil nak sentuhkan T&G ke mesin sensornya:)

Kakzakie said...

@ Abu Aiman: Kakak punya yang guna sesekali dah masukan dalam handbag. Mana yg guna selalu itulah susun dlm purse.


@ NOOR FATIN: Kalau kad ATM tak apa Fatin sebab dia keluar balik. Kakak pun pernah juga tapi taklah lama sebab kad tidak diterima terus sedar...

Kakzakie said...

@ gedek: Oh kakak tersilap ye gedek. Hmmm... pandai gedek nak sedapkan hati


@ sarah-najwan: Bro-bro kulit hitam yg kerja itu pun satulah cikgu tak ada bagi signboard. Manalah kakak perasan.

Banyak fikir apa ye cikgu. Anak-anak sajalah....

nukilanaffiza... said...

hahahaha..lawakla akak ptg nih....depan PC ni saya gelak sorang2 baca entri akak...hahahaha....

Kakzakie said...

@ nukilanaffiza: Jangan ketawakan kakak fen. Nanti sampai masa fen kena baru tahu. Hehehe....

ckLah said...

Hihihihi...teringat seorang datin yang terkeluar 'kad ahli Zhulian' masa nak bayar barang dengan kad kredit di kaunter...

bersama kak Es said...

kak Es kalau bab2 eksiden ni rasa sangat trauma. Minta2 kita dijauhkan ye kak zakie.

tp kelako bila tersilap kad tu...

JARI YANG TERBARAI said...

hahhahahahaha tu laa lain kali tengok betol2 kak hahha

RaNiA said...

mungkin fikiran bercelaru lagi tue..tue yg salah amek kad tue..;-)

s a r said...

assalamualaikum kak.

astaghfirullah.. alhamdulillah Dia masih sayangkan akak.

akak, mesti tengah fikir banyak hal kan. kalau tak, mesti tak cuai macam tu kan. alhamdulillah tiada apa yang tidak diingini berlaku.

Hanis MY said...

alahaiii comel la kak zakie ni, mesti tengah fikir macam2 masa tu...

p/s: hanis ada 2 org sensei, yg utama jepun, yang kedua (co) org poland alhamdulillah dua2 pun baik sgt

Amy Syaquena said...

salam..

alhamdulillah akak xde pape..mugkin disebabkan insiden tu akak masih lagi panic sampai tersalah amik kad kot.

Queenie said...

berangan lain - terlupa pun lain kakzakie...heh3...

hani@debumelukut said...

hehehehe...tak per, org lain tak tau..tapi dah letak kat blog ni, sekarang semua org tau..hahaha
don't worry, small matter saja tu..kita kan manusia biasa tak lari dari buat kesilapan..biasa lah tu.

Miecyber said...

Banyak berfikir kot...

Pemerdagangan Orang

ibuintan said...

memang kakzakie.. ada satu2 hari tu, kalau dari mula kita dah buat silap, pasti ada saja kesilapan lain yang mengikut... mungkin panik atau fikiran bercelaru atau tiada tumpuan

apapun yg penting syukur ....kakzakie selamat

Afida Anuar said...

he he..kak..kak..tp biasalah la tuh kak..ada harinya akan jadi mcm serba tak kena je semua benda...

tp bab kad touch n go tu...comel..;)

cleverspider55 a.k.a alam1cinta said...

biasa tu..kesilapan biasa..ramai pun penah jd cm tu..
Lgpun bila kita dlm keadaan tergesa2 kesilapan boleh berlaku..

Kakzakie said...

@ ckLah: Ha.... kalau datin pun tersilap apalah lagi kakak kan cikgu. Cuma malu lah sikit...


@ Kak Es: Teringat cerita Kak Es baru-baru ini yg terselamat dari jalan licin kerana tumpahan minyak di laluan Pasir Gudang. Nasib pun kereta saja yg rosak Kak Es...

Kakzakie said...

@ JARI YG TERBARAI: Selalu tengoklah JYT tapi kali ini nak terkena. Manusia ada masa lalainya :)


@ RaNiA: Itulah agaknya dua kad ini duduk selang poket je...

Kakzakie said...

@ sar: Wa'alaikumsalam. Kakak pun tak terfikir boleh jadi macam itu tapi apa yg nyata kakak tak banyak sangat fikir sekadar dengar radio saja. Macam selalulah...


@ Hanis MY: Apalah kakak fikir ye Hanis. Fikir nak masak apa bila tiba rumah kot. Hehehe...

Kakzakie said...

@ Amy Syaquena: Wa'alaikumsalam. Nak kata panic sangat taklah Amy. Sebab kejadian kereta kakak nak bertembung dgn plaza tol bukan masa singkat. Tapi setelah 10-15 minit kemudian.


@ Queenie: Hahaha.... dua scenario yg nampak sama tapi sebenarnya tak sama ye Q.

Mutiara Bernilai said...

at0i,,

akak, hati2 tau memandu,,
risau saya,,

eheh, c0me|,,tersa|ah tenyeh kad eh,
haahaha~ jd ceria pagi saya rini bi|a baca entri part bawah akak ni,,

Kakzakie said...

@ hani@debumelukut: Ialah cikgu kakak rasa ramai yg mengalami situasi macam yg kakak lalui ini


@ Miecyber: Kakak fikir apa. Tak berfikir pun bohong ye Mie:)

Kakzakie said...

@ ibuintan: Ada kebenarannya apa yg ibuintan katakan. Kadang bila silap satu ia akan berurutan. Kalut kakak ibuintan:)


@ Afida Anuar: Hmmm... kalut kakak Fida. Tapi kalau Fida yg kena lagilah malu anak dara buat silap. Kakak still ok lagi kot....

Kakzakie said...

@ cleverspider55: Harap tak berulanglah kesilapan. Lagi pula kalau silap kita yg boleh melibatkan org lain.


@ Mutiara Bernilai: Alahai MB. Kakak pun tak tahu masa bilalah bro gelap itu mula buat kerja. Masa pergi elok je jalan balik dah jadi lain. Signboard pun tak ada...

norh said...

time bawak keta, mula la otak ligat berfikir macam2 hal..

gadisBunga said...

saya penah terbagi kad bonuslink masa nak bayar toll (masa tu kat toll juru, kad toll nye rupa dia macam kad kredit). malu!!!!

Kakzakie said...

@ norh: Sebab otak baru free lepas kerj kan norh...


@ gadisBunga: Kalau anak dara memanglah mesti malu sangat. Tapi kakak malu sikit je. Heee..... nak buat macm mana kan.

Ieqa Rahim said...

ika pun byk kali tersalah tunjuk kad kak...cthnyer nk bg kad bhp kt kaunter tp g tunjuk kad maybank....yg laen pn mst pernah terjadi perkara2 mcm ni....itu bkn alzheimer kak,maybe time tu fikiran kite menerawang tempat laen...

Mohamadazhan.com said...

hehehe..takpa..sesekali kasi adik tol rasa terhibur lihat gelagat pemandu yang lalu, bagus juga menghiburkan orang ni kak..hehe. =)

anitaare said...

kak zakie,

alhamdulillah kita msh ingt Allah..mujur kak tak de apa2
spi tersalah bg kad..hurm biasalah kak ada hari2nya kita silap..manusia kan

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

hehehe.. lawaklah kak.

orang yang muda pun ada simptom ni kak..


Masa guna tol 4tahun dulu pernah kena jugak kak. (saya ni jenis cepat gelabah)sejak dah lalu jalan kampung dah tak kena dah. Alhamdulillah.

Amy Syaquena said...

salam hujung minggu kak , semoga akak baik2 aje...

Nieza said...

kelakar juga baca ceter akak ni..tapi biasalah nieza pun pernah terlupa keluar tol masa drive kat highway..mujur jarak keluar tol yg seterusnya tak jauh sgt... tak taula apa yg berangan sampai jadi mcm tu..hehe

Temuk said...

Kakzakie mikir opo si? Hihihi, saya pun pernah tersilap begitu, dan yang di belakang (tak timbangrasa betul!) hon-hon-hon. Lain kali minta tolong perhatikan kad betul-betul sebelum menenyeh ya Kakzakie. Dibimbangi ada kad yang boleh menyebabkan palangnya bukan ter buka, tapi ter bang. Ceria selalu!

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Maaf ya. Beralih hari, baru la Kak G dapat singgah. Sehari dua ni terkejar waktu; sistem pula asyik main aci.
Bukan saja faktor usia ... kalau macam2 dikepala, gitu juga jadinya. Kan? :)

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
generasi kawasaki ninja dan kips

yupppp aku selalu terkena masa nak cucuk kad kat ATM pasal sama warna ngan Bonuslink lahh... adoiii kadang malu gak .... mungkin aku selalu teruja bila mana gaji masuk

maya amir said...

hehe ..tergelak saya kak..haha:) tp kalau ade pikirkan sthing mesti jd gitu kn..mind kt tmpt lain, buat mende lain:)

norhidana said...

nsb takde jd apa ek kak...bilee pagi2 dh blur sume bnda jd blur ye kak... hehehhe

Admin P@P said...

Assalamualaikum.
Alhamdulillah, moga kakzakie sentiasa dalam peliharaan Allah swt.
Bila hati gelabah, mudah terkeliru, kad pun dah tak boleh dibezakan.

Ditempat saya, naik jambatan kena bayar tol yang boleh dikatakan mahal sangat. Setakat ini bayar tunai sahaja diterima...

TQ

FasiHaH SupiaN said...

salam kak zakie, hehe lain kali tengok betul2 kad tu kak sebelum nak tenyeh...hehehe

ibundo said...

ada hari hari yang serba tak kena. the day when everything goes wrong hehe..

Kakzakie said...

@ Ieqa Rahim: Aha... jadi kakak adalah juga teman yg sama lupa kan Ieqa.


@ Mohamadaazhan: Ketawa dia penuh bererti dik. Melihat seoarang wanita yg berkali-kali menenyeh kad tanpa sedar silapnya:)

Kakzakie said...

@ anitare: silap yg kadang buat kita malu anita


@ azrina 0307: Sama macam kaak je reen. Tapi itulah lumrah manusia kan reen, sesekali ada silap juga

Kakzakie said...

@ Amy Syaquena: Semalam kakak berjalan balik kg Amy, Sabtu jenguk anak di asrama.


@ Nieza: Hahaha...nak kaata anap ye nieza kalau dah silap. Kena undur cari jalan yg betul kan...

Kakzakie said...

@ Temuk: Kakak mikir arek masak opo angger wes tekan omah. Tapi itulah cikgu nasib tenyeh-tenyeh tak melambung palangnya. Hahaha....


@ DDrfauziah: Tak kisah Kak G. Maklum kesibukan Kak G. Kakak ni yg kalut entah apa-apalah kakak boleh jadi macam tu Kak G...

Kakzakie said...

@ Afzainiazam: Kalau salam ATm dia keluar balik kita mudh nampak. Kalau dah tenyeh tolll tu mata pulak tak mahu gunakan jadilah kakak termalu:)


@ maya amir: tak takulah maya. Agaknya itulah jadinya

Kakzakie said...

@ norhidana: Kaka jadi sebelah petanglah dana.... masa balik kerja tu kalut agaknya...


@ Admin P@P: Wa'alaikumsalam cikgu. Sebenarnya masa jari mengambil kad mata tak memberikan tumpuan cikgu itulah jadinya.

Kakak pun ada baca tentang toll yg mahal pernah cikgu buat N3 dulu

Kakzakie said...

@ Fazihah Supian: Insya-Allah kakak ingat pesan fasihah. Hehehe...


@ ibundo: Betul kak pah. So that is the day that kakak kena....

MamaEma said...

kak atas tu ema pun baru dapat masa kat MELAKA...padahal kat KL ni pun ada..tp tak tahu kat mana

nabilah_2908 said...

hehehe...

manusia kan tak lari dari kesilapan.. ;)

lepas ni..kena letak dua kad ni berjauhan la gak nye... :) :) :)