Tuesday, October 18, 2011

Lupa/Tersasul

Masa zaman aku anak-anak
Arwah mak ada lapan orang anak. Selalu mak tersasul untuk memanggil nama anak contohnya kalau hendak memangggil aku terpanggil nama kakak. Atau hendak memanggil kakak nama adik yang terpacul dari mulutnya. Tapi kami adik-beradik tidak pernah merasa janggal bila mak ulang nama sebenar siapa yang hendak mak panggil.

Sekarang aku sudah ada anak-anak
Baru aku perasan mengapa dulu arwah mak tersasul memanggil nama anak. Ada lapan nama dalam kotak fikiran. Aku yang hanya mempunyai tiga dan satu sudah pun tiga tahun tinggal berjauhan di asrama masih tersasul-sasul memanggil nama-nama anak. Tetapi adik pernah berkata "kalau orang dah tua selalu cakap tersasul macam mama".



~~Mohon pada Allah dihindarkan dari penyakit lupa. Ada ustaz yang memberi takzirah di surau aku berkata dengan menjadikan asma-ul-husna sebagai zikir dapat menghindarkan diri dari cepat lupa/tersasul~~




98 comments:

missbby said...

insyaallah kak, saya ni yang belum masuk 35 tahun pun kadang tersasul gak panggil nama anak walaupun dua je anaknya..:)

sisdee said...

ish betul le sgt tu..sbb anak baru dua jek dah silap panggil..tu baru anak lum anak2 sdare yg belas2 orang tu huhuhu..

cian anak yg nk dimarah lain tapi sebut nama anak lain..

betul le saya pun ada dgr zikir tu dpt mbantu kita supaya tak jadi pelupa..mudah2an..insyaallah!!

kakcik said...

Sebenarnya tersasul memanggil nama anak2 adalah satu perkara biasa. :)

bujal X said...

keh keh~~baru tiga orang tu~~he~~makcik kena amalkan makan kismis ni~

diana said...

tak pernah tersasul sebab anak sorang je..
tunggu la kalau anak 4,5 orang nanti
mesti tersasul jugak..heheheh

sahromnasrudin said...

assalamualaikum kak..selalu baca surah al hasyr di tiga ayat terakhir pun amalan yg bagus utk hindar lupa / nyanyuk

Ati Masrif said...

teringat masa kecik dulu
kami 3 beradik tapi bila
mak panggil mesti 3 nama berderet
dia panggil sekali...walaupun
hanya nak panggil ati...

farid...ida...ati...

ngeh..ngeh..!!

Diana @ bilakukatacinta said...

tulah kak..sy nipon..sejak usia meningkat (masih belom tua...masih sweet 20s lg..hehe) sering lupa sesetengah menda....

Aku Ibu Muda said...

ibu anak dua yg kecik-kecik lg ni ponnn boleh tersasul panggil nama anak...hehe

Sharifah Nadzarah said...

sy pun selalu tersasul kak...hihii

ct rahani said...

sy pun yg belum masuk umor 30thn ni pun selalu gak tersasul kak.. padahal anak baru 2 org.. tanda2 peningkatan usia.. hehe..

CIK JATT said...

saya yang dua anak ni pun kadang2 tersasul gak akak. adehh

* tu bukan pegaga ke kak. saya main hantam jer. tak tau sangat bab ulam2 nih. apa ehh. nak kena balik tanya mak ni

pB said...

pB pun sekarang dah ada penyakit lupa nie .....

My Little Diary said...

adatlah tu tersilap panggil nama anak...mak saya gitu jugakkk...

saya kadang2 borak2 dgn kengkawan pun tersilap panggil nama kawan..hahaha

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

nenek sy dulu begitu..hehe..lucu

cheqna said...

dulu tersasul panggil nama adik kembar tu...
sudahnya panggil kedua2nya sekali
heheheehe

Maya Mayana said...

anak dua pun dh mula sasul kak, hehe

time kasih petua ni kak :)

NM02 said...

mak saya kalu panggil nama anak, habis semua nama dia sebut. sampai kami 4 bradik kompius sebenarnya mak panggil sape. hehehe

mama ju, said...

Alkm

Mama ni selalu panggil anak dgn nama yang berbaza. Mama rasakan masa panggil tu sebenarnya tak fokus, byk benda2 lain dlm kepala. Hehe mereka akan betulkan dan mereka talah mama mereka sudah tu...a.

Tiramisu Fatiema said...

huhu..teringat lak arwah nenek..tersasul2 panggil nama cucu die..rindu lak :)

~ yus ~ said...

saya dan suami pun ada masa tersasul panggil nama anak2, dahlah semua bermula dengan A...hehe

QueeN TerataI said...

anak sya masih sorg.. makanya masih blm tersasul la lg.. tp mak saya selalu saja tersasul.. mcm Arwah mak kakak juga.. mak sya punya 8 anak.. haruslah tersasulkan?

WuMing said...

Macam-macam jinis lupa...WuMing selalu masuk rimah check 2-3 kali baru keluar...

Selalu lupa..lampu dah tutup ker... dapur gas dah tutup ker..mcm-mcm

s a r said...

assalamualaikum akak

paling ketara bila orang disebut tiada di depan mata kan kak :)

bidadarindu said...

nama budak2 sekarang mmg susah nak ingat...kadang2 smp berbelit2 lidah menyebutnya...banyak yg pelik2...he he..

JunAina said...

banyakkan baca al-quran insyaallah...

tersasul nama anak memang kebiasaan agaknya, aina pun selalu...:)

Rai said...

jangan kata akak yg ada anak ramai..saya yg baru dua pun kadang2 tersasul..teruk betul..

ariana said...

Kismis pun elok utk ubat lupa kan Kak..:) sy pun kebelakangan ni..selalu lupa, tp bkn nama anak lah..lupa perkara2 lain..

MamaEma said...

kak, dua orang anak pun ema kadang2 tersasul juga kak...

cemomoi said...

susah tang nama takpe le jangan lupa kat anak

nama anak-anak saya cuma dibezakan oleh satu huruf dihujung, kompom tersasul dan kekadang bunyinya hampir sama

ajumohit said...

kekekke samalah dgn saya kak, umur muda pon tersyasyul pggil nama anak2, baru 3 org tu, klu 8 boleh dimaafkan lagi hahahhaha

ieda said...

ya kak .. lucu lah akak nie
baru 8 kak .. adik beradik suami saya 14 org .. yg hidup 12 org lagi .. saya x lupa sbb mereka duk dekat2 je ekekke

aah kak saya ada dengar , zikir tuu dpt mneghindarkan penyakit lupa dan sasul :)

Ucu Faridah said...

oh..samalah kita..tapikan kalau tersasul2 tu sebenarnya kita rindu yg tak kat depan mata...

aliesha kirana said...

hahaha. btol la kak. mak saya pun sllu tersasul panggil nama anak2. kdg2 smpai semua nama keluar, last baru nama yg btol.

mmg lawak. tp ntah2 esok saya jd mak, saya pn sama aje. hehee.

tp seyes comel ble mak tersasul mcm tu. hihi.

kdg2 saya yg tlg sebutkan nama saya dekat mak. hahahaa.

cinnamon.com said...

baca buku banyak2 kak..saya pun nak dekat2 lupa jugak..

Mamamya said...

tetiba t'ingat kat mak...sbb mak klu nak panggil sorang anaknya...semua nama 5 org anak dia sebut... :)

ibuintan said...

saya pun cuma tiga orang anak pun macam tu juga, slalu tersasul

mintak dijauhkanlah dari penyakit nyanyuk bila tua nanti

ieja amieja said...

arwah mak ieja pun mcm mak lia juga, 4 org ank pompuan..keempat2 nama disebutnyer bila nak suruh sesuatu..hehehe
sbbnyer kadang2 bila disuruh karang ada yg menjawab.."asyik2 aku jer"..

aanie said...

mak ayah kita selalu tersasul panggil nama kan...kalau ada 8 anak, lapan2 disebutnya walaupun nak panggil sorg anak tu je..hehe....

munna said...

munna yg ada 2 org anak pun selalu tersasul panggil diaorg kak...

Amy Syaquena said...

kak saya yang x ada anak pun dah ada sakit lupa cam ner...mujur nak panggil en,hubby tak tersasul hahaha...

Zara Bakar said...

xpayah nak tunggu ada anak 5 kak, saya yang beranak tekak je nie pun dah pelupa tahap boleh mintak penampar orang! hahahaahaha..

tapi betul la kan, orang tua2 dulu kalau nak panggil nama anak, abes disebut semua skali nama anak2.. canggih jugak ingat semua nama. =)

halila Ibrahim said...

Mak mertua saya ada 12 org anak ... maknanya menantu pun banyak tu jugak lah ... dah jd terbiasa kalau MIL panggil saya dengan nama menantu dia yg lain... kesian la pulak .. dah ramai sangat .. jenuh nak ingat .. hehe...

PinKy MoMMa said...

kak zakie..ayah saya ada 13 orang adik bradik..jadi arwah nenek kasi nama timangan yang pendek pendek hehe..so senang dia nak ingat..kadang kadang kiteorg yg anak buah pun lupa pakcik ni no berapa huhu..pening ;p

che mid said...

Salam kakzakie.. he he ini baru anak, dah bercucu esok.. tak ingat berapa orang.. nama apatah lagi..

Fara said...

Insya-Allah! Semoga tak ada penyakit lupa tu kak!

Tiba-tiba suka komen che mid. Baru anak. Klu cucu? Hiks~

dwaty said...

saya mudah lupa kak... ok... akan selalu dengar asma-ul-husna...

Kakzakie said...

@ missbby: Baru 2 cepat sikit tambah


@ sisdee: Jgn ketawkan kita sudah sisdee


@ kakcik: Agaknyalah kakcik


@ bujal x: Keluarga makcik dari dulu memang makan kismis. Kalau dtg rumah makcik kudapan kami adalah kismis tau


@ Diana: baru satu ye hihi...


@ sahromnasrudin: Insya-Allah. Terima kasih


@ Ati Masrif: Samalah arwah mak kakak ati. Kami semuanya Za... 7 perempuan 1 lelaki Ati:)


@ Diana@bialkukatacinta: Hm... kalau baru 20an tu muda lagi


@ Aku ibu muda: Hai wani pun sama gak ye.:)


@ Sharifah Nadzarah: Maknanya bukan kakak soranglah ye


@ ct rahani: Agaknya sebab semua dekat dihati kita itu yg sebut semuanya hihi...

Kakzakie said...

@ Cik Jatt: Ramai yg sama tersasul juga Cik Jatt. Eh... kena menggogle tu kalau nak tahu hihi...


@ pB: Ini pun penyakit juga ke pB. Tak mahulah kan


@ My Little Diary: Kawan pun boleh silap juga ye Rima


@ Rina Avail: Lumrah agaknya ye


@ Cheqna: Ada adik kembar bestnya:)


@ Maya Mayana: Kelak satu lagi tambah jadi tiga nama tersasulnya Yana


@ NM02: Itulah yg terjadi selalu Niez. Kalau kena suruh mulalah kakak kata adik - adik kata kakak..


@ mama ju: Kadang sebenarnya dia tahu tujuan kita panggil dia tapi sebab sebut nama si kakak/adik so dia buat senyum je..


@ Tiramsu Fatiema: Kalau nenek memang patutlah sebab cucu kan ramai


@ Yus: Mesti anak-anak senyumkan kita bila silap kan Yus.

Pia said...

"org dulu memang ramai anak kan kak...jarang org skrg ni ank ramai...saya insyaallah lom penah silap panggil nama ank..tp kalau lupa letak barang tu yer..selalu letak kt lain cari kat lain..cth mcm spek dan henfon..selalu lupa...nk pi mana2 melilau cari..."

::NureeN:: said...

biasa la kak tersasul mcm tue.. nureen pon kadang2 jd jgk kalau byk sgt perkara dlm kepala ni.. InsyaALLAH semuanya ok ;)

Kakzakie said...

@ Queen Teratai: Kalau tersasul ni kadang kakak geram juga sebab tak perasan


@ WuMing: Kakak pun sama, kadang macam ada sesuatu yg belum selesai.


@ sar: Wa'alaikumsalam. Sebab walau jauh nama tu dah dlm kepala kitalah sar


@ bidadaririndu: Nama anak kakak tak berbelit. Biasa je tapi tetap tersasul juga


@ JunAina: Insya-Allah Quran teman kakak saban malam sebab kakak ajar mengaji


@ Rai: Anak Rai ketawakan tak?


@ ariana: Samalah kakak pun juga. Bukan panggil nama anak aje. Lain-lain pun ada juga. Kismis dah berkilo sebab memang sentiasa ada atas meja sebagai kudapan kami


@ MamaEma: Ema baru dua pun sama gak ye:)


@ cemomoi: Kalau macam cemomoi kakak rasa panggil satu semua dtg sebab beza satu huruf dekat sama bunyinya hihi...


@ ajumohit: Kenapalah agaknya ye. Padahal kadang budak tu dekat je mata dah nampak tapi mulut sebut lain


@ ieda: Ramainya ieda, 12 orang belum cucu lagi huh... kalau kakak lagilah tersasul macam mana agaknya


@ Ucu Faridah: Rindu yg jauh ye Ucu.


@ aliesha Kirana: Betullah aliesha macam anak kakak, ketawkan kakak dah tu sebut nama dia betulakan yg tersasul. Nakal heh...


@ cinnamon.com: Buku banyak tapi baca tak banyak dah sekarang. Kalau teman anak konon baca buku tapi kadang mata kakak terkatup tapi pandang buku:)


@ Mamamya: ramai yg macam itu kan Lia


@ ibuintan: Paling kakak takut nyanyuk ibuintan. Moga tidak hendaknya


@ ieja amieja: Kalau ada yg gerak buat tak apa ieja tapi kalau semunya diam hm... mak kena sebut lagi

kasihibu said...

heheheh..ingat sya sorang yg tersasul panggil nama anak anak
bila dah tersasul tu anak anak ketawakan ibu
tp diorang tahu dah ibu ni salah panggil nama tu

nabilah_2908 said...

fenomena biasa rasanya...

sebab mak ayah sy...gitu gak...selalu tersasul panggil nama anak2... :)

tapi sakit hati kalau kita panggil dia buat tk dgr je...naik semput memanggil baru nak menyahut...

Kakzakie said...

@ aanie: Itulah aanie sebenarnya nak panggil sorang je tapi tersebut semua nama


@ munna: Itulah munna yg dua pun sama juga kan


@ Amy Syaquena: Jangan nakal-nakal Amy..:)


@ Zara Bakar: Zara lupa lain. Org dulu bukan canggih nama anak mana boleh lupa. Betul zara ni tau. Nakal ye...


@ halila Ibrahim: Kalau menantu lagilah tersasul kan sebab baru beberpa tahun bertemu dan sesekali balik


@ Pinky Momma: Lupa pakcik ye. Ramai sangat. Tapi seronok mestinya


@ Che Mid: Hehehe... harap kalau lupa sikit tak apalah CM. Jgn nyanyuk itu yg kakak takut


@ Fara: Itulah Fara tiba ke cucu entahlah macam mana. Lama lagi nak sampai masa tu.


@ dwaty: Bukan dengar dwaty, tapi jadikan zikir harian kita


@

Kakzakie said...

@ Pia: Macam-macam lupa ye pia.


@ Nureen: Nurin baru ada Elly taklah tersasul. Kelak Elly ada adik ha... silap panggil nama


@ kasihibu: Mereka sebenarnya tahukan sya. Itu dia ketawakan kita


@ nabila_2908: Kalau sebut dua/tiga nama mulalah dia kata bukan dia yg mama panggil. Dah tu sengih-sengih....

azi said...

Salam Kakzakie..
kakak...saya pun selalu tersasul...bukan panggil nama anak2..tapi kawan2....kalau saya baru cakap dngan si A...pastu si B ni menyambuk..saya mesti panggil si B tu, A...diorang selalu gelakkan saya...mana mana ye tak mahu cepat lupa..kakak ada petua tak?.

Amie said...

Assalamualaikum Kzaki,
agaknya jadi tersasul tu sebab banyak benda nak disebut & difikir...

Zana Adieyza said...

maybe akk terlupa sbb byk perkara akk nak fikir kan..

zana anak buah ada 13 org, kalau semua balik, mmg terkial2 nak panggil diaorang.. dh la nama lebih kurang.. hihihi

CT NoArIzAh ArIs said...

Betul tu kak mak sy cakap nama anak yg senang di panggillah yg cepat di sebut.

ainnoraini said...

selalu tersasul tersalah sebut nama anak2..
kadang2 tu nk panggil sorang jer...last2 semua name habis disebutkannye...nnpk sgt maknye ni dah semakin meningat usia...

Daddy Ziyyad said...

petua elakkan lupa:

-rajin berzikir
-rajin membaca/berfikir
-makan kacang pistachio/kismis
-jangan minum air ada semut..ekekeke

Norhafiza said...

ye la kak..No ada anak 4 ni pun abis sebut nama dorang..nak2 yg laki 3orng nih,..huhuhu

Prince Halilintar said...

mmg biase jadi mcm tu kak..kdg2 kite terpikir lain nak sebut lain kan..apepun eloklah amal asma ul husna tu...

Kancil 8349 said...

kes ndak dapat ingat sebab banyak benda mahu difikirkan...suami, anak2 dan kerja di rumah

Temuk said...

Assalam
Anak 3, cucu 7, alhamdulillah amat jarang tersasul dalam memanggil nama mereka. Buat masa inilah.....

Yang sedih pasal ni..... rakaat ke berapa tadi, baca tahhiyat awal ke belum tadi..... Mujur sujud sahwi boleh 'cover' kesilapan-kesilapan tertentu. Kalau diri ni 'ustaz', taklah kena bersedih selalu, ya kakzakie?

PCL said...

betul cakap adik tu...PCL dah sedar sangat ni...uhuk2.

zue said...

tersasul tak apa jgn dah trlupa tu bahaya.. :)

eB ezrin said...

nk wat camner kan? lumrah. hu3

miloais said...

iols yg dua orang aje pun
kekadang tersasul juga...

nak panggil along - iols sebut nama adik...
haihhhh!~ dah tua jugak rupanya iols nih!

Sarah Syazwani said...

sy yg 2 org ni pun selalu salah panggil apatah lg kalo dh ramai..huhu

Ila said...

sib baik anak sorang lagi...heheh

pena rozie said...

PR pun mcm ni gak. Mentang2 dpt anak twin. Tu pun sapasang. Tp tersasul tu ade jgk.

aimie amalina said...

heeeeee
mak saya yg ada 2 anak ni pon tersasul2 kak
kekadg lawok je
hehehe

rATu kEBaYA said...

saya pun kekadang ada jugak tersasul.. sampai anak tegur mama nak panggil siapa sebenarnya.. huhuhu

Bigdaddyz said...

haha dah tua mmg begitu...

maya amir said...

aah kak... samalaa dgn saya.. dulu2 saya tgk mak yg tersasul2.. skang saya pulak..ayo!

Liza said...

Salam kak...jemput singgah amik award kat blog Liza yer..

dhiera said...

semoga kita dihindarkn dgn penyakit lupa~ bru tahu asma-ul-husna bole hindarkn kita dr penyakit lupa.

Acik Erna said...

kakzakie..acik pun sama..selalu tersasul..bukan panggil nama anak..nak sebut benda lain pun tersasul..

Afida Anuar said...

tersasul tu kak, bukan lupa. Fida pun ada 2 orang anak saudara, selalu tertukar... nama umar, pi panggil aniq. Yang si aniq ni pula pi panggil Umar.. haihh..

Hanis Azla said...

betullah kak... nenek saya selalu tersasul.. mak saya pun gitu juga.. yg bestnya, bukan nama anak2 saja.. nama cucu2 pun disebutnya sekali untuk menyebut nama anak2.. mungkin di mulut mereka nama itu sidah sebati semuanya.. terima kasih kak atas perkongsian tazkirah tu.. harap2 dapat menjadi amalan..

ckLah said...

ckLah selalu panggil anak murid ckLah dengan panggilan 'Sayang'.


Bukan saya ng mana pun sebenarnya, tapi sebab tak ingat nama....ramai sangat. Hehe

~izan~ said...

kak,t.kasih info tentang asmaul husna tu.

btul la,mak selalu main panggil je sape2 tp kami tahu sape mak maksudkan. tp izan yg err muda (perasan muda jap kak) pun ada dua anak,pun tersasul.huhu

Niena Pengembara Ilahi said...

penyakit lupa... xkira muda tua kekadang.. tapi kalo nyanyuk.. biasanya org tua.. hurm, niena pn kekadang pelupa gak.. aiseh.. amalkan zikir.. InsyaAllah..

Niena Pengembara Ilahi said...

penyakit lupa... xkira muda tua kekadang.. tapi kalo nyanyuk.. biasanya org tua.. hurm, niena pn kekadang pelupa gak.. aiseh.. amalkan zikir.. InsyaAllah..

SSY said...

Kalau tak silap wani, ada hadis yang menyatakan bahawa mengamalkan Al-Quran dapat menghilangkan penyakit lupa.

LadyBird said...

bukan lupa kot tu.. tersasul je..lady sendiri pun mcm tu.. hihi

rezeki said...

salam kak

jangan suami tersasul panggil nama org rumah, sudah le hehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam akak sayang.
tu tersilap aka tersasul.bkn lupa.saya yg ada 4 anak pun silap pggl gak

@tune® said...

entahkan ada hari tua untuk kita?

NOOR FATIN said...

kadang2 bila tengah serabut ke apa ke, bleh tersasul panggil nama. hehe :)

wahida said...

saya yang baru 31 ni pun kerap tersasul...huhu...

Kakzakie said...

@ azi: Tersasul juga ye azi ye:)


@ Amie: Semua org pun banyak fikri amie


@ Zana Adieyza: Itu baru anak saudara Zana. Kelak anak sendiri pun sama


@ CT NorArizah: Bukan senang panggil CT, tapi memang kadang itulah yg terkeluar dari bibir


@ ainnoraini: Itulah ain nak panggil satu sebut semua nama, mana tak kena ketawakan


@ Daddy Ziyyad: Insya-Allah kakak cuba buat doc


@ Norhafiza: A'ah kan No..


@ Prince Halilintar: Otak kita berputar tak seimbang dgn hati kita itulah jadinya Prince


@ Kancil 8349: Agaknyalah kancil


@ Temuk: Cikgu lupa kat situ ye. Semakin kuat iman kita makin kuat godaan syaitan. Itulah Allah ciptakan sujud sahwi utk kita.


@ PCL: Lumrah manusia pasti menuju tua kan PCL


@ zue: Kalau boleh tak mahu keduaya zue:)

Kakzakie said...

@ eb Ezrin: Setiap hari usia kita berganjak


@ miloais: Tua ke milo? Belum lagi baru 2 tu.


@ Sarah Syazwani: Itulah kalau mak kita dulu ramai anak tapi kita baru 2-3 pun dah tersasul kenapa ye


@ Ila: Baru sorang... tunggu dua je nanti dah tersasul


@ Pena Rozie: Kalau twin mesti dtg dua-dua sekali ye PR


@ aimie amalina: Mimi rasa lawak, kalau boleh mak tak nak tersasul tau.


@ Ratu Kebaya: Itulah yg selalu terjadi RK. Mereka mesti ketawakan kita kan


@ maya amir: Dah macam jangkit ye maya.


@ Liza; Oh ada award ye. Thanks dik


@ dhiera: Kita cuba amalkan dhiera


@ Acik Erna: Lebih kurang ye acik


@ Afida Anuar: Itulah Fida dah tersasul Mak Long dan panggil anak buah yg dua tu ye:0


@ Hanis Azla: Mungkin betul juga Hanis kata sebab nama-nama tu dah selalu di bibir dan dlm ingatan


@ ckLah: Cikgu lagilah ramai anak kalau di sekolah kan bagus juga panggil sayang je:)


@ izan: Kakak rasa tersasul ini perkara biasa agaknya ye


@ Niena Pengembara Ilahi: Sekurang-kurangnya kita cuba cari jalan jgn telalu lupa kan Niena


@ SSY: Insya-Allah Al-Quran pasti jadi bacaan kakak setiap kali lepas solat maghrib (Kalau tak uzurlah)


@ LadyBird: A'ahlah ye


@ rezeki: Boleh berantakan jadinya Pak Itam oii...:)


@ Lydia Miza: Hehehe... muda sangat dik pun tersasul juga ye. Apa lagi kakak kan


@ tune: Insya-Allah moga diberi peluang olehNya


@ Noor Fatn: Tak serabut pun tersasul juga Fatin


@ Wahida: Maknanya semua org boleh tersasul juga ye:)

azian said...

akak 3...sy yg 2 ni pun tersyasyul kak...(sy lg muda dr akak nihh...heheheheh)

Kak Aya said...

saya yang ada 2 ni pun kerap tersasul...dulu selalu gelak bila arwah tok tersasul salah panggil nama kami .

Cik Ina Do Do Cheng said...

Assalamulaikum kak zakie,


Insyaallah moga Allah SWT peliharalah diri kita kan kak zakie.cik ina pun kekadang ada gak tersasul, kalau nak marah dorang time buat nakal.