Friday, August 17, 2012

Mohon ampun dan maaf

Kad - Cari dari google saja.



















Siang dan malam silih berganti
dari Muharram hinggalah Ramadhan kini
bila tabir 29 Ramadhan melabuhkan tirai
mentari 1 Syawal pasti memunculkan diri
di rumah Mu Ya Allah terawih, tadarus kian sunyi sepi
merembes ditubir mata manik-manik jernih
mohon segala doa dititip sepanjang waktu itu
didengari Allah robbul Jalil

Di laman ini titisan demi titisan dititip
biarpun bukan saban hari kewujudannya
ingin juga mengambil kesempatan disebalik turun-naik nafas
merapak memohon segala kemaafan
seandainya ada keterlanjuran titisan dititip
ada keperitan mata pada butiran perkataan di baris
ada kesakitan disebalik cerita
ada kebencian gambar yang tertera
ada masa dibuang kerana menatapnya
dan walau apa jua dirasa

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI DAN MAAF ZAHIR & BATIN
dari Kakzakie di Titisan Nurani dan juga keluarga


~Selagi dalam percutian bererti blog ini akan terus sunyi dari segala titisannya.~~


60 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

selamat hari raya kak..mmaf zahir batin :)

mama maman aka yana said...

salam aidilfitri dr mama yana sekeluarga.. :)

kakcik said...

Selamat hari raya juga dari kakcik. Mohon dimaafkan andai ada kata2 yang tidak selesa dibaca selama kita saling mengenali ini ya. :)

zila norazila said...

maaf zahir dan batin kak,semoga bahagia bersama keluarga:)

Suraya Baharun said...

selamat hari raya kak dari kami sekeluarga...maaf zahir & batin...semoga bergembira bersama keluarga tersayang di hari raya nanti...

YATZAKIE said...

selamat hari raya aidilfitri kak..maaf zahir dan batin kalo ade yat terkasar bahasa.. =)

@lfidah @dim said...

SELAMAT HARI RAYA KAK ZAKIE..MOHON AMPUN DAN MAAF JIKA ADA SALAH DAN SILAP SEPJG PERKENALAN KITA DI ALAM MAYA INI.:D

QueeN TerataI said...

SELAMAT BERCUTI.. SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN YE KAK...

Kesuma Angsana said...

salam aidilfirti kak sekali lagi.. balik kg hohoho balik kg hati girang

❤Kamsiah❤ said...

salam lebaran kak..
maaf dipinta andai pernah menguris rasa...

Huda said...

SELAMAT HARI RAYA KAK SEKELUARGA..Mohon maaf andai ada salah dan silap. Akak balik batu pahat tak? Kalau akak balik jom singgah rumah saya..

Rai said...

selamat hari raya aidilfitri untuk akak dan keluarga..

tahun ni raya balik rumah mak mertua di kelantan..kalau balik johor boleh beraya rumah akak kan..hahaha (tak malu jemput diri sendiri!)

Irfa said...

kak zakie..
selamat hari raya aidilfitri

@cu SaYaNg said...

Acu mohon ampun & maaf ye kak
mana tau dalam bergurau ada menyakitkan hati akak

Selamat hari raya
maaf zahir & batin :)

nabilah_2908 said...

Selamat Hari Raya kak.. :)

sama lah blog saya pun bercuti gak... :)

Aliesha Kirana said...

slmt hari raya maaf zahir batin kak! maaf lama xmenjengah. bkn takat mood blogging xde, mood berjalan pun suam2 kuku. hohohoh. lepas raya baru pk nk aktif semula, tp tgkla dl cmne. heheehe.

CT NoArIzAh ArIs said...

slmt hari raya AIDILFITRI dr sy kat RKTS ni... mohon ampun maaf jika ada komen2 yg buat kamu terasa hati selama ini... semoga ramadhan kita semua pada tahun ini adalah ramadhan yg terbaik dari awal hingga ke hujungnya... SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN.

Qhaifa Nur said...

selamat hari raya buat Kakzakie sekeluarga.......
mohon kemaafan juga jika ada terkasar bahasa Nur semasa kita berblog ni.....

ramai yg bercuti blog pun sunyi.....

::NureeN:: said...

slamat hari raya
maaf zahir & batin

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri buat kakak sekeluarga..

Maaf Zahir & Batin..

betul tu msti ramai blognya sunyi termasuk blog eija pun akan sunyi sepi..

Aien Alien said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri Kak Zakie :)

sal said...

zakie..akak juga ingin ucapkan selamat hari raya dan nak minta maaf juga jika ada kekasaran dan gurau senda yg berlebihan..yg buruk dari akak, yang baik datang dari ilhamNya..moga ukhuwah berpanjangan dan bermanfaat..

Myra Jay said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri, semoga ceria2 selalu di Hari Raya ye :D

amirah said...

slmt hari raya kakzakie dan keluarga...mohon ampun maaf andai ada terkasar bahasa ye kak...

dwaty said...

salam aidilfitri dari saya dan keluarga juga...

saya pun nak minta maaf jika pernah terkomen yang mengguris hati akk.. ewah... hehehehe

LiYa HaNiF :: said...

selamat hari raya kakzakie sekeluarga.. maaf zahir batin yer...

pesona said...

Assalamualaikum Hjh,

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI DAN BERGEMBIRA BERSAMA KELUARGA

Ummi Iman said...

Askm kak zakie,

Selamat hari raya minal aidil wal faizin, maaf zahir & batin juga... saya tak pasti blog cuti ke tak? tengok keadaan ;)

Papa Mifz said...

selamat hari raya kak...maaf zahir dan batin yer...:)

Haryati Faizal said...

Selamat hari Raya Kak! hihi...kami dah sampai kampung dah....

ckLah @xiiinam said...

Selamat hari raya kakak. Maafkan segala kesalahan ckLah ya...

Norzie hany said...

Selamat hari raya kak zakie.

Marya Yusof said...

As salam Kak Zakie,

Saya juga begitu... Maafkan jika ada salah & silap... Salam Aidilfitri...Taqabbalallahu minna wa minkum...:)

aby said...

selamat hari raya k zakie ..
lopot ku seng okeh okeh d ngapuro ..

dhi paringi selamet sepanjang dholan dholan moso royo iki

syiela said...

selamat hari raya kak... maaf andai pernah terksar bahasa ye

Pn Kartini said...

assalamualaikum kak..:-)
Di kesempatan ini juga tini ingin menyusun sepuluh jari mohon ampun dan maaf andai ada salah dan silap. Maaf zahir batin

Slmt hari raya buat akak sekeluarga
:-)

Hanis MY said...

Selamat hari raya kak zakie sekeluarga ampun dan maaf dipinta jika ada salah dan silap

Mohamadazhan.com said...

Salam Aidilfitri Maaf Zahir Batin :-)

Nur-nba said...

Pandai kak Zakie mengarang sajak Aidilfitri.. Selamat bercuti dan Selamat Hari Raya.. Mohon maaf andai ada salah dan silap sepanjang perkenalan kita... :)

Dkna Abza said...

Selamat hari raya..maaf zahir dan batin :)

mamawana said...

Salam Idilfitri dari saya sekeluarga

http://nurqasehbiz.blogspot.com/

http://wanabaik.blogspot.com/p/photography-service.html

TF said...

selamat hari raya akak..maaf zahir dan batin..lama tak sinhgah sini:-)

HeNRieTTa JoSe said...

Slmt hr rya...mohon ampun dn maaf andai ada salah dan silap...moga betbahagia di aidilfitri...

Azriff91 said...

selamat hari raya, :-)

mama aini said...

salam aidil fitri buat KZ & family..maaf jika mama ada melakukan kesilapan sepanjang persahabatan maya kita..

kasihibu said...

salam lebaran buat kakzakie dan keluarga
ni baru bebetul bercuti raya ni sunyi sepilah saja ;p

Knor said...

selamat hari raya kak..kak dan family kak..

ckLah @xiiinam said...

Lama cuti rayanya ni kakak...


:-)

Uncle said...

Salam Kak.
Selamat Hari Raya serta Maaf Zahir dan Batin!

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

selamat hari raya 1433H ye kak zakie, maaf zahir batin dari teratak siFaqir 'ilmu (^___^)

~~zana@pb~~ said...

Maaf jua dari kakpb.....kakzakie cuti lama ke? Selamat hari raya:-)

ieda said...

selamat hari raya dan maaf zahir batin juga dari saya ye kak ..
selama mana saya mengenali akk , kalau ada tersalah kata dan komen ;)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri juga akak. Mohon maaf jika ada salah dan silap.. Semoga berbahagia di hari raya.. :-)

eelobor said...

selamat hari raya buat akak sekeluarga. ampun & maaf sekiranya ada terkasar bahasa dalam menulis komen2 di sini....

Rinna said...

Selamat Hari Raya untuk akak sekeluarga..

izz iizza said...

salam aidilfitri..maaf zahir dn batin juga..:)

grosirjilbab.net said...

Selamat Hari Raya Idul Fitri..
ternyata bikin ketupat tak cuma ada di Indonesia :)
Salam

IntaNBerliaN said...

selamat hari raya kak.. mintak maaf slh silap.. n mintak maaf sbb dah lama xjenguk sini walaupun akak selalu jenguk blog saya..

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

is pun amik kesempatan di sini mohon ampun maaf ye (T___T) kalau ada tersalah bahasa, terkasar bicara (T___T)

anitadiana said...

selamat hari raya akak dan family..hati-hati ke tika memandu..semoga selamat semua...