Wednesday, August 29, 2012

Mohon doa saudara-mara-sahabat-handai-rakan-taulan

Semalam sebaik tiba di pejabat telefon berdering memberitahu bapak kemalangan jalanraya di kampung. Airmata aku tidak dapat dibendung dan tiba-tiba hati aku terasa kosong. Langkah masuk kereta untuk balik pun bagaikan tidak berdaya. Teman-teman menasihati perlu kuat kerana aku memandu kereta tanpa teman. Aku membaca suroh Yaasin sepanjang jalan balik ke kampung. Adik aku serah pada Mak Zah untuk menguruskannya. Kerana waktu masih pagi lagi masing-masing baru tiba di pejabat. Oleh itu tidak ada masa untuk berkongsi kereta. 

Aku anak pertama tiba di Hospital Pontian. Melihat muka bapak yang bengkak dan tidak ada rupa bapak lagi serta kepala berbalut membuat hati aku luruh tidak keruan. Bapak muntah darah lagi. Aku menangis tanpa segan silu di depan dua orang doktor dan dua orang jururawat. Menurut kata doktor terpaksa di bawa ke Hospital Sultanah Aminah di Johor Bahru kerana peralatan di Hospital Pontian tidak lengkap.

Abang-kakak-adik aku yang belum pun tiba di Hospital Pontian aku arahkan untuk terus ke JB. Sebaik hubby sampai Hospital Pontian bapak baru dimasukkan ke ambulan untuk dibawa ke JB. Aku dan hubby dengan kereta masing-masing memandu mengikut belakang. Tidak terkejar aku tapi hubby dapat mengikut sama sebelum ambulan tiba.

Cerita selanjutnya akan aku paparkan kemudian-kemudian. Mohon doa dari semua saudara-mara-rakan-taulan-sahabat-handai moga bapak diberi kekuatan menghadapi ujian ini dan segera sembuh.

Aku bercuti lagi sehingga bapak sembuh kerana bibir babak hanya menyebut nama aku dan abang di Pasir Gudang. Mohon doa dari kalian sekali lagi. Sekarang aku perlu ke hospital lagi bagi menggantikan abang aku yang menjaganya malam tadi. Terima kasih semuanya.

~~Ya Allah moga doa-doa kami anak-anak-cucu-cicit bapak dimakbulkan Allah hendaknya. Amin.~~

97 comments:

ckLah @xiiinam said...

Rabbi Yassir Wa La Tu Assir...
Moga ayah kakak sembuh.

Nazayiena said...

Ya Allah semoga bapak kakzakie cepat sembuh dan xde apa2,amin.Semoga kakzakie tabah ya menghadapi ini semua.

izan mama mia said...

Ya Allah....moga segalanya selamat dan ayah kak tak cepat sihat....sabar yer kak....Insyaallah....

Deru Ombak said...

Kakak...kuatkan hati Dan minda..

Moga ayahnda cepat sembuhnya. insyaallah..

kakcik said...

Semoga bapak segera pulih dan diberikan kesembuhan sepenuhnya oleh Allah Yang Maha Pengasih. Amin.

ainnoraini said...

semoga Allah permudahkan segalanya...dan semoga bapak akak cepat baik dan sihat seperti sediakala...
sabar ye kak...

Ujie said...

semoga bapak akak diberi kesembuhan oleh-Nya. juga diberi kekuatan utk melalui segalanya.

Ujie said...

semoga bapak akak diberi kesembuhan oleh-Nya. juga diberi kekuatan utk melalui segalanya.

JunAina said...

Syawal yang menguji ke kuatan hati kita.

Jun doakan akak kuat menempuhi saat2 seperti ini dan bapak akan segera sembuh. Selebihnya hanya kepada ALLAH jua kita berserah.

:: Mrs.Eady :: said...

Semoga ALLAH SWT mengurangkan kesakitan abah akak dan semoga akak sekeluarga kuat menumpuh dugaan besar ini,amin..

Rinna said...

Kak, kuatkan semangat yer.. Saya doakan moga bapak akak cepat sembuh dan sihat. Kita cuma mampu berdoa dan segalanya berserah kepada Allah.

aizamia3 said...

Moga pakcik cepat sembuh hendakNYA..
Moga akak dan keluarga kuat dan tabah dalam mengharungi dugaan ini..

ros_reeza said...

Assalamualaikum kak.. MOga bapak akak cepat sembuh.. Allah sentiasa mendengar doa hamba-hambaNya.. Akak tabah ye...

cheqna said...

moga bapak cepat sembuh
insyaallah

Acik Erna said...

kakzakie..semoga bapak kakzakie cepat sembuh..insyaallah kami semua turut mendoakan kesembuhan bapak kak zakie

are_lin@yu said...

sabar ya kak..semoga bapak kakak cepat sembuh ya..

BERT said...

moga bpk akak cpt smbuh ye...aminn.. sbr byk2 n doa byk2 ye kak

Huda said...

Ya Allah akak, mudah2an bapak akak cepat sembuh yea..faham sangat perasaan akak ketika ini.

azi said...

kakzakie..
Banyak-banyak bersabar ye kakak....dengan anak-anak dan keluarga disisi, insyaallah, bapak akan cepat sembuh....

Irfa said...

saya doa dr jauh moga bapak tak apa2..sabar ye kak

HeNRieTTa JoSe said...

Moga bapak akak segara sembuh.....akak pown jaga diri yea....

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Ya Allah sembuhkan lahbapak kak zakie, moga ringan kesakitannya dan sembuh seperti sediakala.amin

akak sabar ye, moga semuanya akan baik2 saja.

amirah said...

Ya Allah kak...harap akak sabar dan kuat semangat ye..amie doakan semoga pakcik sihat seperti biasa secepat mungkin.

syiela said...

Ya Allah kak harap dapat bersabar ye.. moga bapa kak zakie cepat sembuh..

Rapunzeel Cikilolo said...

dugaan... semoga bapaknya cepat sembuh...

Zie said...

Semoga tabah yer kak, doa kami semoga bapak kembali sihat..
dugaan di bulan syawal ni...sedih dengar berita macam ni

::EIDA:: said...

Semoga bapa akak cepat sembuh... Doa banyak2.. Tabah ok! =)

makchaq said...

Allah hu Akhbar.. lama tak berblog.. bila jengah terbaca berita dugaan keluarga kakzakie..

makchaq doakan yang terbaik untuk bapa kakzakie dan semoga beliau cepat sembuh

makchaq said...

Allah hu Akhbar.. lama tak berblog.. bila jengah terbaca berita dugaan keluarga kakzakie..

makchaq doakan yang terbaik untuk bapa kakzakie dan semoga beliau cepat sembuh

Mila@Rimbun said...

Moga bapa kakzakie cepat sembuh dan moga allah permudahkan urusan kak zakie sekeluarga

hajar said...

semoga bapak cepat sembuh... kakzakie bykkan bersabar ye... teruskan berzikir...

Kesuma Angsana said...

Bertabah ye kak, be strong, KA doakan yg terbaik, dan moga bapak kakzakie segera sembuh ye! amin2

Dkna Abza said...

Sabar yea akak..insyaAllah..semuanya akan kembali baikk

Aliesha Kirana said...

Dugaan datang tanpa kita duga, tapi itulah ingatan Allah supaya kita sentiasa ingati Dia.

harap akak tabah ye kak. AK doakan semoga bapak akak akan segera sembuh dan kembali pulih seperti sediakala. aminn!

Lynn said...

Insyaallah semoga semuanya selamat...semoga kak juga kuat..amin..

mama ju, said...

Salam sejahtera KZ

Moga tabah. di doakan cepat sembuh. Amin.

♥ ROS ♥ said...

Sabar ye kakzakie.. Semoga bapak kakzakie cept sembuh... Aminnn.... :)

Ati Masrif said...

ya Allah ...kak zakie

teringat kembali semasa ati dpt
berita ayah ati kemalangan di kulai
cuba nak bertenang tapi jadi blank pula...

semoga bapak kak azie kuat dan segera semboh...amin!

mama irfan said...

Ya Allah... kuatkanlah semangak kak zakie... sembuhkanlah ayah kak zakie....amin....

Cikgu Ma said...

insyallah selamat semua kak...doa dan tawakkal

Eye_nee said...

Bertabah yer Kak...Semoga Allah melindungi Bapak kak...

sitiebby said...

askum kak,

sabar ye kak. moga bapak akak cepat sembuh dan dilindungi olehNya sentiasa.

kasihibu said...

Salam kak
semoga bapak akak tiada alami kecederaan yang serius dan cepat sembuh hendaknya
Amin...

Maya Mayana said...

semoga bapak akak sihat dan cepat sembuh ye..Amin..

tabahkan hati kak...

Hanis Azla said...

sebak dgn berita ni.. semoga bapak akak sepat sembuh hendaknya.. byk2 bersabar yer kak..

m.u.l.a.n said...

Salam Syawal & Maaf Zahir Batin..

moga bapak cepat sembuh..

pB said...

Salam Kak Zakie

semuga Allah permudahkan segala-galanya buat Bapak dan keluarga akak ...

Semoga Bapak cepat sembuh dan kuat semangat untuk sembuh

inazamri said...

kuatkan semangat ye kak.semoga bapak akak sembuh segera.kami sama2 turut mendoakan

Nini D.. said...

Ya Allah...
bertabah kak..
kita sama-sama doakan untuk bapak akak

Rai said...

semoga ayah akak cepat sembuh kak.. sabar ye kak..

yantz-yeem said...

salam akak..

sabau ye akak..moga ayah akak cepat sembuh..

cikceriacorner said...

salam akak..

tabahkan ati ye..semoga ayah akak cepat sembuh..

Cik SHiNJU said...

As salam Kak

Yun doakan agar ayah akak sembuh.
Kuatkan semangat yer.

Daddy Ziyyad said...

Sabar ya kak..moga ayah akak sembuh..tiada komplikasi...buat CT Scan kat HSAJB ke?

QueeN TerataI said...

Dugaan mmg tak terjangka kan kak.. dan dugaan itu dtg dlm pelbagai cara.. akak kuatkan semangat yer.. Queen di sini doakan agar bapak kakak segera sembuh dan kita juga utk hadapi dugaan ini.

@cu SaYaNg said...

Semoga ayah akak cepat sembuh

Masya said...

semoga bapak akak sembuh seperi sedia kala...

pena rozie said...

semoga cepat sembuh.....

Suraya Baharun said...

su doakan bapak akak cepat sembuh, insyaAllah Allah akan permudahkan segalanya..

pena rozie said...

semoga cepat sembuh.....

nur said...

Ya allah, segerakan sembuh ayahanda kak zakie.

Queenie said...

moga semuanya baik2 saja ya...amin utk segala doa...

sal said...

ujian dan musibah datang tidak disangka2..sama2 didoakan agar cepat sembuh..Bersabarlah ye, ..

fuad ansari said...

syafakAllah..

sesungguhnya setiap kesakitan yg menimpa anak Adam itu akan mengampunkan dosa..

Cikli said...

Semoga yang terbaik dari Allah untuk ayahanda kakak

IntaNBerliaN said...

Ya Allah... sedih saya baca entry ni.. terbayang abah saya.. saya doakan moga ayah akak akn sembuh seeperti sediakala.. moga takda apa2 masalah yg berat..

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

syafakallah untuk ayahanda kakzakie selamat hendaknya... amin

Rozita said...

Semoga ayah akak cepat sembuh ye...

~ yus ~ said...

Ya Allah...

Sabar ya kak zakie..

Saya doakan moga ayah akak akan segera sembuh, dan moga semua urusan berjalan lancar ya kak...

nabilah_2908 said...

Allah..

moga ayah akak cepat sembuh...amin..

sabar ye kak..

ahmad humairi said...

Allah selamatkan kamu!
Moga diberikan kekuatan menghadapi ujian ini buat ayah serta kakzakie sendiri.....amin.

Ann Ishak said...

semoga bapak akak tidak mengalami kecederaan yang serius, insyaAllah malam ni saya bacakan Yassin dari jauh untuk bapak akak dan keluarga, di berkati selalu hendaknya.

aanie said...

sabar ye kak.....

semoga bapak kakak cepat sembuh dan takde kecederaan yg serius...aminnn...

Knor said...

ye kak, kami doakan kak sabar menghadapi ujian ini..

Mak Wardah said...

Ya Allah, sembuhkan bapa sahabatku ini, permudahkanlah segala urusan kehidupan mereka, berkatilah setiap usaha mereka dan berikalan kepada mereka kekuatan dalam menepuh dugaanMu ini. Ameen

Qhaifa Nur said...

mohon Kakzakie gan family bykkan bersabar...
rasa baru je cium tangannya kan...
apa-apapun Nur doakan bapak selamat dan cepat sembuh...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

semoga ayah akak kuat dan sembuh spt sediakala..

sabar ya kak..kami semua sama-sama mendoakan

ROZILA said...

Salam Kakzakie,

semuga ayah akak segera sembuh
Amin....

MamaEma said...

Ya ALLAH, muga bapak akak berada dalam keadaan yang sihat dan tidak mengalami kecederaan yang serius...

Kazman / Sue said...

semoga cepat sembuh... aminnn....
insyallah kat hospital aminah lebih baik rawatannya...

munna said...

Ya Allah.... semoga bapak kak zakie kuat dan semoga kakak tabah menghadapi dugaan ini

anyss said...

Assalamualaikum,
Salam takziah.
Semoga tabah hadapi ujian ini. sama kita doakan semuanya baik2 sahaja dan pakcik cepat sihat.

Nur-nba said...

Semoga Kak Zakie bersabar dengan ujian dariNya. Kami doakan agar ayah Kak Zakie cepat sembuh dan kuat semangat untuk pulih..

dwaty said...

sabar ya kak... insyaALLAH SEMUANYA PASTI SELAMAT...

eira eixora said...

insyaAllah, semoga bapak kakak cepat sembuh

Penjejak Mimpi said...

muga bapak kakak cepat sembuh. sy doakan kakak sefamily+adik beradik dapat bersabar dengan ujian ni, insya allah

maya amir said...

Allah.. dugaan kak..dugaan... :( akak sabar ye.. saya doakan ayah akak cepat sembuh.. rabi yassir walla tu'a sir..

zue said...

semoga bapak kak zakie cepat sembuh..amin.

Kasih Salina said...

sedih juga mendengar khabar yg kurang baik ni..semoga bapak kakzakie cepat sembuh..Insyallah..

LadyBird said...

ya Allah ya Tuhanku, kau selamatkanlah ayah kak zakie, kau sembuhkanlah beliau kembali kepada asal.. kau hilangkanlah kesakitannya ya Allah, kau mudahkanlah urusannya ya Allah.. hanya Engkaulah sebaik2 tempat meminta pertolongan.. ameen2 ya robbala'lameennn..


p/s : akak.. tenangkan hati yer.. jgn stress.. sentiasa panjantkan doa pada Allah..

IDAZS said...

semoga bapak akak cepat sembuh ya :)

izla said...

kuatkan hati kak,
semoga semuanya selamat.

Haryati Faizal said...

semoga bapak cepat2 sembuh ye...

Munnafendy said...

alamak risaunya....semoga bapak takde pape yg serius...byk2 doa kak zakie...

anitadiana said...

Ya Allah....moga segalanya selamat dan ayah kak cepat sihat....sabar yer kak....Insyaallah..terus tabah ya kakak...

mama aini said...

maaf baru arini mama dtg & baru tahu berita ni..sabar ya KZ dgn dugaan dr Allah..

Ummi Iman said...

Baru sempat singgah baca kisah kemalangan bapak k.zakie. Semoga Allah permudahkan segalanya. Tabah ya..