Saturday, March 9, 2013

Pemberian dari Vietnam

Semangat waja kental disanubari 
senjata kukuh mereka genggam
 ieja sweetmama datang memberi 
cenderahati fm dari Vietnam 

Sampul surat - Melihat sampul di atas almari siapa sangka di dalamnya ada fm cantik memikat hati
Sejarah lama telah tercatat 
ianya milik mutlak peribumi
buka sampul mata membulat
melihat fm eija buat kami

Pemberi - Inilah dia teman maya yang baik hati. Balik dari percutian ada ole-oleh diberikan buat teman alam mayanya. Terima kasih ieja.
Keturunan pun tidak pasti 
hikayat pula tidak diketahui 
syukran jiddan dari kak zakie

Melekat di dapur - Semalam juga aku tepek bersama-sama teman yang lain di peti sejuk kami.
Walau pengganas enggan berundur 
wira negara tidak gentar 
sungguh aku sangat bersyukur 
melihat susunan FM sentiasa bertukar 

FM Vietnam - Cantik, sejuk mata memandang dan menarik.
Doa di panjat setiap waktu
pulihlah kembali keamanan itu
eija sungguh kakak terharu
moga ukhuwah terjalin jitu

~~ Buat teman-teman yang mahu berkenalan dengan ieja silalah klik di sini.~~

58 comments:

Puan Kutu said...

bertambah lagi koleksi fm kak zakie..org memberi kita merasa..:)

Werdah said...

Assalamu'alaikum kakZakie

Sambil melihat koleksi FM ni boleh mengingatkan pemberinya.

redza said...

semakin banyak bertepek di peti sejuk itu

Zie said...

wah hadiah lagi best tu kakak.. murah rezeki eija..

aby said...

Alhamdulilah... Rezeki kz

ummuaidan said...

alhamdulillah murah lagi rezki kakak..dapat lagi FM yg comel tuh...tahniah..tahniah..

Haryati Faizal said...

bertambah lagi FM akak ye...

adzairdawati makdara said...

wahhhh cantikkkk

zulaikha megat said...

seronok yer kak dapat pemberian dari sahabat maya..

semoga ukhwah terus terjalin...

ANIM said...

nak komen ngan pantun gaklah kakzakie...

beruntung dapat teman yg baik budi, tak lokek menghulur cendaharati, tuan yang menerima senyum hingga gusi,
jalinan ukhwah bertambah erat lagi

mama said...

assalam KZ..berbesar hati kan bila dpt souvenir dr rakan2 maya !!..cantik FM vietnam tu..

نورعيم said...

byknya koleksi FM akak! tu tandanya org igt akak selalu! :)

elly nadyra said...

Penuh peti camni kan. Suka sangat

Murni Alfathunnisa said...

rezeki..alhamdulillah..dapat kakzakie tambah koleksi lagi.

eira eixora said...

sy paling suka fm yg bentuk baju tu.

NoEn said...

saya xleh letak fm kat peti ais..ank selalu amik buat main...huhu

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

terima kasih kak zakie,
siap buat n3 lagi,
terharu eija..

ye moga ukhwah terjalin jitu,
suka k.zakie ni pandai berpantun, eija x pandai nak balas dalam pantun..

NinaAz said...

Bestnyaaaa. Tahniahhh ♥♥♥

Munnafendy said...

makin meriah peti es kak zakie :)

Nastyna said...

Pantun yang indah, untuk fm yang diberi.

Ena's Palace said...

mesti da penuh sampai kebawah koleksi fm akk tu kat peti ais akk tu kan

Dkna Abza said...

wah! penuh dinding peti ais akak :P

S..U..D..@..I..S said...

Petiais tu pun turut terharu badannya dihias cantik mantik

TiranaAduka said...

salam bakyu ku
Akeh ei cenderahati dari sahabt blogger.ta tumpang gembira.nanti ta singgah tempat nya.

anitadiana said...

asalamuaikum kak...bestnya..dapat fm..cantik..ita like...ita pun suka kumpul juga...meriahya,,

PeRdU cINta said...

FM akak cute la..

Penjejak Mimpi said...

Banyaknya kak... tersusun... :)

fairus mohamad noor said...

banyak nyer koleksi fm akk ye..x pernah dpt lg hadiah dr sahabat alam maya..mst seronok

Aisy Nasiha said...

banyaknya tu, nak minta satu? hhaha, sudah tentu jawapannya tak boleh kan....

seronok ada kawan yang ingat kita macam ni. walaupun kenal cuma di aam blog ni, saya rasa ramai yang ikhlas berkawan... contoh macam kawan-kawan yang bagi akak FM ni...

Juhariah Johari said...

untng sunggah KZ punya ramai kawan yg sntiasa ingat kat KZ.saya je tak bagi apa2 kat KZ!

shameel Iskandar said...

cantik utk hiasan kt dinding peti ais

Tihara said...

alhamdulillah kak..seronok kan kumpul FM :)

azi said...

banyaknya FM kakak, cantik2 pulak tu..:)

man said...

tahniah sebab dapat..heheheheh

Remy hazza said...

best nyer..... cantik pulak tu.....

HeNRieTTa JoSe said...

Chnanteknye akk...mkin meriah Fridge tu.....hehehe....

ummiross said...

Seronok kan Kakzakie atas ingatan rakan2..

m.u.l.a.n said...

moga ukhuwah kekal abadi..

KY said...

alaaa...banyaknya koleksi, sukalah..

Ummi Iman said...

Bertambah koleksi kak zakie.

Yaya Azura said...

Semakin bertambah koleksi..cantik2 semua..
Nampak gaya nanti akak kena tukar fridge paling besar.hehe..

veesandii said...

assalamualaikum ... elok gak beli FM kat setiap tempat yg kita pegi . Boleh wat kenangan .

Papa Mifz said...

hari tuh pun PM dapat FM dari Vietnam juga...;)

My Little Diary said...

wahhhh...seronoknya dpt FM dari vietnam...
:)

Kakzakie said...

Menyusup, berlari dan merangkak
wira disana sungguh bersemangat
terima kasih dari kakak
komen-komen dari sahabat

Puan Kutu, Werdah, redza, azi, aby, ummuaidan, Haryati Faizal, adzairdawati makdara, Zulaikha Megat, Anim (bukan saja sampai gusi, tapi menusuk terus ke hati...), mama, nur aim, elly nadyra, Murni Alfathunnisa, Eira eixora, NoEn, Sweetmama@eija (TERIMA KASIH DARI KAKAK TIDAK TERHINGA EIJA, KAMI SEKELUARGA MEMANG ADA KOLEKSI FM - MOGA ALLAH MEMBALAS KEBAIKAN EJA DAN KELUARGA), NinaAz, Munnafendy, Nastyna, Ena's palace, Dkna Abza, Sudais, TiranaAduka, Perdu CInta, anitadiana, Penjejak Mimpi, Fairus mohd noor, Aisy Nasiha (betul tu Aish..), Juhariah Johari (walau tidak ada memberi sesama kita tapi rasa dekat di hati kan Kak Ju), Shameel iskandar, Tihara, azi (kami sekaluarga punya hobby sama azi), Man, Remy hazza, Henrietta Jose, Ummiross, mulan, KY, Ummi Iman, Yaya Azura, veesandii, Papa Mifz dan My Little Diary.

Buat semua terima kasih sekali lagi.

Aziela said...

Pantun 2 dalam satu.

hainom OKje said...

bolehlah menjengah eija lepas ni.... seronoknya jadi orang yg disayangi macam KZ ni...
selain ukhwah, fm pun dapat bertambah! hehe

Kesuma Angsana said...

wah seronok nyer dpt gift2 dari teman2 ni kan !

~aYu~ said...

untung kan ada ramai kawan2 di alam maya ni..

SumeSakan said...

wah koleksi makin bertambah lah akak..bestnya..

noor liyana said...

memang cantik..suka kan klu buat koleksi banyak2..:-)

Azi Azidah said...

wah berpantun akAk kita...

Kakzakie said...

Terima kasih juga buat: -

Aziela, hainom OKje (kalau dekat nak kakak terjah rumah dia tapi jauhlah hihi....), Kesuma Angsana, SumaSakan, Noor Liyana dan Azi Azidah.

Terima kasih sekali lagi:)

Deqla manjew said...

byknye fm akak.. cantik2 semua...

n 0 e s u h a i m i said...

bess nya dpt hadiah..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Alhamdulillah kak bertambah lagi la koleksi hihi

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam kak zakie..
wah..bertambah koleksi FM..
tahniah kak :)

rinduan citarasa said...

kak...
eija sahabat ayu masa Ayu study di Poli.

dia sangat comell