Monday, October 14, 2013

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Sewaktu kita sibuk membuat persiapan untuk merayakan Aidil-Adha esok, umat Islam yang sedang berwukuf di Padang Arafah kini sedang dilanda ujian banjir. Bersama kita mendoakan moga doa-doa para jemaah yang kini sedang menunaikan ibadah haji dimakbulkan Allah. Sesungguhnya hari ini merupakan salah satu hari terbaik untuk kita berdoa. Beruntung mereka yang menjadi tetamu Allah di Padang Arafah hari ini. 
Untuk melontar - Hubby dan sahabatnya di kawasan melontar jamrah
Esok pula ketika jemaah sibuk melontar jamrah Qubra kita di sini sibuk menyambut Aidil Aidha dan melakukan ibadah qurban. Sungguh kenangan menjalankan ibadah haji tidak pernah luput dari ingatan dan perasaan rindu membuak sentiasa walau belum lama umrah dilakukan tetapi ibadah haji itu terlalu indah.

~~ Selamat menyambut Aidil-Adha dan menjalankan ibadah qurban dari aku di TITISAN NURANI.~~

56 comments:

nohas said...

Selamat Hari Raya Aidil Adha to Kakzakie dan keluarga..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

selamat hari raya aidiladha kepada kakak sekeluarga.. :D

NM03 said...

selamat hari raya aidiladha kak.

shaliza said...

Salam Aidil Adha Kak...

Kisah Si Dairy said...

selamat hari raya akak dan family..

aizamia3 said...

Selamat Hari Raya Aidiladha.. ;)

ZazaMyMoon said...

Selamat hari raya aidiladha kakzakie.. =)

Kakcik said...

Salam Idul Adha buat Zakie dan keluarga. :)

ummuaidan said...

Selamat hari raya haji untuk kakak sekeluarga yer.selamat menunaikan ibadah korban jgk

Muja.. said...

Selamat hari raya kak..

Semoga saya dimurahkan rezeki, boleh menunaikan ibadah qurban thn dpn..Insha Allah

memmetlenggeng said...

selamat hari raya jugak kak zakie....semoga murah rezeki dan hidup penuh barakah

redza said...

selamat menyambut aidiladha buat kakak sekeluarga

My Little Diary said...

salam aidiladha :)

Ibu Lala said...

Selamat hr ry aidil adha kak. Suami akk pegi haji ke tahun ni.

Cho Zila said...

selamat hari raya.... memang sangat beruntunglah orang yang berada di sana hari ini...

aTieYusof Family said...

Hati terasa di gamit2 utk ke sana Kak..InsyaAllah suati hari nti..
Selamat hari Raya Aidil Adha Kak:)

JunAina said...

Salam Aidiladha akak...

Haryati Faizal said...

selamat hari raya aidiladha ye kak...

QueeN TerataI said...

Selamat hari raya aidil adha kak..

Papa Mifz said...

selamat hari raya Aidiladha buat akak sekeluarga yer...

Acik Erna said...

Selamat hariraya aidiladha kakzakie

Nor Azimah said...

salam aidil adha, semoga kita semua direzekikan menjadi hamba Allah ditedhai, amin..

Sylarius Yusof said...

Salam Aidiladha. Saya masih belum berkesempatan untuk menjejakkan kaki ke sana. Cuma mampu berharap dan berdoa ajelah.

Pengalaman di Mekah pastinya adalah pengalaman yang sangat berharga.

eda_ej said...

owwhhh.. kat sane banjir lagi ye kak.. ingat dah surut..

PakcikLie PCL said...

Salam AidilAdha kakak zakie n family. oh ye banjir ye kat sana.

ahmad humairi said...

Salam Raya Korban,
Maaf zahir dan batin.

Amanda Suria said...

Salam aidiladha kak...

insan marhaen said...

SHR Eidul Adha dari IM juga...

Nastyna said...

Salam Aidil Adha kak.

Amanina Mads said...

semoga jemaah haji baik2 disana.. salam aidiladha buat akak sekeluarga :)

Mia Kassim said...

Selamat Hari Raya Aidiladha Kak! :D

Mia Kassim said...

Selamat Hari Raya Aidiladha Kak! :D

syuk shusuke said...

selamat hari raya aidiladha kak zakie sekeluarga :D

Umi Azizan said...

Slmt hari raya Eidul Adha my dear

HeNRieTTa JoSe said...

Selamat hari raya aidiladha akk....sronok tgk tv td...nmpak dorg slin kain kiswah kaabah....teringin sangat nak ke sana nnti...

nurbijen said...

salam aidiladha kakak :)

aby said...

salam kz ..
selamat menyambut aidil adha ..
semoga menyambut perayaan ini dengan penuh ketaqwaan

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

Selamat Hari Raya Aidil Adha pada kak zakie dan keluarga.

Sama-samalah kita berdoa semoga tetamu-tetamu Allah yang sedang mengerjakan ibadat haji diberikan Allah segala keberkatan dan kemudahan serta mendapat haji yang mabrur.

NEKCIK said...

asalam kakzakie..semuga ceriadan mendapat keredhaan Allah dalam setipa langkah kita..aamiin
Teruskan berdoa semuga Allah sudi menjemput kita mnjadi tetamuNya lagi dan lagi....amiin

zulhilmi tempoyak said...

Salam AidilAdha.

raikan dengan penuh rasa syukur. :)

Aishah Jahirah said...

salam kak zakie....salam aidiladha kak....:)

LYAfrina said...

salam aidiladha buat kak zakie n family

ANIM said...

Sebab tu kita yg tak berada di sana, disuruh puasa kan pd 9 zulhijjah. Mudah2an bahagian utk kita disini pun ada..:- bertuah kak zakie dan suami, dah berkesempatan merasai suasana wukuf di arafah. Kami yang belum p ni, ternanti2. Dengar cerita orang..sungguh teruja

P/s tqvm kakzakie sudi tel saya ajak makan di rumah. Sorrylah kak, takde rezeki nak jawab. Tak dengar. Kalau dekat, memang panjang kaki saya...:-))

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

Salam Aidiladha Kakak :)

Jamal k ahmad said...

selamat hari raya aidil adha kak sekeluarga...indah sungguh,tgh menunggu giliran in sha Allah.tak tahu bila.

tak sabar rasanya..asyik mengalir air mata aje bila tgok kat tv.pasal ibadah haji ni.

Knor said...

kak yg ats komen tu..blog suami..dia tak logoutlah plk..tak ape ye kak..

Deqla Manjew said...

selmt hari raya qurban kak.. moga jemaah2 haji di mekah pulang membawa haji yg mabrur.. in shaa Allah.. aamiin...

Umi Qi said...

Salam aidiladha kedua buat sis sekeluarga...amin amin yarabbalalamin...moga ibadah korban dijalankan dengan penuh tawadduk dan seikhlas2nya...amin

Mila@Rimbun said...

selamat hari raya buat akak sekeluarga..

ros_reeza said...

Raya kali ni Ros tak balik kampung.. tak berkesempatan nak balik.. memang terasa sayu je hati..

Ema Johari said...

salam aidiladha kak

ummiross said...

Salam Aidiladha Kakzakie..

Betul tu Kakzakie, kenangan menunaikan haji, tetap terpahat indah disanubari, hati sentiasa terkenang-kenang kan Kakzakie.

Hazmin Hamudin said...

Salam Aidiladha kakzakie.

♥ ROS ♥ said...
This comment has been removed by the author.
♥ ROS ♥ said...

Alhamdulillah moga kita diberi peluang untuk menunaikan tggungjawab itu :)

hainom OKje said...

Bila tengok TV pasal Perjalanan dan pengalaman mereka di bumi Mekah tetiba dinda rasa sayu tau....perasaan hiba tu datang tanpa diundang! Dah tua kot dinda nikan kanda huhu...
Salam Aidil Adha buat kanda sekeluarga!