Monday, August 22, 2016

Akhirnya dia pergi jua - 1

Kullunafsin zaa iqotul maut. Sungguh benar ayat Allah ini. Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati. Benarlah mati itu benar. Alam kubur itu benar. Syurga dan neraka Allah itu benar.

Innalillahi wainna ilaihi rojiuun. Dari Dia kita datang kepadaNya juga kita kembali. Akhirnya kami anak-cucu-cicit Haji Purvit semua redha Allah perintahkan Izrael untuk mencabut usianya dan meletakkan beliau tinggal di alam barzakh sementara menanti hari perhitungan tiba. Telah ditinggal semua pangkat sebagai bapak, atok, imam, haji dan sebagainya. 
Sijil kematian - Bapak meninggal di Kota Tinggi sebelum menjelang maghrib 16-08-2016 di rumah kakak ku dan dibawa balik ke Pontian  selepas maghrib untuk disemadikan pada pagi 17-08-2016.

~~Semoga Allah meletakkan bapak kami bersama para syuhada'. Ameen.~~

64 comments:

Zee Suhaini said...

Al-fatihah..
salam takziah buat akak sekeluarga..semoga roh ayahanda ditempatkan di kalangan orang orang yang beriman..

paridah said...

INNALILLAH ...SALAM TAKZIAH KAK ZAKIE...TURUT BERDUKACITA...DIDOAKAN ALMARHUM DICUCURI RAHMAT DI SISI-NYA BERADA DI KALANGAN SOLEHIN YG DICINTAI-NYA...ALFATIHAH...SABAR YA KAKZAKIE

Khairul Bariah said...

Innalillahi wainna ilaihi roji'un.
Salam takziah utk kakzakie sekeluarga.
semoga arwah bapak tenang di sana bersama-sama para solihin yang lain.

pB said...

Salam takziah dari pB sekeluarga.

Mummydearie said...

Alfatihah!

Salam takziah buat Kakzakie dan seluruh keluarga. Semoga arwah bapak tenang di sana dan ditempatkan bersama-sama orang yang soleh. Amin!

nhhas said...

Allahuakbar.
Semoga roh arwah dicucuri rahmat dari Nya

Nazayiena Ayiena said...

Salam takziah buat kakzakie sekeluarga.
Semoga roh arwah dicucuri rahmat dari Nya .... Aamiin

Nizam.Ariff said...

Innalillahiwainnailaihiroojiunn....
Takziah, kak.

Nieyl said...

Innalillahi wainna ilaihi rojiuun.
Salam takziah kak..
Al fatihah

Aisy Nasiha said...

Salam takziah buat kak zakie seisi keluarga.. moga tabah menghadapi dugaan ini. Moga kalian redho dan sabar menghadapinya. insyaAllah arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Aisy Nasiha said...

Salam takziah buat kak zakie seisi keluarga.. moga tabah menghadapi dugaan ini. Moga kalian redho dan sabar menghadapinya. insyaAllah arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Ezy Loy said...

salam takziah kak..

saniah ibrahim said...

Salam takziah kakzakie...Semoga arwah di tempat kan dikalangan orang2 beriman.
Patut lah kakzakie takde singgah diblog2 2 tiga hari tu...tertanya2 juga kenapa gerangan.

nohas said...

Salam takziah, kak...

semoga roh arwah dicucuri rahmat dariNya dan ditempatkan dikalangan orang2 yg soleh...

saniah ibrahim said...

Salam takziah kakzakie...Semoga arwah di tempat kan dikalangan orang2 beriman.
Patut lah kakzakie takde singgah diblog2 2 tiga hari tu...tertanya2 juga kenapa gerangan.

Puan Wawa said...

Innalillahiwainnailahirojiun.

Takziah akak & family. semoga Allah tempat arwah bapa bersama orang2 yg beriman.

nurbijen said...

Salam Takziah kak..
Al-fatihah...
Semoga roh ditempatkan dalam kalangan orang2 soleh...

Raihanah Ahmad said...

Alfatihah!

Salam takziah buat Kakzakie dan seluruh keluarga. Semoga arwah bapak tenang di sana dan ditempatkan bersama-sama orang yang soleh. Amin!

adarnadzmie said...

Innalillahi wainna ilaihi roji'un.
Alfatihah kepada arwah...
Salam takziah utk kakzakie sekeluarga.
semoga arwah bapak tenang di sana bersama-sama para solihin yang lain.

norhidana miswan said...

salam takziah bt akak sekeluarga....
ptt lah senyap je akak minggu lps...
Alfatihah bt arwah bapak akak, moga rohnya dicucuri rahmat
di ampunkan dosanya dan di tempatkan di kalangan para solihin

HeNRieTTa JoSe said...

Al-Fatihah.....kakak sekeluarga tabah...rietta masa kehilangan arwah atok, sangat xtabah....

SYANI said...

Salam takziah KakZakie sekeluarga. Semoga tabah menempuhi ujian kehilangan orang yang kita sayang. Al-fatihah.

Falsya said...

innalillahiwainnailaihirrojiun..al-fatihah buat arwah ayah kakak..

salam takziah buat kakak sekeluarga dari falsya..semoga kakak sekeluarga kuat..falsya paham rase kehilangan tuh sbb falsya pun baru je kehilangan org yg tersayang..

Kakak said...

Salam takziah. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan mereka yang beriman.

Fazleyatul Aini said...

salam takziah buat kak zakie sekeluarga. semoga arwah ditempatkan di kalangan org yg beriman

Umie Adli said...

salam takziah kak

suka suka said...

Salam takziah kakakzakie.. kita senasib kehilangan ayahanda tercinta pada tahun 2016 ini.. ameen .. semoga ayahanda kita semua bersama para syuhada..

Mas said...

Innalillahi wainna ilaihi rojiuun.

Salam takziah buat sekeluarga.

Alfatihah.

Qhaifa Nur said...

Innalillahi wainna ilaihi rojiuun....

Takziah buat kak zakie n famili...semoga arwah ditempatkn dikalangan org2 yg beriman...

Aziela said...

Innalillah. Semoga beliau ditempatkan dlm golongan orang yg beriman serta diampunkan seluruh dosanya. Amiin. Takziah ye kakak...

Ira said...

Salam takziah buat kak zakie sekeluarga.. semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman dan beramal soleh..

aizamia 3 said...

Innalillahi wainna ilaihi roji'un.
Salam takziah buat kakZakie dan keluarga.

NEKCIK said...

Inalilahiwainailaihirajiuun...tiada kata yg mampu dititipkan melainkn doa semuga arwah ditempatkan di sisi mereka yang beriman..di ampuni segala dosa dosa..aminn
Tenanglah ayahnda di sana ditemani doa doa dari anak anak yg soleh amiin

Kayu Manis said...

Inna lillah hiwa inna ilai hi raji'un

Semoga arwah ditempatkn kalangan org yg soleh
Amin

idzwa kamaruddin said...

Innalillahi wainna ilaihi rojiuun....

Takziah buat kak zakie sekeluarga...
semoga arwah bapak ditempatkan dikalangan org-org yg beriman..

Al-fatihah.

umi alya said...

Salam takziah buat kakzakie sekeluarga, moga roh arwah dicucuri rahmat, aamiin

Amy Hilmirda Daud said...

salam takziah buat kak zakie sekeluarga.
patutlah lama menyepi.

Normala Saad said...

Takziah & Alfatihah.

Norhayati Mohd Isa said...

إنا لله وإنا إليه راجعون


"Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."

اللهم اغفرله وارحمه وعافه واعف عنه.

"Ya Allah ampunilah dia, rahmatilah dia, selamatkanlah dia, maafkanlah dia."

Semoga arwah bapak kak zakie..
Dihimpunkan bersama-sama para syuhadah dan solehin..

Sama tahun bapak akak lahir dengan abah saya...
Saya pula masih baru semalam abah pergi meninggalkan kami..
Pada hal dah setahun berlalu..

Salam takziah buat akak sekeluarga..

E'in said...

Salam takziah kak..

Semoga akak sekeluarga tabah ye..

Alfatihah utk arwah..

Nor Azimah said...

Dari Dia kita datang, kepada Dia kita kembali...
Semoga almarhum bapak berbahagia di sana..
Kita yang tinggal walau sedih tak mampu dinukilkan, hadiah dan doa tetaplah dititipkan..

Nor Azimah said...

Dari Dia kita datang, kepada Dia kita kembali...
Semoga almarhum bapak berbahagia di sana..
Kita yang tinggal walau sedih tak mampu dinukilkan, hadiah dan doa tetaplah dititipkan..

ZULHILMI TEMPOYAK said...

Takziah ye kak. semoga semuanya dilancarkan.

aryan azra said...

salam takziah buat akak sekeluarga...inshaAllah arwah bapak akak ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh

Abam Kie said...

Al-Fatihah n takziah. Semoga kakak n keluarga tabah menghadapi kehilangan bapa tersyg...

UmmuAidan-Arissa said...

Takziah untuk kakak sekeluarga...semoga arwah bapak ditempatkan diklalangan orng2 yg terpilih...semoga kakak tabah akan kehilangan ini..

Zaitun said...

Alfatihah...salam takziah buat kakzakie sekeluarga. Semoga arwah ditempatkan bersama para solihin.

Zaitun said...

Alfatihah...salam takziah buat kakzakie sekeluarga. Semoga arwah ditempatkan bersama para solihin.

QasehnyaRania said...

Innalillahi wainna ilaihi roji'un.
alfatihah
salam takziah buat kakak sekeluarga

TukangKebun said...

ALFATIHAH.

Salam Takziah untuk kakak sekeluarga.

Semoga ditempatkan dikalangan orang yang beriman.

shalimar yusof said...

Takziah buat keluarga akak...semoga rohnya dicucuri Rahmat Allah S.W.T

LYAfrina said...

salam takziah kak... semoga bersabar dgn kehilangan ni.. sesungguhnya, Allah amat myayanginya..

Siti Rohaida Yusof said...

salam takziah untuk akak sekeluarga..moga tabah menghadapi ujian ini...al-fatihah..

Warisan Petani said...

Al-Fatihah
Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman dan beramal salleh.

amirah said...

Innalillahi wainna ilaihi rojiuun...takziah untuk kak zakie sekeluarga..moga roh arwah ayah kak zakie ditempatkan dikalangan mereka yang beriman dan beramal soleh..aaminn

hainom OKje said...

Alfatihah .....
Salam Takziah untuk kanda sekeluarga. Moga Allah tempatkan roh bapak bersama roh orang orang yan solih....

Kanda ada ke masa tu

Ismaliana Sulaiman said...

Assalamualaikum kak.. Salam takziah dr lia utk akk sekeluarga. Semoga rohnya di tempatkan di kalangan para solihin. Amin.

**setelah sekian lama lia x menjengah ke sini... �� salam syg & rindu dr lia (damyakaudihatiku)

Fiza Rahman said...

Innalillahi wainna ilaihi rojiuun... Salam takziah buat akak dan keluarga. Smoga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.

Hasliynda Lynn said...

Innalillahi wainna ilaihi roji'un.
alfatihah

aRz MoHa said...

semuanya pinjaman termasuk diri kita...semoga arwah ditempatkan bersama orang-orang yang soleh

Amanda Suria said...

Sakam takziah ajak...alfatihah...

sya mimie said...

Salam takziah kak..

Acik Erna said...

Innalillahi wainna ilaihirojiun..salam takziah kakzakie..kerana diri sendiri yg kurang sihat selepas begitu lama baru acik tau berita ni

Acik Erna said...

Innalillahi wainna ilaihirojiun..salam takziah kakzakie..kerana diri sendiri yg kurang sihat selepas begitu lama baru acik tau berita ni