Wednesday, November 12, 2014

Bukan demam terkejut angka 6.7 juta


~~ Lambakan pekerja asing sudah mencecah 6.7 juta, penduduk Selangor baru 5.8 juta.~~


59 comments:

eMMe said...

melambak betul tu kak, kite pun tekejut baca kak zakie tulis ni..huhuhu... mcm kite ni di negara asing lak, heeeee~ sian kak zakie... cepat sembuh sis... makan ubat ikut waktu tau!

idzwa kamaruddin said...

nak salahkan sape yg pejam mata sampai tercapai angka 6.7 juta tu??

huhuuu..

semoga cepat sembuh kak..

Zee Suhaini said...

akan datang dorang plak yang kuasai ekonomi kita kak..eee takutnya..

kak, moga cepat kebah demam yer..take care..

Zaitun said...

Sekarang kat mana2 aje ramai warga asing macam kita bukan tinggal dinegara sendiri.

Siapa yang bawa diaorang masuk dah tentulah orang2 tertentu.

Nieyl said...

itu la kan...
sedar tak sedar...
berjuta dah mereka kat negara kita nie...

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

lambakannnn.. kalau pergi ke Senai tu rasa macam kita ada kat negara lain pulak..

semoga cepat sembuh Kakzakie

❤Kamsiah❤ said...

mcm kita pulak yg jadi pendatang...

UmmuAidan-Arissa said...

Dah mcm mendiami satu negeri lk kan dorang nie..kalulah 6.7j tuh diisi oleh rkyat tempatn..nak kta orng2 tempatansemuanya dah hidup senang tp rmai yg masih melarat..spt dl yg british bwkmasuk byk rakyat asing..kini berganda2dr tuh...

sud@is said...

Penyelamat diwaktu-waktu yang diperlukan, semoga cepat sembuh kak zakie jangan lupa makan obat, besaunya obat..

zila norazila said...

Rest byk kak..mmg btul..enconsave senai mxm sk ckp tu..diorg jewlh.

Nieyl said...

Salam...kak,whatsapp nieyl 0176305031 (gelang)

amirah said...

kak,...tu yg boleh detect yg boleh dikira...yg takleh dikenal pasti..tambah lagi kat sabah sarawak tu...fuhhh...purata dalam 4 orang warga negara seorang warga asing dah sekarg ni..tak mustahil ramai anak2 masa depan yg kawen campur..

amirah said...

kak, lupa nak pesan...makan ubat jaga kesihatan ye..minum air byk2 kak..

paridah said...

MENGEJUTKAN SUNGGUH SIAPA YG MEMBENARKAN MRK MASUK TU YA? MOGA KAKZAKIE CPT SEMBUH YA BERHAT N MKN UBAT...

♥ ROS ♥ said...

Semoga cpt sembuh kak..misss u..lama bertandang.. rehat bbyk tau..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Memang ramai mereka ni sekarang. Dah boleh jadi populasi baru dalam carta pai jika di buat bancian bangsa dalam negara kita.huhu.

Semoga cepat sembuh kakak.

NM03 said...

uimakkkk... ramai tu....




akak cepat sembuh ye!

Delima Zamrud said...

Semoga cepat sembuh kak zakie.. Amin... Lama xmai sini :)...

Mar Mansor said...

memang ramai sangat-sangat..kadang tu macam tak percaya..emm..sabar ajelah

Najib Ariyan said...

sikit tu 6.7 juta pekerja asing... banding ngan rakyat Malaysia 30 juta... kira 1/3 lah... okay lagi... kalau kat Qatar sana... 80% manusia yg ada dalam negara tu ialah rakyat asing... boleh?? jangan demam lebih teruk yer... hahahaa

Azian Elias said...

tak terkejut pun kak.. kalau ke Cameron tu, toleh kiri kanan , mana ada orang kita..


kat shopping mall sebelah rumah ni pun, pegi lah.. toleh kanan kiri memang orang luar semuanya.. tak heran lah kan..

nabilah_2908 said...

boss saya pun dah mula rancang nak ambil pekerja asing...dia merungut dengan prestasi pekerja sekarang...

apa pun...get well soon kak.. :)

kakyon said...

zakie yg demam ke? muga cpt semboh.
tulah..kita rasa tak selamat dalam negara sendiri.bukan saja fizikal yg tak selamat..mental pun. nak beli ayam..bayangkan di sembelih ke tidak.nak beli daging lembu, kambing pun sama..

@na said...

angka ni mmg mengejutkan...melebihi pdkk neg selangor!
kita yg leka kan kakzakie, mereka semuanya berlumba-lumba ke sini, mereka melihat kilauan emas di negara kita...
In Shaa Allah, hrp kakzakie cepat sembuh..

Falsya said...

Byknyeeeee..dh rase mcm kite lak yg menumpang..

Norizan J said...

speechless... sekarang ni pun bila pengangkutan awam penuh dengan warga asing.. kemana2 kita pergi dorang mesti ada.. kita pulak yang takut..

Pn.bayu said...

tu ler.. baru baca berita ni tadi... dah sama jumlah dengan sesebuah penduduk negeri.. adoyai..

AMIIZAA said...

kak moga cepat sihat:)

emmmm...kat muo berlambak bangla kak....balik muo rasa mcm dok kat negara bangla huhuhuhuhu

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Syafakillah kakzakie... semoga cepat sembuh..
Saya yg tinggal di Selangor pun terkejut kak.. !!!

Belog Santai said...

Jangan nanti ada yang tergadai sudah..yalah apabila semua "tugas" diserahkan kepada pendatang, pasti ada impak dikemudian hari kan KZ..

Belog Santai said...

Get well soon KZ

babYpose said...

moga cepat srmbuh kz, memang nak cuba kurangkan.... Terima kasih kak zakie tinggal nasihat yang membina, really appreciate it..

Daddy Ziyyad said...

6.7 juta tu yg rasmi..

Yg tak rasmi...yg tak dapat di kesan??

Oh Malaysia ku..

Kayu Manis said...

ramainya... salah org kita juga pemls dn pemilih kerja..

kerja nk duk dlm econ jer

Diana Rashid said...

tu dia..ramai tu..boleh buka negeri lg satu.haha...

Yana Yani said...

ramai sungguh ye
apapun get well soon ye kak

Nastyna said...

semakin bertambah lambakan... orang kita melambak kat pusat serenti and kat highway jadi superman, dan takmo buat kerja buruh ni semua.
get well soon yer kak.

Julia Johari said...

Assalam kak zakie tak sihat ke...ternampak ada tulis flu...jika ye ju doakan semoga sis segera sembuh...musim ni...ya allah lambakan pekerja asing lebih dari warga malaysia sendiri...habislah kita sendiri di jajah senyap2 oleh mereka...

aizamia3 said...

Dekat area Kapar dan Meru memang ramai.. kalau time waktu kemuncak dorang keluar.. kita jadi tak selesa dengan keadaan tu..

Rinna said...

Moga cepat sembuh..

Mmg tak boleh dikato laa.. sabo je laa..

Fiza Rahman said...

Perghhhh...lagi ramai penduduk asing dari penduduk selangor yer. Kat kawasan umah saya tu pon sama kak. Environment dah tak sama macam dulu. Dah macam bukan kampung pandan lagi dah. Dah jadi kampung boyan sbb ramai org² mereka. Sedih sangat.

Smoga cpt sembuh kak.

Kira Sakura said...

macam tempat suami saya la, kat padang rumah dia tu, penduduk asing je yang ramai tiap petang. ehhhh silap. dorg je semua. orang kita takde dah

Karya Mahirah said...

kita berada di indonesia ke malaysia ni buk huhu... ramainya?

Aziela said...

Saya sentiasa tertanya2... Tanggungjawab siapa? Siapa yang kena pantau? Kita boleh bantu tak dengan melaporkan? Mereka2 ni akan dihantar pulang tak? Dan last sekali, kenapa kita hanya memandang?

Afasz said...

sabar ye kak. take care.. sy mcm susah je kalau kene telan itu ubat.. huhu

salam ziarah dr
http://afasz.blogspot.com

Normala Saad said...

kak sikit pun tak terkejut...sebab ada orang cerita dekat kak masa tu zaman 80an..bayar 250rm saja dah boleh dapat IC Malaysia...

Juhariah Johari said...

Terima kasih.
Skrg kat mana2 ada diaorang. Kdg kita pulak yg takut..

imm said...

demam ke kak? moga cepat sembuh ye..:)

nurbijen said...

Semoga akak cepat2 baik....
Mak ai, pekerja asing lagi ramai dari penduduk selangor....

eelobor said...

tumpang tanya akak.... 6.7 tu jumlah yang masuk ikut cara betul ker dah termasuk sekali dengan PATI?

nOe suhaimi said...

malaysia sbg lubuk rezeki pada rakyat asing...

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...mmg dah ramai pun bila cuti jer ramai pekerja asing kat bandar kl kn...mmg terasa mcm kat negeri mereka pulak...:)

elly nadyra said...

punyalah ramai kan warga asing
katanya rezeki murah di sini
rakyat kita aje kata tak de kerja yang sesuai
katanya kerja2 tu sesuai utk warga asing

kat kl ni, kalau sabtu ahad
perghhhhhhhh
dah mcm kat overseas kadang2 tuh

hainom OKje said...

Mak ai....lebih dpd penduduk Selangor nampaknya kebanjiran mereka tu...Kena benteras ni!

Siannya lahai kanda ....demam ke?

Bitt (double IS) said...

semoga cepat sembuh ya...

Time Traveller said...

Nak buat mcm mana... semua ladang2 kat malaysia ada pekerja asing... just tak tahu ada permit ke tidak...

Apappun moga cepat sembuh :D

Mummydearie said...

Saya sekarang ni kak bila tengok sesetengah orang Melayu Malaysia, memang tak dapat nak pastikan Indon ke atau memang Malaysian.

Ramai betul mereka ni sekarang. Nak suruh balik pun dah tak boleh rasanya. Silap haribulan, kita yang kena sergah!

Jari Manis said...

6.7 juta? Ya Allah..ni msia ke mana dah ni..

Kak Zakie dh sihat ke belum..byk nyer ubat

QasehnyaRania said...

kan.mmg terkezut
smga cpt sembuh ye kakak