Wednesday, September 30, 2015

Cuti Aidil Adha kami - 2

Tahun ini hanya tiga lembu dan dua kambing menjadi ibadah qurban kami.

Papa dan teman-temannya
Alhamdulillah korban pertama
Dua kambing sudah dikorbankan
Mereka melapah bersama-sama
Mama jadi tukang timbang sebab jari mama bengkak tidak boleh buat kerja lain
Potong-memotong
Adik jadi tukang bungkus apa yang mama timbang

~~Anak-anak negeri Johor masih bercuti sekolah lagi pada hari ini. Jerebu masih menguji kesabaran semua. Hari ini jugaa tarikh akhir untuk permohonan online buat anak-anak yang menduduki UPSR 2015 untuk ke sekolah-sekolah pilihan, tidak termasuk sekolah berasrama penuh.~~



26 comments:

❤Kamsiah❤ said...

alhamdulillah kulim masih ok dari jerebu...tiada sekolah yg dipaksa bercuti..

ohpanduan panduan said...

Alhamdulillah. Meriah amalan korbanya kakak.

Lea Ismail said...

meriah nampaknya majlis korban tu kak. Bawa Adli tengok korban kat tempat kak betul2 peluk lea sebab takut katanya.

aTieYusof Family said...

Alhamdulillah... meriah korban tahun ni.. murah rezeki Kak Zaki.. :)

adarnadzmie said...

alhamdulillah... nait berkorban akak anak bernnak termakbul... moga murah rezeki...

Nieyl said...

Morning....
Area putrajaya masih lagi jerebu...
tapi tidak macam ari isnin...nampak kurang ckit laaa

aizamia3 said...

Moga tangan akak cepat sembuh hendakNYA..
Di sekitar Setia Alam masih lagi berjerebu tapi takdelah teruk macam hari Sabtu lepas..

paridah said...

dah selamat sempurna ibadah kurban yg dilakukan kakzakie/suami n masyrakt setempat...syukur alhamdulillah...insyaAllah muda2hn tahun hadapan berpeluang berkorban lagi..di KL ni berjerebu sentiasa...

Kayu Manis said...

Alhamdulillah
Byk di luar sana yg memerlukn dging korban...merasa

saniah ibrahim said...

Jiran sya buat korban tahun ni,daging yg dibersihkn dihantar ke rumah utk dilapah dan ditimbang dan bagi2 kan dibuat mereka sekeluarga.
Iman pun dah boring ni xsekolah bermakna xde kawan ,nk main diluar jerebu pulak.

saniah ibrahim said...

Jiran sya buat korban tahun ni,daging yg dibersihkn dihantar ke rumah utk dilapah dan ditimbang dan bagi2 kan dibuat mereka sekeluarga.
Iman pun dah boring ni xsekolah bermakna xde kawan ,nk main diluar jerebu pulak.

PeRdU cINta said...

Moga tangan akak segera sembuh ye..masa balik kampung tempoh hari pun kami hanya keluar bila perlu sahaja kak..jerebu kuat..gelap..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Alhamdulillah berjalan lancar majlis korban tu..
Kambing biri-biri dibuat korban ye kak..
Kenapa dengan tangan akak.. semoga cepat sembuh ye kak..
Di Shah Alam ni jerebu kurang sikit sebab bila petang selalu hujan..

norhidana miswan said...

kt kg dana semua kaum lelaki yg bt... yg pempuan sediakan makanan utk org yg menolong...

kt kl walaupun katanya jerebu dh kurang tp ttp terasa n tebal jgk kak... batuk2 nih menandakan jerebu tak kurang lg... kalu dh bersih kl nih baru batuk2 dana betul2 hilang

LZ - The Blog Owner said...

Meriah sungguh sambutan Hari Raya Aidiladha Kak Zakie..
Masa ni lah niat bersedekah kita luaskan.. Alhamdulillah berjalan lancar majlis korban tu..

Nafira usof said...

Salam Kakak..
moga jerebu di johor beransur baik.. insyaAllah.

Zura pon ade bahagi2 daging gak raya haitu.. masa separuh bahagikan daging separuh.

Malinda said...

meriahnye kak....saya tak penah lagi pi tengok orang dok sembelih lembu kambin...takut terkesian kang dah tak bleh makan dah daging korban pasni....kikiki

Sura Mohd said...

seronok tengok akak dpt turut serta tiap kali korban..Sura kat rumah jer..
Kat Port Klang ni pon jerebu datang lagi..:)

Nora Karim said...

Alhamdulillah... banyak juga korban kakzakie tahun ni...
Mmg kena jaga diri... jerebu hingga hari ni masih teruk...

LM said...

Meriahnya qurban family akk.

Puan Kutu said...

Alhamdulillah meriah juga korbannya...mama gebu je tangan tu sebab dok dekat penimbang.hehe

hainom OKje said...

Dinda tak pernah join acara cenggini kanda.... mesti meriah ek.
Kenapa dengan tangan kanda tu

nohas said...

Meriah majlis korbannya..

cantik blouse akak..suka colour hijau lemon..

QasehnyaRania said...

bestnya dpt joined majlis korban
dlu masa ddk jb ada join tp x pernah pon ambil gambar buat kenangan. huhuhu
rndu kalau ingtkann balik sbb byk kli juga beraya hajjix di sana. dan surau dkt rumah mmg buat ibdah korban..

Amanda Suria said...

Alhamdulillah..bestnya Kak...kalau SA dapat la daging kambing tu..sure best

Mummydearie said...

Saya ni kalau tak terpaksa memang takdalah tengok orang menyembelih lembu/kambing. Tengok orang sembelih ayam pun dah takut. Hari Raya Korban baru ni suruh juga HD bawa anak-anak pergi tengok majlis korban tapi si Bubbly Abang yang tak mahu, takut katanya. Betul-betul ikut perangai Mommy!