Wednesday, November 2, 2016

Banyaknya kepala bertudung

Masuk ke satu pasaranya ini pasti kita akan melihat banyak kepala. Bukan saja kepala manusia bergerak yang sibuk memilih tetapi juga kepala tanpa badan yang tidak bergerak. Semuanya bertudung belaka. Ada yang memakai tudung mahal, ada yang sederhana dan ada juga yang murah.





Aku dengan Mak Zah sampai terkekek-kekek gelihati melihat ada kepala patung yang sudah tertutup muka dengan tudung yang senget. Adik siap membetulkannya lagi. "Kesian patung ni" itu katanya.

~~ Agak-agak kalau bergelap dengan kepala patung banyak begitu tidak seramkah yang bekerja di situ.~~


59 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Hihihi..
Terasa seram juga kakzakie..
Duduk dalam gelap kat situ..

Atie Yusof said...

haha..seram jugak klu gelap2 ternampak kepala bertudung tu kak.. :)

idzwa kamaruddin said...

Hehehehee..pagi2 buka kedai mesti seram jugak tuuu :)

Raihanah Ahmad said...

kalau malam2 memang seram kak. huhu

Inani Hazwani said...

Hahaha. Banyak sangaaat ni kak :D

Myra Jay said...

Kalau maira tak sanggup..huhuu seram... :)

Kat rumah pun cik abg jual baju, beli patung yg badan je tanpa kepala, kang dok terbayang mata dok perhati je kita kat rumah.. tak sanggup cheq ;)

Wani Sukarno said...

Hii ni mesti kedai tu. Yg banyak patung pakai tudung...

Qhaifa Nur said...

Takut nnti dgn patung bertudung tu diajak berborak kak hihi

Ann Ishak said...

mencabar jugak nak jawab persoalan akak tu :p

Falsya said...

hahahaha..mcm kelakar pulak..dh la patung tuh putih selepuk, bibir merah semerah2nye..mmg scary kan kakak kalau malam2 gelap2..hehe

Diana Rashid said...

kalau dalam gelap takut silap panggil je kak..dok panggil2 dia ingat kawan dia..panggil sampai nak tenggelam anak tekak..kawan buat tak tahu je..habis tu, dah panggil patung..Last2 rasa sentap sebab member tak layan..hahahah

Kakcik Nur said...

Bayangkan tiba-tiba bibir patung itu mengukir senyum waktu kita menatap 'wajahnya'...hehehe... :)

paridah said...

Dalam gela dikelilingi kepala yg bertudung mme seram tu heh..heh..

norhidana miswan said...

aiyan takut ngn patung mcmni kak...
yg ada kepala aja dia tkt, siap nngis2 mintak dokong...

kalau patung yg badan ngn kepala tu dia tak takut lak...

lieyalatif said...

hahaah kelaka laa adik nie..siap betulkan lagi...tapi mmg betul kak..geram kalo tgk patung tu pakai senget2...ringat je tangan nak betulkan ....leh jadi part time ni kak heheehehee

Nurulhuda Abdul Latip said...

Patung tu semua pun nak berhijab jugak kan kak hehe

Unni Anje said...

rambang mata kalau nmpak macam ni tak tau nk pilih apa

Fiza Rahman said...

Lawak tau adik. Mau tak seram kak. Kalau saya memang tak berani lah.

Khairul Bariah said...

kak, saya pun tergelak bila Adik kesiankan patung pakai tudung senget...hihi
mujurlah patung, takde perasaan. dipakaikan tudung terbalik pun pasrah ajerlah! ^_^

Nieyl said...

salam...
kalau gelap nieyl mmg x kan masuk ler...
ish...seram sejuk di buatnya..

LZ - The Blog Owner said...

Assalamualaikum Kak Zakie,

Sekali tengok dalam gelap menakutkan Kak.. tapi bila tengok dalam gambar serious lawak.. hehehe

nhhas said...

hihihi...
baru malam tadi jumpa "kepala tak bernyawa sarung tudung labuh" otw jalan kaki dari parking yang gelap nak ke pasar malam.
hahaha - memang seram tau kak

Dkna Abza said...

kalau mikhail tengok kepala patung bertudung macam ni, dia panggil 'kakak'...hahahaa

NanyFadhly said...

HAhaha...rajin nye lahai si adik dok betulkan tudung senget tuh. Nany kan kalau tengok patung yang pakai tudung memang rase cantik jer semua. Yerla..muka pun semua bujur sirih, hidung mancung bak seludang,bibir merah bak delima..leher juga jinjang seperti zirafah. Kulit gebu gebas putih melepak (okey yg ni depend gak, kadang ade gak yg kopi susu nyer warna) hahah!

PeRdU cINta said...

Bayangkan kalau tutup lampu..mata patung tu bersinar..fuhhh..tu belum dia tegur..aku dah kau bila lagi..kikikikiki..

nasa mulia said...

Kadang boleh terkejut dibuatnya bila masuk kedai yang ada patung.

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...pasti menyeramkan kalau tiba2 suasana bergelap kn...:)

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

dlm terang pun seram dahhhh

Nor Azimah said...

Tak seram, sbb tahu kepala patung, haha..
Kak, ntah nape saya tgk budak yg berlakun dlm citer amsyar tu saya teringat kat adik, budak tu muka dia ada iras muka adik kot.

hainom OKje said...

Kalau dinda mau seram tu kanda. Agaknya dalam banyak banyak kepala tu ada ke makhluk yg menumpang ye kanda?

Husna Rahman said...

hahhaha..banyaknya la kepala... semalam pun jln2 kat eaon adik duk usik2 patung tu pastu dia ckp "apa la xmalu pakai baju cantik2 pastu kepala botak"...adehhh

Rapunzel Cikilolo said...

hahaha.

cuak jugak patung takde kepala 5 6 berderet.

Angah said...

wah..pergi shoping tudung la tu..

Nory Zoulkefle said...

seram jugak bila terbayang apa yg akak cakapkan tu...hehehe

CikNaa said...

hahaha comel sgt dia betulkan sambil cakap camtu..

Reen Johari said...

Org tu dah biasa agaknya kak zie tgk patung tu hampir tiap2 hari..

amirah said...

ni kalo org menyorok pun tak perasan ni kak...hehehe

Amanda Suria said...

Macam2 kan kak..tp seronok tgok macam2 warna

nohas said...

hihi....terasa diri seperti diperhati..
mcm citer Annabelle..

Nooriah Abdullah said...

Kalau banyak sngt mcm tu mmg seram kakzakie
Sebab nampak kepala sjaa
Apa lsgi kalau malam seremmm

umi alya said...

Kalu ramai2, ok kot tapi jika sorang, mau meraung

suka suka said...

Seram gak kalau byk kepala macam tu..

aby said...

salam kz ..
tak menyambar sehelai dua tudung tu ke?

Bunda_nora said...

Ha ha ha...itu baru bertudung...kalau siap berjubah dan berhandbag berkasut bagai... baru lah keliru terus pelanggan...

Fenomena biasa di shoping compleks sekarang ni..hehe

Cik Itah said...

badannya takda hehe tetiba tepikir zombie pulak haha

webctfatimah said...

Assalaamu'alaikum wr.wb, Kak Zakie Purvit.... seram juga kak kalau bergelap dengan patung tak berbadan tu. Tanpa kita sedari semuanya jadi bahan ketawa syaitan yang suka melihat manusia menudungkan kepala patung dari kepala sendiri. Banyak iktibar yang kita perolehi jika kita faham apa yang kita buatkan. Salam manis dari Sarikei, Sarawak.

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

hihihi seram jugak lah kak kalau banyak nau kepala patung! huhuhu...mcm ada yg memerhati pulak =P

nadhie wueen said...

seram kalo malam2 lepastu tinggal sorg2 je dgn patung tu 😂

Raihanah Ahmad said...

salam kakzakie. apa khabar

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Kalau bergelap. Mesti lari dari situ. Kecut perut dengan kepala yang ada.

Emarieys said...

kalau malam-malam rasa seram jugakkan kak..kat umah ada dua kepala..selalu buat usik kat anak..meraung nanges...

Othman Zan said...
This comment has been removed by the author.
Othman Zan said...

hahahahahaha!. Lama tak jenjalan sini.. tetiba nampak semua bertudung..

Mar Mansor said...

ingatkan apa...ni kat muaz ye kak?

Umie Adli said...

adli sampai sekarang kalau jumpa patung2 tu mesti cakap hantu. lagilah kalau jumpa kepala je.

Amy Hilmirda Daud said...

banyaknya kepala...
adik siap betulkan lagi tudungnya, kelakar betul.

Mummydearie said...

Mahu tak takut kak kalau dalam keadaan gelap tengok-tengok banyaknya kepala 'orang'!Ish, seram jugalah dibuatnya!

Nor Marshaliza Shaidan said...

Terbayang kalau bergelap...
Errr....seram....hihi

Aiezza Sue said...

seriously, saya memang penakut dengan patung2 ni kak zakie, selalu buat pandang tak pandang je ke muka patung2 kat shopping mall tu, alaa gini punya banyak kepala ke kat muaz tu,huhu.. baru bcadang nak pi tengok-tengok tudung murah sangat dengar katanya