Monday, November 7, 2016

Makan ubat ingat tauhid

Demam masih bersisa tetapi tetap ku gagahkan diri untuk menjalankan tanggungjawab yang perlu digalas. Seandainya anak-anak yang bertongkat, berpapah juga masih mampu berjuang ke dewan peperiksaan demi masa depan mereka, mengapa tidak aku yang masih mampu memandu dan duduk di kerusi empok di bilik berhawa dingin lagi. Semoga ujian ini mampu menambah keimanan diri yang amat tipis ini.




Usaha - Allah memberikan kita akal dan anggota untuk terus berusaha. Pil-pil sebagai perantaraan saja. Bila tidak ada perubahan mencuba pula alternatif membeli kelapa muda sebab bimbang keracunan mungkin petua orang tua betul lalu mencubalah aku dengan minum air kelapa muda. Tetapi kesembuhan itu milik Allah. DIA saja yang tahu akan segala-galanya.
(Dia Allah) yang telah menciptakan aku, maka Dialah yang menunjukki aku. (78). Dan Dia tuhanku yang Dia memberi makan dam minum kepadaku (79) Dan apabila aku sakit, Dialah yang menyembuhkan aku (80) dan yang akan mematikan aku, kemudian akan menghidupkan aku kembali (81) - Asy Syu'araa: (ayat 78-81)

~~ Selamat berjuang di medan SPM buat anak-anak yang terlibat. Doa mamacik padu buat kalian semua.~~


36 comments:

nurbijen said...

Semoga cepat sihat kak...
Kena rehat tu kak...
mungkin sakit tu hanya signal badan yang ia nak rehat sekejap...

Atie Yusof said...

Moga di berikan kesembuhan Kak Zakie.. jgn lupa makan ubat.. dan selamat menduduki SPM buat semua anak2 & adik2.. moga terang hati dlm menjawab soalan...

Siti Rohaida Yusof said...

moga cepat diberikan kesembuhan kak...ubat jangan skip..dan rehat secukupnya ye

Rozita Abdul Rahman said...

semoga Allah beri kesembuhan buat akak..

Wani Sukarno said...

Semoga cepat sembuh kak zakie ...semua orang pakat mendoakan kakak..

Nieyl said...

Semoga akk cepat sembuh...
amin...

dorsett pink said...

Alaaaaa.. akak tak sihart ye.. kesiannya.. semoga cepat sembuh ye kak

adarnadzmie said...

lama x terjah blog akak.. rindu

x sihat ke kak... semoga sihat seperti sediakala... aminn

Ann Ishak said...

semoga akak cepat sembuh

idzwa kamaruddin said...

Moga terus diberi kesembuhan dgn segera kak.

Dkna Abza said...

kak.. semoga ceoat sembuh. sakit tu penghapus dosa.. inshaAllah

makchaq said...

Semoga cepat sembuh....
Banyak nya ubat nak kena makan.. semua sekali ke kena makam tu...

Makchaq ni penakut makan ubat.. klu banyak macam tu lagi la.. x dan makan lagi dah rasa tercekik..

Nor Azimah said...

Lama gak ye demamnya kak, takpelah..orang sakit Allah sayang, doa org sakit ni makbul. Kak..tlg doakan saya..
Saya pun doakam semoga akk cpt sembuh yea..tak lalu mkn kan, lidah pait.

Penjejak Mimpi said...

Muga cepat sembuh kak Zakie...

al - lavendari said...

tepat sekali petikan ayat2 dari surah itu ..

Nooriah Abdullah said...

selamat petang kakzakie
semoga ALLAH memberi kesembuhan sepenuhnya pada kakzakie ya
sesekali ALLAH uji dengan sedikit ketidak selesaan kan kakzakie
doa kaknoor dari jauh mudahan kembali sihat walafiat ya

Norhayati Mohd Isa said...

Syafakillah kakzakie..
Semoga diberikan kesembuhan yg segera..
Saya pun tak sihat ni kak..
Dari sabtu kepala sakit berpusing..
Dtg juga kerja sekejap..
Pastu tak boleh tahan..
Gi klinik ambil ubat..
Redha dgn ketentuan Ilahi...

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...semoga cepat sembuh yer...:)

norhidana miswan said...

moga di beri kesembuhan dengan segera kak...
kalau tak larat berehat lah kt umah

HeNRieTTa JoSe said...

Semoga cepat sembuh akk, dan selamat maju jaya buat adik...

Mar Mansor said...

moga cepat sembuh kak

nohas said...

Semoga cepat sembuh kak..

PeRdU cINta said...

Amin...amin...amin...moga akak segera diberi kesembuhan oleh Allah SWT..

umi alya said...

Moga cepat sembuh, aamiin..

ewanthology said...

sakit penghapus dosa...semoga cepat sembuh

abuikhwan said...

Assalamualaikum kak, semoga diberikan kesihatan dan kesembuhan yang baik.. Betul tu, makan ubat satu usaha dan sebab untuk kesembuhan tetapi hakikatnya yang menyembuhkan adalah Dia.
Jika tidak diuji dengan sakit, manakan kita tahu nikmatnya sihat...
Banyakkan berehat ye kak...

aryan azra said...

semoga cepat sihat ya kak

ujie othman said...

moga kak zakie cpt sihat ya. Insya Allah.
byk jugak ubat nak telan tu..tabah je lah..

Acik Erna said...

Semoga cepat sihat kakzakie

hainom OKje said...

Ubat apakah itu kanda? Banyaknya....
Harapnya kanda dah sihat sekarang ye.

Unni Anje said...

moga sepat sembuh..btw sakit tu phapus dosa2 kecil

Aiezza Sue said...

sakit apa tu kak zakie?.. boleh tahan banyak pil nk kena telan, hiks.. penakut ubat mcm saya ni mmg serammm tengok ubat biji bebanyak gitu.. semoga beransur sihat lah hendaknya lepas makan ubat2 tu, amin.

Warisan Petani said...

Samalah Kak.
WP pun baru lepas demam, balik dr Tanjung Puteri tu hari,
agaknya minum air batu kat Angsana terus kena batuk.Lepas tu selsema dan sakit tekak.

atiehilmi dot com said...

kakzakie !!! dah sembuh dari sakit ke ? Allahu.. semoga diberi kekuatan ya kak.. cepat sembuh juga !!!

nhhas said...

banyak nya ubat.

syafakillah kak zakie... semoga diberi kesembuhan hendaknya... Insya Allah

Mummydearie said...

Banyaknya ubat demam aje, kak!

Semoga by now, akak dah sihat sepenuhnya. Anak akak pun ada menduduki SPM jugakan. Maknya penat nih berdoa untuk anak-anak ^_^