Wednesday, December 14, 2016

Dua untuk kami, 8 untuk Jojo

Dua ekor - Rindu masakan sendiri. Keluarkan ikan ini untuk hari pertama balik di rumahku syurgaku.

Buat Jojo - Rebus saja pun.

~~ Seminggu kami pergi, Jojo di rumah sendirianšŸ˜‰.~~

33 comments:

Kesuma Angsana said...

Salam Rabu. Menyinggah bila ada kesempatan hari ini. KA lebih suka makan ikan, ayam dna daging2 ni kurang minat sikit. he3

umi alya said...

Alahai kesiannya Jojo di tinggal2kan..

Nieyl said...

Alhamdulillah...
bertuah jojo..dapat tuan yang baik hati...:)
hari ini nieyl tgh fikir nak masak apa tok makan malam..

Kamsiah Yusoff said...

baru balik dari bercuti ke..??

Kakcik Nur said...

Kesian Jojo. Semoga keadaannya baik2 saja...

dorsett pink said...

Hebat makanan jojo

dorsett pink said...

selamat bercuti kak

dorsett pink said...

selamat bercuti kak

Nor Azimah said...

2 utk kami ru ikan mahal, 8 utk jojo tu ikan sadin murah jer, mwehehe, jgn marah..

Husna Rahman said...

amboi lebih nampak jojo punya..hehe

nOe suhaimi said...

Nak masak apa tu kak zakie...
kesian Jojo

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

ikan utk Jojo tu letak kunyit kah?

norhidana miswan said...

untungla jojo.... tp sian dia sbb kene tinggal lama kt umah

Diana Rashid said...

untung jojo..lagi untung kalau jojo ikut bersama..tapi mimpi je la jojo...ahhahaha

Amy Hilmirda Daud said...

banyaknya ikan jojo tu, sekali makan ke kak?

Norhayati Mohd Isa said...

Puas jojo mkn ikan ye kakzakie..
Beli kat mana ikan tu kak..
Elok cantik..

amirah said...

amboihhh..huntungla jojo yeee...

Ira said...

Kesian jojo kene tinggal ye.. Hehehe..

PeRdU cINta said...

Mama bagi hadiah kat Jojo ya..betul la kak..babah mama PC pun beli ikan banyak..makan untuk sendiri tak seberapa...untuk kucing tu yang dirisaukan..
Jiran PC,tuannya makan ikan goreng,nasi dengan kicap....kucingnya suka makan asam pedas...dah hari2 tuannya masak asam pedas..ermmmmm...

Inani Hazwani said...

Kenyang jojo makan ikan banyak ni. Hehe :)

Warisan Petani said...

"lamanya tuan aku ngelencer" kata jojo dalam hati.

paridah said...

Kenyang jojo dpt mkn ikan banyak murah rezeki tuannya.

nhhas said...

hihihi..
untunglah Jojo.

Normala Saad said...

Saya kalau nak bercuti pasal kucing tak berapa nak risau sebab ada cat lovers dikejiranan tolong jaga atau hantar saja kat cat hostel. Yang masalah besar nuuu...pokok bunga & kebun sayur la...

Fatin Days said...

Puas jojo makan 8 hari ditinggalkan :)

http://www.fatindays.com

Raihanah Ahmad said...

agak2 jojo habiskan dalam sekali hadap tak kak?

NanyFadhly said...

Alhamdulillah...atas rezeki yg ada. Dikongsi bersama.

Unni Anje said...

selamat bcuti akak.. alala cian jojo

hainom OKje said...

Amboii istimewanya Jojo....8 ekor dia sorang je

TukangKebun said...

Di sini pun mula sudah rindu nak masak sendiri, asyik makan di luar sahaja.
Bila dah balik pun banyak sangat perkara nak diurus kena keluar rumah juga.
Belum stabil lagi masa nak masak-masak.

Cik Yaya said...

syiok la jojo makan.. ^,^

QasehnyaRania said...

sian jojo ditinggalkan

tp ada habuannya tu. hihihi

HeNRieTTa JoSe said...

jojo sampai 8 ekor erk....nampak sedap je ikan jojo walau hanya rebus...