Tuesday, December 27, 2016

Gagah pun akan disembelih jua

Bila banyak yang jantan masing-masing tunjuk gagah. 
Asyik bergaduh berebut betina tidak sudah.






~~  Cara terbaik kurangkan kuantiti, jadikan gulai untuk hidangan famili.~~


33 comments:

Irda Garmin said...

hehe..rebut betina terus disembelih..sodap tu kak....

nasa mulia said...

Semalam pun dapat seekor ayam jantan dari kakak ipar, agaknya di sembelih ramai-ramai sebab begini kot kelaku ayam jantan tu....hehehhe

Qhaifa Nur said...

Itulah asyik berebut saja....kan dah kena sembelih huhu
Masak apalah tu kak zakie...sedapnya

PeRdU cINta said...

hihihi..begitulah lazimnya kak...bila banyak jantan..masing-masing tunjuk jaguh..walhal ayam betinanya dah dating dengan ayam jantan jiran sebelah...hihihi..bila banyak ayam betina...ayam jantan orang pulak dok bermesyuarat halaman di rumah kita...kadang gelihati tengok gelagat ayam ni..

NanyFadhly said...

Ayam yang disembelih lepas tu terus dimasak. Owh wow! rasenye memang sangatlah sedap menjilat jari. Lain dari yang lain!

paridah said...

Wah sedapnya bergulai ayam jantan yg sht n muda mesti lembut dagingnya tu. Ayam kampung ni kalau terlalu tua liat sgt dagingnya puas nk mengunggis heh..heh..

Wa said...

Sedap ni kak ..ayam fresh hihihi..

lieyalatif said...

erkkk gulai ayam kampung kak??...perghhhhhhhhhh sedap tu...dgn liat2 dgg die tu....lagi2 masak dgn rencah2 org kampung...mmg sedap tu.... sedap utk kite laaa..budak2 kalo mkn dikomplennyer...kenape ayam tak selembut ayam kfc hahaahahaha

Inani Hazwani said...

Buat masak gulai apa tu kak? Hehe

Inani Hazwani said...

Buat masak gulai apa tu kak? Hehe

Umie Adli said...

sedap tu kalau buat gulai.....

nohas said...

kurang satu saingan utk species bapak..hihi..kurang satu pilihan buat ayam betina...

umi alya said...

Lama tak makan ayam kampung.

umi alya said...

Lama tak makan ayam kampung.

Norhayati Mohd Isa said...

Masak lemak cili padi dengan maman sedap tu kakzakie hihihi..
Ingatkan akak sembelih gajah bila baca tajuk entri tu hahhaha..

Norhayati Mohd Isa said...

hehehee..
mata error kak ingatkan gajah rupanya gagah hahha

Fida Z Ein said...

Jarang sangat dapat makan ayam jantan...selalunya makan ayam kampung betina ja...

nuyui a.k.a miss YUI said...

msti sdp...

Petak Bunga said...

haha..
ni ayam yg menang ke yang kalah kena sembelih ni..
dulu tak suka makan ayam kg, org kg memang mcm tu..lupa daratan.
sekarng duk bandr, mknan kg lah sedap.

norhidana miswan said...

msk ungkep atau bt gulai sedap nih kak... kuah dia tu yg sedap tuh

Warisan Petani said...

Ayam jantan kampung (lebih2 ayam laga) memang tak boleh bela banyak2.
Huru-hara satu reban, tuannya pun hura hara.
Bela seekor aje , yang lain buat lauk.

Ira said...

Hehe.. Kan da kene.. Gaduh lagi..
Mesti sedap ni.. 😋😋

Nooriah Abdullah said...

Hari ni pun kaknoor masak ayam kampong
Tk sempt ambik gmbr dh licin
Sbb sedap lah tu

abuikhwan said...

Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik
Ayam kampung memang sedap tu akak,kalah ayam bandar, nak-nak kalau dibuat gulai atau goreng berempah. Masa duk kampung dulu, kalau nak makan ayam pi tangkap je kat reban. Kadang-kadang tu sampai berjual sebab banyak sangat biaknya. La ni duk makan ayam bandar je sampai dah naik jelak hehe...

#kalaulahmasadapatdiundurkan

Raihanah Ahmad said...

sedap ni buat sup

nadhie wueen said...

wah fresh fresh ni. kampung saye takda dah ayam jantan ni, mana tah pergi

hainom OKje said...

Hihi.... berebut juga rupanya depa ye kanda....Last sekali sapa yg rugi tak dapat hidup lama? haha

atiehilmi dot com said...

hahahaha~ penyudah yang senang dan mengenyangkan..

SalbiahM said...

walaupun gagah, last-last jadi rendang..

Siqah Hussin said...

Hahah. Gagah camne pun tetap menjadi gulai akhirnya. Sedapppp.

TukangKebun said...

Memang kak, yang jantan selalu lebih kami sembelih dari betina.
Buat gado jo.

nOe suhaimi said...

sape suruh bergaduh lagi...dah kena jadi korban...

Amanda Suria said...

Daging dia liat skit kan kak?