Wednesday, December 21, 2016

Merakam gelagat mereka

Pertemuan pertama. Tidak ada rasa malu-malu. Duduk sama-sama. Mula-mula tunjuk yang dia ada kipas tangan yang diperolehi dengan menyelongkar beg tangan Nekzakie. Semua yang dewasa menyangka baik sebab pandai berkongsi. Tapi lain pula jadinya.  Pangkat cucu kepada aku sebab ini anak kepada anak buah kami.

Tunjuk - Cantik kan kipas Nekzakie 

Berebut - "Eh... janganlah ambil saya tunjuk aje"

Lawan - "Tak boleh saya kata tak bolehlah!"

Marah - "Lain kali janganlah tunjuk saya kalau kedekut tak boleh kongsi"
Moment ini waktu malam ketika kami sedang sibuk menyediakan barang hantaran anak buah kami yang menikah hujung minggu tempohari. Kiri berusia 17 bulan, dan kanan berusia 14 bulan. Berbeza tiga bulan pun sudah nampak yang lebih sedikit usianya lebih kuat.

~~ Anak kecil jika dapat apa yang dikehendaki akan ketawa, tapi kalau tidak dapat menangis.~~


10 comments:

Nor Azimah said...

Hihi, comel je gelagat cucu nekzakie ni. Sorang boy, sorang girl kan?

Normi Nieza said...

hihi..comelnya..:)

nohas said...

cute gelagat kanak2..
comel je nekzakie interpret body language depa berdua..hihi..

Norhayati Mohd Isa said...

Hihihi..
Gelagat anak2 kecil mcm tu lah..

Ann Ishak said...

betul tu kak, tak kira mane tempat pun lah :D

Ahlam Miera Shafie said...

comel.. kadang2 tgok gelagak anak2 kecik ni buat kita hilang stress tapi kdng2 stress jgk bila diorg buat pragai... hehehehe

salam kak lama xjenguk sini...

Ainniah Zulkefli said...

haha comela jer :)

Qhaifa Nur said...

Nk berkawan...bab kongsi2 tu yg berbelah bagi huhu
Comel akak

hainom OKje said...

Saya ni geram tengok budak budak kanda....rasa nak dengki aje haha....
Betullah kanda, budak budak ni kalau beza bulan pun dah nampak beza akalnya...

TukangKebun said...

Hehehehe....biasalah belum pandai sharing lagi umur begini.