Tuesday, January 17, 2012

Pagi yang hening

Telah dua hari perjalanan aku ke tempat kerja di waktu pagi diselubungi kabus tebal bagaikan malam sayang mahu melepaskan waktunya. Jam kereta sudah menunjukkan pukul 7:20 pagi tetapi masih gelap bagaikan baru azan subuh.

Gelap – Highway yang tenang kerana menghampiri Tahun Baru Cina, mungkin telah ada yang telah mengambil cuti untuk membuat persediaan, maklumlah Tahun Baru Cina jatuh pada hari Isnin. Memandu sambil mendengar radio yang mengalunkan alunan nasyid mendayu-dayu membuat hati bertambah sayu.

Malu – Cahaya matahari bagaikan malu-malu untuk memunculkan diri. Subuh pun bagaikan resah mahu meninggalkan waktu sebagaimana hati aku yang masih belum biasa ditinggalkan anak untuk bersekolah jauh dari pandangan mata.



~~Tidak sabar menanti hari Jumaat ini untuk mengambil anak pulang ke rumah. Cadangan mungkin aku mengambil Yasmien dan hubby akan mengambil Nurienne.~~

55 comments:

amirah said...

minggu ni yasmien dgn nurien bleh balik rumah ye kak..meriahla balik suasana rumah akak nanti

suri solehah said...

susahkan nk biasakan diri berjauhan dgn ank2 tu kan kak..suri pernah juga lalui tu...cuti byk hari kot ank2 akak sempena cny ni..boleh lepaskan rindu..

ajumohit said...

sayu nya tgk suasana ni ditambah dengan hujan huhuhu...minggu ni bestla kak, anak balik cuti dirumah, yeehhaaa mesti kene blanje makan ni hehehhe

Mama Ema said...

anak-anak kembali ke rumah..mesti seminggu bercuti kan..

miloais milo said...

mendung eh kat sana????
kat sini panas terik... dari siang sampai ke malam...
even awal2 pagi dah terasa bahangnya...
alhamdulillah... kering kain di ampaian...

ainnoraini said...

kat shah alam ni..smlm panas sungguh...rasa malas jer nak keluar nak terperap jer kat opis ni..

minggu bertambah ceria la rumah akak yee...

Nini D.. said...

boleh rasa sejuknya walaupon setakat tengok gambar aje :)

Pok Amai-Amai said...

Kakzakie,

Kat KL nie bila makin menjelang CNY, makin sesak jalanraya!

Nazayiena said...

Dah x sabarkan Kak nak ambik anak2 kat asrama duduk berkumpul......

yana-feehily said...

jalan kat mana ni? tmpt saya waktu camni skrg pun jem lg.. :)

mode : tak sabar nk cuti..

Liza said...

salam kak...bahaya jugak bawak kete time kabus cmni kan...
jumaat nnt anak liza pun balik, best kan kak dapat lepaskan rindu kat anak2....xsabar rasanya..

Kakcik Seroja said...

Bila dalam kereta, kakcik menag suka melihat 'alam' yang kian kabur dek pembangunan. KL agak jerebu sekarang. :(

Acik Erna said...

assalam kakzakie..memang berkabus..tengok dari gambar tu.

-Sara- said...

slmt holi-holidayy kak! ;)

Rai said...

kat sini sesaknya masyaallah.. pagi pagi dah tension dibuatnya.. suamilah..bukan saya..haha..

nabilah_2908 said...

di johor dah mula lengang yer..

di melaka...panas pun macam tu juga..biasanya sy keluar rumah pukul 8..dah terang..terik memancar cahaya matahari tu.. :)

tenaghari bawa ke petang...kalau ada kerja luar...aduh...bercintanya tuk sy keluar dari office....huhu.. :)

azian said...

akak...
saya isnin dgn selasa ade kelas kul 8...dan mmg dah 2 hr ni, jalan kabus tebal...kesian muiz...dia masih tdo lagi sy dah angkat masuk dlm kete...

heheheh

azian said...

balik pontian ke???mmm, takpe laa...hr jumaat dah cuti lom???

Sharifah Nadzarah said...

kak sy balik pontian cuti CNY ni...akak gi mane

Qhaifa Nur said...

malam tadi susahnya nak tido..panas

seronok rasa cuti CNY, semua anak2 ada...

mama maman said...

rindu kann kalu jauh dimata.. hehe..sabar kakzakie.. kejap je jumaat.. hehe.. saya lak tak sabar nak relax hari minggu.. penat asyik keja je hhuuuu..

Eye_nee said...

saya juga menantikan kepulangan siSulung dari Arau, Perlis....InsyaAllah pagi sabtu tibalah dia dirumah...

cikceriacorner said...

salam akak..

la ni waktu lambat terang n gelap kan..

xpe kak..xlama lg oliday raya cina...

heheh..nanti anak2 balik dr asrama..meriah nanti..heheh

Cik Ecah said...

ha'ah kan kak....memang pg yg hening....huhuhu

fieda said...

lengang highwat ye nak sambut cny ni..
skrg ni pukul 7 pun masih gelap..

LYAfrina said...

kat kemaman pon..pg ni mmg kabus tebal sgt.. n suasana mmg sejuk semacam jer.

eiza said...

pasti tak sabar nak melepas rindu dendam pada anak tersayang kan...kasih sayang kakak pada anak-anak buat saya merindui arwah ibunda tersayang..Al-fatihah....

Nida said...

Hati-hati dijalanan kak bila keadaan berkabus begini...

cheqna said...

pagi ni cheqna mari keje ngan kabus yang sangat tebal..dan orang2 tua pernah kata kalau berkabus tebal sangat pagi2 mesti panas..dan alhamdulillah panas terik skang ni =)

Daddy Ziyyad said...

kalau bawak kereta awal2 pagi macam ni, dgn cuaca yg berkabus mcm ni, memang boleh mengantuk mata..:)

~izan~ said...

anak2 akak pun mesti tak sbr nk berkumpul dgn family semula =)

nampk tebal kabus tu..hati2 memandu ye kak =)

Tiramisu Fatiema said...

hope cuti nanti akak kembali ceria sebab ade anak2 balik..salam selasa akak..

cinnamon.com said...

salam kak..mggu dpn boleh le berkumpul bersama anak2 tersayang..

mama ju, said...

Aslkm
Apa kabar?
Moga hari2 yg mendatang menjanjikan kebahgaian.
Raya cuti ni, seronoklah semua anak balikkan?

norh said...

dah sedia dah aktiviti yg nak dibuat bersama nanti?

Munnafendy said...

syahdunya baca entry akak sejak akhir2 ni...terasa tebalnya kerinduan akak kat anak2 =)

munna said...

cuti lama ..anak2 balik ke rumah ceria dan meriahlah rumah kak zakie kan

lienda said...

alhamdulillah dapat berjumpa anak anak semula,terubat rindu di hati kan....

lienda said...

alhamdulillah dapat berjumpa anak anak semula,terubat rindu di hati kan....

Cho Zila said...

dulu masa kecik zaman balik dari asrama memang best sesangat... dapat kumpul semuanya.. emakpun masak yang spesel sikit.. rindu .. rindu sangat zamantu.. sangat manis dan tulus

Zaitun said...

Anak kak Zai pun balik cuma yang kat luar negara aje tak balik. Cadangan ke Terengganu walaupun cuma 2 hari.

Iza Teratak Usang said...

Assalam..
Dah lama tak merasai suasana macam tu... Di kg dulu, pagi2 suka jogging sebab ada embun pagi yang selalu menyapa wajah tapi sekarang ni asap ada la..

Amy Syaquena said...

cuti lame ni anak2 balik meriah la rumah akak....

Ros said...

Salam Kakzakie,

Betoi tu Kakzakie....berat dan rindu sangat rasanya hati bila dok berjauhan ngan anak2 ni.....

Tak pa la Kakzakie,tak berapa hari lagi dah depa nak balik cuti..nanti terubatlah rindu Kakzakie tu ....

ciK LyndaWawa said...

papapun..jaga kesihatan ya sis..=]

wahida said...

tak lama lagi berkumpul reramai la kak yer...seronoknya...

ct rahani said...

macam kenal je highway tuh.. hehe.. beshkan cuti kak.. anak2 balik ke rumah.. sure rumah kembali meriah..

eelobor said...

pemandangan selepas waktu subuh memang sangat2 mendamaikan..... malah udara sangat2 bersih

iizla said...

tak sabar jugak nak tunggu weekend. nak berehat puas2 ngan baby!!

ieda said...

saya lak rasa x sabar kak ..
anak2 saya cuti seminggu kak
sbb mereka sek cina kan ;)

Afida Anuar said...

kak, saya pulak tak sabar nak tungggu hari sabtu, nak balik kampunggG!!!.. hehe;)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam k.zakie..cantik permandangan dipagi hari...
Atie pon xsabar gak nih...:D

Hanis MY said...

pasti seronok bila anak2 balik rumah kan kak...

Kakzakie said...

Untuk pengetahuan teman-teman sekarang di JB kalau pagi memang berkabut/kabus tetapi jejak menjelang tengahari panas terik hinggalah ke petang.

Terima kasih buat:

amirah, suri solehah, ajumohit, Mama Ema, Miloais milo, ainnoraini, Nini D, Pok Amai-Amai, Nazayiena, Yana feehily, Liza, Kakcik Seroja, Acik erna, Sara, Rai, nabila_2908, azian, Sharifah Nadzarah (kakak pun balik Pontian SN), Qhaifa Nur, Mama maman, Eye_nee, cikceriacorner, Cik Ecah, Fieda, Lyafrina, eiza, nida, Cheqna, Daddy Ziyyad, izan, Tiramisu Fatiema, cinnamon.com, Mama Ju, norh, Munnafendy, Munna, Lienda, cho zila, Zaitun (Terengganu best tu kak zai), Iza Teratak usang, Amy Syaquena, Ros (dah jadi ibu tahulah kita), cik lyndawawa, wahida, ct rahani, eelobor, iizla, ieda, Afida Anuar (kaka pun balik kg juga dik), azatiesayang dan Hanis MY.

Terima kasih semua. Sungguh saat paling kakak suka bila anak-anak ada depan mata....

LadyBird said...

akak.. sabar ek.. nanti anak2 akak baliklah.. dh dekat ry cina dah :D