Monday, February 22, 2016

Indahnya sebuah persahabatan

Apalah yang lebih menggembirakan kepada penulis tua seperti empunya Titisan Nurani ini selain mendapat penghargaan teman-teman blogger yang sudi bertandang ke sini selalu. Ada kalanya rasa terharu apabila sedikit saja dibuat tapi diberi penghargaan sebegini hebat. Terima kasih Dorset Pink.

Kurus kerimping bukan cantik
gempallah sikit lagi baik
Dorset Pink memberi sepasang batik
dititip juga sepasang chopstik

Gunting - Petang Jumaat mendapatnya dan pada hari Sabtu terus saja aku gunting. Sedia untuk dijahit.


Kurung Johor - Ahad di rumah bersendirian lalu aku siapkan jahitan. Ini sebelum dijahit tulang belutnya
Membazir makan jangan sekali
ingatlah mereka yang kelaparan
mengenali Dorset Pink tidak rugi
memberi komen selalu pun ada ganjaran

Kain - Cantik hasil contengan tangan sipembuat dengan design pucuk rebung. Pembelinya DP pun pandai memilih. Harap-harap boleh bersabar menanti Hari Raya tahun ini untuk digayakan. Kalau tidak sabar melihat di dalam almari mahu-mahu pergi majlis kahwin aku rasmikan dulu:)
Sempurna - Siap sudah tulang belut dan butang sekali. Tunggu masa saja untuk dirasmikan bila-bila masa.

Nota titipan - Bersama-sama juga ada chopstick dan dititipkan nota comel. Dorset Pink memang suka memgumpul accessories begini. Chopstick ini DP beli di Jepun. Kepada yang mahu membaca kisah percutiannya ke Jepun silalah ke blog beliau.
Terima kasih yang tidak terhingga diucapkan kepada Dorset Pink. Kepada teman-teman Titisan Nurani dipersilakan menjalin ukhuwah dengan DP. Semoga jalinan persahabatan mendapat redha Allah selalu dan beroleh keberkatan yang berpanjangan.

~~ Setiap kali menerima hadiah/cenderahati begini pasti doa ku titip buatnya semoga rahmat Allah terus melimpah ruah buat yang memberi. Tabarokallah.~~


41 comments:

idzwa kamaruddin said...

alhamdulillah...seronok nyer kan kak jalinan ukhwah macam nie..terasa bagai dekat sungguh dihati.

eMMe said...

Alhamdulillah... saya tumpang gumbira kak, In Sha Allah nk juga kirim2 kat kawan2 blog.. yg selalu ada bila saya suka dan duka... Terima kasih Kak Zakie..love u~

lieyalatif said...

alhamdulillah...murah rezeki kak...semurah hati akak jugak....

cantik kain tu kak.... suke tgk coraknyer...mmg lawo...lieya ni plak mmg suke kalo kain yg tanahnye kaler hitam.... mmg nampak lawoo jek kat mate ni hehehehehe

babYpose said...

Alhamdulillah rezeki KZ, untunglah dapat cantik dan dari jauh pula tu, suka la kain batik tu menarik.

Zaza Abdul Latif said...

alhamdulillah.. selalu dimurahkan rezeki ya Kak Zakie..
teringin nak jumpa Kak Zakie tapi jauh huhu

Norhayati Mohd Isa said...

Alhamdulillah..
Murah rezeki KakZakie..
Ingatan dari kekawan maya ni kekadang membuat kita rasa indahnya ukhuwah tu kan kak..

Cantik baju batik ni..
Kalau dipejabat saya .. batik dipakai hari khamis..
Di Johor bila batik di pakai kak..
Kalau tak sabar menunggu raya boleh ajer dipakai dihari batik dipakai di Johor kak zakie :)

Kak Nieyl said...

Alhamdulillah...rezeki..bestnyer...
pandai jahit...
kalau nieyl la kan...
dah beralmari dah baju nieyl tau akk...

nohas said...

Alhamdulillah..cantik baju batik..wow, dah siap baju raya akak..

Kakcik Nur said...

Indahnya sebuah ukhwah...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Cantiknya!!. Klu saya pun seronok org hadiahkan kain. Harus akan saya peragakan!

Kak Zakie niii... apa pulak penulis tua?. Saya suka tau ada blogger yg lebih senior, terasa "dimanja" dgn suapan nasihat2 berguna.

Eye_nee said...

Inilah Ukhwah..sukar diungkap dgn kata2.....mereka berbudi kita berbahasa yer kak...

norhidana miswan said...

mmg cantik kak....
indahnya sebuah persahabatan...

Nor Azimah said...

Alhamduliahhhhhh

paridah said...

Alhamdulillah dpt hadiah kiriman blogger DP..batik yg cantik sgt n siap dijahit baju kurung. cpt sungguh kerjanya rajin kakzakie...blogger DP ni mmg seorang yg peramah n pemurah.

Daddy Ziyyad said...

alhamdulillah...
cantik baju tu kak...pakailah, posing dalam blog...hahahahaha ( jangan haraplah kan kak zakie)

Inani Hazwani said...

Wahh seronoknya kak :)

Julia Johari said...

Cantik yer cederamata ni kak zakie...alahaiii julia pernah rasa macam mana akak rasa...rasa sgt dekat di jiwa...sentiasa di sayangi seronok! Memang berbaloi jalin hubungan baik sesama blogger kan kak

amirah said...

cantiknya kak...alhamdulillah...seronok

Lea Ismail said...

untungnya pandai jahit sendiri...tak yah upah2

Nieda ramly said...

Murah rezeki org yg memberi dan menerima..cepat jika baju dijahit sendiri

Kamsiah Yusoff said...

alhamdulillah..cantik kainnya ..kaler hitam..kena dgn kaler bunganya..

saniah ibrahim said...

Cantek batek yang diberi kan teman blogger kakzakie.Kakzakie pulak pandai jahit sendiri lagi lah tambah cantek bila dah jadi baju.

Uncle said...

Cantiknya kain dan hebatnya jahitan tulang belut! Isteri saya dulu buat "piping" saja sebab tak reti...tapi la ni dah ok sikit!

CikLily Putih said...

cantik corak kain batik tuh... akak boleh jahit tulang belut.. wah impress kite ni

Akak Kembang said...

cantik kaler batik tu kak ....

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Alhamdulillah. Cantik hadiah kakak dapat.
Murah rezeki.

Malinda said...

alhamdulillah...moga bertambah murah rezeki yg memberi...memang cantik kain batik tu kak...gitu la kalau pandai menjahit...dapat2 bole terus potong dan jahit cantum2 terus jadi sehelai kurung yg cantik...nampak gayanye cam tak sempat nak tunggu sampai raya je tu kak...kikiki...inshaa Allah nanti saya terjah blog Dorset pink tu... :)

Kayu Manis said...

Alhamdulillah
Murah rezeki k zakie

Cantik kain tu....

Mummydearie said...

Rezeki lagi, kak. Wah, akak ni memang hebatlah! Terus siap sepasang pakaian. Terkagum sekejap saya!

Tak payah tunggu raya, kak. Pakai ajelah sebab dah siap. Nanti nak raya, beli yang lain atau kalau ada rezeki mana tau, dapat lagi sepasang kain ^_^

Diana Rashid said...

jauh datangnya chopstick tu..saya makan pakai chopstik econsave je..eheheh

wahida said...

cantiknya kak kain tu..bila dah siap lagi cantik! untung akak...

Puan Kutu said...

Alhamdulillah..murah betul rezeki kakak..org memberi kita merasa..cantik betul batiknya..warna hitam lawa..lmbt lg tu nk raya..awal dh siap jahit mesti tak sabar nk pakai.hehe

PeRdU cINta said...

Syukur...syukur...syukur....cantik...

abuikhwan said...

Assalamualaikum kak,
Tahniah dapat cenderahati...saya tumang tengok dan tumpang gembira hehe...Ohh, akak pandai menjahit rupanya, senanglah macam tu kalau nak buat baju. Rasulullah saw sendiri galakkan saling memberi hadiah agar semakin akrab persahabatan.
#Tengah berkira2 nak hadiahkan apa ye untuk akak...hehe

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah... rezeki ☺☺

dorsett pink said...

waahh! terharunya baca entry ni...

Alhamdulillah akak suka dengan pemberian saya.. Tak sangka terus akak jahit buat baju.. very the fast and furious sangat... cantik baju akak jahit tu.. nanti bila dah pakai, tunjuk la kat dalam blog ni k.. hahahha

TukangKebun said...

Cantiknya kain minat mata memandang.
Murah rezeki Kak dan pemberinya.

seraa rose said...

Alhamdullilah..berblog pun dapat kwn.. bestkan blogging..:)

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...dah jadi baju mmg cantik...kalau dipakai nanti mesti lg cantik...;)

aryan azra said...

amboi cantiknya kak..alhamdulillah rezeki kan

QasehnyaRania said...

alhamdulillah
sekejap je dh siap..
ada seni menjahit, lelaju je siapkan tanpa perlu di hantar ke tailor, kan !!