Wednesday, February 17, 2016

Orang memberi kita merasa

Beginilah bila hidup di Malaysia yang penuh warna-warni bukan saja kerenah birokrasi. Tetapi ada juga kerenah politik. Tidak kurang kerenah masyarakat. Tetapi ada yang indah perlu kita hayati bersama juga. Kasih-sayang dan saling hormat-menghormati masih ujud di kalangan kita.

Jiran - Bila berjiran dengan pengedar tupperware. Anaknya mengaji dengan aku
Merah - Datang masuk bilik untuk mengaji tetapi ini yang dihulurkannya dulu 
Maroon - Dua bekas tupperware penuh dengan biskut CNY
Botol kacang - Sebagai tanda terima kasih cenderahati yang ada di dalam goodie bag. Majlis motivasi pun ada goodie bag. 
Kacang lagi - Sudah menjadi trend sekarang balik dari majlis dapat kekacang yang diisi di dalam botol beraneka jenis.
~~ Rezeki di tempat kita ada di mana-mana. ~~

48 comments:

theIzuddin said...

orang berbudi kita berbahasa kan kak.
^^

Bin Muhammad said...

Assalam,
Sentiasa murah rezeki akak... Alhamdulillah
Sentiasa memberi pasti akan sentiasa menerima.
Sama-sama merasa...:)

Lea Ismail said...

orang berbudi kita berbahasa
org memberi kita merasa

Khairul Bariah said...

orang memberi kita merasa kan, kakak.
sama pulak entri kita hari ini...

Norhayati Mohd Isa said...

Ye lah kakzakie..
Dah jadi trend dapat goodie kacang ni masa gi kenduri kahwin..
Best akak dapat tupperware tu..
warna purple lagi.. warna kegemaran najeeha tu..

Selagi ada ukhuwah akan ada bibit kebahagian dan kegembiraan dikongsi bersama kan kakzakie..

Kayu Manis said...

Rejeki mari. .nyummmmm sedap di mkn bgitu sajaa..

saniah ibrahim said...

Rasanya kacang lebih disukai untuk kudapan..sedap tu berbagai rupa dan rasa.
Cantek bekas2 yg diberi

Zaza Abdul Latif said...

Assalamualaikum Kak Zakie.
Alhamdulillah, murahnya rezeki kakak. Maknanya insan baik seperti kakak sentiasa dalam hati orang2 yang baik seperti jiran kakak tu.. :)
saya pun selalu ingatkan kak zakie.. :)

Eye_nee said...

Murah rezeki akk..Allah gandakan pula rezeki buat sipemberi...Alhamdulillah...

Puan Kutu said...

org memberi kita merasa..murah rezeki kakak sekeluarga..kacang3 tu sy suka..sekali ngap je habis dua botol.hehe

Kak Nieyl said...

Alhamdulillah...rezeki...

Zee Suhaini said...

rezeki akak sentiasa murah..

Fyda Adim said...

cantik tupperwarenya kak...saya dah lama tak membeli brgan tupperware..penuh lemari..

Malinda said...

adoiiiyaiiii...tengok cookies tu terus ngences di buatnye...kikiki...alhamdulillah murah rezeki akak dapat jiran2 dan kawan yg pemurah...kat melaka skng ni pon sama kak sume kasi kacang dalam botol ni...makin senang sekng kan tak payah nak rebus beribu2 biji telo cam dedulu...

adarnadzmie said...

bertuah akak di kelilingi jiran dan sahabat yg baik hati...:)

norhidana miswan said...

rezeki jgn di tolak ye kak....
org berbudi kita berbahasa
org memberi kita merasa

musang said...

alhamdulillah..murah rezeki kakak

Angah said...

alhamdulillah murah rezeki, ukhuwah pun mudah-mudahan berpanjangan

dorsett pink said...

murah rezeki akak ye. macam-macam dapat hadiah..hehe

paridah said...

ALHAMDULILLAH MURAH REZEKI..ORANG BERBUDI KITA MERASA...

Raihanah Ahmad said...

alhamdulillah, rezeki tu kakzakie. pahala pun dapat.

suka suka said...

Alhamdulillah rezeki.. seronok tengok.. mesti anak murid dah pandai.. kalau kita berjiran dpt anak saya mengaji juga..

iryanty ismail said...

syukur alhamdulillah..rezeki

PeRdU cINta said...

Alhamdulillah rezeki..botol tu boleh buat hiasan bila kacangnya dah habis kak...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Alhamdulillah. Murah rezeki kakak.

wahida said...

Alhamdulillah rezeki...bestnya dapat cookies tu kak...

LM said...

Alhamdulillah rezeki

Emarieys said...

Alhamdulillah..moga murah rezeki si pemberi.

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Nampak Tupperware tetiba rindu dgn jiran kat Jb. Dulu tiap kali raya dia hadiahkan cenderahati sebegini.

Qhaifa Nur said...

Betul kak zakie..rezeki ada dmana2...alhamdulillah

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Alhamdulilah,rezeki akak....sedap klu dpt 'jajan' kacang..leh nguyah2 sambil tgk tv..hihihi

Daddy Ziyyad said...

Saya tak tertarik dgn bekas tupperware tu kak...yelah,saya kan lelaki....saya tertarik kat isi dlm nyatu! hahaha

Nabila Syifa said...

Wah..untunglah..rezeki2

Nooriah Abdullah said...

murahnya rezeki kakzakie, mcm2 ada tu itulah muhibah nya malaysia kan sama2 beebagi rezeki ye dak

Nor Azimah said...

Nakla sket, he he

Aziela said...

Politik berantakan, namun muhibbah ini harus dikukuhkan.

Cr. Siti Hazreen Shahrom said...

kacang dalam botol tu mcm best je wat gitu

babYpose said...

Cantik kotaknya, rezeki makanan dan hubungan kan.itu la saya belum ada rezeki dapat kacang dalam botol lagi:)

Bunda_nora said...

Ramai kawan ni sentiasa murah rezeki kan...yang penting orang berbudi kita berbahasa orang memberi kita merasa...

abuikhwan said...

Assalamualaikum kak,
Betul tu, rezeki ada di mana-mana.
Biarlah politik berantakan, namun ukhuwah perlu dijaga dan dibaja dengan siraman keikhlasan...

nhhas said...

Cantik... kacang tahan lama... dan cantik bila d susun2 kan kak

amirah said...

waa...cantiknyaaa...alhamdulillah

Mummydearie said...

Murah rezeki kita nikan, kak. Buat masa sekarang ni, tak mungkinlah kita kebuluran di tanah air sendiri. Akan datang tak tahunlah macamana gayanya!

nohas said...

Alhamdulillah..dapat kuih, dapat bekasnya sekali..

hainom OKje said...

Cantiknya kotak tupperware tu kanda. Keluaran CNY lah tu gamaknya kan kanda... untung juga jadi cikgu mengaji ni ek kanda

hainom OKje said...

Cantiknya kotak tupperware tu kanda. Keluaran CNY lah tu gamaknya kan kanda... untung juga jadi cikgu mengaji ni ek kanda

QasehnyaRania said...

alhamdulillah
cntiknya kotak tupperware tu.. merah nye..

seraa rose said...

Alhamdullilah..murah rzki..:)