Wednesday, May 4, 2016

Makan kena beringat




  ~~ Senak perut dibuatnya.~~

49 comments:

nohas said...

sedapnyaa...mmg leka kalau dok menyicah..

norhidana miswan said...

aduh sedapnya nenas tuh kak...
kata org jawa... kilatnya kak... msti manis betul

aryan azra said...

sedapnya kak nenas dan jambu tu

Haslinda Lynn said...

nenas tu kalau sakit tekak/batuk,
elok di mkn...cepat baik,byk vit c

Fazleyatul Aini said...

adui kakkkk ni betol2 menduga ni
nasib balik dari johor beli byk nenas
balik ni nak potong la cicah cili kicap !

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

ya kak, sy pun kalu makan byk buah berair ni jadi senak perut. nenas tu nanti lidas, kalah betul

Khairul Bariah said...

hai akak, dua2nya sedap buat mengunyah
sedar2 jer dah licin

Kamsiah Yusoff said...

makan dulu..sakit perut cari ubatnya hehe..

babYpose said...

Asam tu yang menyelerakan.. dapnya masam masam terkenyit mata hehe..

Nieyl said...

Selamat Pagi ♥
ee..nieyl x boleh tgk nenas tu...
nyilu nieyl..sbb nieyl mmg x suka nenas.. :)
jambu suka...yumyum..

Kakcik Nur said...

Sedap tu...

makan makan makan...

tahu-tahu dah habis...:)

aRz MoHa said...

sedap ni kak....nenas kurang sikit tapi kalau jambu tu perghhh

saniah ibrahim said...

Sedapnyaaa....kalau saya lebih suka cicah dgn kicap je kakzakie.

Julia Johari said...

Betul cakap akak...julia makan nenas dengan kicap cili beli dekat kedai...makan dengan laju sebab terasa sgt nak makan...sekali kena sakit hulu hati...tersentak...nenas tak habis makan, habis spoil hari tu kak...mmg kena hati2 hehehhe sebab sedap...tp tak baik mkn laju2 hahha

paridah said...

SEDAP MASAM MANIS TU TAPI KAK XBERANI CUBA TAKUT PERUT MERAGAM HEH..HEH..

Puan Wawa said...

Ya Allah, sedapnyaaaa. wawa berpantang dengan nenas sekarang. sebb nak lekat baby.. hehe

Hazmin Hamudin said...

Makan buah banyak takpe kot kak. Hehe. Tapi jangan la sampai gelojoh kan.

Husna Rahman said...

sedapnya!!! bekenan yg merah tu...yg kuning tu xsuka sgt..hehe

Kayu Manis said...

Yg ini tk pyh beringat kak..bedal jer..
Pantang dgn buah...laju jer perabihkn

Petak Bunga said...

nanas kalau manis okey, kalau masam... ya ampun, sakit lidah..

E'in said...

kak sedapnye!

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

sedappp nya kak! huhuh. mmg laju tahu tahu je habis da klu aina bedal =D

Qhaifa Nur said...

potong 10 minit kakkk...time mkn 1 minit dah licinn...sedapnya

Othman Zan said...

Assalamualaikum Kak Zakie... nenas tu makan ngan garam je pun dan osem..

aizamia3 said...

Dapat pulak cili kicap.. aduh.. terliur dibuatnya.. ;)

Raihanah Ahmad said...

sedapnya. favourite saya juga nenas tu

webctfatimah said...

Assalaamu'alaikum wr.wr.Kak Zakie...

Rumah saya mesti ada buah jambu loceng merah tu. Untuk hidangan makan atau sambil tengok tv waktu malam. Buahan bagus jadi snack waktu malam menggantikan nasi, kak. Nenas saya tidak boleh makan, rasa tajam di lidah dan gatal pulak. Kalau waktu kecil dulu sering menggunakan kicap, cili tumbuk dan gula sebagai pencecahnya. Sekarang jarang orang nak buat cecah macam tu, kan.

Salam manis dari Sarikei, Sarawak. :)

Eca Dwinky Asha said...

klu da jumpa jambu air, xingat da ne tambah2 ada serbuk amoi.hehehe

wahida said...

perghhhhh, jambu merah tu kalau dapat cicah dengan kuah makbee tu sedapnya kak oiiii!!

aby said...

salam kz ..
walaupun sekadar buah ..
tp blh kenyang juga bila dimakan

adarnadzmie said...

kecuq ayaq liyoq saya tgk buah nenas dan jambu air cicah serbuk asam boi...hehe

Acik Erna said...

sedap cicah asam kan kakzakie..acik makan apple ke pear ke pun mesti nak cicah asam...tapi acik tak beli asam serbuk tu..
acik beli asam boi tu..acik blend sendiri..

Mar Mansor said...

sedap kak...jambu tu sedap sangt

PeRdU cINta said...

Kak...jambu air tu...alahai...jambu madu ya kak..

Jie Susanos said...

Sdp Sgt tu..huhu

Jie Susanos said...

Sdp Sgt tu..huhu

Nor Azimah said...

Dpt singgah je

Nor Azimah said...

Dpt singgah je

Amie said...

ohooo... kalau yang itu... saya dah hengat dunia dah...sebab sodap!

abuikhwan said...

Assalamualaikum kak, semoga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
Betul kata akak, makan kena beringat nanti diri sendiri yang menangung akibat. Tapi kalau dah mengadap nenas dan jambu air, kena pula dengan serbuk pencecah memang tak ingat apa-apa dah..hehe. Kecur air liur dibuatnya tengok pic tu!

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...sedapnya tengok buah jambu air tu...:)

hainom OKje said...

Ohhh mmg sedap tu kanda....nak pulak cicah asam...mmg perghlah.....
Teringat pulak nenas dlm tin kat esbok. Ingatnya nak buat pajeri... blend jadi air sudahlah akhirnya tu hihi

Fyda Adim said...

SEDAPNYA KAK...

Falsya said...

Ya Allah sedapnyeeee..terliur..

Mummydearie said...

Aha, kak! Sebab tak beringatlah hari Sabtu lepas saya kena diarrhea. Kalau kat rumah takpa, ini masa dalam perjalanan jauh pulak tu. Merana rasanya nak tunggu sampai ke destinasi!

Norhayati Mohd Isa said...

Sedapnya colek dgn asamboi ..
Betul tu kak kena beringat hihii

Aiezza Sue said...

singgah rnr, jambu merah tabur asam mesti dicari buat kudap di perjalanan, nenas surrender ':)

nhhas said...

Slruppppp .... sedap...

TukangKebun said...

Nenas oh nenas....
jambu oh jambu....
Syukur Alhamdulillah rezeki ada juga dari kebun.