Saturday, August 3, 2013

Membersihkan diri sebelum menjelang Hari Raya

Mandi - Hari Raya kian hampir, bukan diri sendiri kena bersih. Pengawal peribadi adik pun kena bersih sama. Puas kena rendam dengan chlorox, mandi dengan dynamo dan softlan, kena spin dan keringkan.

Jemur - Pastikan kena kering betul dan gebu semula baru wangi untuk jadi pengawal yang baik.
~~ Walaupun sering membantu orang lain yang mata termasuk habuk hingga keluar habuk dari mata mereka, namun bagaimana hebat pun kita tidak mampu meniup habuk yang masuk dimata sendiri. Perlukan bantuan orang lain pula. Fikir-fikirkan.~~



31 comments:

hajar said...

As salam... Slmt hari raya maaf zahir batin kak....

Knor said...

knor juga tgh mengemas sambil baca n3 kawan2..hari ni ada masa..sikit..


berhabuk sana sini...pakat2 tutup hidung..langit juga tgh kemas ni

Ujie said...

Siap kena spin tu..hehe

*tak mungkin bolen idup sendirian kan..

NEKCIK said...

baju raya pengawal perbadi ni tak beli lagi ke adik!!
Mohon ampun dan maaf dari nekcik
semuga kita dipertemukan di raya nanti..insyaallah

Nafira usof said...

tudiaaaa... siap untuk sambut raya jugak... hehehe
sonok tengok bila dah putih gebu + wangi..hehehe

Rapunzeel Cikilolo said...

emmm....

baru nampak kilat... hehe!

Abil Fikri Ahmad said...

Ai, dia pun kena bersih diri gak for raya!! hahahaha siap kena gantung lagi tu!

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.Zakie..

hihi..bersih & wangilah dia sambut raya dgn tuannye nnti! :)

Puan Kutu said...

maknanya hidup ni tak boleh sendiri.kita saling memerlukan..

wangi dah titi(panggilan aiman pada semua patung) adik..

izan mama mia said...

wah kata2 last tu mendalam sungguh maknanya
begitulah kita saling memerlukan
jgn ingat boleh senang hidup sendirian


p/s,,, agaknya masih otw ,, mg selamat sampai

ANIM said...

bau harum dah pengawal peribadi.hee saya faham..saya faham..maksud ayat terakhir kakzakie tu..

p/s salam aidilfitri juga untuk kakzakie sekeluarga. maafkan saya jika ada komen dan entry saya yang menyinggung perasaan.

aizamia3 said...

Bila dah wangi baru boleh ikut jalan2..

aTieYusof Family said...

hihihi..dah siap mandi..boleh beraya nti..
nice kata2 dibawah tu kak":)

Santri T.P.I.N.I said...

hehehe...anak saya pun ada mcm ni juga tapi bantal bucuk!

mama_ka0ri said...

Wahh..putih bersih dh pengawal adik..

selamat hari raya juga utk kak zakie sekeluarga..
mintak ampun dan maaf seandainya terguris dgn kata2 sy sepanjang perkenalan kita..

mendalam sungguh maknanya kak zakie..sy baca smpi 2 kali..hihi..

PeRdU cINta said...

Assalammualaikum akak..betul la kak..adakalanya kita menjadi teman terbaik..kawan,sahabat handai merujuk pertolongan pada kita..alhamdulillah kita mampu membantu..melihat mereka tersenyum gembira namun adakala luka dihati sendiri sukar untuk kita rawat..kerana kita juga perlukan juga sokongan dari insan lain..

hidup ini sebenarnya terlalu singkat..kita tidak mamp untuk hidup bersendirian..rapatkan saf ukhwah..moga hidup lebih diberkati Allah..wah semakin gebulah bodyguard adik tu..

HeNRieTTa JoSe said...

Dh bersih bodyguard adik...kucing ke unta tu....comei...

Btul tu....kita xsehebat mna pown tnpa org laen disisi...

syuk shusuke said...

patung apekah tu ? haha

PiNkYCaT said...

hahahaha...ingt kucing betul ler tadi;p

Lia said...

betoi tu akak, hidup ni saling memerlukan.. tak blh sombong sbb kemudian nanti kita pasti memintak bantuan org jugak dlm sesuatu hal.. :)

aby said...

salam kz ..
kesian pengawal tu ..
kena kepit telinga dia ..
he..he..

nadz said...

Assallamualaikum KakZakie,

mula ingat benda hidup..tapi bila baca dan tengok gambar seterusnya baru tahu ....hhiiih
nampak gebu jer...
Kakak, kalau kita tak boleh hembus mata sendiri...dan waktu tu kita kesaorangan, tiada kawan..maka kita titipkan eyemo...maksudnya terkadangnya bila tiada orang dapat membantu, kita perlu berusaha. lagi pun airmata kan ada..ianya pencuci mata yang Allah jadikan..Hanya kepada Allah segalanya kita berserah.

Kemas-kemas rumah yang dah lama tak dipolish ni..banyak habuklah.
Salam Ramadan ..

Vee Zawiah said...

kesian kat org yg ego , tak perlukan pertolongan kita sedangkan dia tahu ada perkara yg mmg x blh settlekan sendiri ... bestnya lah klu ada org sudi madikan saya sebersih itu ... eh heh , jadi elbino lak nanti ... heheheee

Riedaffya ibrahim said...

pengawal adik pon nak raya yer...hurm, kita ni saling memmerlukan antara satu dgn yg lain...jauhkan ego dalam diri kerna esok2 kite pasti membutuhkan pertolongan orang lain..

Dzureen Darwis said...

Fikirkan kucing tadi, hehe

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

baru nampak bersih.. :D

azieazah said...

Baru sedap peluk peluk!

Kakzakie said...

Biar hebat mana pun kita akan tiba masanya kita tidak mampu berbuat apa-apa tanpa bantuan org lain. Paling sesuai bila izrael telah mencabut nyawa kita, segala urusan memandi, mengkafan dan mengebumikan adala atas bantuan semua org sekeliling.

Terima kasih buat semua:-

hajar, Knor, Ujie, NEKCIK (tak pernah berbaju pengawal adii ni Nekcik), Nafira usof, Rapunzeel Cikilolo, Abil Fikri Ahmad (gantung nak bagi kering tu!), ♥ Cmª shIemª ♥, Puan Kutu (betullah tu), izan mama mia (hidup mungkin boleh tapi saat kematian menjemput pasti memerlukan org membantu utk pengurusan semuanya kan izan), ANIM (sebgai renungan bersama Anim), aizamia3, aTieYusof Family, Santri T.P.I.N.I, mama_ka0ri, PeRdU cINta (begitulah hikmah mengapa Allah sebutkan dlm al-quran yg kita semua adalah saudara agar saling dapat bantu-membantu kan..), HeNRieTTa JoSe (kucing tu RIetta), syuk shusuke (kucing patung aje syuk), PiNkYCaT, Lia, aby, nadz (kalau masih hidup masih boleh sadar 100% pada Allah tapi bila dah dijemput ajal memang perlukan org lain juga kan mama utk uruskan kita), Vee Zawiah (sungguh akan tiba memang langsung kita tak ada kemampuan terutama bila kita mati), Riedaffya ibrahim (betul tu...), Dzureen Darwis dan Mizz Aiza (Dunia Kecil)

Terima kasih sekali lagi buat semua:)

fairus mohamad noor said...

lor..igt kucen btl la td..hehe

Deqla Manjew said...

deqla pun ingatkan kucing btl td..hahahaha.. patot la keras semcm jek.. deqla tertarik dgn kata2 paling bawah tu.. terbaik!!

Myra Jay said...

wahh siap basuh semua :) Dijaga dengan rapi :D