Friday, August 2, 2013

Penghargaan yang tidak terucap dengan kata-kata

Simpulan kasih ramadhan kian berakhir 
senyuman syawal menggamit pula 
bagaimana hatiku ini tidak cair 
kiriman teman-teman di depan mata 

Bunga pink-kuning - Kiriman diterima daripada teman blogger Bila Aku Bercerita (Alfidah Adim)

Masjid dan bulan - Kiriman teman blogger Apa kata hati (adik Zafiranabila). Lama menyepi sejak berpindah tempat kerja baru. Sibuk dengan tugasan agaknya.

Hijau & emas - Kiriman blogger Story Mory Cik Lala (Ibu Lala aka Rohana). Kad pertama diterima tahun ini.

Dari blogger Teratak 66 - Lihat banyaknya Nekcik kirimkan. Ada buku Majmu' Syarif, kopi import istimewa, purse utk coins dan sarung pensil buat adik. Hari ini adik sudah membawanya ke sekolah. Berkali-kali mama pesan jangan sampai hilang. Mama hendak simpan sebagai kenangan dalam almari tapi dia kata Nekcik sudah pesan ini utk adik.
~ Sungguh ingatan mereka ini membuat kakak sangat terharu. Moga rahmat Allah melimpah ruah buat mereka semuanya. Terima kasih.~~

65 comments:

❤Kamsiah❤ said...

wahhh...tentu seronok bila ada yg menghargai persahabatan..

izan mama mia said...

wah banyak dapat kad,,

Qhaifa Nur said...

kalau dulu kita siap gantung lagi kad raya ni ......
gembira rasa hati dapat lagi kad raya kan kakzakie... tanda ingatan juga dari rakan kita...

ANIM said...

saya dapat kad dari anak2 murid je kakzakie..

langkah bonda nekcik memang tak boleh dijangka..teringin nak jumpa dia dan kakzakie

salam syawal kakzakie

Aisy Nasiha said...

Banyak dapat kad tu, banyak yang sayangg dan ingat akak...

Selamat hari raya buat kak zakie dan keluarga ye... walaupun saya tak kirim kad, ucapan di blog ni pun boleh ye, saya pun ingat kat akak... Semoga sentiasa gembira dan meraih sambutan raya kali ni....

ANIM said...

kakzakie, kami tak pindah johorlah, heee...ada satu negeri lain

Deqla Manjew said...

wahh byk juga tu dpt kad raya.. bestnyee.. gantung cantik2 nanti kak.. hihi

ahmad humairi said...

Saya pun dapat.....
dari institusi kewangan(Bank)
....nak mengingatkan tentang pinjaman jer tu...bila nak abis membayarnya....hihi..

Nini D.. said...

wah.....kad raya!!

mama maman aka yana said...

wah.. banyak kad raya akak.. hehe

JunAina said...

Mesti hari ini adik asyik pegang pensil je.

Sura Mohd said...

bestnya kak..kalau sy dpt ni senyum sampai ketelinga..ramai yg ingat kat akak..:)

Masya said...

dapat tambah kenalan dan mengeratkan silaturahimkan.. jd x sia² berblog..

ZazaMyMoon said...

Alhamdulillah dpt kad raya.. bestkan mengekalkan persahabatan mcm tu Kak hehe ;)

Yaya Azura said...

banyak akak dapat kad..boleh main gantung2 kad nie untuk raya..

Acik Erna said...

Tahniah kakzakie..seronok kan dapat kiriman dari kawan2

Fiza Rahman said...

Saya dah dpt 3 kad raya. Salah satunya dari ibu lala ☺☺

pena rozie said...

Mesti seronok kan....

Aziela said...

Alhamdulillah...ingatan tulus ikhlas dari mereka...

Maria Firdz said...

wah.. bestnya dpt kad raya.. :)

inazamri said...

ala kakak..ina bg kad raya utk semua just dlm entri sendiri je hehhe.

KesumaMaruku SueQistina said...

amboi meriahnyer untie.. selamat hari raya in advance dari saya sekeluarga ye!

Kechek Buzz said...

bestnye dpt kad raye... n pling best ble ada sahabat yg saling menyayangi...

norhidana miswan said...

seronok betul kan kak kalu dpt kad raya zmn2 skrg nih....

dana pun dpt sama mcm akak dr nekcik... tingin gk lah bg buahtgn kt kwn2 pas2 raya nnti

Zee Suhaini said...

banyaj kad raya akak..zee satu pon takde..huhu

Ummi Iman said...

Seronok dpt kad raya. Tahun ni saya sepi dari kad raya ;) kelakar pula bila adik ckp mcm tu. Betullah tu.. itu untuk dia ;)

mama_ka0ri said...

wahhh...seronoknya dapat kad raya!!

beruntungkan kawan ramai kak zakie :)

BUNDA a.k.a KN said...

Alhamdulillah...itu menandakan ramai rakan2 yang masih ingat dan tak lupa dengan kiriman kad2 raya tradisi ni...

Fazleyatul Aini said...

saya dapat 1 je kak. amoi kat office bagi hihi

aTieYusof Family said...

Alhamdulillah..rezeki kan Kak..cantik2 semua:)

Puan Kutu said...

banyak juga kad raya untuk kak zakie.ingatan tu sememangnya buat kita terharu..syukur punya rakan alam maya yg hebat2 semuanya

Eye_nee said...

Rezeki kakzakie dari kawan2..alhamdulillah yer kak...

Asyifa Mustaffa said...

bestnya dpt kad raya...bole gantung2 mcm dlu...hehe...

ummuaidan said...

Alhamdulillah kakak..persahabatan di alam maya menjadi realiti..semoga ukhwah terjalin selamanya..

are_lin@yu said...

bez akak dpt kad rya..thn ni xdpt nk tkar2 .hehe

redza said...

bestlah kakak dapat kad raya

Siti Rohaida Yusof said...

bestnya...kad raya dan hadiah tu...

ummiross said...

Seronok kan Kakzakie, kad raya tanda ingatan,pengganti diri.

Nafira usof said...

bestnye.. banyak plak dapat kad dgn hadiah skali ha~
zura baru dapat 1.. tu pon dari supplier.. hehehe

Sarah Talib said...

Tandanya kita selalu diingati dan dirindui kawan2...saya pun tumpang gembira...

boni kacak said...

rasa seronok kan bila dapat kad raya ni.hehehe. rasa tak sabar nak beraya.. haha

Rinna said...

Bestnyaa dpt kad raya..leh gantung2.. :)

Cho Zila said...

bestnyer kak... gituler adat berkawan... semoga ikatan persahabatan itu berkekalan...

aizamia3 said...

walaupun hanya sekadar di alam maya tapi dapat mengeratkan hubungan sesama kita.. ;)

QueeN TerataI said...

bestnya dpt byk kad raya,.. moga ukhwah berpnajangan

ourkizunarai said...

selamat hari raya kak..maaf kalau ada salah silap kata..

Knor said...

sentiasa Allah memberi nikmat kpd hambanya ye kak..

Ibu Lala said...

Alhamdulliah dah sampai. Sempat tiba sblm raya ye.

LiYa HaNiF :: said...

assalammualaikum Kakzakie...


wah kad raya... teringat zaman sekolah dulu banyak dpt kt raya.. tp skrng ni semua dok sms je ...


hehe Lama liya tak singgah sini...

Kesuma Angsana said...

seronok dpt kad raya ni yer kak!

Daddy Ziyyad said...

Wah, dapat kad raya!! Best tu kak zakie...zaman siber sekarang ni, nak dpt kad raya fizikal adalah sesuatu yg jarang jarang..:)

Ema Johari said...

Alhamdulillah kak...banyak dpt cenderahati dan hadiah dr blogger

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhamdulillah..byk kak..

selamat hari raya kak..

Bin Muhammad said...

Jalinan persahabatan antara blogger sungguh unik dan menakjubkan...

Murah rezeki akak...salam menjelang lebaran :)

Temuk said...

Assalamu'alaikum kakzakie dan keluarga

Selamat menyambut dino royo
Kulo di sini njalok ngapuro
Lahir batin, yo kakzakie yo!

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam K.Zakie..

alhamdulillah..mesti jiwa berbunga2 dan terharu diatas peringatan& kiriman..

.. :)

m.u.l.a.n said...

sekeping pon tak dapat kad raya... huwaaaaa...

Nur-nba said...

Untung akak ramai yg sayang.. Salam Aidilfitri buat Kak Zakie sekeluarga.. maaf zahir dan batin.

umi alya said...

banyaknya kad raya, jeles2, hihihii

Tuan Juhaida said...

Wah bestnya dpt kad raya...n dpt gift lg!

harumankasehvee said...

relationship yg buat kita terharu ... saya lum sampai ke thp itu lagi ...

eelobor said...

tahun nie saya x de dpt pun kad raya... tahun lepas ada la jugak. hahaha

Jos Bloko said...

Banyak banget kirimannya. Bagi satu dong kak :-)

Kakzakie said...

Senario hari ini bila masih ada peluang mendapat kad raya sudah tentu sesuatu yang amat menggembirakan kerana jarang yg mahu mengirim kad sebagai pengganti diri. Kakak merasa sangat bertuah kerana mempunyai teman siber yg sangat baik hati.

Kepada semua teman yg sudi menitip komen terima kasih kakak ucapkan:-

❤Kamsiah❤, izan mama mia, Qhaifa Nur, ANIM (sebagai cikgu biasa mesti dapat kad itu yg pasti kan Anim), Aisy Nasiha, ANIM (kalau kat Johor peluang kita selalu jumpa hihi..), Deqla Manjew, ahmad humairi (tak kisahlah cikgu kad raya juga tu), Nini D.., mama maman aka yana, JunAina, Sura Mohd, Masya, ZazaMyMoon, Yaya Azura, Acik Erna, Fiza Rahman, pena rozie, Aziela, Maria Firdz, inazamri, KesumaMaruku SueQistina, Kechek Buzz, norhidana miswan, Zee Suhaini, Ummi Iman, mama_ka0ri, BUNDA a.k.a KN, Fazleyatul Aini, aTieYusof Family, Puan Kutu, Eye_nee, Asyifa Mustaffa, ummuaidan, are_lin@yu, redza, Siti Rohaida Yusof, ummiross, Nafira usof, Sarah Talib, boni kacak, Rinna, Cho Zila, aizamia3, QueeN TerataI, ourkizunarai, Knor,
Ibu Lala, LiYa HaNiF, Kesuma Angsana, Daddy Ziyyad (itu yg rasa sangat seronok doc), Ema Johari, nuyui a.k.a miss YUI, Bin Muhammad (semuanya atas keredhaan Allah juga), Temuk said... (podo-podo seko kakak jugak Pak Temuk), ♥ Cmª shIemª ♥, m.u.l.a.n, Nur-nba, umi alya, Tuan Juhaida, harumankasehvee, eelobor (belum sampai tu ee)dan Jos Bloko.

Buat semua teman terima kasih sekali lagi dari kakak:)


PiNkYCaT said...

wah!!!byk nye kad raya akak dapat...alhamdulillah, ade teman2 yang selalu igt kat kite kan:)