Monday, August 11, 2014

Doa mengiringi penghijrahan itu

Setiap penghijrahan andai kebaikan menjadi matlamat sudah pasti besar nikmatnya. Begitulah ketentuan Allah walau sekadar lebih kurang dua tahun GB berada di Johor Bahru akhirnya penghijrahan berlaku lagi demi meraih suatu kebaikan yang menanti di hujung sana. Sebelum meneruskan tugasan baru GB sempat singgah ke teratak kami.
Tanda buku - GB sudah arif benar buku PTS Publication adalah koleksi terbanyak adik.  Penanda buku yang melekat di novel yang dibeli pun sudah buat adik tersenyum lebar.
Dunia Yazmin - Inilah novel hadiah diberi GB buat adik bersempena ulangtahun kelahiran adik yang ke 11. Selain itu juga duit Raya tidak dilupa. Terima kasih GB.  Kami semua tahu adik teramat sedih bila dapat tahu kakak GB akan berpindah.
Posing - Sebelum beredar Sabtu lepas sempat adik mengambil kesempatan bergambar dengan Kakak GB dan Kak Siti. Moga masih ada pertemuan lagi dan lagi walau tidak bertugas di JB lagi. Cik Siti ini sahabat satu kelas GB sejak dari darjah satu lagi - akrab hubungan hingga kini. Balik dari rumah kami mereka menuju ke Singapore. Bimbang juga jalan jem kerana hari Sabtu itu adalah National Day Singapore. Tetapi kelihatannya hanya jalan balik yg jem, pergi biasalah di tambak Johor begitulah biasanya.
Biar di mana pun bumi dipijak andai kasih sudah bertaut pastinya bila berjauhan akan mengundang sebuah kerinduan. Moga kebaikan terus berada dalam kehidupan GB.

 ~~ Selamat menjalankan tugas di tempat baru buat GB.~~


43 comments:

idzwa kamaruddin said...

alhamdulillah :) seronok ye adik.

Noura Qifays said...

good luck in ur place GB :)

Rizziela said...

Alhamdullillah...Good Luck

Rizziela said...

Alhamdullillah...Good Luck

paridah said...

selamat bertugas di tempat baru...penghijrahan biasanya membawa kebaikan namun kdg kita takut melakukan penghijrahan...mcm kaklah tu...hepi adik dpt buku baru ya..

lieyalatif said...

perpisahan mmg tak lari dlm kehidupan kak...in sha Allah jauh di mata dekat di hati..skrang ni canggih2 aplikasi ade...boleh wechat, wasap, fb dan jugak blog...moga ukhwah takkan putus dan erat terjalin....

Daddy Ziyyad said...

Yup...2 minggu lepas saya jumpa GB di rumah Kakcik Seroja....Moga penghijrahan GB itu yg terbaik buatnya...sama sama kita doakan...sempat juga GB jenguk kak zakie sebelum pindah kan...:)

nOe suhaimi said...

walaupun dah berpindah...tp dengan teknologi yg ada sekarang..pasti akan rasa dekat...good luck tuk GB...suka la adik tu dpt hadiah

saniah ibrahim said...

perpisahan itu memang menyakitkan tapi zmn serba canggih skg ni hubungn tak kan trputus...
moga penghirahn gb menjdi lbh baik.

NM03 said...

ramia orang sayang GB

Mia Kassim said...

Semoga GB berjaya ditempat baru ... good luck

Rai Ourkizuna said...

good luck GB.. mesti adik kerinduan nanti..

Acik Erna said...

GB pasti akan kesana lagi untuk bertemu adik dan kakzakie

Mummydearie said...

Adat dalam persahabatan ya, kak. Ada kawan datang dan pergi dalam hidup kita ini. Semoga GB gembira dengan penghijrahan ini.

aizamia3 said...

Moga GB gembira dengan tempat baru itu nanti dan moga tidak terputus silaturrahim yang ada.. ;)

Kakcik Nur said...

Sama2 kita doakan segala yang terbaik buat GB, InsyaAllah. :)

mama ka0ri said...

seronok la adik dapat hadiah feberet..:)

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...tahniah buat gadis bunga dan sudah pasti adik gembira mendapat hadiah dr GB...:)

@na said...

salam kak zakie...
Syukur, penghijrahan GB diiringi doa...moga tempat baru memberi kehidupan yg lebih baik...

RDZ Z said...

Semoga berjaya ya dik..

Deq's Qienz said...

singgah sini..slmt hari raya kak :)

Nafira usof said...

bertuah adik..
mendapat tempias dari kawan2 blog mamanye.. hehehe

eMMe said...

Salam Kak Zakie... terima kasih atas ingatan dan nasihat akak... saya akan ingat pas ni..takleh leka... kesihatan tu penting kan..terutama, si kecil dlm perot ini...

Kak Zakie, kesian la saya nye opis dah sekat utk saya masuk blog GB.com..adoila... byk gak blog yg disekat, jgn la blog kak zakie pun disekat...

nohas said...

bertambah koleksi adik..walaupun jauh terpisah, tapi dekat dihati..

Fifi Nadhrah said...

wah.. rezeki adik.. kak zaki.. salam aidilfitri.. maaf zahir dan batin..

Mar Mansor said...

kadangkala berhijrah itu lebih baik..
PTS..koleksi buku pilihan saya juga..

Kisah Si Dairy said...

penghijrahan sentiasa akan berlaku pada setiap orang...mungkin itu yang terbaik..insyallah,ada rezeki boleh lagi berjumpa kan kak..

Tihara said...

sekejapa je dah 2 tahun ea GB di Johor
bertuah dapat jumpa kakak :)

ummi aqilah (LM) said...

Walau apa pun ukhwah yg dicipta x akan terputus kan kak?

Rinna said...

Moga GB success ditempat baru..

Fiza Rahman said...

Selamat bertugas ditempat baru biat GB. Good luck.

babYpose said...

sama-sama mendoakan, comel adik :)

Diana Rashid said...

dia pergi beraya kat rumah ke??bestnya dpat jumpa GB./

Dkna Abza said...

selamat berjaya di tempat baru GB :)

Nor Azimah said...

takpe, dah jauh masih boleh terus berhubung kan, dan sesekali tentu dapat juga berjumpa.

Nor Azimah said...

takpe, dah jauh masih boleh terus berhubung kan, dan sesekali tentu dapat juga berjumpa.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Seronok Adik dpt hadiah drpd GB..
Good luck buat GB.. Moga success ditempat baru.. ;)

Jari Manis said...

All the BEST GB

hainom OKje said...

Sebelum berhijrah....kanda dilupa jangan...tak gitu kanda hehe...
GB ni selalu jugak dtg rumah kandakan...

NEKCIK said...

jauh di mato dokek di hati kak

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

Setiap pertemuan pasti ada perpisahan akak.. tak pe la jauh di mata tapi dekat di hati kan.. =D

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.Zakie...

alhamdulillah.. semoga penghijaran membawa seribu satu pengalaman baru..

Mimi Azirah said...

semoga penghijarahan di tpt bru membawa pelbagai kenangan n ilmu