Wednesday, August 13, 2014

Lebih sebulan tidak membeli nasi lemak..


~~ ....kena bersihkan dulu mana yang tidak sepatutnya sebelum masuk mulut.~~

67 comments:

Acik Erna said...

acik tak membeli tapi dah 3 kali masak nasi lemak kakzakie

Bin Muhammad said...

Makanan hasil dr air tangan sendiri lebih puas, enak dan terjamin... Namun kadang-kala masa tidak mengizinkan, terpaksa juga membeli.

Teringin nak merasa makanan masakan kakzakie :)

idzwa kamaruddin said...

ermmm tu yg tak suka tu ikan bilis bert....

Sura Mohd said...

peniaga sekarang ni memang tak jaga bab ikan bilis ni..boleh kata semua cam tu..kita yg kena beringat sebelum makan..sura dah pekena dah ns lemak sekali selepas puasa..:)

Mia Kassim said...

Lama dah rasanya tak makan nasi lemak ... :)

Fiza Rahman said...

Last week baru makan nasi lemak kak. TEringin sgt sbb dah lama tak makan ☺

mama ka0ri said...

baru makan nasi lemak pagi tadi..hihi..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sedap makan nasi lemak sebagai sarapan. :-)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Sejak puasa hingga sekarang belum lagi makan nasi lemak kakzakie..
Peniaga sekarang nak cepat ajer .. goreng lah semuanya.. kita pulak yg ambil masa utk membuangnya sebelum makan kan kakzakie :)

saniah ibrahim said...

dah 2 hari ni Iman beli nasi lemak kosong utk sarapan dia ,sebab tak tahan pedas ,balik rumah goreng telor dan ikan bilis sendiri.

Sylarius Yusof said...

Paling tak suka kalau makan ikan bilis yang tak berkopek ni. Nak kena bersihkan dulu rasa leceh la pulak. Hehe

Kisah Si Dairy said...

penjual sekarang dah makin malas nak buang kepala ikan tu..dah lama jugak tak beli nasi lemak..

UmmuAidan-Arissa said...

betullah kakak...tapi UAA lglahnakbelimemangdah tak boleh..nak buat kurang semangat sebab stok ikan bilis takder...hissshh kena tunggu 3 bulan lagi lah kot baru dpt beli inshaallah..

paridah said...

kak suka beli nasi lemak kosong n makan dgn lauk sendiri sbb kuahnya yg berladung menenggelamkan kesedapan nasi..

Daddy Ziyyad said...

minggu kedua syawal saya dah beli nasik lemak kak...hihihi

tapi mmg anti betul la dgn kedai yg tak kopek ikan bilis kan..

eMMe said...

hahaha... harus la kak.. buang dulu tahi ikan bilis, baru masuk ke mulut, sabar..tau..lapar...hehehe...

ros_reeza said...

a'a.. lama tak membeli nasi lemak.. hihi

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

sy pom baru semalam mendapat.. hihihi. Mula nak amek gambo tapi malslah pulok... huhu

memmet lenggeng said...

bulan ni, dua tiga kali dah saya masak nasi lemak kak...giannnn

Mar Mansor said...

kak,ari isnin aritu beriya2 pujuk hubby belikan nasi lemak kukus pagi2..sedapnye lahai...

aizamia3 said...

last saya makan nasi lemak Sabtu lepas.. nasi lemak MIL buat.. hehehe..
Beli.. eemm.. belum lagi..

NM03 said...

rajinnya akak mengopek... kalu saya telan je semua. hehehe

redza said...

dah sebulan lebih saya tak makan nasi lemak

Fazleyatul Aini said...

saya kalau beli nasi lemak akan cakap tak nak ikan bilis. sebab gitu la selalunya, tak buang kepala dengan hitam2 tu

Ema Johari said...

tak suka kalau ikan bilis ada kepala..anak selalu pesan..tak eloklah mama makan ikan bilis ada kepala ni.

asyifa mustaffa said...

Bln pose hari tu...dua kali buat nasi lemak...raya pertama mak pulak msakkan nasi lemak...atas prmntaan adik beradik...biasa la..da ramai kan kak...pas tu...itu la lastnya...1st raya...smpi skrng x mkn lg...:)

hainom OKje said...

Kanda....dinda lum masak lagi ni...tetiba teringin nak buat nasi lemak pulak!...oklah kanda..... bye... nak buat nasi lemak sekarang!

Norhasniza Khalid said...

mama lebih suka masak nasi lemak sendiri kak.. kalau beli kat tepi jalan ni, dorang masak tak best lah... ermm.

Nieyl said...

same la..pagi tadi pun makan nasi lemak..:)

Reply Comment : Gementar sbb nieyl kena jaga bos..hihi~nieyl PA dia..hihi~

ummi aqilah (LM) said...

Dah raya puasa enam mula beli sarapan ye kak.

Err adik ngeri tau bilis yg besar2 tp taik x buang. Hihihi

Tihara said...

alhamdulillah, isuk mau nyong mangan nasi lemak eneg endog godok karo kepak ayam, enak banget :)

mummY daniSha said...

alaahaaii sedapnye nasi lemak tu...selamat hr raya kak...maaf zahir batin

RDZ Z said...

Kita suka makan nasi lemak kukus..sedap...

Falsya said...

kakak sama mcm falsya..kalau beli nasik lemak ade ikan bilis yg berkepala mesti cabut2 dulu kepalanye..;)

babYpose said...

betul kak zakie, kena perhati apa yang disaji jugakan.. lama jugak tak sarapan nasi lemak ni :)

aTieYusof Family said...

Sedapnya nasi lemak.. lama jgk tak makan ni Kak.. ohh.. klu sy plak tak makan timun nya kak..hehe

nohas said...

dah dua tiga kali makan selepas raya ni..mcm mengidam pulak..termasuk dlm menu open house hari Sabtu lepas...

Montana said...

dan2 rasa lapaq oo walaupun dah tengahari

nadia rashid said...

Assalamualaikum kak...hihi akak da dapat mkn ns lemak sy belum lg..kedai yg biasa beli ns lemak nya sedap tu belum buka..mungkin x abis puasa 6 lg kut...

Zaitun said...

Kak zai pun dah lama tak membeli dan tak makan, baru semalam masak.

Fyda Adim said...

assalamualaikum, kak zakie..

minggu lepas saya baru masak nasi lemak.bawak bekal ke kerja.

p/s:kak, cerpen AMS dah ada sambungannya.kalau ada terkurang harap dimaafkan.jangan lupa komennya.:D

@na said...

betul la kak zakie...baru perasan dh lebih sebulan tk mkn nasik lemak...hehehe...

norhidana miswan said...

hahahhaha..... tak dan nk buang kn isi perutnyer kak... itu psl jd gitu

norhidana miswan said...

hahahhaha..... tak dan nk buang kn isi perutnyer kak... itu psl jd gitu

Normala Saad said...

Saya pun dah mula cari nasi lemak dan roti canai. Saja nak lepas gian. Sebulan juga stop makan ni..

Nastyna said...

hehe saya kalau nak masak bilis tu memang awal2 siang kan dulu, yer la kita masak sendiri kan, kalau beli memang tak la dpa nak bersihkan.

Bunda a.k.a KN said...

halalan nya ada...tapi toyiban nya tak ada...meski pun perkara kecil dan remeh...

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...betul tu pagi tadi mas pun baru beli roti canai dan kuah dalnya pulak rasa manis..x lalu nak mkn...

ummiross said...

Kak Zakie, nasi lemak kalau lama tak makan, mesti teringin kan.

Hazmin Hamudin said...

penjual memang nak cari jalan mudah. Tapi harga tetap naik jugak walaupun ikan bilis yang diguna tak berkopek

kakyon said...

akak lebih suka beli ikan bilis yg dah siap berkopek..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam kak Zakie..betul tu..dlm bln ramadhan xder jumpa nasik lemak..hehe

Norniwanie Nasarudin said...

Salam kak Zakie, wanie pun lama dah rasanya tak makan nasi lemak.. tetiba rasa nak makan pula...

abuikhwan said...

assalamualaikum kak...
wah, nasi lemak! Di antara feveret tu...tapi pantang sangat kalau bilis yang ada kepala dan tak dibelah buang isi perut.

Sarah Talib said...

Saya klu beli nasi lemak selalu jmpa benda tu...sambil mkn sambil beleter...

Mummydearie said...

Aduhai, kak! Pagi tadi pergi pantry kawan bercerita pasal nasi lemak sedap yang dibelinya. Belek blog akak tetiba cerita nasi lemak juga. Terliur saya. Dah sebulan setengah tak makan nasi lemak ni.

lia said...

bermula semula era mkan pagi yer kak ;)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.zakie..

Hihi.. sedap nihhhh.. lama jhk tak makan...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.zakie..

Hihi.. sedap nihhhh.. lama jhk tak makan...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.zakie..

Hihi.. sedap nihhhh.. lama jhk tak makan...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

*jgk

♥ Cmª shIemª ♥ said...

*jgk

YUS said...

Sama dengan yus.. sebelum makan, duk belek dulu dan asing kan bende2 'asing' tu.. hehe.. org dah siap makan, kita baru nak mulakan suapan pertama! hehe..

acik idah said...

ekkhh... baru perasan la kak... idah pun dah lebih sebulan tak makan nasi lemak... :D

Kira Sakura said...

kira pun asing hat tu bila makan nasi lemak beli. suka bilis yang ranggupppppp makan krup krap krup krap :D

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Baru ni beli + rendang daging.
Tapi, tak sampai separuh polisterine.

Masya said...

alahai ada tahi ikan bilisnya lagi... yeahh dah sebulan x sarapan pagi.. mulalah membeli sarapan balik yer...