Tuesday, August 19, 2014

Islam pasti akan bangkit

Jalan-jalan mencari keperluan anak-anak tiba-tiba mata adik tertancap pada hamparan bendera yang satu dunia tahu akan kezalimannya di atas lantai pintu masuk salah sebuah kedai. Kami sudah biasa ke kedai ini. Kedai membuat cenderahati dan keperluan sekolah anak-anak. Tanda protes tuan empunya kedai tersebut terpancar dengan jelas seperti apa yang kita rasakan juga.

Emosi - Bila nampak ini kami bersama 'pijak' juga tanda hilang rasa hormat dan marah kami atas kezaliman mereka. Kaki comel setokin hitam itu adik. Kasut hitam, baju hijau itu Mak Zah, Kasut coklat sebelah kanan itu Kak Meen dan sandal warna cream siapa lagi,  akulah.
Biarpun protes di sana-sini tapi keegoan mereka benar-benar mencabar kesabaran umat Islam. Semalam group WhatsApp aku ada menitipkan gambar seorang bayi yang bermata satu lahir di sana. Samada ianya benar atau tidak tapi sudah cukup membuat aku beristighfar panjang. Masya-Allah sudah terlalu dekatnya akhir zaman dunia ini. Bersama kita renungkan kejadian itu.

~~ Sesungguhnya janji Allah itu benar bahawa Islam pasti akan bangkit juga akhirnya.~~


45 comments:

Kisah Si Dairy said...

dekat mana-mana pun ada sekarang nie kak..itu menggambarkan umat islam disini ambil berat tentang apa yang terjadi di Gaza..Subhanallah..terlalu sedih melihat anak kecil yang tak berdosa menjadi sasaran mereka...
moga Umat islam tak kira di mana sahaja berada sentiasa dilindungi oleh Allah swt...insha allah

Fazleyatul Aini said...

sama2 lah kita berdoa. Yang zalim akan jatuh jua akhirnya. Islam pasti bangkit !

asyifa mustaffa said...

Yg gambar video bayi lahir mata 1 tu...lama dah rsanya sy tgk kak...itu la...bila islam sudah mencapai kejayaan...itu petanda makin hampir la kita pada kiamat....sedia atau tdk...mmg akan ditempuhi...sama2 la kita mengumpul amal selagi bernafas ni....

Nor Azimah said...

Yahudi berusaha untuk menang, walau mereka tahu suatu waktu mereka pasti kalah, jadi sebelum tiba hari kekalahan itu, mereka berusaha menidakkan janji Tuhan yang pasti akan berlaku.

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

pasti!!

lieyalatif said...

ye kak...doa kite senjata yang paling hebat...jadi jgn putus doa lagi2 setiap kali lepas solat...

lieya pun ade cakap n terangkan kat mia mija...alhamdulllah laa mereka paham ...kalo ajak mkn mekdi mmg tak mo dahhh hehehehe

mama ka0ri said...

Sama2 kita doa...senjata utama kita adalah doa!!

Bin Muhammad said...

Sekarang ini kita hanya mampu memberi sokongan dan bantuan apa yg termampu. InsyaAllah...selagi kita bersatu, Islam akan terus utuh dan telah dijanjikan...Islam pasti kan bangkit!
Mesti rasa puas kan dpt pijak bendera tu, tapi kalau dapat pijak jasad zionis tu pasti lagi puas hati!

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Semoga Islam memperolehi kemenangan... si zalim laknatunallah ni akan jatuh kecundang.. dipijak-pijak sbgmn kita memijaknya skrg..

paridah said...

kezaliman n kekejaman zionis melampau-lampau xmampu diterima akal sihat manusia mmg patut dikutuk sebegitu sgt terhina rasanya jikalau bendera kebanggaan negara di pijak kan..

Mummydearie said...

Benci dengan mereka ni. Penakut sebenarnya sebab itulah nak dihapuskan bangsa Palestine takut suatu hari nanti mereka bangkit mengalahkan Yahudi durjana.

lia said...

simbolik yg menguatkan semangat kita yg Islam...

Falsya said...

benci tahap meluap2 falsya ngan dieorg nie kakak..bile tgk kekejaman dieorg nie rase mcm nak gie bom je satu israel..

babYpose said...

tengok kasut adik, nampak bergaya orangnya, çantik kasut kak zakie, suka kaler macam tu jugak :) solat hajat beramai-ramai dapat menolong, inshaAllah.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Semoga umat Islam di sana tabah meghadapi ujian Allah SWT. Allah sayang mereka, Allah uji mereka. Kita belum tahu lagi ujian macam mana. Sama-sama berdoa kan Kakak.

sud@is said...

simbolik tahap maxsimum, sma2 kita doakan kemenangan Islam dan binasa Yahudi laknatullah

Sura Mohd said...

benci..sakit hati..geram ..semua ada dengan zionis laknatullah ni..semoga doa kita tak putus2 buat daudara kita disana..
*comey jer gambar kaki tu..:)*

Eye_nee said...

Saya pun ada tengok gambar bayi tu kak..Dah banyak betul tanda2nya dunia semakin tua ...kezaliman Israel terhadap Palestine ini juga tercatat dalam Al-Quran..Saya belum pernah jumpa kedai2 yg pamirkan bendera tu kak..kalau ada mahu juga saya tumpang dua kaki ni tuk pijak2 kan...

Masya said...

walaupun ramai terkobar... setiap hari ada sahaja kelahiran baru di catatkan.. bknkan allah itu maha adil.. moga mereka terus kuat berjuang...

Mizz ErMa said...

itu lah, xtau bila peperangan kat sana akan berakhir.. ='(

memmet lenggeng said...

semoga selamatlah umat islam di GAZA dan semoga umat islam di sini akan terus bertahan

amirah said...

Janji Allah itu pasti kak..Islam akan terpelihara hingga hari kiamat...

Tihara said...

memang layak dipijak
perbuatan mereka sangat kejam dan tak bertamadun

Zaitun said...

Kita sama2 mendoakan kakzakie. Ianya terlalu kejam terhadap kaum wanita dan kanak2.

Niza Romli said...

Insha Allah.. kemenangan tu rasa macam semakin dekat. janji Allah pasti kan kak.

nohas said...

janji Allah SWT itu pasti..

Nieyl said...

Sama2 la kita berdoa untuk mereka...Insya'Allah..Janji Allah it u Pasti..:)

Bunda a.k.a KN said...

Betul tu MD...sebenarnya mereka ini bangsa yang 'Pengecut'!.... takut dengan bayang2 sendiri...kalau tak takkan wanita..anak2 kecil...orang tua yang tak berdosa mereka bunuh habis...

Mereka takut akan bangkitnya Islam/memebesarnya jenerasi2 baru Islam menentang mereka kembali...

#doauntukGaza

aizamia3 said...

Moga mereka di Gaza dijauhkan dari kezaliman bangsa yang pengecut itu.

- said...

janji Allah pasti kan kak.... islam pasti akan bangkit...

eMMe said...

moga iman kite kuat dlm menentang kejahatan dan kekejaman mereka...

hainom OKje said...

Kat sini belum jumpa lagi macam tu kanda. Kalau ada nak jugak dinda ambik gambar mcm kanda tu..
Dinda pun ada dapat gak video tu....seram pulak nengoknyakan....

Fiza Rahman said...

Memang sakit hati sgt kak. Hanya doa yang mampu dikirimkan.

@na said...

luluh sggh hati tengok penderitaan anak palestin...tak ada perkataan nak digambarkan betapa kejam nya zionis ni...

kakyon said...

cepatlah berakhirnya peperangan diGaza, taktahan melihat penderitaan rakyat palestin yang terus di tindas..

Normala Saad said...

Kekejaman ini tidak akan berakhir selagi ada kuasa besar yang menyokong mereka dari belakang dan kuasa besar itu juga yang menguasai dunia sekarang ini. Mereka ini telah lama merancang dan mengikat kita dengan cara yang paling halus sekali sehingga untuk kita berkata tidak/boikot pada satu product pun tidak boleh kerana ia akan memberi kesan dan kerugian secara tidak lansung pada orang orang lain.Pilihan terbaik kita setakat ini mungkin berdoa dan menderma seikhlas mungkin

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...mmg patut pun dipijak kak geram dgn kekejaman mereka..;)

saniah ibrahim said...

memnglh geram sangat tengok kekejaman mereka.kalau ada jumpa pun pijak2 kn je.kita ni x mmpu buat apa2 hanya dpt brdoa utk mereka yg traniaya.

ANIM said...

kat SP, kat masjid pun depa buat alas kaki selain di terminal bas.
tentang bayi mata satu tu ada juga saya terima namun ada yg menasihatkan itu adalah bayi cacat yg lahir bukan dajjal. wallahua'lam

PeRdU cINta said...

Moga Allah pandang doa doa kita semua..amin..

LYAfrina said...

Insyallah kak

Sampai.msa tu..
Islam akn bangkit semula

abuikhwan said...

tahniah, saya mahu pijak jugak...

ewanthology said...

Islam confirm menang... hanya masa akan menentukannya.

nOe suhaimi said...

semoga Islam terus bangkit....

Ibu Lala said...

Kita kena bersatu kak. Baru boleh menentang kezaliman. Moga allah lindungi mereka di sana.