Wednesday, August 20, 2014

Pekan Tangkak meriah dengan kedai kain


~~ Beli saja menjahitnya entah bila.~~

58 comments:

asyifa mustaffa said...

Hijau gelap skit tu cantik!...:)

Falsya said...

byknye kainnnnn kakak..tetibe tingat kain kat umah tuh..byk xwat baju lg..somi falsya dh bising2 dh..hehe

Sura Mohd said...

banyaknya kain kakzakie...dah ada nawaitu..nanti2 siap la tu..cari masa pelan2..:)

mama ka0ri said...

Bestnya kak zakie pandai menjahit...huhu...

Nurulhuda Abdul Latip said...

Lama tak g Tangkak..Seronok gak nak beli kain kan..

Yusmawati Paiman said...

Lama yus tak ke tangkak, rasa last 2 tahun lepas.

Ni kain untuk raya haji ke kak?...:)

lia said...

chantek nyer yg merah hitam tu kak...

Acik Erna said...

acik pun teringin nak lalu situ la balik dari hantar Aimi nanti kakzakie..nak cari kain juga..tapi tak pandai jahit sendiri..hantar kedai le jawabnya

JunAina said...

Pandai menjahit tak apa juga kak, Aina kain 5 tahun lepas pun belum berjahit walappun adik tukang jahit tapi asyik sibuk baju orang je...

Yana Shaiful said...

semua cantik..tak tahu nk yang mana.. yana dh lama xbeli kain pasang..slalu beli yang dh siap jahit..ssh nk cr tukang jahit yg berkaliber kat sini ^_^

saniah ibrahim said...

wah bnyknya kakzakie borong kain .di kota tinggi pun meriah juga kalu nk beli kain ni.tapi kat tangkak lagi bnyk pilihn kn kakzakie.

Daddy Ziyyad said...

Dan akibatnya, Tangkak sesak jem!!

Sarah Talib said...

Banyak beli...utk raya haji plak ni.

aizamia3 said...

tak pernah berjaya nak singgah kat situ.. walhal tiap kali balik kampung mesti lalu Pekan Tangkak.. huhuhu..

idzwa kamaruddin said...

Allah kak...yang hitam merah tu cantik nyer!!

Zee Suhaini said...

banyaknya kak..untung la pandai jahit sendiri..ni kalo upah mau beatus gak..

aTieYusof Family said...

Salam kak..
Balik Melaka hari tu sempat lah membeli berpasang2 kain baju kurung utk dibawa balik ke Sabah..murah2 plak tu kain kt Tangkak ni...sy dah 2kali smpai sana..hehe

dhiera said...

banyak ni kain yang akak beli. terbaik lah. cantik2 pulak tu semuanya

LYAfrina said...

banyak borong kak...
kalo lya simpan utk raya next year.. hehe. lya suka beli kain, kumpul2 n leh wak pakai rya & ke ofis lps tu..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Wah banyak kain kakak. Macam-macam warna ada. Cantik.

Nizam.Ariff said...

Sejak ada jakel dkt sini, malas dah nak ke sana....dulu, situlah tujunya saban tahun....

memmet lenggeng said...

bulan depan ada outstation kat johor, bolehlah singgah di pekan tangkak nih..hihi

babYpose said...

bole la tempah kat kak zakie heee, yang merah hitam tu menarik :)

Nieyl said...

wah!byk nyer...
nieyl pun dah 2 bulan x beli kain nie..start bulan depan baru kumpul kain balik..nak anta jahit...

Normala Saad said...

Bercakap pasal kain teringat kisah lucu kejiranan kami. Alkisah, dikabarkan jiran kami ke Kemboja pergi shopping kain dengan kereta. Masa tu masing-masing terlopong - Eh,tak kan ke luar negeri nu dengan kereta kut...tak patut sangat. Orang pi dengan flight.
Last2 baru tau..kemboja di Perak rupanya...

Eye_nee said...

Saya pun ada lah sepasang dua yg tak dijahit lagi kak..saya nikan kak..kalau beli kain saya tak suka yg ikut trend semasa tu..saya akan beli yg evergreen..so bila2 jer boleh pakai..saya adalah penggemar kain ela cotton dan kasarubia....

Knor said...

pernah dua kali ke tangkak..tak sempat jejalan kak zakie

cantik semua kain2 tu..borong ye k.zakie

paridah said...

membeli kain mmg suka kdg xterpakai pun..

nadia rashid said...

Akak..sy pun suka beli kain..tapi bila bab jahit lambat hihi...tangkak pernah sekali pegi..best tgk kain kat sana tapi pening nak pilih banyak sangat

Nafira usof said...

Banyaknyeeeee..
cantek2 plak tuh.. hehehe

sud@is said...

Wanita dan kain dan baju memang x boleh dipisahkan..

Rai Ourkizuna said...

untung akak pandai menjahit..

fazianbatrisyia said...

byk kain. kain sy yg ada siap lupa pun ada...maknanya dah brp tahun jadi kain aje tak jadi baju...MIL suka bagi kain...MIL tukang jahit pun baju sendiri tak siap...buatkan org punya je

amirah said...

yg mcm batik tu cantik!!

Fiza Rahman said...

Cantik corak² nya. Tak pernah sampai tangkak lagi. PErnah sampai kota tinggi ngan nusajaya tu jer ☺

ummi aqilah (LM) said...

Byknya kak.. Tp kakzakie jahit sendiri kira ok lg la. xde masalah

faraherda.razalan said...

Inilah namanya bila dah ada anak pompuan rmi kak. Hehehehe....byk btol kain!

ANIM said...

don't worry...
dah nama tukang jahitkan..
esok nak pakai, malam dah boleh siap..
lainlah macam saya ni, huhu

Mummydearie said...

Kakzakie ni macam tahu je. Baru semalam sebelum tidur dah berangan-angan nak memborong kain ela, nak buat macam-macam fesyen baju. Hehehe. Menambahkan keterujaan saya tau bila akak letak gambar kain banyak-banyak cam ni.

Kak, saya tak pernah sampai pekan Tangkak untuk beli kain. Sampai la ni saya tak tahu kat mana yang meriah sangat kainnya tu.

Aduh, sabarlah wahai hati! Nak beli kain banyak-banyak tak reti nak menjahit sendiri. Nak hantar tailor banyak-banyak, menangis air mata darah nanti nak membayarnya :)

Tihara said...

kak, saiki nyong tuku baju seng ready made waey
wes suwi orak tuku kain pasang..
tapi cantik lah pilihan akak ni :)

Rinna said...

Pernah laa sampai sekali tuh kat Tangkak nie.. tah bila laa boleh ke sana lagi..

kakyon said...

nak menyopping tak kira raya ke tidak kan zakie. ada peluang dan kesempatan nyopping aje.zakie pandai menjahit sendiri..bila teragak jer boleh terus jahit..

Nieda ramly said...

boleh buat jual

Nieda ramly said...

boleh buat jual

RDZ Z said...

Wak borong KZ..color merah tu sama macam kita punya..he..he

Bin Muhammad said...

Beli kain jer...lepas ni kena beli almari baru juga...hehe

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Warna Coklat polkadot hitam tu macam baju saya kakzakie...
Saya pun kalau balik kg en suami di Chohong Jasin Melaka pun rajin pergi shopping Di Tangkak.. naik rambang Mata tengok kain yg cantik2 tu ;)

norhidana miswan said...

sbb meriah ngn kedai jahit akka pun tergoda lah beli banyak ek hehehe... untungnyer org yg pandai jht baju sndiri

dana nih tau ke nagoya tu je kak... itu 1 buah kedai pun mata dana dh berpinor....

Norhasniza Khalid said...

alamak,, ye ke? tak pernah pergi ke tangkak ni kak,, nak jugak memborong.. hihi

Cho Zila said...

llama ta ke tangkak sejark der nilai.. sekarangni nilaipun dah lama tak perginiyer...

elly nadyra said...

ramai kata pekan tangkak kainnya murah
lalu lalang tak pernah lak pi kak

eMMe said...

mata ni suke tgk warna merah la kak... cantiknye.. merah itam tu kak.. saya suke..nnt leh kirim kat kak zakie tak?

nOe suhaimi said...

kakzakie memborong ke?? noe jarang beli kain sbb biasanya lebih suka beli siap je..

Kisah Si Dairy said...

memang baju murah2 kat situ kan kak...dah lama tak ke sana sebab kalau balik melaka,lebih suka lalu hway

Ibu Lala said...

Kak. Nak tempah baju ni jugak dengan kakak. Boleh tak.

Sebenarnya sy pun boleh menjahit setakat baju kurung tu. Tapi dah lama sangat tinggal. Ms belajar kat uitm dulu siap ambik upah lagi jahit baju sedara mara.

hainom OKje said...

Kandaaaa....nak pakai untuk bila pulak ni?
Lama tak beli kain ela gini kanda...maklumlah dah tak keje...nak pakai bila pun tak tau

Mar Mansor said...

buat stok ke kak..

nik ros said...

wah.byk tu.cantik semua kain2nyer.