Monday, September 8, 2014

Sehari berganjak sehari juga kematian menghampiri

Tiada siapa mampu menahan detik pergerakan jam mahupun masa dan hari-hari yang berlalu untuk berhenti. Setiap hari pasti siang dan malam silih berganti seiring usia meningkat tanpa disedari. Kehidupan perlu diurus dan diteruskan selagi Allah memberikan peluang untuk menikmati dunia sementara ini. 

5hb Sept lepas - Ucapan dari google  di skrin monitor PC di rumah yang buat adik sibuk mahu mamanya melihat
Rezeki - Selagi masih diberi pinjam nyawa dan badan olehNya. Syukur Alhamdulillah masih berpeluang menikmati keenakkan dan rezeki pemberianNya.
Nikmat - Akan tiba masanya nikmat ini tidak lagi dapat dinikmati.
Keluarga - Sekadar memenuhi kehendak seisi keluarga tidak ada apa yang lebih menggembirakan selain kebahagiaan bersama keluarga. Doa-doa sering dipanjat moga kebahagiaan dinikmati hingga ke Jannah.
 
~~ Sehari usia berganjak sehari juga kematian kian menghampiri diri.~~

62 comments:

inazamri said...

selamat ulang tahun kelahiran kakakku.semoga hidupmu lebih diberkati dan dimurahkan rezeki.

❤Kamsiah❤ said...

betul tu kak..makin hari kita makin menghampiri kematian...semoga dipengkahiran nati..kita pergi dalam kedaan diredaiNYA...

Knor said...

alhamdulillah bertengkek2 rezeki k.zakie sekeluarga.

selamt hari lahir semoga sentiasa berada dlm keadaan bahgia bersama family.

lia said...

bak kata bos saya 'kita smua ni bakal jenazah'

selamat hari lahir kak... semoga sentiasa bahagia & hepi d samping yg tersayang ya...

saniah ibrahim said...

bila melihat anak2 semakin dewasa terasa sngat usia semakin pendek kan kakzakie...
selamat hari lahir kakzakie ,moga panjang umor dan kehidupan sekeluarga sentiasa dlm keberkatan Illahi

asyifa mustaffa said...

Selamat hari lahir kak.zakie. moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki...insyallah...

sud@is said...

Happy birthday kak Zakie, somoga murah lagi rezeki dan panjang usia berbahagia bersama keluarga tersayang...

Awat tutup muka ngan bunga....

Bunda a.k.a KN said...

Mengingati kematian itu adalah satu motivasi untuk kita lebih dekat kepada Nya...kerana mati itu pasti....meski pun kita tak mahu...

Selamat hari jadi adindaku...semoga diberi kehidupan yang bahgia...diberkati dan dilindungi oleh Nya....InsyaAllah...
aamiin..

idzwa kamaruddin said...

Selamat Hari Lahir kakakku :) semoga terus berbahagia, bergembira disamping keluarga tercinta dan semoga diberikan kesihatan yang baik selalu.

Sal Bee Yah said...

singgah pagi kak zakie..semoga makin dimurahkan rezeki dan mendapat umur yang berkat

Mummydearie said...

Sekali lagi, kak - Selamat Menyambut Ulang Tahun. Selagi boleh makan, kita makan tapi bila usia dah meningkat kena berjaga-jaga juga. Apa-apa pun saya doakan akak dipanjangkan usia dan sentiasa bahagia bersama keluarga.

Mia Kassim said...

Selamat hari lahir kakzakie .... semoga panjang umur, dimurahkan rezeki, bahagia selalu disamping keluarga tercinta .... :)

redza said...

selamat hari lahir kakak..semoga dipanjangkan umur, diperluaskan rezeki serta berbahagia bersama keluarga

norhidana miswan said...

epy belated birthday kak... moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki n diberikan kesihatan yg baik hendaknya

Eye_nee said...

Selamat Hari Lahir Kakzakie...Semoga ALlah merahmati kehidupan akk dan keluarga akk...semoga dipermudahkan Allah atas setiap perjalanan kehidupan akk didunia dan di akhirat...

Zee Suhaini said...

hepi belated besday kak..
moga allah panjangkan usia akak dan bahagia dengan famili tercinta..

Chot said...

Slmt ulangtahun kelahran kak. Semoga panjang umur dimurahkn rezeki..:)

Siti Rohaida Yusof said...

happy belated birthday kak,wah,,seronoknya dapat sambut dengan orang2 tersayang...

LYAfrina said...

selamat hari lahir akak..
moga terus sihat untuk beribadah kepadaNya..

alhamdulillah.. masih diberikan kesemptan hidup..penambahan usia juga 1 peringatan..kita makin dekat pd Nya..

Sweetmama said...

Ya betul tu kak, syukur alhamdullillah masih diberi peluang bernafas di bumi Allah ni..Selamat hari lahir k.zakie, moga sentiasa di bawh limpah rahmat dariNYA.

Siti Khairani said...

Salam perkenalan......betul tu kak...sentiasa mengingatkan diri tentang hari yang pasti supaya kita x terleka.......

Fiza Rahman said...

Selamat hari lahir kak. Semoga panjang umur, dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yang baik dan bahagia selalu di samping keluarga tersayang.

Normala Saad said...

Happy belated birthday Zakie. Semoga panjang umur, murah rezeki dan diberikan kesihatan yang baik. Memang betul Zakie, sesaat masa berdetik, sesaat usia meninggkat dan sesaat juga mati menghampiri.Peringatan yang cukup baik tapi biasa lah kita manusia mudah lupa...

paridah said...

HAPPY BIRTHDAY KAKZAKIE, MOGA SHT WALAFIAT, MURAH REZKI, PNJG UMUR, BHGIA SELALU...WAH DPT PERHATIAN GOOGLE LAGI...TAHNIAH.

eMMe said...

Salam Ulangtahun Kak Zakie... moga Allah berikan kesihatan , keberkatan, kerahmatan buat Kak Zakie... ape pun.. Kuasa Allah swt, kite sebagai hambanya... hanya mampu merancang tapi Dialah yg tentukan.. selalu la dekat dgn Nya..

Ratu Hatiku said...

Selamat hari lahir kakak.. Semoga mendapat keberkatan di dunia & akhirat.. Aminnn

Azian Elias said...

Happy birthday kak. sorry lah lambat..semoga ALLAH limpahkan umur yg panjang, rezeki yang baik, keluarga bahagia.. dan kesihatan yang berkekalan..

sedap2 tu food dia.. kat SR ye..

Norhasniza Khalid said...

kita berbeza sehari je kak.. ;) mama 6 september.. hihi..

semoga kita diberi kesihatan dan umur yang panjang ... amin

@na said...

Alhamdulillah kita masih diberi nikmat umur...
kak zakie, teringin betui lah nak kenal gadis di sebalik bunga lili putih tu kak...hehehehe...

Sura Mohd said...

Selamat hari lahir kakakku kakZakie..semoga dipermudahkan segalanya..dipanjangkan umur dan murah rezeki..

Belog Santai said...

Salam Isnin KZ & Happy Bezday ya. Semoga usia KZ diberkati Allah...

HeNRieTTa JoSe said...

selamat hari lahir akk...wah, siap ada dr google lagik...cantik pulak tu...

Nafira usof said...

Selamat Hari lahir kakak~
semoga setiap doa dan impian kakak akan menjadik kenyataan..Amin~

X dapat jugak melihat wajah kakak.. hehehehe

Zaitun said...

Selamat hari lahir kakzakie. Kita sama hari lahir kan hehe...

Mar Mansor said...

selamat hari ulang tahun buat kak zakie..semoga hidup lebih diberkati dalam apa jua langkahmu..
apa pun menu2 tu menggugat nafsu

aTieYusof Family said...

Salam Kak.. selamat menyambut ulang tahun kelahiran..moga sentiasa di kurniakan kesihatan..pjg umur..murah rezeki.. pertambahan usia kita, anak2 plak menginjak dewasa...betapa cepat masa berlalu..

Falsya said...

selamat hari lahir kakak...hugssss..semoga Allah limpahkan kakak dgn rahmatNYA...semoga pjg umur murah rezeki...;)

Nisah Idham said...

Assalamaualaikum Kakak..
selamat hari lahir.. (^_~)

nur anis said...

betul tu kak..apa pun, selamat ulang tahun kelahiran buat akak..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Selamat ulang tahun kelahiran Kakak.

mummY daniSha said...

selamat hari lahir kakak maness!semoga pjg umo dimurahkan rezki berbahagia selalu bersama family ameen

AMIIZAA said...

as salams kak,

happy birthday semoga pjg umur murah rezki dan dikurniakan kesihatan yg baik amin :):):)

Rinna said...

Epy Belated Besday.. Kak Zakie.. Moga dipjgnkan umur dan dimurahkan rezeki.. Aammin.. Seronok tgk anak2 beranak makan ramai2 gini.. meriah gitu.. :)

Acik Erna said...
This comment has been removed by the author.
Acik Erna said...

Selamat hari ulang tahun kelahiran kakzakie .semoga bahagia selamanya disamping keluarga

nadia rashid said...

Selamat hari lahir k.zakie...ya Allah sedap2 betul makanan tu..cuba juga sy teka2 mnr tuan tanah..hihihi ada bunga sekuntum pulak hihi

Diana Rashid said...

selamat hari lahir kak...

PeRdU cINta said...

Selamat hari lahir kak,, moga Allah beri kesihatan yang baik,, agar kita semua boleh tingkatkan amal ibadah padaNYA..amin..insyaAllah. .

ewanthology said...

semoga dipermudahkan segala urusan.

Nur-nba said...

♥..Selamat Hari Lahir Kak Zakie..♥ Semoga dipjgkan usia dan beroleh kebahagiaan hingga ke Jannah..Amiin.

nohas said...

Happy Belated Birthday, kak..meraikan bersama orang2 tersayang menambah syukur kepadaNya..

MaMa Rey said...

Selamat Hari lahir kak zakie..moga sentiasa dimurahkan rezeki..diberikan kesihatan yg baik..dipermudahkan segalannya..amin..

Mikhail said...

Alhamdulilah. Semakin kita menua, semakin kita mendekati padaNya. Itulah nikmat menjadi tua dan kematian mendekat, kerana sesungguhnya itu ialah ketentuan yang tertulis sesudah lahir. Tahniah.

Post latest sayaAlhamdulilah. Akhirnya Anuar setuju bekerjasama dengan Najib

Nor Azimah said...

Alhamdulillah..bertambah usia bermakna bertambah ilmu, pengalaman, kematangan, dan moga-moga bertambah amalan, moga-moga rahmat dan kasih sayang Allah mengiringi kehidupan kzakie sekeluarga, aminnn..

NEKCIK said...

makaiii ramai benar peminat kskzakie ni ye...boleh dapat sekebun bunga besday ni kak
anywsy nekcik ucapkn selsmat bertambah usia srmuga semakin bertambah ilmu dan amsl dan srnyiasa dalam tahmat Allah unyik kakzskie ku sayasng
hugs n kisses from nekcik...cakap jawalah ye

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...selamat ulang tahun kelahiran kak moga semua apa yg dilakukan dibawah perlindungan Allah...aamiin...

Zafira Nabilah said...

Happy Belated Birthday Kak Zakie :)

Moga sentisa dimurahkan rezeki dikurnikan kesihatan dan kebahagiaan yang berpanjangan.. :)

Bin Muhammad said...

Selamat ulang tahun kak zakie, semoga dikurniakan kesihatan, rezeki yg murah dan kehidupan yg bahagia dan diberkati...

Bitt (double IS) said...

happy birthday kak...

lama tak menyapa...harap akak sihat hendaknya...

saya dah tukar link...jemput la singgah nanti2...

http://bitttravel.blogspot.com
http://bittdoubleis.blogspot.com

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Sanah helwah kakzakie.. semoga usia dirahmati Ilahi hendaknya ;)

Jari Manis said...

alaa..kak Zakie nyorok muka lah pulak

hainom OKje said...

Bezday Kanda ke 5hb tu? Ohhh tak jauh dengan anakanda SA lah ni yeh....selang sehari rupanya....
HEPY BEZDAY KANDA moga kanda sentiasa dilimpahi rahmat Allah hendaknya...

Kanda tak yah le kanda nak sorok muka tu lagi dinda tau dah mesti muka kanda lebih kurang Mak Zahkan hehe