Wednesday, January 7, 2015

Buah-buahan dari Air Hitam


~~ Bila bukan musim di kampung sendiri, terpaksalah membeli.~~

48 comments:

suka suka said...

Banyak shopping buah-buahannya... kami ke Air Hitam shopping bende lain.. baru teringat arwah hari tu borong nenas kuning kat sini.. manis sangat

Dr Singa said...

saya bernah beli buah markisa kat situ
sedapnyaaaaaaa

lieyalatif said...

fresh2 kak....bagus amalkanmakan buat tiap hari nie.sehari dpt sepotong pun dah bagus utk kesihatan...

lieya mmg hantu buah..wajib ade sebakul kat umah....dayyan pun suke buah jugak kak tu kene ade stok selalu tu heheheheh

Fazleyatul Aini said...

balik dari kukup hari tu pun singgah air hitam. memborong kerepek2 dengan buah jugak
walaupun hujan renyai masa tu, gigih menyopping hihi

Mar Mansor said...

saya suka jambu tu..harga pon boleh tahan mahal tapi sedap

Kayu Manis said...

segar2 buahnya kak...
terbaik dr ladang ni

lia said...

Subhanallah... byk nyer buah-buahan... sedap2 belaka pulak tu...

Miz Eija said...

sedapnya kakzakie... mangga dan jambu tuu... mangga lemak ke tu?? eija suka kalu kulit hijau tapi isi manisss....

paridah said...

wah banyak buah2an segar produk air hitam xrugi kalau nk jln2 ke sana.

Kakcik Nur said...

Segar buah-buahnya... :)

eMMe said...

mmg nampak segar je buah2 kak Zakie beli ni... murah murah ek kak buah kat Air Hitam...

Zaitun said...

Kak zai pun beli buah kat R&R Tapah masa balik dari Ipoh tempohari. Jambu merah tu makan dengan kicap sedap.

Yana Shaiful said...

suka sgt buah jambu tu tp jarang2 beli sbb mahal hehee..

memmet lenggeng said...

Seronoknya makan buah..sihat...nak nak pulak buahan tempatan

NM03 said...

jambu tu cicah colek... ermmm enaknye

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Cempedak tu yg buat saya teringin sangat kakzakie... goreng pon sodap :D

Nur Inani said...

sedapnyaaa jambu tuu. buat pulak cicah. pehh :D

Fifi Nadhrah said...

kak.. buah2an dekat air hitam memang best.. memang syok.. pernah pergi sekali je.. memang gile tengok buah..

Daddy Ziyyad said...

Tgk gambar akak tu, teringin saya nak cari jambu air..lama betul tak makan :)

nOe suhaimi said...

memborong buah-buahan nampaknya kak zakie....klu x salah...itu buah cempedak kan...sedapnya kalau buat cempedak goreng...

Mimie_Zatun said...

sedapnye buat colek ni..

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...kalau pi Air Hitam mmg semuanya adakan...:)

Rapunzel Cikilolo said...

Jambu air. Sedapnya cicah kicap-gula

Rapunzel Cikilolo said...

Jambu air. Sedapnya cicah kicap-gula

imm hassan said...

tengok jambu teringat pulak pengalaman puasa mase tadika..mak imm cerita, tiap kali bulan puasa jatuh masa jambu berbuah, mesti puasa imm x penuh. balik je sekolah terus merengek nak jambu hihi

Rosdi Eunos said...

Saya kalau balik kampung dari KL atau dari kampung ke KL, mesti singgah sini. Dengan keledek, ubi kayu semua saya hangkut! Kadang2 sampai tamak ... hehehe

Ann Ishak said...

gambo yang ke 3 tu cempedak ke nangka kak

❤Kamsiah❤ said...

sedapnya buah2an tempatan...walaun sesetengahnya tu...agak mahal harganya ..

@na said...

nenas tu mmg special la kak zakie...susah nak dapat kat utara ni..
buat rojak sedap tu..hehehe

Sharifah Nadzarah said...

ASSALAM KAK...
I'M BACK...SLAMAT TAHUN BARU KAK..
BESELAH KAK XDE MUSIM KENELAH BELI..JAMBU TU MCM SEDAP JEK..TERLIUR KITE..

Fiza Rahman said...

Sedap nya buah² ni kak. Tapi nenas saya tak suka sangat. Sebab nanti sakit lidah bila makan. Jambu ngan mangga tu...sedapnya ☺

Falsya said...

sedapnyeeee sedapnye kakak buah2 nieee..

Sylarius Yusof said...

Air Hitam ni dah jadi port wajib singgah bila kami berkunjung ke selatan tanah air. Selalunya kami singgah untuk beli kerepek-kerepek je la sebab Air Hitam memang banyak gerai-gerai yang jual kerepek-kerepek ni.

Bin Muhammad said...

Lain macam pula bentuk buah cempedak tu...
Tak ketahui pula air hitam juga terkenal dgn jualan buah-buahan. Kalau dulu...memang popular dgn pasu bunga dan kain.

norhidana miswan said...

geram ngn cempdeak n nenas tuh kak, dana pun klu blik kg wajib bwk blik nenas sbb tepi2 umah abah ada banyak tnm

lama gile tak jln2 air hitam... last masa zmn belajar kt uitm dulu sbb naik bas dr jengka benti kt airhitam utk kencing klu naik bas mlm

Rinna said...

Sedapnyaa tgk buah2an tuh..

Diana Rashid said...

jambu air dengan mangga tu kegemaran saya la..cempedak tak boleh makan..angin..heheh

Normala Saad said...

Semuanya saya suka.

Ujie said...

wah..sume nampak segar elok, pandai akak pilih. saya mmg tak reti. :)

elly nadyra said...

nampak akak buat entry buah
teringat buah naga 2 bijik kat umah tu

nohas said...

sedapnya..suka mangga..

Temuk said...

Assalam kakzakie
Segar dan sedap semua tu. Yang tak $edapnya..... duit mengecik amaunnya, juga nilainya, hihi.

mardiana abu darin said...

Sukanya jambu hok madu tu....itu buah kegemaran diana...hihij

Ahlam Miera Shafie said...

sedapnya buah mempelam n jambu merah 2... terliur!

Mummydearie said...

Kat rumah saya ni kalau takda buah-buahan. HD bising betul. Mesti nak letak sebakul atas meja. Saya pulak tidaklah hantu buah kecuali durian :)

Yana Yani said...

cempedak ke nangka tu kak
semua buah jenis mahal tu
pikir banyak kali nak beli
kalau sayalah =)

aizamia3 said...

Ntah bila lagi kami akan sampai ke situ..

hainom OKje said...

Nenas tu kanda buat apa? Pajeri ke makan gitu jer kanda?