Wednesday, November 11, 2015

Dulu dan kini - 2




~~ Manusia terus mengejar teknologi. ~~

35 comments:

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Yang ni memang ramai yang dah tukar agaknya. Semuanya canggih kan kakak.

Falsya said...

henfon dulu2 kalau pakai lg nak tayang..skang nie pakai 3310 sorok dlm poket jer..sebab skang nie ramai yg dh pakai canggih2 dh kan kakak..hehe

Fiza Rahman said...

Makin lama makin canggih teknologi.

Mummydearie said...

Salam Kakzakie!

Betullah, kak. Kalau dibanding-bandingkan dulu dan kini memang banyak perbezaannya. Ada yang lebih baik, ada juga yang semakin menjadi buruk dek peredaran masa!

Telefon bimbit saya yang pertama dulu jenama Motorola. Bulky sungguh. Kalau baling anjing rasanya boleh mati anjing tu!

Malinda Ismail said...

Susah dah nak jumpe henpon tekan2 camtu sekarang sekarang sume main sentuh je...model henpon kat atas tu dah jadi cam barangan antik pulak sekang kak....kasi anak2 pakai pon kompom taanak la diorang...hehehe

aryan azra said...

Dulu2 guna 3210, jatuh terhempas pun tetap boleh diguna lagi...

Raihanah Ahmad said...

sekarang dah canggih, dulu hp pertama saya motorola, yang berat tu kalau baling kat anjing pun mati

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Cepat sungguh teknologi berkembang kan kakzakie..
Dulu saya guna Nokia 3210 tu..
Ada simpan smpi skrg..
Warna pink tu.. masa tu anak dara lagi hehhee

Zaza Abdul Latif said...

memang manusia akan terus mengejar teknologi..
tapi rasanya tak terkejar saya kak.. hihii

Nieyl said...

semakin maju teknologi tu..
semakin canggih la telefon kita nie...
silap² hari bulan,akan datang semua nyer pakai signal mata je..hihihi

idzwa kamaruddin said...

saya tak kejar teknologi kak..tapi saya disuruh ikut teknologi...hehehe..
saya tak pernah beli hp..semua dari abah bagi, pakwe bagi dan suami bagi..tak pernah beli sendiri

ohpanduan panduan said...

HP sekarang macam-macam ada. Makin canggih dan pelbagai fungi dan gaya.

Fazleyatul Aini said...

handphone pertama saya pakai adalah nokia apa ntah tapi ingat lagi tone polyphonic. Kira dah hebat habis la masa tu pakai yg ada tone polyphonic hahaha

Atie Yusof said...

sekarang semua dah bertukar kan Kak.. lebih canggih touch screen :)

nohas said...

masih ada lg dalam simpanan handphone analog nokia..huhu...

sekarang ni dah ada telefon guna jam tangan, mcm cerita angkasa lepas je..hihi..

PeRdU cINta said...

Kak..model yang lama tu masih ada juga yang guna dan cari kak..hehe...cepat dan pesat perkembangan gadget yang satu ini kak..

iryanty ahamad said...

teknologi semakin canggih ..semuanya dihujung jari

saniah ibrahim said...

Kak zakie,anak sulong saya walaupun ada telefon yang lebih canggih tetap bawa spare telefon nokia lama tu sampai harini digunakan lagi.

saniah ibrahim said...

Kak zakie,anak sulong saya walaupun ada telefon yang lebih canggih tetap bawa spare telefon nokia lama tu sampai harini digunakan lagi.

Nor Azimah said...

Saya masih simpan tepon samsung arwah mak sbg kenangan, lima tahun lepas model samsung tak dipandang pun, skrg itulah yg org dok cari...
Kzakue, ada teknologi yg jaaaaaauh lebih canggih, org tasawuf panggil teknologi roh, roh terhubung dgn roh saja..

Ezy Loy said...

makin canggih..
makin xboleh tglkan internet..
haha

uncle gedek said...

Simpan semuanya? kagum uncle!

eelobor said...

teknologi yang bergerak pantas..... baik gunanya elok lah arah tujuannya, buruk caranya tak bermanfaatlah kiranya. telefon saya yang lama-lama semuanya dah di buang

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...semuanya ada dlm simpanan mmg seronok kn...boleh jadikan koleksi hp lama2...

Rizziela said...

Masih simpan lagi ek hp2 lama.. sya x tau g mana dah


Saya jarang beli hp baru selagi x rosak.. mmg agak ketinggalan dari segi kecanggihan teknologi..sebab sayang RM yg nak melayang tu

Dr Singa said...

3310 saya baru hilang!!!
sayang nya!!

Athirah Diyana said...

kerana teknologi juga hubungan jd renggang...bersederhanalah dlm menggunakan teknologi. ianya boleh merosakkan

Yana Yani said...

ambik kau...bersusun!
simpan ni kak...buat memori untuk diceritakan pada cucu nanti =)

hainom OKje said...

Baguslah kanda ni.....simpan lagi hp lama....dinda punya entah mana perginya hihi....nampak sgt tak cermat orangnya kan kanda!

tiga lalat said...

wahhh, nokia dengan samsung saje gadget mak kann., hebatts ;p

TukangKebun said...

Telephone lama belum zaman smartphone dah anak-anak buat main.

LM said...

Saya ingat lg motorola yg mcm botol air tu kak. Masa thn 98 lbh kurang.. Masa tu hubby guna utk on call. Kemain bergaya la kot guna tu. ye lah zaman dulu nk pki hp payah sgt.skrg ank sek rendah pun dh guna hp

QasehnyaRania said...

tersimpan elok dlm simpanan kakak.
nokia dan samsung jd pilihan ye..

wan muliani said...

Ahaha rindu betul zaman fon 3310 dulu

Etuza Etuza said...

wah banyakknya nak lelong pun boleh tu..memang nilah peralihan zaman..