Wednesday, November 18, 2015

Langkah adik baru bermula

Semalam setengah hari aku berada di sekolah adik. Orang lain yang jadi cikgu dan murid aku pun turut sama merasa debarannya. Sambil menanti keputusan UPSR dibawa balik oleh pengetua sekolah dari PPD kami yang di sekolah meneruskan dengan acara anugerah kecemerlangan untuk keputusan peperiksaan dan ko-kurikulum sepanjang 2015.
Bersama papa sekejap sebab papa ada urusan lain.
Sebelum keputusan diumumkan - Semua ini bagai anak-anak ku kerana rumah ku sudah menjadi rumah mereka juga. Masing-masing memanggil aku mama juga - tertinggal satu (Balqis) sebab kena bersiap untuk calon anugerah tokoh pelajar.
Berharap dapat ke sekolah yang sama di tahun hadapan. Mengharap juga semoga kejayaan diraih bersama sehingga masa-masa akan datang
Kali ke tiga memakai jubah begini dan mengambil scroll - dulu tadika 5 dan 6 tahun. Kini UPSR
Selepas keputusan - Adik bersama teman rapat dan cikgu kesayangan mereka, cikgu Siti Zaidah. Dalam gambar ini semua 'anak mama' ada termasuk Balqis berkain pink sebab dia dapat anugerah tokoh pelajar tidak memakai baju pengawas. 
Orang tidak ada adik -  "Mie tengok kakak dapat 5A" . Tunjuk slip keputusan kepada 'adik' kesayangannya sebaik balik dari sekolah semalam.
Alhamdulillah aku bersujud syukur kepadamu Ya Allah. Terima kasih juga buat semua guru-guru sekolah adik yang tidak pernah mengenal erti jemu mendidik anak-anak sehingga hari terakhir persekolahan dan tahniah buat 'anak-anak mama' semua. 

~~ Langkah adik baru bermula. Perjuangan belum selesai. ~~


62 comments:

Puan Wawa said...

tahniah akak..")

Lea Ismail said...

Tahniah buat anak akak. Seronok, bangga n bersyukur kan kak dengan kejayaan anak

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Alhamdulillah tahniah adik..
Saya pulak yg sebak kakzakie..
Teringat dulu2 ambil keputusan kakak Nabilah..
Syukur juga pada nabilah wlpn tidak mndpt keputusan yg baik sangat selepas melalui peperiksaan ulangan UPSR sebanyak 3 kali..

Fazleyatul Aini said...

tahniah adik
semoga lebih maju dan berjaya di masa akan datang

aryan azra said...

Alhamdulillah...tahniah untuk adik dan juga untuk akak sebagai ibu yang melahirkan, anak yang cemerlang pasti dari didikan dan doa ibu yang tidak pernah putus

nhhas said...

Alhamdulillah... adik tahniah.... semoga berjaya dunia dan akhirat... insya Allah

Ni pasai pa mata sy yg berair ni... huhuhu

Inani Hazwani said...

Alhamdulillah. Tahniah buat anak akak ;D

Inani Hazwani said...

Alhamdulillah. Tahniah buat anak akak ;D

idzwa kamaruddin said...

alhamdulillah..alhamdulillah syukur pada ALLAH! tahniah adik tahniah kak tahniah semua ;) tumpang gembira tumpang bangga!

Rizziela said...

Alhamdullilah... Congrats adik

Mimie_Zatun said...

alhamdulillah. tahniah kak zakie...

nurbijen said...

Tahniah buat Adik..
Moga dapat sambung belajar di sekolah idaman :)

Kayu Manis said...

Alhamdulillah
Semoga Allah membuka jln untukmu adik.utk kak zakie..syukur doamibu tak putus2..
Tumpang bangga,syukurnikmat Allah bagi..
♡♡♡♡♡♡

Zaitun said...

Alhamdulillah...tahniah buat adik. Terus sukses dimasa hadapan.

Malinda Ismail said...

Tahniah adik dan seluruh keluarga akak....saya tumpang happy dari jauh...bedebo2 kat masa menunggu keputusan semalam....patut la saya ketuk2 pintu bagi salam tian rumah takde...sibuk pi amik keputisan rupenye...alhamdulillah semua dah selesai....moga adik terus sukses dunia akhirat :)

paridah said...

tahniah adik n anak2 kakzakie yg lain...bergaya adik dgn jubah graduasinya...semoga terus sukses cemerlang.

norhidana miswan said...

tahniah adik... moga terus sukses lg...

comei je masa dia tunjuk keputusan kt `adik` dia tuh heheheh

Raihanah Ahmad said...

tahniah adik semoga terus cemerlang

Qaseh Abadi said...

tahniah.. teruskan semangat juangan ini kat masa akan dtg..masih jauh perjalanan..

Zee Suhaini said...

tahniah adik :)
tumpang sekali bangga dan terharu atas kejayaan anak2..
suka sangat cara akak didik anak2..boleh bagi tips kak?

Fyda Adim said...

tahniah buat adik..tahniah juga buat mamanya..pandai akak didik anak2 akak...suka tengok..boleh kongsi tips tak kak zakie?

eelobor said...

tahniah untuk adik.....

saniah ibrahim said...

Tahniah adik...Memang dah makcik duga pasti dapat 5A....
Semoga adik akan terus cemerlang dimasa depan.

Bunda_nora said...

Tahniah untuk Adik dan KZ juga.... semoga Adik lebih maju jaya untuk masa2 akan datang...
Alhamdulillah...

LM said...

Tahniah kak zakie dan adik atas kejayaan adik tu..

Siap tunjuk kat mie lg tu.

PeRdU cINta said...

Terima kasih Allah..alhamdulillah
Tahniah akak dan suami
Tahniah adik..moga terus istiqhomah dalam perjuangan menuntut ilmu kerana Allah..
Bila tiada adik..kucing itulah adik..PC sendiri bila balik kampung bahasakan diri kakak bila bercakap dengan kucing..hihihi..
Sekali lagi TAHNIAH untuk akak sekeluarga.PC tumpang bersyukur.

amirah said...

waa...alhamdulillah...tahniah adik..tumpang gembira..hrp dpt ke sekolah impian dan teruskan langkah..kipidap adik!!

Falsya said...

tahniah adikkkkk..teruskan usaha..tahniah jugak buat kakak n abang sebab mendidik anak2 smp berjaya..part adik duk ckp ngan "adik" die tuh comel sgt..hahaha..

Hanis Azla said...

As-salam kak zakie..

Alhamdulillah.. tahniah untuk adik! juga buat kak zakie dan suami.. seronok tengok gambar2 tu.. manis2 semuanya.. semoga terus menjadi anak2 solehah yang cemerlang kesemuanya di dunia dan di akhirat.. InsyaALLAH..

Angah said...

tahniah akak dan suami, tahniah adik, semoga terus berjaya..

Atie Yusof said...

wahhh..Tahniah buat adik ye kak..segala usahanya berbaloi.. moga terus cemerlang ya dik.. :)

Nabihah Rose said...

tahniah kepada anak akak,semoga terus berusaha :-)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Tahniah adik. Ramai yang dapat 5A semalam akak. Tahniah juga buat semua yang berjaya. Yang Tak berjaya jangan putus asa. Usaha lagi untuk peperiksaan mendatang.

Nafira usof said...

Tahniah Adik..
Semoga menjadi penguat semangat untuk terus berjaya.

untie tumpang happy..:)

tahniah jugak buat kakak~
berkat doa seorang ibu, pasti Allah makbulkan.

Uncle said...

Tahniah...semoga beroleh kejayaan yang lebih besar!

Nieyl said...

Assalamualaikum...
Alhamdulillah...berkat usaha...belajar...doa ibu ayah...
Tahniah...:)

Cho Zila said...

syukur berkat didikan ibu bapa dan gurukan.. moga bertambah berjaya di masa akan datang.. tahniah .. tahniah.. tumpang bangga ngan kejayaan anak kawan2..

Daddy Ziyyad said...

Tahniah adik!!

Moga terus cemerlang!

cik hani said...

tahniah untuk anak akak ye...

usaha dia dah membuahkan hasil.

adianiez AIDA said...

tahniah !
alhamdulillah :)

wahida said...

Alhamdulillah...tahniah adik...
tahniah jugak buat akak dan suami kerana berjaya mendidik anak2 akak sehingga mereka berjaya dengan cemerlang...


saya tumpang hepi kak...tumpang bangga...

ILYAS AFSOH said...

Alhamdullilah wa Syukurillah

shark said...

wahhh bagus..tahniah :)

Aziela said...

Alhamdulillah....Tahniah kak...tahniah adik dan tahniah utk seluruh keluarga. Adik mmg sama bijak seperti kakak2nya. Saya tak pernah ragu yg adik bakal menggenggam 5A itu. Ternyata keyakinan saya terbukti. Syukur Ya Allah. So mcm mana? Dah pilih sekolah?

UmmuAidan-Arissa said...

Tahniah tuk adik..memang smart gal..acik dah jangka awal2 lagi...
tahniah jgk tuk mama & kwn2 yg lain..alhamdulillah

Eye_nee said...

Seperti yg dijangkan kan...Congrate ADIK...congrate kak dan suami...berjaya mendidik adik jd cemerlang bersama2 usaha yg kuat dari adik...semoga terus berjaya dan cemerlang lagi dimasa akan dtg...

Deanna Morni said...

tahniah utk akak sekeluarga....moga berjaya hingga ke ahirnya....aminnnnnnn :)

Muja.. said...

Alhamdulilllah.. tahniah buat adik n kak zakie juga..

TukangKebun said...

Tahniah Adik.
Bahagia hati semua yang di samping adik tengok usaha selama ni cemerlang.

Qhaifa Nur said...

tahniah adik...tahniah kak zakie
ya allah bangga rasanya kita sebagai ibu dgn pncapaian sebesar ini...moga terus cemerlang

Nor Azimah said...

Yg tak menahan tu tunjuk kat 'adik' kesayangan dia tu, gelihati nengokkan, adik, adik..apapun tahniah adik..
Tahniah buat kzakie juga

Siti Rohaida Yusof said...

alhamdulillah.syukur..tahniah kat adik...harap awfiyah dan naura nanti jadi mcm adik..insya allah

lieyalatif said...

alhamdulillah..... tahniah adik...tahniah juga akak....berkat doa dari akak adik berjaya....moga terus cemerlang di alam persekolahan sekolah menengah plak...amin...

ape hadiah adik mintak tu kak heheheehehe

adarnadzmie said...

tahniah pada kak dan anak... semoga terus cemerlang...amin...:)

hainom OKje said...

Tahniah kanda....mmg dah dijangka. Ni ha dinda nak tumpang sejuk perut kanda mengndung....haha.....
Moga adik terus kekal cemerlang yee....
Adik yg kat sini dpt result biasa biasa jer kanda...mmg dah dijangka jugak cuma sebgi ibu, selagi belum keluar result, harap yg terbaik....

Adik mmg layak pun dpt hp....Tahniah adik

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...tahniah2 adik semoga akan terus berjaya dimasa hadapan n jadi anak yg solehah...:)

wan muliani said...

Tahniah adikk. Smoga terus maju jaya dlm pelajaran. In sha Allah

Ahlam Miera Shafie said...

alhamdulillah tahniah adik.. moga terus berjaya.. amin... comel jer gmbar last 2.. hehehe

Etuza Etuza said...

wah seronok tul nampaknya ya...hehehe

Mummydearie said...

Alhamdulillah! Termakbul sudah doa kakak buat Adik. Tahniah ya, Adik!

Sebenarnya saya tak berapa terperanjat memang kalau dilihat dari dulu, anak-anak Kakzakie pandai-pandai belaka. Keputusan cemerlang begini bukanlah sesuatu yang mengejutkan saya rasa ^_^

AMIIZAA said...

salams kak zaki

agak terlambat saya mengucapkan tahniah buat akak, hubby, dah paling istimewa utk adik kerana berjaya mendapat 5A. TAHNIAH, tumpang gembira dengan kejayaan anak2 yg bijak:)

baru hari ni sempat kesini :)

QasehnyaRania said...

alhamdulillah, tertinggal ketapi saya ni. tahniah buat mama, papa dan keluarga serta buat adik kerna telah meggembirakan ahli keluarga dgn keputusan yg cemerlang .

semoga adik terus berjaya di masa hadapan.aamiin