Friday, December 4, 2015

Wa'alaikumussalam dari kami di JB

Biarpun pertemuan terlalu singkat namun indahnya terasa berpanjangan. Sebaik kepala mencecah ke bantal pun masih mampu untuk tersenyum. Terlerai rasa rindu yang panjang kerana sebelum ini kami pernah bertemu. Apa lagi 'cinta hati' aku dan 'buah hati' Kakcik  begitu ngam. Rancak bila keduanya punya ideologi yang sama.

Kakcik - Malam tadi kami dipertemukan kembali setelah lebih 2 tahun kami tidak bertemu
Oleh kerana Kakcik masukkan dalam facebook ramai juga yang tahu pertemuan kami ini. Salam sudah Kakcik sampaikan dan sudah kami menjawabnya. "Wa'alaikumussalam semua teman-teman". Alangkah indahnya kalau kita semua bertemu di meja yang sama.

Nama yang tidak apppeared itu Nurul Izwa mama adik gebus.

Lama tidak mendengar cerita Bujal

Ada lagi salam diterima yang pasti kami jawab. Barokallah buat semua.

Cuma agak terkilan sebab kami terpaksa ambil dan hantar Kakcik  dan suami dengan trooper yang agak tinggi sedangkan kaki kakcik kurang sihat. Kereta Unser kami ada yang meminjam. Kalau naik kereta biasa tidak muat pula sebab anak dara kami ada dua orang.  Lebih kurang jam 11:00 malam kami hantar pasangan seiras ini ke Granada Hotel. 

~~ Ukhuwah alam maya bila dipertemukan ke alam nyata indahnya berganda terasa.~~


54 comments:

idzwa kamaruddin said...

baru nak merajuk sebab nama kita takde..hehehe..tapi sekali terbaca ohh ade!
Insya Allah satu hari nanti kita jumpe ye kak..teringin sekali nak bertemu.

saniah ibrahim said...

Indahnya persahabatan ,apatah lagi di ruang maya hingga ke realiti.
Semoga persahabatan akan terjalin berkekalan.

Kakcik Nur said...

Alhamdulillah. Ukhwah yang sangat indah... :)

Aisy Nasiha said...

Alhamdulillah.. ukhwah semakin rapat bila dapat berjumpa macam ni. Seronok sangat tu Kzakie ya.. ramai pula yang berkirim salam sama tu..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Teringin juga nak bertemu kakzakie dialam realiti ;)
Tentu seronok kakzakie berbual bersama kakcik kan...
Lebih seronok lagi bila buah hati dua pun ngam berbual..
Semoga ikatan berpanjangan..

Hanis Azla said...

as-salam Kak Zakie,

Alhamdulillah.. dapat jumpa sahabat alam maya.. seronoknya.. semoga ukhwah terus berpanjangan hendaknya.. bila baca status kakcik yang berjumpa hajah zakie di facebook semalam terus teringat, ini mesti kak zakie.. :)

nohas said...

Semoga ukhwah berpanjangan..

Kayu Manis said...

Indahnya pertemuan itukan...
Klu ngam sng sembangg...

Raihanah Ahmad said...

semoga ukhuwah berpanjangan hendaknya

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah...bertemu kembali selepas 2 tahun. Bila lah rezeki kita nak berjumpa yer kak.

dorsett pink said...

indahnya ukhwah yang terjalin. semoga kekal berkekalan hingga ke jannnah nanti. InshaAllah

Nieyl said...

Alhamdulillah...:)
kalau ada rezeki..nak jugak nieyl jumpa akk...

cik hani said...

Alhamdulillah..
semoga ukhuwah berpanjangan hendaknya

norhidana miswan said...

seronok nyer kak.... dana yg kt kl ni pun belum ada rezeki dpt jumpa kakcik... bt msa nih penah jumpa ngn nekcik je....

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Alhamdulilah. Mesti seronok kan akak. Dapat bertemu di alam nyata bila lama dan tak bertemu. Semoga persahabatan berpanjangan.

paridah said...

bertemu rakan lama mesti banyak cerita yg dibualkan tu...ukhwah yg terjalin mesra dipelihara sentiasa

hainom OKje said...

Ohhh nilah kisah malam tadinya .....Seronoknya dapat berjumpakan. Kira adik pengganti mamalah tu ek kanda? Mesti meriah atas meja Singgah Selalu malam tadikan hihi.....

adarnadzmie said...

bestnya kak... dapat berjumpa dgn kak cik .... dapat bersua di alam nyata sangat2 memang berbeza dari alam maya... dapat salam peluk cium...heheee...

Daddy Ziyyad said...

Pasangan seiras...kikikiki...

Abang Bob tu mmg peramah....saya sendiri kalau borak dgn dia, mmg tak sedar dah sejam borak...hahaha

Saya balik JB cuti Krismas ni, Insya ALlah...ingat nak melawat kak zakie la....

tiga lalat said...

salam jumaat mak zakie tuu., sonoknyer uools ;p

Ahlam Miera Shafie said...

bestnya bila dpt brrjumpa...

aizamia3 said...

Seronok bila dari alam maya kita dapat berjumpa di realiti.. ;)

amirah said...

seronok kan...moga kekal ukhwah fisabilillah,..

Amanda Suria said...

SA pun nak sgt jumpa kak zakie...entah bila la dpt dipertemukan...

Qaseh Abadi said...

ingatkan jawab salam apa tadi..:-) semoga ukhuwah kekal selamnya

azieazah said...

Alhamdulillah atas ukhwah yang terjalin.
Alhamdulillah ada rezeki berjumpa lagi.

Alhamdulillah ada kereta lain juga yang boleh diguna untuk membantu kawan.
Alhamdulillah dapat saya meninjau blog Kak Zakie setelah lama tidak berjumpa di ruang blog.

Terimakasih.

PeRdU cINta said...

Alhamdulillah moga terus erat ukhuwah yang disemai..dunia akhirat...

Zaza Abdul Latif said...

teringin sangat nak jumpa Kak Zakie.
kalau saya ke JB mungkin saya boleh roger kakak..or kalau kakak datang KL boleh lah roger saya ya. :)

Khalid Kyle said...

Hope one day dpt jumap rakan2 blogger yg byk pengalaman mcm kak cik :)

Malinda said...

seronoknye kak dapat jumpe kawan2 alam maya ni...dapat borak2 panjang dan tukar2 cerita...bila la saya dapat jumpe akak agaknye ye...

Mummydearie said...

Oh, Kakzakie bertemu Kakcik rupanya! Mesti meriah ya berborak sakan dengan Kakcik. Tengok muka Kakcik pun bukan main gembira nampaknya ^_^

Alhamdulillah, semoga ukhuwah yang terjalin berpanjangan hendaknya ya, Kakzakie!

aryan azra said...

alhamdulillah...ukhuwah alam maya membawa ke alam nyata, indahnya jalinan persahabatan

Zaitun said...

Persahabatan alam maya menjadi reality.Semoga persahabatan berpanjangan.

Zaitun said...

Persahabatan alam maya menjadi reality.Semoga persahabatan berpanjangan.

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...moga ikatan ukhuwah akan tetap berpanjangan selalu...:)

nhhas said...

Alhamdulillah..
semoga ukhuwah berpanjangan...

Ada rezeki nk jumpa akk juga... insya Allah

Nurulhuda Abdul Latip said...

Akak, bila kita nak jumpa? Jom jumpa, terasa seronok bila kakcik dapat jumpa kak zakie kan...

Acik Erna said...

Alhamdulillah..acik pun pun rasa rindu ngan kakzakie walaupun tak pernah bertemu.nampak gayanya untuk bertemu rakan2 alam naya kena juga la acik beli laptop..in shaa Allah tengok la budget tahun depan

Acik Erna said...

Alhamdulillah..acik pun pun rasa rindu ngan kakzakie walaupun tak pernah bertemu.nampak gayanya untuk bertemu rakan2 alam naya kena juga la acik beli laptop..in shaa Allah tengok la budget tahun depan

Azian Elias said...

Seronoknya.. mmg seronok kalau sembang dgn Abang Bob.. gelak je.

teringat2 makan kat umah akak..

Siti Rohaida Yusof said...

eh..ada nme kita kt situ..hihi....ala..tetiba rindu walau kita tk pernah bersua kn kak...

NEKCIK said...

seronoknya dapat bersembang mesra kan..nekcik pun tumpang seronok!!

Wa said...

Alhamdulillah..moga berpanjanganlah hendaknya Aamin

Nor Azimah said...

Alhamdulillahh..

Inani Hazwani said...

Wahh seronoknyaa kak. Moga bepanjangan jalinan yang terbina

Uncle said...

Alhamdulillah...

TukangKebun said...

Tahun demi tahun InsyaAllah makin rapat dan mesra persaudaraannya.

Mizz Aiza said...

Semoga ukhwah terus berkekalan..

Mizz Aiza said...

Semoga ukhwah terus berkekalan..

LM said...

Seronok baca mak jumpa ngan kakzakie.. Moga ada jodoh kita dpt jmp juga satu hari nnt.

Bunda_nora said...

Semoga terus utuh ukhuwah nya sama dialam maya atau pun dialam nyata...

kakyon said...

Semoga ukhwah yg terjalin terus berkekalan..
teingin juga nak berjumpa Zakie..

iryanty ahamad said...

alhamdulillah berjumpa lagi...moga berpanjangan persahabatannya

aRz MoHa said...

saya semakin konfius errr kak zakie atau abang zakie....

kakcik nur kenal....