Wednesday, December 30, 2015

Rindu menganyam rambut




~~ Terkenang waktu anak-anak masih kecil dulu begini juga aku buat.~~


21 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Rambut siapa yg kakzakie anyam tu..
Saya pun suka juga menganyam rambut anak dara dua orang tu..
Hendaknya masa mereka kecil..
Sekarang mereka mengikat sendiri jer..
Dengan fesyen rambut tersendiri..

aizamia3 said...

Sampai sekarang saya tak reti buat tocang 'lipan' tu kak.. hehehe..

Rozita said...

saya suka buat ni kak... skrg dah ada anak dara yang suka berambut panjang lg la best..siap ada skill senget2 kat tepi ala2 frozen..hehehe..

saniah ibrahim said...

Ingat anak ppuan saya 2 org ni masa kecil dulu macam2 yang saya anyam ...seronoknya ada ank ppuan nak2 yang rambut panjang...semuanya dh berlalu.

Eda Ejai said...

teteibe teringat kat kawan skolah dulu.. selvarani & alamelu.. cantik derang dandan rambut..

Puan Wawa said...

wawa panggil jalin.. hehe

aryan azra said...

alahai...kenangan mengusik jiwa nih, kecik2 dulu rajin juga dandan rambut begini

Fiza Rahman said...

Tau buat tocang biasa jer kak. Anak plak jenis tak suka ikat rambut.

paridah said...

CANTIK JUGA RAMBUT DIJALIN GINI...LA NI DH LUPA CARA NK BUAT GITU...

SYANI said...

Saya dulu paling suka buat dandan lipan.. Rasa tegang muka2.

nohas said...

masa kecik2 selalu berambut pendek...tak pernah rasanya bertocang mcm ni..

TukangKebun said...

Nanti Abby dah mula sekolah nak buat juga,
Tapi rambutnya kerinting.

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...dulu selalu suka buat rambut mcm ni...:)

Rizziela said...

Dulu2 rajin buat kat adik2. .nak buat kat anak2..semuanya lelaki... tp kalau jumpa anak buah perempuan..habis ngah dia kerjakakn rambut diaorang

Othman Zan said...

Assalam. Saya dulu terer menganyam sendiri rambut saya yang panjang sampai ke pinggang.

QasehnyaRania said...

saya pon suka kakak.
dlu anyam rambut sendiri
skrg x bmnat..
tunggu rania dh berambut panjang lah boleh anyam.. hihihi

Malinda Ismail said...

Saya pon penah bergaya dgn rambut camni dulu kak...siap reben nak sama beso dgn kepala mak saya pakaikan...tapi lepas saya masuk darjah 3 je terus saya memberontak takmo kene tocang camni lagi...kikiki

nhhas said...

Legend lh ikat anyaman mcm tu...

aRz MoHa said...

anak saya kena tunggu besar sedikit baru boleh nak menganyam...sekarang ni tak sempat nak ikat rambut...terlalu aktif...

Nurhuda Ismail said...

ololoo comelnyaa. kalo huda anyam rambut sampai berhari hari sebab sayang nak buang. comel sangat kan

Mummydearie said...

Alamak, kak! Mengimbau kenangan silamlah akak ni ...

Saya dulu suka buat tocang macam ni sebab rambut saya memang panjang, tak pernahnya pendek. Bila dah dewasa aje dah pandai nak tukar style. Kalau dulu pandailah buat sekarang ni rasanya terkial-kiallah kalau nak buat apatahlagi takda anak perempuan memang hilang teruslah skill nampak gayanya. Hahaha!