Monday, December 21, 2015

Serunding istimewa

Keluarga impian mawaddah wa rohmah
seiringnya doa kepada illahi 
indahnya jalinan sebuah ukhuwah
serunding istimewa Azimah  buat kami

Poslaju - Pandai juga ianya tiba setelah kembalinya kami pulang dari bercuti
Mohon rahmat dan hidayah setiap hari
jiwa-raga mengurus ibadah yg dilalui
jazakallahu khairan kathira Azi
semoga terus dimurahkan rezeki 

Menggoda - Boleh pula Kak Meen bertanya ada stok ketupat segera? Baru buat soto maka tidak adalah stok.  Makan sajalah dengan nasi dan roti. Sedap.

Serunding istimewa - Terima kasih buat Pn.Azimah teman blogger yang mengirimkan ini buat keluarga kami. Sangat sesuai untuk dijadikan bekalan jika berjalan jauh. Untuk dikirimkan kepada anak-anak yang belajar jauh juga sesuai kerana mudah buat mereka menggayakan makan samada dengan nasi mahupun roti.
Teringat dahulu sewaktu menunaikan ibadah haji ada kakak sebilik dengan aku juga membawa serunding begini cuma dia menggunakan daging. Dia membawa banyak lalu kami teman sebilik dapat menikmati sama. Boleh tahan sehingga tarikh kami balik Malaysia. Sewaktu kami di tanah suci saja sudah 45 hari masih elok dan bila balik kerana masih berbaki semua mendapat dua paket kecil bawa balik semula ke Malaysia. 

~~ Malaikat Allah tidak pernah leka mencatat. Semoga sedekah Azi ini diterima Allah. Terima kasih sekali lagi dari kami sekeluarga.~~


35 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

hehehehe.. sy pun berkata dalam hati, kalau dicicah dengan ketupat.. eh, ketupah cicah serunding ni memang mabeles kak...

Saniah Ahmad said...

assalam kak ,, baca entri ni teringat boss tempat kerja saya buat pulut dengan serunding,, just tabur asas pulut tu jerk,, sedapp dimakan begitu saja hihi,,,

saniah ibrahim said...

Alhamdulillah...rezeki kak zakie.
Tentu sedap kan,apatah lagi bila sahabat yg memberi.
Semoga persahabatan terjalin indah berkekalan hendaknya.

saniah ibrahim said...

Alhamdulillah...rezeki kak zakie.
Tentu sedap kan,apatah lagi bila sahabat yg memberi.
Semoga persahabatan terjalin indah berkekalan hendaknya.

Nieyl said...

Asalamualaikum akk...
Alhamdulillah..rezeki akk...
nieyl pun suka serunding...makan dengan nasi panas..hmm...dapnya...

paridah said...

alhamdulillah mndapat rezki kiriman blogger serunding yg amat sedap tu dimkn dgn roti, nasi r ketupat.

Mimie_Zatun said...

alhamdulillah.. rezeki akak dan keluarga..

lieyalatif said...

alhamdulillah...murah rezeki akak..akak pun rajin memberi dan sedekah sebab tu pintu rezeki akak sentiasa terbukak luas....

peberet ni kak...suke yg pedasss...tapi ade manis2...sedap mkn ngan pulut....tapi kdg2 lieya ratah jek gitu heheehehe..sedar tak sedar separuh bekas leh abis....

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah...rezeki. Sedapnya ☺

idzwa kamaruddin said...

Sedap nyer serunding makan dg nansi panas kak..

aryan azra said...

alhamdulillah rezeki...sedapnya nampak serunding tu, tertelan air liur menengoknya hehehe

norhidana miswan said...

serunding mcmni mmg tahan lama kak... nk masaknya pun lama berejam2....

Falsya said...

alhamdulillah murah rezeki kakak..;D

Siti Rohaida Yusof said...

makan dengan ketupat,sedapnya..

dorsett pink said...

sedap tu... serunding bende wajib yang saya bawa bila pergi travel

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Alhamdulillah..
Murah rezeki keduanya..
Serunding memang sedap diregukan dengan apa saja terutama nasi impit..
emmm sedapnya..

Teringat juga saya menunaikan haji pada 2007, pergi sama arwah mak, kakak ngah membuat serunding kelapa ikan bilis sendiri, manakala serunding saya beli sahaja, itulah pembuka selera arwah mak, hendak sewaktu di Mina kan kak zakie.. berkongsi bersama-sama jemaah satu khemah.

cik hani said...

tak puas makan serunding

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Alhamdulillah. Rezeki surunding kali ni dari kiriman rakan blogger.

TukangKebun said...

Semoga yang memberi dan menerima sentiasa murah rezeki.

Anak sulong suka serunding ni, maknya lama pula tak belikan.
Nak buat malas pula hehehe....

nohas said...

serunding..sedapnya..ratah saja pun best ni..

Ann Ishak said...

alhamdulillah...nampak sedap kak.

saya suka makan serunding gaul dengan nasi panas buat sahur, memang tak payah ganding dengan lauk lain.

aizamia3 said...

Dulu saya tak pandai makan serunding, tapi bila tengok kawan2, bila cuba rasa sedap pulak, terus jatuh cinta.. ;)

sudipVSsenduk said...

pembuka selera buat anak2 waktu sahur

PeRdU cINta said...

kak..ni makan dengan pulut kuning pun sedap ni..

iryanty ahamad said...

sedap ni kak..Alhamdulillah rezeki Allah bagi..

muhammad nizam said...

sedap ... betul.. antra bekalan pasti ada kalau pegi haji selain ikan bilis goreng

Raihanah Ahmad said...

untungnya ada orang kirim tu, sedap nampak serunding tu

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Sedapnya serunding....klu kecemasan xder lauk pon sesuai gak ni mkn ngan nasi!
Cicah dgn pulut panas pon...sedap!!!

Azian Elias said...

Apa nama serunding ni ek Kak.. macam sedap je.. macam penah makan gak.

Puan Kutu said...

Alhamdulillah rezeki kakak zakie sekeluarga..nampak sedap serundingnya..inilah istimewanya serunding kan..sebab tahan lama

eelobor said...

Alhamdulillah....semoga bertambah murah rezeki akak yang memberi tu

Malinda Ismail said...

Sedapnye serunding lawan dgn ketupat segera...saya dulu kalau ke kelantan mesti beli serunding daging kat pasar siti khadijah...dulu2 kalau mintak rm20 pon banyak dapatnye...sekarang mesti semua dah mahal...

LM said...

Alhamdulillah dpt hadiah serunding. Sedap tu mkn dgn ketupat segera atau lemang. Dulu tiap kali beli lemang mmg akan carik juga serunding camni. Suami sy gemar beli serunding konon nk mkn dgn nasi. Tp mknnya sekali dua terbiar akhirnya. Jd membazir. Tu yg tak suka tu bila dia nk beli selalu pesan suruh beli bekas kecil je . Biar kerap beli jgn beli sekali besar tak abis. Dia je yg pandai mkn dgn nasi. Ank2 mkn dgn ketupat atau lemang yg jarang2 jumpa. Tgu psr tani br dapat jumpa lemang. Hehe

Ahlam Miera Shafie said...

alhamdulillah.. moga murah rezeki akak berdua... Ahlam xgemar sgt tapi klu dkt hostel dgn meggi pn jalan... hehehehe

kakyon said...

alhamdhulillah..orang berbudi kita berbahasa..orang memberi kita merasa. semuga bertambah murah rezeki sahabat2 semua..