Wednesday, March 23, 2016

Aroma daun istimewa

Pepes di Restoran Singgah Selalu
Kelupis dari Brunei
~~ Makanan tradisi istimewa.~~

38 comments:

TukangKebun said...

Alahai lagi 3 jam nak lunch ni...dah berkeroncong perut.

Kayu Manis said...

Wah sedapppnya pepess..boleh juga ni nambah koleksi laukkk

babYpose said...

Otak-otak ke tu, betul nanti tak tau nak cari kat mana pepes tu, hunggary dah ni :)

Qhaifa Nur said...

Kelupis..nmpk mcm pulut kak zakie
bila dibalut dgn daun istimewa...bau aromanya...makin sedapkan

Kakcik Nur said...

Pepes tu sedap, kakcik suka. :)

Norhayati Mohd Isa said...

Kedua-duanya saya tak pernah merasanya kakzakie..
Nampak sedap sgt tu..
Makan dgn nasi putih panas2..
Memang meletop lah tu kakzakie..

HeNRieTTa JoSe said...

pepes...mcm otak otak erk akk...looks yummy to me...dah lamer xmakan otak otak sedap...

paridah said...

makan kelupes dgn pepes ok juga sedapnya tu.

Ann Ishak said...

kelupis saya tak pernah makan lagi, nampak sedap

saniah ibrahim said...

Kakzakie pepes tu otak2 ke,?masa kat rumah akak haritu saya ada mkn ,anak sedara ckp otak2 ayam....dia beli kat org benut.

Yaya Azura said...

tak merasa lagi dua jenis makanan tu
kelupis tu inti apa?
macam pulut panggang rupanya.org trg letak inti ikan.

JunAina said...

Itulah kelebihan orang dulu-dulu pandai menggunakan daun untuk menambah enaknya makanan. Banyak daun-daun lain yg digunakan untuk menambah keharuman dan rasa makanan selain daun pisang dan daun pandan.

Julia Johari said...

Kelupis dari Brunei, lihat sahaja pun dah sedap...wahhhh ada resepi ke akak...cm nak makan skrg je rasa hehe

Malinda said...

pepes tu saya penah makan kak tapi kelupis tu pestime saya dengo...dalamnye ada taruk inti ke kak?

idzwa kamaruddin said...

ya allah pepes!!! sedap nyer pepes...saya suka sgt!

Kamsiah Yusoff said...

kelupis tu hanya ada kat Brunei ja ka..
sbb saya tak pernah jumpa lagi..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Pepes ni di buat dari apa akak?

Nafira usof said...

salam kakak..
2 2 kuih tuh zura x pernah makan.
tapi kuih bawah tuh macam pulut panggang jer ruper dia. kekekeke

Lea Ismail said...

Aduiyai kak...pepes tu...sedap tu......

Raihanah Ahmad said...

salam kakzakie. sedapnya semua tu.. huuh

seraa rose said...

Pepes tu otak-otak ke?

Nooriah Abdullah said...

sedapnya kakzakie fav semua tulah
pulut2 ni memang pantang sikit
tapi pantang tengok haha

adarnadzmie said...

1st time tgk makanan trsdisi istimewa ni... nampak sedap...:)

Nor Azimah said...

Pepes tu otak2 ke, tapi otak2 dlm daun kelapa, nipis je, rasanya dibuat dari isi ikan juga tu

Nor Azimah said...

Pepes tu otak2 ke, tapi otak2 dlm daun kelapa, nipis je, rasanya dibuat dari isi ikan juga tu

Dkna Abza said...

macma pernah tengok kuih kat atas tu, mungkin nama lain yang dkna panggil..hehehee...

Fida Z Ein said...

Wah...rindu sama itu kelupis...

Normala Saad said...

pepes & kelupis...baru dengar dan tengok ..

Zaitun said...

Pepes tu sedap tp kelupis kak zai tak pernah dengar dan makan.

norhidana miswan said...

akak... sodapnyer

Puan Kutu said...

pepes dan kelupis..dua2 macam tak pernah makan..mesti sedap ni..serupa macam sata ye pepes tu..sata sy tahulah..hehe

Fazleyatul Aini said...

pepes sama macam otak2 ke kak

nohas said...

sedapnya..teringat botok2..

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

nampak mcm otak otak je pepes tu.. kelupis aina x penah makan..=D hihi

ummiross said...

Salam rindu Kak Zakie...

Aroma daun pisang yang mahal tu, makin sedap rasanya...
Pepes tu...haisssh bila nak pegi Johor ni, jln2 cari makan.

aryan azra said...

otak-otak ke tu kak zakie?
yang satu lagi tak pernah dengar dan tak pernah makan

LM said...

Makanan dan kuih2 mereka mirip kita juga kan kak? Lawa2 warna warni.

LYAfrina said...

waa..menarik ni