Thursday, December 5, 2013

Pembantu baru Di pejabat

Mak Zah balik kampung seminggu. Kak Yasmien pula ada temujanji dengan kawan-kawan untuk berjalan. Kak Nurienne masa ini masih di asrama, peperiksaan belum habis. Adik tidak ada teman kenalah ikut mama ke pejabat. 

Filing - Tolong mama filing mana yang mudah. Ikut saja nama company satu-persatu bukan susah benar.
Selesa - Bawa tikar dari rumah bentang dalam bilik mama. Siap ada bantal, novel, bekal makan/minum semua. Waktu ini sedang meneliti album setem koleksi mama.

~~ Semalam aku tidak bekerja. Sepanjang perjalanan bila melihat rumah yang dilanda banjir papa mengingatkan anak-anak betapa manusia ini terlalu kerdil untuk melawan Qudroh Allah.~~


79 comments:

ummuaidan said...

teruk nampak dlm berita banjir kat johor tu..
nampak adik cam enjoy jer kat opis mama dier..hehe

Ujie said...

saya tertarik kat album stamp, sbb saya pun minat kumpul. lately je dah tak aktif.

harap2 cepatlah surut air banjir, kita yg tengok pun dah rasa susah, apatah lagi yg melaluinya.

Aju Mohit said...

seronoknya adik dpt ikut mama gi opis, rajim tolong mama dia wat kerja ye

Zee Suhaini said...

untung mama ada pembantu muda..

Fiza Rahman said...

Selamat bekerja adik...hehehe...Dulu masa skolah minat juga kumpul setem.

Makin teruk banjir. Bertabahlah buat mangsa2 banjir.

Mar Mansor said...

wah seronok boleh bwk ank masuk opis..

Masya said...

berita bajir makin teruk yer.. baik johor mahupun pantai timur...

tak menahan pembantu pejabat tu..

aTieYusof Family said...

Rajin adik tolong mama buat filling tu..hehe...sesekali ikut mama ke opis msti adik seronok..
erm! tu lah Kak, banjir mgkin ujian kecil pd kita..mgkin jg peringatan dariNYA spy kita tak terus terleka...

Aziela said...

Bantal pun siap ada bantak kenit lagi...hehehehehe. Betul kak, sejauh mana manusia nak bongkak, setinggi mana nak menyombong, sedikit dugaan dari Allah saja, dah terkulai semuanya. Semoga kita semua terus berusaha memantapkan iman. Amin.

Bin Muhammad said...

Amboi...bilik pejabat dah macam bilik kat rumah jer...hehe

acik idah said...

Alahai.. rajinnya... 'Pembantu Baru' mama tu... :D

Comel pulak tengok tikar ABC kak zakie tue.. :D

PeRdU cINta said...

Assalammualaikum kak..wah adik tolong mama ye..alhamdulillah..dapat pengalaman berguna tu..nasib adik tak bawa sekali bodyguard dia..sedih kan kak bila kita tengok di tv..negeri-negeri yang dilanda banjir..Johor juga..kita sama-sama berdoa moga semua kembali pulih..

Sura Mohd said...

untung kakzakie ada pembantu baru ni..rajin..boleh tolong2..kalau sura punya pembantu yg ikut..asyik nak kekedai jer..perabih duit..hahaha..:)

Ratu Hatiku said...

Wah...kakak suka kumpul setem ya.. dulu wktu sekolah saya suka kumpul tp skrg album tu ntah ke mana peginya hihihi...

Penjejak Mimpi said...

Kakzakie: Gambar yang kedua tu yang tak tahan tu.. Stem... huhuhu...

Nurulhuda Abdul Latip said...

Haritu Zara pun ada ikut sekali tapi nengok upin ipin jer hehe...

redza said...

wah adik siap bawa tikar, bantal masuk ofis hehe

Shaiful Zaidi said...

Assalamualaikum akak
Baguslah dah P.A time cuti sekolah ni..

Chot said...

Seronok dia tolong mamanya. Besar nnt jd pekerja cemerlang ye.

che hassan said...
This comment has been removed by the author.
Falsya said...

Comel pa kakak..hehe..kalau mcm nie ari2 adik nak tmn mama kat opis..;)

imm said...

assalamualaikum kak,,
tu la banjir skang.kt kampung saye je belum tp air dah bertakung kt laman.hmm

Mila@Rimbun said...

nampaknya ada playground plak kat ofis mama adik yerr hihi.

betullah kak.. banjir teruk melanda beberapa buah negeri, moga kita semua dilindungi Allah

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

bagus adik menolong mamanya bekerja.. ada peneman kakak sepanjang minggu ini ya..
betul tu kakak, siapalah kita untuk melawan kehendak Allah yang maha besar..

Rai Ourkizuna said...

seronoknya boleh bawak anak ke pejabat kak..

Sarah Talib said...

Boleh bwa adik ke pejabt...bagus la mcm tu..
Tak risau sgt...rajin adik

nohas said...

kemas pejabat akak..

bestnya, boleh bawa tikar, bantal..kanak2 mereka seronok kalau diberi kepercayaan buat kerja..

JunAina said...

Sama-samalah kak kita berdoa moga2 semuanya cepat pulih.

Seronoklah adik dpt bantu mama kat pejabat ya.

Eza Ridzwan said...

rajinnya adik tolong mama..hehehe...

umi alya said...

rajinnya adik..

hainom OKje said...

Nampaknya adik dah dibiasakan dengan kerja office......sok sok senang le nak kerja, jadi secretary papa je lah adik...Tak pun jadi Engineer tolong papa. Papa kan ada company sendiri...tak gitu kanda?

adyna said...

Pengalaman baru ;) , nnt adib n Amni pun kna Bwk g skol , en baba tiba2 dpt Kol dr skol kursus 4 hari di kl pulak ;)

Kisah Si Dairy said...

amboi....pembantu tu comel sangat...rajin dia ye..

Qhaifa Nur said...

seronoknya adik pergi ofis kakzakie...ringan sikit kerja mama ya adik....
anak2 sepanjang nur bekerja tak pernah ikut....

rasa bersyukur untuk diri sendiri bila fikir pasai banjir ni kak...

nabilah_2908 said...

sama keadaannya di sini...bila cuti sekolah, boss bawa anak2 lelaki dia datang ke tempat kerja...tolong dia apa patut..

dia kata dia nak anak-anak dia tahu macam mana susahnya dia cari duit.. :)

NM03 said...

kesian kan kak. bumbung je nampak

lieyalatif said...

wahhh kak...ade assistant comel nampak heheheeh...

lieya tgk port adik tu mcm menarik jek kak....mau join tdo sekali tu heheheehe...senang kalo ade bilik sendiri bile nak bawak anak kan kak....

norhidana miswan said...

kene byr mahal pembantu nih kak

amirah said...

johor pun dah naik banjir ke kak? dah lama x tgk berita. setau amie teruk sgt di pahang..kesian mangsa banjir. moga mereka2 ni selamat dan sihat2 aje..

wah, ada pembantu ni kena bayar ke tak ni? hihi

faraherda.razalan said...

Amboi, ikut mama eh dik? Best tak? Heheheh...

Sy tgh kerisauan gak ni psl banjir. Walau bukan kena pd batang hidung sendiri tp mcm ne pun tetap risau sbb melibatkan saudara dan kwn2 juga.

Mia Kassim said...

Dah macam pegi berkelah pula adik kat opis mama....hehe

Moga2 banjir cepat surut kan Kak....

Nafira usof said...

kalo macam nih punye selesa.. hari2 ikut pergi opis pon sanggup.. hehehehe

Johor pon banjir teruk ke kakak?
Adik zura dh 2 malam tido kat opis. x boleh balik rumah. kesian dia. anak dan suami berpindah ke pusat pemindahan banjir.

Moga banjir cepat kembali pulih.amin~

Ibu Lala said...

Bestnye ikut mama pi keja

Norizan J said...

macam best je hehe

Kesuma Angsana said...

hehehe Adik pun dah naik suka nak ikut KA pg keje skang ni !... ujung tahun mmg sinonimlah dgn banjir2 ni kak !

Roha said...

salam kakzakie...
sonokkan adik!! dapat ikut mama pi opiss bole tolong sekali hehe..

tulah kan kakzakie,maybe banjir ini satu petunjuk pada kita semua..agar sentiasa berada di landasa yg betul:)

Haryati Faizal said...

syoknye dia...ikut mama pi keje... mang selesalah klu camni

Mummydearie said...

Nasib baik ada pembantu di pejabat kali ni. Takdalah boring sangatkan, Kak. Dengar juga banjir di Johor. Selama ni rumah mak di kampung tak pernah kena, setakat air pasang sampai ke buku lali, paling teruk pun sampai lutut aje.

Rapunzel Cikilolo said...

teringat saya kecik2 dulu mcm tu jugak...

selalu menempel kat pjbt mak bile cuti sekolah...

hehe.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Saya pun macam tu kakzakie, bila tak da yg nak jaga, kena bawa kepejabat, Alhamdulillah boss okey..

Air bila kecil jadi kawan... gembira bermain... bila besar jadi lawan.. takut untuk menghadapinya... semoga kekawan di Pahang dilindungi Allah dan tabah....

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

rajin adik mengamas.. hehehe
moga banjir cepat2 surut... daerah saya pn di terengganu air dh mula naik... huhuhu

Deqla Manjew said...

akak pengumpul stamp yer.. byknyer.. rajin adik tolong umi dia kat opis..

Knor said...

berbakat adik tuh..

Acik Erna said...

seronok adik..siap ada tikar bantal lagi tu

Acik Erna said...

seronok adik..siap ada tikar bantal lagi tu

Cho Zila said...

cuti sekolahni ramailer bawak pembantu ke pejabat.. tapi pejabat sayani memang tak bolehler...

Fazleyatul Aini said...

mana2 pon hujan skrg ni. melaka 2-3 hari dah hujan. hari ni baru nampak matahari sket

Eye_nee said...

Dapat bayaran tak pembantu kecik ni???...heheh..rajinnnya kakzakie kumpul setem...

Nastyna said...

best la akak ada pembantu peribadi, syok nyer berkampugn kat office mama, kalau saya hari2 nak ikut kalau lagu ni. Tu la kan, risau jugak tengok keadaan banjir ni.

Puan Kutu said...

happy tgok adik lepak baik punya kt opis kakak..tumpang simpati dengan semua mangsa banjir..kita doakan yg terbaik buat mereka

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...seronok jer tengok adik tolong mama yer...:)

Rinna said...

Rajin adik tolong mama dia yer..Siap bawa bantal leh rilex lagi.. :)

Bersimpati dengan mangsa bajir skrg nie.. Cuma dpt mendoakan kesejahteraan mereka..

Tuan Juhaida said...

wah..bestnya ada pembantu gitu. seronok tgk album setem.dulu masa kecil2 saya pun ada hobi mengumpul setem juga

Tihara said...

kesian kan yang terpaksa duduk bercampur kat tempat pemindahan tu..
moga cepat bagi bantuan terbaik

aine ainun said...

ala adik...syoknya dapat ikut mama..;)

ya...semua tandakekuasaan Allah

zila norazila said...

Zila pun sama suka kumpul stem..ank bujg zila pun rajin ikut g opis kak.

Nor Azimah said...

adik jadi teman kerja dan teman borak mama yea..


Banjir, adalah hikmahnya tu, ujianNya tanda kasih-sayang atau penghapusan dosa-dosa kita..

Kakzakie said...

Kakak rasa cuti sekolah ini ramai juga yg mengikut mama/ibu/umi/mummy mereka ke pejabat. Tidak kurang yg tinggal di rumah nenek/atok. Adik sebab tidak ada kawan di rumah kenalah ikut mama ke pejabat.

Banjir di Johor terutama di Mersing/Segamat agak teruk sekarang.

Terima kasih semua yg memberikan komen N3 kakak ini:-

ummuaidan, Ujie, Aju Mohit, Zee Suhaini, Fiza Rahman, Mar Mansor, Masya, aTieYusof Family, Aziela, Bin Muhammad, acik idah, PeRdU cINta, Sura Mohd, Ratu Hatiku, Penjejak Mimpi, Nurulhuda Abdul Latip, redza, Shaiful Zaidi, Chot, Falsya, imm, Mila@Rimbun, Mizz Aiza (Dunia Kecil), Rai Ourkizuna, Sarah Talib, nohas, JunAina, Eza Ridzwan, umi alya, hainom OKje (company abang tak ada pekerjalah dinda), adyna, Kisah Si Dairy, Qhaifa Nur, nabilah_2908, NM03, lieyalatif, norhidana miswan, amirah, faraherda.razalan, Mia Kassim, Nafira usof (sedihnya kakak dengar Zura), Ibu Lala, Norizan J, Kesuma Angsana, Roha, Haryati Faizal, Mummydearie, Rapunzel Cikilolo, CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati), Ahlam Miera Amirul Shafie, Deqla Manjew, Knor, Acik Erna, Cho Zila, Fazleyatul Aini, Eye_nee (FOC ajelah hihi...) Nastyna, Puan Kutu, Mas Zull, Rinna, Tuan Juhaida, Tihara, aine ainun, zila norazila, Nor Azimah.

Bersama kita berdoa moga bencana banjir segera pulih. Terima kasih sekali lagi buat semua.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Rajin adik tolong kakak.

ANIM said...

adik tak bawa "gurads" sekali ke? hee

Ummi Iman said...

Bagus boleh bawa anak pergi office. Rajin akak kumpul stem ya.. :) Kesiankan pada mangsa banjir. Moga cepat pulih keadaan.

asyifa mustaffa said...

Senang bwak anak dah besar g office ni...banding anak kcik kan kak...mcm picnic dah adik ha...siap bantal smua...:-)

Doakan moga keluarga yg ditimpa malang...tabah hadapinya...kita yg tgk kesian...tp..mereka yg menanggung...lg teruk hadapinya....

elly nadyra said...

pemandangan biasa bila cuti sekolah, anak2 mai pejabat heheheh sama dengan saya juga

HeNRieTTa JoSe said...

Siap berbantal....sronok pla tgk...mcm perkelahan....

aizamia3 said...

bila sesekali anak ikut ke pejabat, akan datang pasti dia akan merengek nak ikut lagi.. ;)

ummiross said...

seronok juga sekali-sekala bawa anak ke ofis kan Kakzakie, hati pun lega sebab anak ada depan mata, nak tinggalkan sorang2 pun risau juga.

Dzureen Darwis said...

Rajinnya dia hehe

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.zakie..

ade pembantu cilik di pejabat ye..?
tak pelah sekali sekala temankan mama di opis kan adik..


betul tu kak.. cma tgk gambar kesan2 banjir tu.. menitis air mata..allah maha besar..setiap apa yg dia kehendak pasti akan berlaku..salam takziah buat mangsa2 banjir

QasehnyaRania said...

as-salam kakak. akak pengumpul setem ke