Wednesday, June 11, 2014

Bermukimlah sementara waktu di sana


~~ Kasih saudara tiada batasan. Walau jauh di mata namun tetap dekat di hati.~~


58 comments:

Nurulhuda Abdul Latip said...

Ohhh patutlah beberapa hari akak diam dari blog rupanya hantar anak ke Terengganu yea..Moga anak akak ok di sana belajar bersungguh-sungguh..Semoga dipermudahkan semuanya..

Zee Suhaini said...

jadi orang ganu la pasni kak reen..heheee..
selamat belajar dan tempuh alam universiti..
makanan sana best2 kak..akak kena selalu turun pantai timur la lepas ni..

kakyon said...

Salam Zakie, bila berjauhan bertambahlah rindunya,bertambah juga keakraban saudara, semuga segala urusan kakreen dipermudahkan..ameen.

mama_ka0ri said...

Belajar di trg? Alhamdulillah...semoga dipermudahkan segalanya...rindu kg halaman...huhu...

PetakBunga said...

berpish dgn bonda tersyg..
beljr bersungguh2 ye.. besar hrpn mak ayah..

Aisy Nasiha said...

Johor ke Terengganulah akak ya. Mesti lepas ni selalu jenguk anak kat sana. Jauh tapi tetap dekat di hati mamanya. Semoga berjaya dalam pelajaran dan selamat berada di perantauan ya..

UmmuAidan-Arissa said...

tahniah kak reen..kan dah agak....jauh jugak kan ganu ngan johor tuh..tapi takper bas banyak..kakak sefamily pun boleh sll dtg pantai timur..sib baik dia dah biasa dok hostel kan..kalau tak lagi terasa homesicknya dok jauh2 gitu..:)

Fiza Rahman said...

Ganu kita lah slalu lpas ni yerp kak. Selamat menimba ilmu buat kak reen.

redza said...

semoga berjaya dlm pelajaran

Falsya said...

Okayh, now baru falsya tau..

Semoga berjaya dalam pelajaran..gud luck..;)

saniah ibrahim said...

jauh terpisah ke trgganu rupanya kakzakie...walau dh biasa duk hostel tentu terasa bila dh duk jauh ni kan kakzakie apatah lagi anak sulong ...dapat rasai melalui pengalaman sendiri.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Tahniah Along Reen dapat masuk USZA.. belajar rajin2 ye..

Memang rindulah kakzakie bila berjauhan begini.. tempat peranginan pun cantik di trengganu ni kakzakie.. sambil tengok kak long tu sambail bercuti :)

Acik Erna said...

bila cuti boleh jumpa lagi dan terlerai lah rindu buat sementara waktu

Knor said...

jauh tu...takpe tuntutlah ilmu hingga ke cina..jihad

Rai Ourkizuna said...

patut la senyap tanpa update blog akak.. selamat bermukim.. jauh jugak tu..

aTieYusof Family said...

Alhamdulillah..moga pembelajaran Kakreen di permudahkan.. berjauhan sebentar tidak mengapa, nti hasil nya pasti menggembirakan..insyaAllah! :)

Sura Mohd said...

dapat kat Trengganu rupanya...pasni slalu la kakzakie kesana..
semoga kak Reen dapat menyesuaikan diri dengan alam baru..:)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Selamat belajar buat anak Kakak. Belajar rajin-rajin yea.. :-)Jadi anak yang baik.

ANIM said...

kakzakie, awat tak habaq? boleh jumpa kat ICT teluk ketapang. la, anak buah saya ada di sana. ada dalam entry p terengganu, haha. ambil law..
jauh tu jb-kuala terengganu..
in sha Allah, doa bonda, ayahnda dan semua mengiringinya...

NEKCIK said...

alhamdulilah...tahniah kakzakie...semuga kakak terus bjaya cemerlang di dunia dan skjirat..aamiin

Mar Mansor said...

rajin2 belajar ye kakak..jauh mama hantar tu..

amirah said...

kak nureen ke unisza rupanya... alhamdulillah..dulu kerap ke sini sebab adik2 ipar belajar di sini kak..nnt selalu la akak ke pantai timur pulak ye..

idzwa kamaruddin said...

berjauhan berindu-rinduan..semoga yang bakal dirindu itu belajar bersungguh-sungguh dan dilindungi ALLAH SWT selalu :)

hainom OKje said...

Tahniah Rin....
Belajar rajin rajin boleh sambung kat Al Azhar nanti....
Kanda...bestnya dapat gi Terengganu kanda....makan kopok leko puas tak?

hainom OKje said...

Lepas ni nampaknya asyik ke Ganu ajelah kanda yek hehe

sud@is said...

semoga cemerlang dalam peljaran dan dipermudahkan segala urusan...

boleh merasa kopok lekor yang sedap ituuuu

Fazleyatul Aini said...

bleh selalu makan kepok la gini

Eye_nee said...

Alh bisa tegal biasa kak...Akk akan dapat atasi kerinduan itu nnt..InsyAllah..

Tahniah kak Reen..belajar rajin2 yer

Mummydearie said...

Oh, sambung belajar di Terengganu rupanya! Lepas ni rajinlah akak menjenguk anak di sana ya, macam kawan yang rajin gi Tronoh tu :) Bestnya kak pergi Terengganu. Dah sampai Masjid Kristal ke belum ni?

Tihara said...

iki anak2 wedok mbakyu yo
ayu banget seh,
UNISZA ki cepak kambek UMT,
enggon belajar ku biyen,
akeh kenangan manis nang kene :)

Nafira usof said...

salam kakak~
Anak kakak belajar kat sana yer~
bestlah nanti kakak.. boleh makan seafood celop tepong yang fresh kat sana. hehehe

Ummu Madihah said...

Salam Kakzakie,

Tahniah, anakanda melanjutkan pelajaran hingga ke Terengganu - seronok belajar di tempat jauh dari rumah sendiri (awalnya pahit sikitlah sebab berjauhan tetapi bila dah lama-lama seronok jadinya insya-Allah!) sebab banyak pengalaman hidup dapat diraih!

Sarah Talib said...

Sampai ganu rupanya...tahniah belajar rajin2 ya...adik pun nmpk dah nk sama besar dgn kakak

Aziela said...

Kakak, dah dekat dengan Dungun tu...hehehehehe. Semoga dia gembira di sana

nohas said...

tahniah..

Normala Saad said...

Tahniah and good luck kat anak Zakie

Cho Zila said...

ayat yang last tu memang betuuuuul .. kawan masa berada tapi bila dah susah saudara juga yang dicari.. tapi ada gak kawan yang jauh lebih baik dari sedara alangkah bahagianya kalau kita memilikinyer...
jauhtu nak bermukimnyer.. moga semuanya selamat dan berjaya herndaknya...

Zaitun said...

Owh...ingatkan kakzakie pergi holiday rupanya hantar anak,tahniah.

Ummiarissa Mahdi said...

Ke terengganu kita ye.

Sue Bee said...

sambil tu boleh la jenjalan tegk tempat orang,kan kak

Sylarius Yusof said...

Semoga dipermudahkan segala urusannya yer :-)

babYpose said...

comel-comel semuanya.. macamana la adik berpisah dengan kakak, tapi sekarang senang nak berhubung kan.., atau ajak mama visit kakak selalu sambil makan angin :)

ct shah said...

salam

tahniah utk akk zakie & anak!:-)

Mila@Rimbun said...

jauh jugak JB ngan KT yer... rindu rinduan lah nant, tapi dengan teknologi insyallah dekat jer jadinya

tahniah kak

Qaseh Vee said...

alhamdulillah ... masih kat Malaysia . terbang drp senai cepat jer kot sampai .

Mimi Azirah said...

Ooo anak belajar kt terengganu...xpela kak bermukim.kat sne menuntut ilmu kan

Diana Rashid said...

anak ye?manis orang nya..:)

Khamsi Abdullah said...

Bestnye la orang dapat masuk U..

uncle gedek said...

comelnya dua dua!

makchaq said...

Nampak macam sebaya pulak 3 beradik.. adik pun nampak macam dah besar..

Semoga kak Reen berjaya cemerlang. Kak Reen ambik bidang apa

Nor Salmi said...

Tahniah Kak Reen.. Jauh jugak dari Johor ke Terengganu tapi bas dah banyak, taklah risau soal pengangkutan.
Saya memang kerap ke KT ni sebab anak sulung belajar tak jauh dari Unisza ni..

RDZ Z said...

Tahniah & Belajar rajin-rajin untuk kak reen..

Ujie said...

Tahniah! masuk UNISZA rupanya..Alhamdulillah! Lps ni bolehla selalu akak ke Tganu..ada sebab. :)

Ema Johari said...

Tahniah dapat sambung belajar di sana... dulu adik ipar pernah belajar di tempat sama.

aizamia3 said...

Dari hujung ke hujung perjalanan..
Moga dipermudahkanNYA urusan akak sekeluarga.

aizamia3 said...

Dari hujung ke hujung perjalanan..
Moga dipermudahkanNYA urusan akak sekeluarga.

asyifa mustaffa said...

Tahniah! Jauh juga tu kak...johor ke tràgganu...

QasehnyaRania said...

kak reen bljar di terengganu ye.
tahniah..