Thursday, June 5, 2014

Bila mama/papa makan berdua

Mereka berpakat tiga beradik mohon mahu pergi menonton wayang di IOI Mall. Kalau mengikut kehendak mereka juga mahu mama/papa ikut duduk di dalam panggung. Terkenang dua tahun lepas sebaik keluar dari panggung aku pening kepala, itu yang jadi serik. Papa pula waktu itu duduk di dalam panggung bukannya menonton, sebaliknya terlena. Jadi sebaik membayarkan tiket, membeli sedikit kudapan dan mereka masuk panggung, mama/papa pun keluar mall. Biarlah mereka tiga beradik menikmati Maleficent.

Singgang ikan kembung - Ini nama restorannya. Tidak ada cukai perkhidmatan makan di sini  tetapi lihat senarai tergantung tanda betapa ramainya pengunjung yg rata-rata datang bekeluarga. Kami makan berdua di sini.
Sedap - Makan berdua sehingga sudah selesai makan baru teringat mahu mengambil gambar. Biasanya ada yang tolong mengingatkan bahkan tolong capture. Kami makan nasi goreng kampung, kailan goreng bawang putih dan sup daging.
Selesai - Tetapi air teh-o dia aduhai manis bukan kepalang sehingga terpaksa memesan segelas air masak. Campur dengan air masak baru boleh ditelan.
Licin - Tidak tinggal sedikit pun tanda masakan sangat sedap buat kami berdua.
Pop-corn - Lebih kurang jam 11:30 malam baru telefon berbunyi menandakan mereka sudah selesai menonton. Mama/papa sebenarnya sudah hampir 15 minit menunggu di tempat parkir.  Masuk kereta dihulurnya pop-corn yang tidak terhabis. Itu yang mama bawa balik masuk bekas jadi kudapan mama di pejabat.
~~ Entah bilalah mereka dapat berpeluang untuk menonton bersama lagi memandangkan selepas ini cuti mereka tidak sama.~~ 

*mohon maaf puan empunya blog berada di luar JB sehingga hari Isnin - segala komen akan dibalas selepas ini.*


65 comments:

Zee Suhaini said...

wowww kira dating la kak..heheee..
pepon selamat bercuti buat akak n family..

Sura Mohd said...

memang sedap la tu..abis licingg..
sesekali makan berdua rasa cam berdating kan kak..:)

nadia rashid said...

dating yer kak...lagi best bila menjamu mkn yg enak...erm wayang..sy pun dah beberapa tahun tak jejak kaki ke panggung..:D

babYpose said...

oh kakzakie berholiday.. makan berdua best ke atau dengan anak-anak heee saja nak tanya anak dah besar :)

Fazleyatul Aini said...

setiap kali p movie popcorn memang tak habis. tapi tamak jugak x nak beli yang kecik hihi

lieyalatif said...

ooo akak takleh masuk panggung ye sakit kepale hehehehe...mungkin sbb suasana gelap sound system yg kuat tu kot kak...

lieya ade gak cadang2 nak pi bawak anak2 tgk citer nieh....

Mar Mansor said...

bila lagi kan nak berdua-duaan..
pop corn tak abis?kalo kami, itu la y abis dlu..hehe

Uncle said...

Itulah nikmat namanya...keluar santai sekeluarga walaupun destinasinya lain2....saya pun sama tapi masih mengekor menonton. Sekarang ni yang kecil akan tidur dulu dan saya akan keluar dengan 2 teenagers saya menonton tengah malam sampai pukul 2. To me, it's not much about the movie but more to being around with my 2 sons...Nikmat!

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Bila makan berdua tu, ada adengan suap2 tak kakzakie ehe :) nak kena cubit saya ni kan kak..

Bercuti ke kakzakie atau urusan kerja.. apa pun semoga semua urusan dipermudahkan..

Khairul Bariah said...

takpe kak, bila ada masa bersama nti, manfaatkan masa yg berharga tu ye. bila lama tak berkumpul, tiba2 dpt bersama semua mesti lg best.

aTieYusof Family said...

Seronok juga dapt makan berdua-duan dgn suami ni kak.. kekadang lama kita tak buat bgtu kan..bila ada peluang tu, mmg seronok lah...hehe..
sedap2 semua tgk makanan, tu yg berselera kot..:)

paridah said...

bestnya bersama suami n anak2 bercuti walau x bersama progrm anak2 tp tetap mengawasi mrk.

Acik Erna said...

bercuti ye kakzakie..

redza said...

bestla kakak dapat berdua-duaan sambil makan2

Dr Singa said...

gula murah kat IOI?

Kira Sakura said...

terliur tengok presentation dalam kuali kecik tue kak. kiranya sup dia masih panas la sebab nampak dapur kecik bawah tue. wahhhhhhh!!!

Aziela said...

Hubby kakak sama dengan hubby saya. Masuk wayang, dia terlena. So, tak payahlah masuk wayang dengan dia. Membazir saja. Kalau tengok dvd, dia ok lah...

Kakak, makan sup2 macam tu, segerr kan kak..hehehehe. Saya pun sejak kebelakangan ni suka yang macam itu la. Enak kak yo...

Ujie said...

Dah start holiday pantai timur ya kak...happy holiday!

amirah said...

akak bercuti di mana tu ye?...selamat bercuti kak...

BUNDA a.k.a KN said...

wah! puan blog bercuti...

Selamat bercuti KZ... jumpa lagi...baik2 jalan..jaga diri, jaga kesihatan...

Eye_nee said...

Mmg Kompom sedap lah tu yer...sampai licin..mmg kene dgn selera tekak berdua lah tu...

Ohhhh..diluar JB yer kak..cuti2 agaknya yer...Selamat Bercuti lah yer..semoga gembira...

Knor said...

ok kak selamat bercuti..

Tihara said...

wahh enak banget yo mbakyu
lunyu mangkuk ney :)

adyna said...

Semoga segalanya berjalan lancar ye kak

mizz miaizzati said...

waaa layan betoi popcorn tu..paberet tuu..

alyani said...

nie kat restoran bi sinai yg kat depan rhb bank kulai tu kan kak..tu tmpt mkn feberet kami sekeluarga...

alyani said...

nie kat restoran bi sinai yg kat depan rhb bank kulai tu kan kak..tu tmpt mkn feberet kami sekeluarga...

@na said...

salam kak zakie;
ni kira dating la ya? hehehe..moga terus berbahgia...

sud@is said...

wahhh sup tulang, singgang ikan kembung tu macam sup ikan kembung la kan...makanan kesihatan, moga bahagia berpanjangan kak

Sarah Talib said...

Wah2...dating la tu..bila lgikan..sekali sekala best jgk noh..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k,zakie..
hihi..anak2 keluar menintin wayang..
kasi can mama papa berdating pula.. hhi ;)

idzwa kamaruddin said...

wahh seronok nyer datinggggg :)

Mummydearie said...

Seronoknya dating berdua sampai licin pinggan ya, kak! Kiranya sama citarasalah akak dan abang, sehati sejiwa gitu :)

MAZLIZA ABD RAZAK said...

mesti teringat waktu muda-mudi dulu hehe..

uncle gedek said...

berdua-duaan... Aaauummm!

memmet lenggeng said...

seronok sekali sekala dating ngan hubby kan kak

elly nadyra said...

biarlah derang nak menonton kan
kalau kita tak nak menonton kita wat aktiviti len sambil tunggu derang
dating berdua walau beberapa jam pun cantik jugak!

Sylarius Yusof said...

Berdating dengan hubby yer kak. Hehe. Macam orang muda-muda gitu.

nohas said...

selamat bercuti..

nampak sedap sungguh, habiss licin..

Zaitun said...

Kalau anak dah besar dan punya tugas masing2 selalulah berdating.Makan dan jalan2 hanya berdua2an.

Kakzakie holiday kat mana?

El Janna said...

heheh sweet je akk azie ni. :)

El Janna said...

ala salah eja plk. kak zakie :p

hainom OKje said...

Kanda nikan suka rahsia rahsia.... nyampah dinda tau.... Gi mana tu .....hantar kak Rin yeh...Tak mo share ke dgn dinda wahai kandaku...
Budak bertiga tu dah makan ke belum kanda....

PeRdU cINta said...

Seronok tiga puteri menonton wayang ye..moga kasih sayang terus erat..amin..

Jie Susanos said...

ada jgk xleh msk pggung..tringin gk nk tgk cter tu..kena tunggu blik paka dlu..nmpk kak sronok mkn berdua tu..hihi

Bin Muhammad said...

Makanan tu habis semua bukan hanya kerana sedap tetapi juga kerana nikmat dapat makan berdua di kedai makan. Mesti terkenang saat manis ketika berdua dulu...hehe

n O e s u h a i m i said...

sekali sekala makan berdua mmg bess kakzakie..

aby said...

salam kz ..
licin pinggan2 tu ..
mesti sedap tu masakan kt kedai tu ..
podola karo anak2 ku ..
ndelok wayang jugak

RDZ Z said...

Salam jumaat KZ..dating ya...

kakyon said...

sesekali mkn berdua,jln berdua..memang beskan..ala2 romantika d'amor gitu..

Ema Johari said...

anak-anak bagi peluang utk ibu dan ayahnya makan berdua...hehehe..nampaknya mcm restoran kelantan tu kan.

Nafira usof said...

Salam kakak~
sonok jugak lah kalo cam tuh kakak.. dapat kuar berdating ngan suami.. hehehe..

kalo anak2 kecil bg dorang main kt playground kat mall.. mamapapa pi dating.. anak dh besar boleh beli tiket wayang pulak.. hehehehe.. tetiba dpt idea.. hehehe

MystoryPic said...

saya ni jenis kalau masuk panggung setengah jam pertama mesti saya lena... dah lama tak tengok wayang

♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH) said...

Wah anak2 tgk wayang..akak berdating berdua dgn husband yer..lain semua mesti sedap kan kak.. =D

Mimi Azirah said...

Anak anak tgk wayang mama papa dating..hehehe...sekali sekala kan kak..

Falsya said...

Weeewiittt..anak2 kasik chan mama ngan papa detim2..;)))

Qaseh Vee said...

sedap + lapar = lupa nak capture ... hehehe

mama_ka0ri said...

Sekali sekala dating berdua apa salahnya kak zakie...hihi..

eelobor said...

hehehe....dapat makan berdua la best akak. saya lak tak leh nak tinggal lagi sbb 2 orang budak tu kecik benor lagi kalau nak kuar dating berdua pun.....

ANIM said...

seronoklah kakzakie..
depa ada geng menonton..
sama jantina, heee

p/s sibuk hantar kak reen ya...
mudah2an Allah permudahkan urusan

QasehnyaRania said...

assalam..
akak kat puchong erk?

layan je kan aklau sedap ditekak..
area puchong ke kedai ni.

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...seronok anak2 berjimba 3 beradik yer...mak n ayah boleh juga berdating sementara menunggu mereka keluar dr menonton...;)

inazamri said...

sy aritu pun antar anak2 nk tengok wayang 3 beradik.sbb dekat je ngan umah..lepas antar terus balik.agak2 wayang nk abis br pi amik depa.5 hari dah kakakku tak update entri baru

Hazmin Hamudin said...

Ambik peluang dating berdua masa anak2 tengok wayang la kiranya ni kan kak. hehe

Khamsi Abdullah said...

Sedapnya.. singgang is one of my favs.