Wednesday, June 18, 2014

Bunga ros kampung yang lebih wangi




Inilah ros kampung yg wanginya tidak sama dua yang di atas
~~ Jangan membandingkan anak gadis kampung dan anak gadis bandar pula.~~ 

 

67 comments:

imm said...

hehehe..ros bandar bentuk die elegan tp xde bau..ros kampung wangi n pokok die pun tough..
bandar ke kampung ke,,semua spisis ros memang imm suke kak..

aTieYusof Family said...

Salam Kak.. suka tengok semua jenis Ros..paling suka warna merah..:)

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

ada beza tak mawar dan ros??

Kakcik Nur said...

Cantik rupanya dan wangi baunya. Gabungan indah kurniaan Ilahi. :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Tu mak saya suka tanam pokok bunga ros kampung kakzakie.. katanya wangi dan senang nak jaga.. :)

Rajin berbunga ye bunga rose kakzakie ni.. tentu cantik halaman rumah kakzakie.. :)

Fazleyatul Aini said...

kat rumah saya pun ada ros kampung ni
warna krim2

idzwa kamaruddin said...

uhuks..terbatuk pulak anak dara bandar kat sini..hehehee...tetibe mengadu anak dara :)

redza said...

berseri rumah kakak dgn pokok bunga

asyifa mustaffa said...

Mmg lain pun kak...bandar dgn kg...dulu la...la ni...da sama naik je nmpknya anak2 daranya...

tak pandai tanam rose...sebab tak pandai jaga...:)

Sarah Talib said...

Cantik bunga ros...bau wangi dan sedap mata memandang...dkt rumah pokok ros mati habis..

norhidana miswan said...

bunga rose kampung mmg wangi sgt kan kak... walaupun bunga nyer kecik2 tp harum mewangi betul... time mlm2 n pagi bau nyer harum semerbak sampai msk dlm umah

Sura Mohd said...

Sukanya tengok bunga Ros mekar camni..cantiknya..rupanya ros kampung lagi cantik..baru sura tau..hihik..

Ujie said...

kalau balik kg, saya dok mencium bunga2 ros mak. senang ati dgn bau wanginya tu.

nohas said...

suka2..suka rosebud, kalau buat bunga kering..cantikk..

Eye_nee said...

Kalau akk tak buat N3 ni tak tau saya ada rose kampung bagai...saya tanam bunga yg tak berbunga...nak cuba juga lah tnm bunga yg berbunga begini...warna warni halaman kan kak..

Eye_nee said...
This comment has been removed by the author.
saniah ibrahim said...

sya pun kalau dapat lihat bunga ros mesti nak hidu kakzakie...tak tau beza pula kg dgn bandar.patut pun cantik bila di hidu tak lah wangi...
skg ni anakdara kg dgn bandar sama saja kakzakie....

Haryati Faizal said...

Dl rajin gak dok tnm bunga ni seronok bl bunga dia kembang elok

Khairul Bariah said...

cantik bunga2 ros tu, akak taman?
statement yg bwh tu penuh bermakna huhu...

Sweetmama said...

cantik dan wangi, suka jgk dengan bunga ros dan baunya mmg harum..

sud@is said...

Tak puas hidu bunga ros kampung..semerbak harumnya..

Mar Mansor said...

cantik sungguh bunga ros..bau pon wangi tapi berduri..

Hazlin Nazri said...

saya suka sangat bunga ros.. bau dia wangi..

Tihara said...

cantik ney kembang ros ki kak,
memang bener, ambu ney wangi banget :)

babYpose said...

cantik ros kuning tu, mandi bunga best ni heee asyik mandi bunga..ja.. heee :)

Aziela said...

Saya pun sejak umur meningkat nie dah suka bau ros. Tapi betul, ros kampung bau nya lebih semerbak. Mungkin sebab tak ada campuran bahan kimia kot kak.

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

cantiknya.. saya memg suka bunga mawar...nak2 yg merah 2... teringin jgk nk tanam dkt umah tapi xtaw nk ambik dkt mana benihnya... huhuhu

❤Kamsiah❤ said...

saya pantang jumpa ros...mesti cium hehe...sambil pejam mata dan tarik nafas dalam2..

Cik Puan said...

Ca tik nya bunga ros tu kak....

Cho Zila said...

peringatan terakhirtu tak boleh tahan.. betui gak kan...

lieyalatif said...

segar cantik ros kampung kak.... cuaca panas gini pun bertahan lagi kan.....

tu le kak, gadis kg dan gadis bandar ade byk bezanye..cume takut sbb skrang ade gadis kg yg dah same ligat mcm gadis bandar....

ummi aqilah (LM) said...

Salam kak zakie.. Adik belum ada koleksi lg rose kampung ni. Pagi2 mesti laman segar dgn bau dia kan?

Sobri Yaacob said...

ayat yg last tu terbaik..
jgn nak banding ya ;P

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.zakie..
oo..beza sungguh ye bunga ros kampung dgn bandar..kelopak dia lebih besar..mesti lebih harum mewangi

UmmuAidan-Arissa said...

ros kampung pun cantik jugak kan kakak..lps ni cuba kakak tanam ros jepun...ker dah ade?

Ema Johari said...

tak sama bau ke kak? baru tahu..maklumlah kat rumah sebatang pokok bunga pun tak ada..hehehe

@na said...

salam kakzakie, kat rumah kami tinggal ros kampung je...ros moden semuanye berkubur...sedih betui..

Nurulhuda Abdul Latip said...

Dulu kat rumah atuk saya kat kesang tu memang ada ros kampung ni kak...

Jari Manis said...

Ha'a...lah..ada beza dua2 bunga rose tu..pastinya bunga ros kampung lebih wangi TETAPI bugna ros bandar lebih glamour

Falsya said...

ooo ade beza nyeah kakak bunga ros kg ngan bando..falsya baru tau..;)

Dr Singa said...

dua-dua susah nak jaga..

paridah said...

cantik n harum kan...buat ulam utk awet muda r buat sirap rose sedap tu kakzakie.

maszmadi said...

ros kat umah akak ke tu... bestnyer..

amirah said...

ye ke kak ada beza? amie tak pernah tau pun..hihi

Normala Saad said...

Memang betul ros kampung dan ros moden ada bezanya. Orang lama atau yang seangkatan denganya dan juga peminat ros sejati mesti tau benda ni..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Ros kampung lebih wangi sebab di lebih asli baunya.. Yang lain kurang sikit.:-)

YUS said...

Keliling rumah mama yus kat kampung ada bunga ni! best! pagi2 wanginya.. Ya Allah, rindunya nak balik kampung!

Nafira usof said...

Salam kakak~
betol kakak cakap.. kalo bunga ros kampung memang wangi.. bunganye x de lah besar2 sangat kan... tapi baunye memang kuat.

macam2 warna yer kakak tanam~

Mummydearie said...

Anak gadis kampung lagi terrorlah kak. 14 tahun dah bercinta monyet :) Hehehe ...

Saya munge-munge ni tak berapa tapi suka tengok ajelah. Kalau suruh tanam, mahu tak tumbuh-tumbuh.

nadia rashid said...

Suka kn bila semua berbunga dan ada bau...minat dgn yg kuning tu :D

n O e s u h a i m i said...

ooo ada perbezaan yer...bunga kat kampung tu hirup udara segar je hari2...itu yg lebih wangi hehehe

Knor said...

suka juga..hari tu mak mertua tolong tanamkan..kita jaga..mati pulak...ros putih..baka ank dia bg dr sweden..tak sesuai kat sini..,gamaknya..

Sue Bee said...

SB tau tau la ada beza keharumannya bunga2 tu,kak..tapi memang semuanya cantik

mama ka0ri said...

Cantik!!

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Follower #1150.
Jemputlah singgah blog saya yang x seberapa ni:
http://drshikinzainal.blogspot.com

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...
This comment has been removed by the author.
kakyon said...

akak pun lebih suka tanam ros hkampung..sangat wangi. ada beberapa pokok pun dah cukup wangi setaman..

acik idah said...

macam mana la wangi nyer ros kg tu yer kak... idah tanam ros takmo menjadi laa... mungkin sebab dalam pasu kot...

ANIM said...

anak gadis kampung sekarang kakzakie tak macam dulu...
sembunyi dalam rumah saja..hee
maklum, kat kampung pun boleh on9

hainom OKje said...

Hehe...anak darakan ibarat bunga kanda ...walaupun tak de niat nak membandingkan tapi terbanding jugakkan...hehe
Yang pasti bunga mmg tak de asas agama ...sebab dia tak sekolah hehe

elly nadyra said...

betul
ros kampung wangi
tak sama ngan ros lain

♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH) said...

farah suka bunga ros.. dulu rumah mak ada tanam.. pernah makan kelopak dia jugak..hehehe

mizz miaizzati said...

camne le baunya ekk...

Fiza Rahman said...

Cantiknya bunga ros.

NEKCIK said...

kakzakie..nekcik mmg tak kan tanam pokok mawar atau ros ni..sebab memang tak serasi..tak usah kan nak berbunga nak hidup pun susah

Masya said...

owhh lain yer... hihihihi ..

jgn banding²kan.. mmglah ada bezanya gadis kg dgn gadis bandar ...

Jie Susanos said...

semuanya pun cntk..