Wednesday, April 20, 2016

Rasa nikmatnya dimana?





~~ Bersyukurlah sebab ada orang yang tidak makan hari ini. ~~


47 comments:

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Betul tu kakak. Ada dikalangan kita yang seharian susah nak menjamah makanan. Kena sentiasa bersyukur dengan nikmat yang Allah bagi.
Insyallah hidup akan lebih diberkati.
Sedap hidangan akak masak.

idzwa kamaruddin said...

Assalammualaikum kak,

Saya belum sarapan tetibe terus tertelan air liur tengok ikan merah tu..hehehe..itu kalau ade cili kicap pedas sedap nie ;) kene pulak nasi panas!

babYpose said...

Sedap sup ikan kak zakie, itula nak cakap pasal makanan ni, ada yang tak bole makan, sedih sangat tapi sihat macam biasa. Tak selera kut..nauzubilah... itula kata ustaz katil empuk bole beli tetapi lena nyenyaknya dari Tuhan.. teringin sup pulak ni :)

Dkna Abza said...

kak.. tu ikan merah kan.. sedapnya.. syukur kita dapat lagi makan untuk hari ni, ramai lagi kat luar sana yang tak tak makan apa-apa lagi kan..

HeNRieTTa JoSe said...

yummy...musim panas ni, rietta lebih selera makan sop...

Yaya Azura said...

Insya Allah ..ada nikmatnya..
sedap tu kak.

miss fifi said...

wah bekal!
rasa lapar pulak tengok huhu
dah la tadi skip sarapan :((
But like sis said, kene be grateful je sbb kalau
our situation is bad, someone else is having a worse situation
somewhere else :)

Khairul Bariah said...

rasa nikmatnya tu, ada selera nak makan.
ada org, berduit tp takde selera...

betul tu kakak,
tetap kena bersyukur apa saja yg dijamah
sbb ada org tak berpeluang makan pun

CikNaa said...

alamak aih kak..sup tu sedapnya..

saniah ibrahim said...

Musim panas ni makan sup ,bening memang menyelerakan berbanding masak pedas2 ,bersantan.
Betul tu tatkala kita menikmati makanan, ada di luar sana yang mengikat perut ..bersyukur dgn rezeki yg ada.

Mia Kassim said...

Syukur alhamdulillah ...

Siqah Hussin said...

Sup ikan merah! Sedapnya kak! Rajin akak bawak bekal. Sihat makanannya :)

Amy Hilmirda Daud said...

sedapnya kak sup ikan tu, 'pebret' Amy tu.

hainom OKje said...

Kanda...sedapnya nampak ikan merah masak sup tu, jangan ada yg nak masak sup jugak hari ni sudah! hihi....
Syukur sangat kita masih ada rezeki makan kan kanda...

Mar Mansor said...

menu pertama tu sedap..mahal tu kak

PeRdU cINta said...

Sedapnya...kangkung tu kegemaran PC kak...

Qhaifa Nur said...

sedapnya kak zakie...simple tp menyelerakan...suka sup ikan tuhhh

Julia Johari said...

Alhamdulilah kak zakie...meriah lauk tu kak...sedap sungguh bekal kak zakie...betul tu, terkadang kita alpa ada orang yang tak makan lagi...kdg2 teringat anak tak makan lagi bila berada di pejabat....

Mummydearie said...

Lagi simple, lagi nikmat, kak. Kalau saya nasi putih+telur goreng hancur+ikan bilis goreng pun dah nikmat sangat. Dapat makan nasi dengan telur masin pun dah nikmat sebab sekarang dah tak boleh makan masin-masin sangat, nanti terlentang atas katil lagi BP naik!

Selalunya kalau saya masak lauk simple benar dan tetiba minta maaf kat anak-anak dan HD sebab tak dapat sediakan lauk 'vogue' katanya, HD mesti kata, nasib baik ada makan hari ni. Kalau kat negara berperang, pasir pun sedap!

Duh! Terasa-rasa dalam hati lepas tu!

Zee Suhaini said...

cukup nikmat dah ni kak..dapat plak sambal belacan memang terangkat..syukur alhamdulillah..

amirah said...

alhamdulillah...sedap tu bekal akak... : )

Nieyl said...

Simple tapi yumyum...sedapppppp....

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

syukur sentiasa..

hirup sup tu panas2.. nyamannya.

paridah said...

nikmatnya xterkata xperlu berlebihan.

Normala Saad said...

Nikmatnya bila kita ikhlas menyantap apa yang terhidang didepan mata...

Nafira usof said...

Nangis berderai2 air mata tengok sup ikan kakak~
makan dengan nasi panas2 harus lah x pandang kiri kanan dah. huhhuhuhu

Puan Kutu said...

Sedap tu kakak zakie..sy suka kankung goreng..cuma sup ikan tu tak pernah masak je.menu sihat ni.hehe

nikmat klu dpt masak n makan air tangan sendiri.klu sy la.hehe

Uncle said...

Alamak...ikan merah! Satgi nak pi cari lah...

Iman Lukman NulHakim said...

pasti rasanya mantepp tuh mbak ...

Kamsiah Yusoff said...

nikmat makan adalah ketika perut betul2 kosong..lapar..umpama ketika berbuka puasa..ya ALLAH nikmatnya..

Nor Azimah said...

Ikan merah mahai la kak zakie.
Sup ikan merah feveret larling saya, kalo beli ikan ni mesti masak camni

Nor Azimah said...

Ikan merah mahai la kak zakie.
Sup ikan merah feveret larling saya, kalo beli ikan ni mesti masak camni

nohas said...

sup ikan merah + kangkung goreng...Alhamdulillah..

Norhayati Mohd Isa said...

Nampak ikan merah masak sup tu kakzakie..
Berselera lah mkn masa demam ni kak ..

Kayu Manis said...

Nikmat ketika mkn.. berselera sgguh...hihi

Inani Hazwani said...

Sedapnya sup ikan :)

adarnadzmie said...

sedap menu kak hari ni.... Alhamdulillah atas rezeki itu...:)

aryan azra said...

sedap menu tu kakzakie

Diana Rashid said...

simple tapi sedap kak..syukur la..masih boleh menjamu selera..macam saya ni nak makan nasi tak boleh..sebab tengah diet..heheheh

Suriya Majid said...

wah samalah sup ikan. tapi ikan kerisi. alhamdulillah nikmat. ustaz kata, hitunglah nikmat, jangan hitung kesusahan

Malinda Ismail said...

Fuh! Sedapnye menengok sup ikan dalam bekas tu...kalau dapat makan dgn sambal ketuk mesti layannn...alhamdulillah atas rezeki yg tak penah berkurang..

QasehnyaRania said...

sup ikan merah peberet Rania tu..
betul tu kakak. sentiasalah bersyukur dgn apa yg kita ada..

TukangKebun said...

Lama dah tak makan sup ikan merah ni.
Hmmmm....nanti turun tamu lagi kena cari ikan merah.

adianiez AIDA said...

rasa pasti sedap seindah rupanyer....
alhamdulillah :)

Suriaamanda said...

sedapnyaaaaa....dapat hirup kuah sup pun nikmat kan kak

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...alhamdullilah pasti sedap ni...;)

Qaseh Vee said...

selalu juga saya fikir , klu makanan itu sedap , bila sudah habis makan , kita dah x dapat lagi merasa kesedapannya lagi . yang ada cuma perutyg kekenyangan ... klu mkn laju2 , juga tiada rasa nikmat sedap itu . tepi , cuba makan kunyah 44 kali mcm rasulullah , in shaa Allah , akan rasa hikmahnya . tapi kebanyakannya tak perasan pun berapa kali dikunyah sebab nak cepat dan sebagainya ... hehehee