Wednesday, October 12, 2016

Peach, pink dan merah

Hubungan Mak Zah dengan anak-anak aku terlalu akrab. Pantang awal bulan bila aku menghulur duit sewa rumahnya, tidak lama lepas itu mesti adalah yang Mak Zah berikan buat anak-anak aku. Penyewa rumah Mak Zah biasa akan membayar sewa ke rumah kami. Sebab hubby juga yang menjaga rumah tersebut seperti cukai yang terlibat, mengecat baru mahupun kerosakan yang perlu diperbaiki bagi keselesaan penyewanya.

Lihatlah baju tidur pun Mak Zah belikan buat anak dara aku.
Merah - Kak Meen punya
Peach - Kak Reen punya
Tiga helai - Pink untuk adik. Semuanya sama saiz.
~~ Selalu aku berpesan kepada anak-anak jangan lupa kebaikan Mak Zah yang menjaga mereka sedari mereka kecil dulu. ~~



37 comments:

Raihanah Ahmad said...

bestkan berhubungan camni kakzakie. comel2 baju tu

lieyalatif said...

alhamdulillah...akak org baik2...org lain pun layan baik.... tu la kan kak, tak rugi berbaik budi dgn org ...kite senang, die senang, org sekeliling pun senang...

comel2 baju anak akak dpt...rezeki gitu...

Ann Ishak said...

alahai comelnya mak zah kan :)

norhidana miswan said...

msti dia dh anggap anak2 akak mcm anak2 dia jgk...

comei2 baju yg dibelikan bt anak2 dara akak... kalu pakai sama2 blh jd boria lah

Norhayati Mohd Isa said...

Teringat kak ngah saya kakzakie..
Kak ngah sebelum dia kahwin..
Dia tinggal dengan saya menjaga anak2 saya yg bertiga tu..
Selepas jodoh smpi pada 2009 tu..
Masa tu Nabil umur 2 tahun..

Sampai sekarang sayang dengan anak2 saya..
ada saja yang dibelikan utk anak saya..
Saya dan suami selalu berpesan dengan mereka..
Nanti jgn lupa jasa mak ngah tu..
Tambahan mak ngah tak ada anak..
Esok tolong jaga mak ngah juga bila mak ngah dah tua..

Mak zah menumpang kasih sayang dengan anak2 kak zakie tu kan..
Tu yang tertumpah sayang nya kepada mereka..

nohas said...

cantik..suka yg warna merah..

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

comelnya kak bju tu! aina suka semua warna.. hihihihi

Tengku Sofia said...

Comel je baju yg dibelikan :)

aryan azra said...

Comel baju yg mak zah belikan...kasih sayang mak zah sejak dr kecik pasti xkan hilang utk ank2 akak

@na said...

Hadiah boleh semarakkan kasih sayang kan kak...

Fiza Rahman said...

Pandai mak zah pilih baju. Cute ☺

Mummydearie said...

Teringat zaman dulu-dulu. Banyak betul baju tidur gaya gini ^_^

MakZah ni saya rasa macam Ngah sayalah, Kakzakie. Ngah saya pun macam tu. Sayang sungguh anak-anak saya. Asal ke mana, mesti teringatkan mereka. Kat adik perempuannya ni pun sayang juga ^_^ Mak kata Ngah tu anggap saya ni macam anak perempuan sulungnya. Apa-apa si adik nak, Ngah mesti cuba tunaikan terutama bab makanlah, kak!

Tiba-tiba saya terasa betapa tuanya Ngah saya sekarang dan saya masih lagi 'bergantung hidup' pada Ngah!

Mar Mansor said...

alhamdulillah..dapat hadiah dari makzah

paridah said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH KAK ZAH IBU SAUDARA YG PENGASIH N SAYANGKAN ANAK2 SAUDARANYA...SENTIASA TIDAK LOKEK MENGONGSI REZKI-NYA

Umie Adli said...

Mak lea pun dulu selalu pesan ingat budi mak n pak sedara kat lea. dulu keluarga susah merekalah yang selalu dok hulurkan duit, bawa beli baju semua.. ingat sampai sekarang kak

Nieyl said...

Alhamdulillah...
rezeki Anak²...
cantiknya yg warna pink tu..hihihi

Khairul Bariah said...

Cara Mak zah ni seolah-olah nak berterima kasih pada kakzakie sebab bantu jaga rumah sewa dia. Disamping tu, menganggap anak2 kakzakie tu macam anak dia juga. itu yg dia buat macam tu.

kalau beri duit pada akak, confirmlah akak akan menolak, kan...hihi pandai2 jer saya ni ya.

Nooriah Abdullah said...

alhamdulillah kakzakie, mmg susah nak jumpa orang macam Mak Zah kan
Untungnya anak2 kakzakie dapat T- Shirt kartun yg pastinya diaorang suka sangat lah tu kan

Zee Suhaini said...

mak zah nemumpang kasih anak anak saudara kak..

Nor Azimah said...

Baiknya mak zah, mmg istimewa sungguh hubungan ibu saudara dan ank saudara ni kan.
Saya minta maaf kak, kadang saya tk dpt tinggal komen, tapi kunjungan saya tak lupa.

Nor Azimah said...

Baiknya mak zah, mmg istimewa sungguh hubungan ibu saudara dan ank saudara ni kan.
Saya minta maaf kak, kadang saya tk dpt tinggal komen, tapi kunjungan saya tak lupa.

idzwa kamaruddin said...

rezeki yang dipanjang2kan ;)

NanyFadhly said...

Sebaiknya begitu kan kak? Infaq iaitu melakukan kebaikan yg memang dituntut oleh agama Islam. Tunaikan solat dan berbuat baiklah. Apa saja yg kita lakukakn pasti ade ganjarannya nanti.

saniah ibrahim said...

Mak zah dah menjaga sejak kecil pasti dia sayang dengan budak2 tu.Apatah lagi jika ada ikatan persaudaraan pasti hubungan pasti erat.
Pandai Mak Zah pilih warna sesuai dengan anak remaja.

saniah ibrahim said...

Mak zah dah menjaga sejak kecil pasti dia sayang dengan budak2 tu.Apatah lagi jika ada ikatan persaudaraan pasti hubungan pasti erat.
Pandai Mak Zah pilih warna sesuai dengan anak remaja.

eMMe said...

Assalam kak Zaki, pekabaar kak? harap sihat2 hendaknya.. baru update blog kak,stlh skian lama tak update, miss u kak!

hainom OKje said...

Namanya pun mak sedara kanda......Bukan orang lain pun, anak sedara sendiri. Tambah lagi Mak Zah jaga masa diaorang kecik lagilah tebal kasih sayangnya....
Senang kalau baju sama saiz. Mintak 3 terus dengan penjual tu hihi....

imm hassan said...

Dah jaga sejak kecik akak, mesti kasih dah tertumpah kat anak2 akak.

imm hassan said...

Dah jaga sejak kecik akak, mesti kasih dah tertumpah kat anak2 akak.

Gee Lion said...

bertuah akak dan anak-anak.
betullah orang cakap, menjalinkan dan merapatkan silaturrahim akan meluaskan rezeki kita ^_^

Warisan Petani said...

Allah lumayankan rezeki.
Syukran.

Cr. Siti Hazreen Shahrom said...

bukan senang nak dapat orang yang macam ini dalam kehidupan kita kan? harap perhubungan berkekalan hingga ke jannah. amin

Normala Saad said...

Saya juga sering mengingati anak2 supaya berbudi pada saudara mara kita terutamanya yang pernah menjaga mereka dari kecil...kalau tak di remind selalu mereka akan mudah lupa sebab dunia remaja mereka sekarang sangat penuh dengan aktiviti gadjet & talipon..

Atie Yusof said...

perhubungan murni kan Kak.. alhamdulillah..anak2 pasti takkan lupa :)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Cantik-cantik semua baju yang dibeli.

Mas said...

Alhamdulillah murahnya hati Mak Zah.Semoga dimurahkn lg rezekinya hendaknya.

QasehnyaRania said...

alhamdulillah
smga terus terjalin ukhwah ini.aamiin