Wednesday, October 19, 2016

Doa murah rezeki

Apa yang dimaksudkan rezeki bukanlah wang-ringgit semata-mata. Tetapi ia meliputi keseluruhan yang diperlukan di dalam kehidupan kita. Mengharap jika bahagia di dunia sementara ini juga biarlah bahagia juga di dunia yang kekal abadi di sana kelak.

Suroh Sodh -Seperti biasa anak-anak perlu kita yang mengingatkan kebaikan ayat tersebut supaya dia boleh tandakan untuk diingat bila-bila diperlukan. Sekarang masih kecil mungkin dia tidaklah ambil pusing sangat. 

Ayat 54 - Pendik saja ayatnya. "Innahaazaa larizqunaa maalahuu minnafaad" (membaca yg dua huruf bermaksud 2 harkat)- Sesungguhnya ini adalah pemberian Kami kepada kamu pemberian yang tidak akan habis-habis. Amalkanlah dan bacalah setiap kali berdoa selepas solat lima waktu.

~~ Satu-satunya ilmu yang tidak akan habis untuk digali ada di dalam kitab Allah ini.~~



30 comments:

Qhaifa Nur said...

Tq akak...bila sering digali kita akn dpat jawapannya..
Bole la Nur amalkan doa ini...

Atie Yusof said...

TQ atas perkongsian kak.. insyaAllah nak amalkan juga.. semoga Allah memurahkan rezeki kita semua...:)

Norhayati Mohd Isa said...

Aamiin..
Terima kasih perkongsian yg bermanfaat ni kak..
Mengamalkan solat dhuha pun bagus..
Murah rezeki juga..

Nurulhuda Abdul Latip said...

Alhamdulillah, thanks for the info kak...

lieyalatif said...

alhamdulillah kak ...terima kasih atas perkongsian ini...ayat yg mudah..in sha Allah akan dijadikan amalan....terima kasih byk2 kak...

Khairul Bariah said...

terima kasih kakzakie. ilmu baru bagi saya selain ayat 1000 dinar. insyaAllah akan diamalkan!

Puan Kutu said...

Tq berkongsi kak zakie..Ilmu yg baik dikongsi bersama.dh printscreen nanti Insyaallah akan mula amal

Ann Ishak said...

terima kasih kak dengan perkongsian ilmu ni, inshaAllah diamalkan sebaiknya

Puan Kutu said...

Tq berkongsi kak zakie..Ilmu yg baik dikongsi bersama.dh printscreen nanti Insyaallah akan mula amal

paridah said...

TKSH KAKZAKIE DDOA YG PATUT JADI AMALAN DIBACA SETIAP MLM DGN BANYAK.

Nieyl said...

Nieyl singgah pagi...
Alhamdulillah...

norhidana miswan said...

tq utk share nih kak... bila ingat2 ayat ni atuk penah ajarkan pd kami...

LZ - The Blog Owner said...

Assalamualaikum Kakzakie,

Alhamdulillah syukur kepadaNya..
Terima kasih dengan perkongsian yang sangat bermanfaat ini kak..
In shaa Allah saya akan amalkan dan sebarkan kepada yang lain...

SYANI said...

Alhamdulillah.. bertambah ilmu yang boleh diamalkan. Jom sesama amalkan doa ni.. Insya-Allah tidak disia2kan doa kita tu.

Wani Sukarno said...

Betol tu kak zakie,,, wani kalau rasa down al quran lah penawar segala sakit,,, banyak doa doa mustajab dalam al quran tq kak atas perkongsian

Inani Hazwani said...

Tq kak kongsikan tentang ayat ni. In sha allah akan diamalkan moga makin lapang rezeki kita :)

Fiza Rahman said...

Terima kasih atas perkongsian doa ni kak.

saniah ibrahim said...

Terimakasih kakzakie...Insyaallah akan kami amalkan surah ni.

saniah ibrahim said...

Terimakasih kakzakie...Insyaallah akan kami amalkan surah ni.

Rozita Abdul Rahman said...

terima kasih berkongsi kak Zakie.. insyaAllah boleh cuba amalkan ni..

nuyui a.k.a miss YUI said...

secara tak lgsung yui bc sama ni kak..alhamdulillah

idzwa kamaruddin said...

terima kasih atas perkongsian.

Hasliynda Lynn said...

terima kasih,
semoga rezeki kita dirahmati olehnya

NORASIKIN MOHD KAHAR said...

Terbuka.. Tertengok... Terbaca... Tq Tq tq kak

nadhie wueen said...

perkongsian yang sangat bermakna kak :) insyaAllah. boleh diamalkan. tqq kak ;)

Mummydearie said...

Terima kasih kak kerana sudi berkongsi ilmu. Ilmu yang ada dalam kitab AlQuran rasa-rasanya memang tak akan habis kalau kita rajin menggali...

QasehnyaRania said...

terima kasih kakak

Irda Garmin said...

tq kak for sharing

TukangKebun said...

Terima kasih atas perkongsian kak.

hainom OKje said...

Tq Kanda.....mlm ni jugak nak hafal kanda hihi....moga murah rezeki dgn izin Allah