Monday, May 11, 2015

Jom main teka-teki

Papa baru mendapat sedikit pembayaran dari projek yang dijalankan. Sementara mahu mengagih sedikit untuk simpanan anak-anak untuk masa depan mereka, tabung yang ada di rumah pun dituang juga untuk dimasukkan sekali ke dalam akaun masing-masing. 

Wang kertas tidak dikeluarkan lagi ada di dalam kepala tabung.

Inilah syiling-syiling yang terkumpul yang akan di bahagi tiga

Sedia untuk dimasukkan ke dalam uncang

Siap di dalam uncang.

Cuba teka berapa jumlah duit di dalam uncang hijau tersebut? Sedikit clue tidak lebih 400/- tetapi lebih 300/- Petang ini aku beritahu jawapannya.

~~ Sekadar santai sebab aku teramat sibuk sejak awal bulan ini.~~


42 comments:

Kniedaz said...

RM380? ehehe

Zee Suhaini said...

alamak..nak jawab teka teki ni yang selalu fail..huhuu

Inani Hazwani said...

350 kot. hahaha

Inani Hazwani said...

350 kot. hahaha

fariza rahman said...

tak boleh nak agak uncang tu besar mana..

maybe 375 kot..

Mar Mansor said...

banyaknyerrr...rm365

Ahlam Miera Shafie said...

sy pn ada tabung botol susu... dh hampir penuh dh.. xleh tengok duit 20 n 50 sen mesti nk bubuh dlm tabung.. rm1 jgk.. sy teka mesti dlm Rm370

alongxp dotcom said...

354? hehehehe

Nieyl said...

360 kot..hihihi

Siti Rohaida Yusof said...

nak teka jugak la ...
semua sekali ada 365
hehehe..banyak tu kak...

lieyalatif said...

wow kak...ni mcm lieya ni la ni kalo ke tabung haji 5 bulan sekali...masukkan duit2 syiling...kat opis ade 1 tabung besar...kat umah plak ade 4 tabung...mengekeh2 bawak sbb berat...

lieya rase dlm rm364.50 kot....hehehhheehe

aTieYusof Family said...

wah...banyak jugak tu kak.. sama mcm syiling Pae kt rumah.. teka: 349hinggit..hehe

paridah said...

WOW BANYAKNYA DUIT SIMPANAN..KAK TEKA 395RM.

Farah Waheda Wahid said...

hurm, RM 340.85 kot kakak? ha ha ha, main bantai jer teka ni...

Mia Kassim said...

Byknya syiling ... mungkin dalam 343 kot hehe

saniah ibrahim said...

380 rm mungkin...

imm hassan said...

rm 375.80..hihi
banyaknye syiling..rumah imm takle menabung syiling since kitorang guna syiling buat beli air..huhu

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Lebih kurang RM 350 ke RM 390 hahaha boleh teka macam tu kakzakie :)

imm hassan said...

rm 375.80..hihi
banyaknye syiling..rumah imm takle menabung syiling since kitorang guna syiling buat beli air..huhu

Kayu Manis said...

As salam
bru2 ni tukar juga dr tabung mmd..ikut jumlah dr tabung mmd rm 380

iryanty ahamad said...

kena pakai kalkulator nak kira2 nie...

rm312.50

Sally Samsaiman said...

RM 387++ la kot...hahahaha...kalau betul nak sekantung! lol

idzwa kamaruddin said...

360.20 kot?

PeRdU cINta said...

Hehehe...meriah duit syiling..

Daddy Ziyyad said...

banyak jugak tu...
saya teka...RM367.40

:)

Uncle said...

RM345.65

ujie othman said...

RM382 ???

kak, banyaknya hasil menabung tu.

Rai OurKizuna said...

meriahnya.. alhamdulillah..

rm373.. hehehe

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

RM398.80

hehehehehe

nOe suhaimi said...

390 kut kak zakie...hehehe..selamat hari isnin...ceria2 selalu

Falsya said...

382.60..ade gak 60posen kat belakang..hahaha

Puan Kutu said...

tak pandai nak teka kakak zakie..sebab take hadiah.hahaha gurau je!

Mimie_Zatun said...

377.90 hehe

Eliss Mie said...

rm325 ? hubby pun selalu kumpul syiling. penat time nak mengira jer la..hehee

Mummydearie said...

Bantai ajelah kak yerk. Dah namanya suruh teka. Saya teka RM370...boleh plus plus lagi tak?

Malinda said...

setelah saya bertafakur selama 45 saat jawapan saya ialah rm393.50... :p

Malinda said...

setelah saya bertafakur selama 45 saat jawapan saya ialah rm393.50... :p

Acik Erna said...

banyak tu kakzakie..mesti berat nak bawak ke bank.
acik kalau bawak duit syiling dari tabung tak kira dulu..main bawak je..masuk mesin kat bank tu

nohas said...

banyaknya...sikit2, lama2 menjadi bukit..

Amanda Suria said...

Wah...berapa lama diorg amik masa simpan syiling ni...

aby said...

salam kz ..
podo la kito.
aku pun angger mbukak tabong
mesti kumpulannay rm300 lebih jugak

Fifi Nadhrah said...

dah tahu jawapan.. tak boleh teka..