Wednesday, May 13, 2015

Tahun ini perlu di semak dulu



~~ Sabarlah hati....... ~~



32 comments:

Zee Suhaini said...

kalo kurang bayar sampai surat suruh cepat bayar..
dah terlebih bayar nak dapat pulangan balik pon kena tunggu..adoii

aTieYusof Family said...

klu ada lebihan bayar ok lah kak, jgn je kurang bayar..hehe
adik ipar baru2 ni dapt lebihan bayar plak.. byk jugak..:)

Nurulhuda Abdul Latip said...

Alamak suami punya lebihan pun belum dapat so tunggu je la kalau ada rezeki nxt wk ke atau bebila ke..Mesti akak nak dapat banyak kot tu pasal nak buat semakan hehe

paridah said...

MMG BEGITU SELALUNYA PUN..DIMARAHPUN BUAT PENAT JER...MSLH KITA XDIPEDULIKAN, AMBIL MUDAH SAJA.

eelobor said...

hehehe.....selalunya bab terlebih bayaran pun cepat gak proses dia sekarang. mungkin terlebih bayar banyak sangat kut.... huhuhu

mama maman aka yana said...

biasa la tuh.. nnt jgn karang kita lak nmpk cam 'pengemis' duit sendiri... hehe

Falsya said...

hurmmmm...tangguh tanpa sebab ke mcm mana tuh..hikssss..

Nieyl said...

Sabar je laaa...

Fazleyatul Aini said...

nasib ada lebihan cuma kene menunggu je la eh

ummi aqilah (LM) said...

Hurmm biasanya kurang byr lg laju dia minta drp kes terlebih byr mmg lmbt kot nk dpt semula

Muja.. said...

officemate saya pun semua terkena mcm ni..x tentu pasal hal tahun lepas yg sudah setle di ungkit kembali..

saya alhamdulillah dah selamat terima :).

imm hassan said...

suami imm dah terima..Alhamdulillah.. tp dah habis bt bayar roadtax keta..huhuhu

Nooriah Abdullah said...

semoga lancar lah kakzakie ya, mmg susah jugak nak dpt duit kita dari goment ni kan

Rai OurKizuna said...

semoga cepat selesai kes ni kak..

nohas said...

semoga semuanya berjalan lancar..

Acik Erna said...

selalu ada lebihan kan kakzakie..semoga cepat lhdn bayar semula lebihan yang kakzakie dah bayar

Acik Erna said...
This comment has been removed by the author.
amirah said...

hsbd akak punya ke akak punya ni? sebab takde pcb ke?moga selesai cepat2 takde masalah

saniah ibrahim said...

moga dipermudahkan segala urusan kak zakie...bersabarlah

PeRdU cINta said...

Allah uji kita pelbagai cara dan salah satunya adalah ujian kesabaran..

nOe suhaimi said...

siap boleh tangguh plak...sabar lah kakzakie...

UmmuAidan-Arissa said...

salam kakak,
sajer jer dorang ni carik alasan tuk lengahkan bayaran kalo terhutang ngan kite...kalo kita terhutang mereka tak berlengah2 lagi bagi kite lengah...cam lintah darat kan dorang nie..huhuhu

Fiza Rahman said...

Smoga dipermudkan urusan bayar balik tu. Kalau nak minta duit orang, bukan main lagi. Bila kita minta balik, Ada jer alasan. Ker duit dah gi ke 1MDB...ekekeke...

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...memang frustkan kalau dpt surat yg begini...saja nak lengahkan bayaran...:)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Saya tahun ni baru dapat pulangan balik dengan segera dan tiada banyak soal..
Untuk 2 tahun sebelum ni.. 2 3 kali saya berulang alik ke LHDN... utk mendapatkan duit lebihan saya..
Memang kena banyak bersabar kan Kakzakie..

nur anis said...

macam ni la selalunya..sabay ye kak.. semoga cepat dapat semula lebihan tu..

iryanty ahamad said...

asalamualaikum kak...singgah pagi..tak.petnah alami..jadi tak tahu

apa2 pun semoga segala urusam dipermudahkan..amin :-))

Kayu Manis said...

Ni yg pyh..tk tau berapa lmalh prosesnya..

sabar ye

wahida said...

eiiii, mmg kena bertabah je la...
sabar ye kak...

Aziela said...

Masih belum.mantap lagi sistem.percukaian negara kita

Malinda Ismail said...

saya tak koje jadi tabah jelah jadi pengangur terhormat....kikiki

Mummydearie said...

Saya pernah tersilap kira. Tak lama lepas saya taksir cukai, teruslah sampai surat kata terkurang bayar - nak potong gaji ke atau nak pi bayar sendiri? Hahaha.... sebab saya malas saya suruh depa potong ajelah gaji. Macam tak biasa pulak tengok gaji kena potong :)