Monday, May 11, 2015

Teka-teki sudah berakhir

Jam aku sudah pukul 4:00 petang, jadi aku tutuplah teka-teki pagi tadi. Bimbang nanti terlupa pula mahu dipublish. Apa pun terima kasih kepada semua teman-teman yang sudi melayan teka-teki pagi tadi. Di bawah ini di tunjukkan jumlah keseluruhan syiling yang ada di dalam uncang hijau tersebut.

Bank slips - RM 120.30 x 3 = RM 360.90/- itulah jumlah keseluruhan. Satu slip satu a/c anak. 


Tiga bank slip kerana aku mempunyai tiga anak kenalah bahagi tiga. Jumlah ini adalah syiling yang ada di dalam uncang hijau tersebut. Sengaja dibahagikan tiga kerana mahu melihat jumlah keseluruhan syiling yang papa kumpul hampir setahun. Ramai juga yang hampir memberikan jawapan tepat tetapi terpaksa mengambil yang terhampir iaitu jawapan dari teman kita ibu anak gebus

Jawapan Nurul Izwa RM360.20, bermakna lagi  RM 0.70/- tepat! 



Budak ceria - Ibu budak inilah yang hampir berjaya meneka
Tahniah dari kakak dan mohon emailkan nama penuh, alamat dan nombor telefon ke zakiepurvit@hotmail.com. Ada saguhati sebagai suka-suka dari kakak.

~~ Terima kasih sekali lagi buat semua.~~

38 comments:

aTieYusof Family said...

wah..banyak juga ye kak...
tahniah yg meneka tu :)

fariza rahman said...

bagus kak zakie buat macam ni..
ada tabungan dari kecik...

semoga anak2 kak zakie menjadi anak yang solehah.. :)

Falsya said...

huiyooooooo..terror la kak idzwa oiii..ade kuasa saiki xbgtau pun..hahahahaha..

Kayu Manis said...

Tahniah pd peneka yg hebat.

nmpknya mmd menanglah...rm380 ..hihi..gurau ye kakku..

Maria Firdz said...

Tahniah...

norhidana miswan said...

walah2... tak pasan pun teka teki akak pg td... tak dan nk jenguk sgt kak...
apa pun tahniah pd pemenang

idzwa kamaruddin said...

hah saya??serius??

mcm tak cayaaaaa..

nohas said...

ini baru adil..hehe..bagi sama rata..tahniah pada pemenang teka-teki..

Uncle said...

wow....3 days 2 nights kemana tu?

Rai OurKizuna said...

wahh..ada hadiahhh.. tahniahh..

Amanda Suria said...

Untung idzwa menang..hebat bab teka2 ni erk...tahniah...terlambat singgah jadinya melepas...

adarnadzmie said...

Banyak jugak syiling tu kak... bole simpan...lama2 jadi bukit...:)

eelobor said...

alamak....terlepas pandang entri nie pagi tadi. maklum lah hari nie bz sket

azian elias said...

terlepas sudahh.. congrat idzwa..

Puan Kutu said...

tahniah pada yg jawabnya betul..rugi tak teks.hehe tadi kalut2 komen malas nak zikir kak zakie..Alahamdulillah dari menabung anak2 dpt faedah..

TukangKebun said...

Tak sempat pula main teka teki hari ini :).

nurbijen said...

Banyak tu kak... Dibahagi 3 pun masing2 dapat banyak lagi... Btw, tahniah pada yg meneka dgn tepat...

Gee Lion said...

wow, genius! hampir tepat tekaan Nurul Izwa! Tahniah!!

Zaitun said...

Tahniah bagi yang berjaya.

Kak zai sibuk mengemas pagi tadi hehe...

Zaitun said...

Tahniah bagi yang berjaya.

Kak zai sibuk mengemas pagi tadi hehe...

Rapunzel Cikilolo said...

tahniah kepada pemenang...

terlepas peluang nak teka hari ni. adooi.

asyifa mustaffa said...

La...sy terlepas... baru dapat on9..dah ptg2 masuk ke malam baru tau...huhuhu...

paridah said...

tahniah...berteka teki seronok jg kan.

Ahlam Miera Shafie said...

tahniah yg menang... hehehehe tersalah teka lak kite...

Nooriah Abdullah said...

terlepas pandang ni hhahaa rezeki idzwa tu tahniah lah dari kaknoor..

makchaq said...

Dah terlepas.. x sempat teka..

aby said...

salam kz ..
arek fahamkay entri kiyer
aku mboco seng entri seng ndorong ..

iryanty ahamad said...

wah ..tahniah :-))

Inani Hazwani said...

pehh kak idzwa terror bab meneka :D

saniah ibrahim said...

terrer la mk budak yang meneka tu ,hampir2 sangat.
sya duit siling memang ada simpan tapi tak boleh nak penuh ,kena ambil untuk anak nak telepon dari asrama juga yg kat ipt buat nak masuk mesin basuh kain baju

Fifi Nadhrah said...

tak sempat nak join!~

lieyalatif said...

tak mengena plak teka heheeheh...

tahniah izwa....murah rezeki ko...heheheehhe

Mummydearie said...

Alamak, tak mengena! Sipi dah tapi banyak lagilah sipinya ~_^

Tahniah pada yang menang!

ujie othman said...

wah..hebat azwa! nujum mak belalang nih :D

SalbiahM said...

ala..terlepas pulak teka-teki..

Malinda said...

Jauh tersasarrrr....hahaha...ape ape pon tahniah pada pemenang =)

nOe suhaimi said...

tahniah pada nurul azwa...klu tau ada hadiah...mesti fikir lama2..hahaha

Bin Muhammad said...

Tahniah kpd pemenang, mesti dapat hadiah yang menarik dr akak. Rugilah saya terlepas...huhu