Wednesday, May 20, 2015

Rezeki dari orang memancing

Boncit kerana telurnya
Panjang berkilat
Oren cantik
Siap terhidang.

~~ Maha berkuasa Allah dijadikan ikan-ikan yang bersisik cantik dipandang mata, sedap pula dijadikan hidangan.~~



52 comments:

♥ ROS ♥ said...

Alhamdulillah... sronok masak2 nnt... hihi

Zee Suhaini said...

ikan darat ke ni kak?
masak style ape tu? nampak sedap..

Amanda Suria said...

Abah SA selalu dapat ikan yng no 2 tu..x tau apa namanya kak

Siti Rohaida Yusof said...

alhamdulillah..rezeki akak sekeluarga...

Chot said...

Alhmdulillah...sedapnya nmpk kak. Ikan darat fresh pasti isinya manis

aTieYusof Family said...

salam Rabu kak..
alahai sedapnya lah bila dah dimasak:)

saniah ibrahim said...

ikan segar tentu sedap dimasak kak zakie...
canteknya ikan oren tu macam ikan hiasan ...

nohas said...

Subhanallah..pelbagai jenis ikan ciptaan Allah SWT utk kegunaan manusia dan ecologi alam..

Mia Kassim said...

Ikan fresh ni jika dimasak terus memang sedap. Manis terasa isinya. :)

Falsya said...

sedapnye kakak..kene pulak kalau ikan tuh fresh..omakngaiii..manissss je isi...

iryanty ahamad said...

asalamualaikum kak..alhamdulilah..rezeki Allah bagi...:-))

kalau mancing dapat ikan banyak macam nie memang puas hati kan kak

Zee Suhaini said...

salam kak,
akak bizi tak? kalo zee nak tanya sikit pasal gst boleh? untuk import eksport..ada tak paham skit..huhuu
bile akak free email yer kak..
auntummawar@gmail.com

norhidana miswan said...

sapa yg memancing tuh kak? ikan yg warna oren tuh ikan apa yek kak... msti sedap kan semua tuh... fresh lg... beso lak tuh

Malinda said...

mesti sedap dan manis isi ikan ni maklum la ikan segar...walau pon saya tak mkn ikan darat tapi gambo masakan akak tu tatap menawan kalbu ku....kikiki

idzwa kamaruddin said...

ikan oren tu ikan ape kak

Puan Kutu said...

ikan fresh klu buat masak apa pun sedap kak zakie..Alahamdulillah rezeki

Kayu Manis said...

Segarnya.
Masak apa ni kak?

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

masak apa tu Kakzakie? aaa.. bila nak rasa ikan pancing ni ya, sk tak pandai memancing, hsbnd pun dua kali lima hahahah

Sayap Biru said...

sedapnya ikan segar isinya manis .... ^_^

Nieyl said...

Singgah pagi...
Asben nieyl mmg kaki pancing kak...
selalu jugak la dapat ikan...:)

Mummydearie said...

Yang dah siap terhidang tu masak menu apa kak? Nampak macam sedap jerk :)

Acik Erna said...

betul kakzakie..nampak cantik sisik ikan tu berkilat

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...alhamdullilah rezeki tu...:)

adarnadzmie said...

wahh...murah rezeki dpt byk ikan kak... sedap masak ikan tu... isi manis je kan sbb ikan baru...

fazian batrisyia said...

kak...namakan kak ikan2 tu. sambil berblog boleh belajar mengenal jenis2 ikan. sy tau yg biasa mkn aje...pari, kerapu, jenahak, merah, cencaru, dll

Yaya Azura said...

sedap kak..sy lg suka ikan dr ayam..ikan sungai ke..ikan air masin ke..semua suka..hihi..

Rai OurKizuna said...

subhanallah.. cantiknya sisik dia kak..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Sedapnya dapat makan ikan darat fresh tu kakzakie..
Akak masak apa tu.. nampak macam sedap ajer.. esok akak buat entri resepi ikan darat tu ye :)

Aziela said...

Ada telur ke kak?

Ann Ishak said...

kak, gambar last tu memang menyelerakan :p

Cho Zila said...

ehmmmm sedapnyer..

Fai Nardir said...

ikan yang bersisik memang sedappp... tapi bab nak menyiangnya tu yg tak tahan. hehehe...

ummi aqilah (LM) said...

Ikan apa oren tu kak?

Telur ikan tu byk x kak? Akk masak apa telur ikan tu?dulu arwah moyang selalu bakarkan saya, balut pakai daun kunyit

eMMe said...

Assalam Kak Zakie, saya suke makan ikan sungai.. sdappp sgt rasanya... hari tu makan ikan kelah, ya Allah sedap sungguh... ikan mahai kan kak... sedapnya laa... pst! gambar Aurel dah ada tau kak, heee~

Angah said...

mesti manis isi ikan tu...slurppp

Diana Rashid said...

Akak buat masak apa tu kak??kuah putih ..ada bendi..masak lemak ye?

Rapunzel Cikilolo said...

ni jelawat ke lampam?

sedap ni goreng kosong. makan nasik panas-panas dan sambal belacan pun jadi.

Bunda a.k.a KN said...

Maha Suci Allah..

amirah said...

segar2 nampk nya kak...

Inani Hazwani said...

banyaknyaaa ikan

PeRdU cINta said...

Yang last sekali dengan bendi tu yang
best kak..hihi..fresh..mesti manis isi ikan ni..tak kena air batu kan..

eelobor said...

masak stim ker tu?

Aisy Nasiha said...

Banyaknya ikan.. rezeki murah nampaknya ni.. moga dapat makan dengan gembira ya Kzakie dan keluarga..

Zaitun said...

Nampak sedap aje, ikan fresh masak apa pun sedap.

Nizam.Ariff said...

Wahhh......sedap tu....lee koh pun ada....

Gee Lion said...

rezeki.. orang memancing kita pun kenyang.. hehe

Nastyna said...

Bestnya mancing dapat ikan segar bugar besar2 gitu.. saya dulu suka gak mancing, tapi tak berapa makan hasil pancingan :D

REzeki la kan tu kak.

abuikhwan said...

Assalamualaikum kak,
Alhamdulillah, pic yang last sekali tu suka tengok, hehe. Tapi apa nama masakan tu? Sup ikan ke?

nhhas said...

perut ku sedang berkeriut ni kak zakie.
hihihi...

elly nadyra said...

sedapnya ikan fresh!

Miz Eija said...

Alhamdulillah rezeki... masyaAllah besaq nya... sape rajin pi mancing kakzakie??

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...alhamdullilah ada rezeki tu...dah masak boleh makan beramai2...:)