Thursday, February 16, 2012

DJ Razak Radio IKIM meninggal dunia

Pagi tadi sebaik DJ radio IKIM, Cik Siti dan En Supian menamatkan tugasan pagi hati aku disentap rasa sayu. Berita disampaikan DJ Razak Arbain telah kembali ke rahmatullah. Aku sebenarnya pendengar tegar radio IKIM. Samada di rumah, di kereta bahkan di pejabat pun sentiasa berkumandang dengan siaran radio IKIM. Oleh itu aku memang amat mengenali DJ Razak Arbain yang juga di kenali sebagai Ustaz Razak. Mendengar suaranya yang lembut dan sabar melayan kerenah pendengar dengan nasihat dan contoh teladan diberi kini tinggal nostalgia. Airmata luruh tidak semena-mena dan rasa sebak memenuhi ruang hati. Entah mengapa amat terasa sekali walau sebenarnya Allahyarham tidak pun mengenali aku. Allahyarham terlibat dalam kemalangan motosikal pagi tadi kerana rutin dia menghantar anak ke sekolah setiap pagi.

Salam takziah buat keluarga Allahyarham dan seluruh warga kerja IKIM. Moga allahyarham tenang di pusara dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Khususan ila ruhi almarhum Ustaz Razak bin Arbain, Al-fatihah....

“Tiap-tiap yang bernyawa pasti akan menemui ajal. Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan sebagai ujian/dugaan (yang sebenar-benarnya). Dan hanya kepada Kamilah kamu akan dikembalikan.” (Al-Anbiya’ :35)~~


* Kali pertama aku membuat dua N3 dalam sehari. Hati aku benar-benar sayu....

52 comments:

cheqna said...

al fatihah
cheqna pun tadi baru pas melawat
ayah kepada staff opis cheqna meninggal malam tadi
moga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman isnyaallah

ainnoraini said...

alfatihah...
semoga rohnya ditempatkan dikalangan golongan yg beriman dan dipermudahkan segala urusannya disana nnt...

Hanis said...

al-fatihah..
saya pun peminat tegar ikim..
baru tahu berita ni bila baca blog kakzakie..ajal datang tanpa diundang. moga kita bertemu Pencipta Teragung dalam keadaan husnul khatimah

Daddy Ziyyad said...

Al Fatihah..

Saya tak pasti siapa DJ Razak ni kak..sebab Dj yg saya kenal ialah DJ yg hos pagi2 tu, dan slot petang2 kul 5pm...

By the way, Ust Zamri mmg dah tak keja kat IKIM FM ke kak? Saya suka dia

KuNanGKuNanG said...

Al Fatihah..moga rohnye dicucuri rahmat...

Tihara said...

Al- Fatihah..semuga ditempatkan di kalangan para solehin...


radio ni bagus, medium dakwah selain dari tv al hijarah nan satu itu..

cinnamon.com said...

Al-Fatihah,sejak akhir ini ramai yg dekat2 dgn kita meninggal dunia.

dlm seminggu ini,setiap hari ada saja yg di khabarkan ada org yg telah pergi buat selamanya..
yg terbaru pagi tadi..

Ya Allah.

Cikgu Ma said...

al-fatihah...muda lagi umur dia...dah sampai ajalnya..moga rohnya ditempat bersama-sama orang mukmin...

ieja amieja said...

innalillahirojiun..al-fatihah..
sy pun suka radio IKIM..mcm mana blh terlepas berita ni..

~CAHAYA~ said...

terkejut dgr berita ni...innalillahi wainna ilaihi roji`un....

eeiyss said...

alFATIHAH~

Amie said...

Takziah & al-Fatihah. Kita pun akan ke sana jua tapi tak tahu bila....

azi said...

Alfatihah..dariNya kita datang..kepadaNya juga kita kembali...

Zaitun said...

Takziah buat keluarga dan al-Fatihah buat arwah semoga ditempatkan bersama orang2 yang beriman.

kayna said...

Innalillah. Moga dia di tempatkan dalam golongan org beriman. InsyaALLAH. Al-fatihah

Aine Ainun said...

Baru tau....sbb jrg bukak radio...

Alfatihah...

sisdee said...

x smpat buka radio hari nie..innalillah...sekelip mata ajal sampai..

alfatihah buat arwah :(

MOKCIK AZWA said...

Al Fatihah buat arwah.. semoga rohnya tenang disana..aminnn

munna said...

Al-Fatihah buat arwah......

saniah said...

Al Fatihah utk arwah...moga ruhnya ditempatkan brsama org2 yg briman disisiNya..

Acik Erna said...

Innalillah..
alfatihah dan salam takziah buat keluarganya.

Mama Ema said...

salam takziah dan Al-Fatihah

ct rahani said...

Al-Fatihah buat arwah.. semoga roh arwah ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman.. amin..

Fatin Mraz said...

banyak berita kematian sekarang nih..
innalillahiwainnalillahirojiun..

kasihibu said...

Al fatihah ...sya pun suka pasang radio IKIM,malam malam pun banyak siaran yang bagus bagus

Nazayiena said...

Al-fatihah.....
semoga rohnya dicucuri rahmat.....
Pagi tadi dgr juga radio ikim dlm keta,Nurul x dengar plk berita nie....

YB said...

innalillah

cikceriacorner said...

al fatihah..moga arwah ditempat ditempat org2 yg beriman..

nabilah_2908 said...

Al-fatihah..... :(

fieda said...

Al fatihah..

Kunang-Kunang said...

Al-Fatihah untuk roh almarhum DJ Razak Arbain.

Takziah pada keluarganya.

Saya cuma mendengar radio bila dalam kereta saja. Hari ni tak ke mana-mana, jadi tak adalah dengar berita ni. Terima kasih kakzakie panjangkan berita ni.

~ yus ~ said...

al-fatihah untuk arwah

Huda said...

Alfatihah, moga ditempatkan di kalangan orang yang beriman..

Eye_nee said...

Al-Fatihah..semoga Roh Almarhum Razak Arbain dicucuri rahmat...

norhidana said...

al fatihah utk arwah... semoga rahnya dicucuri rahmat

Panglima Muda said...

alfatihah

suri solehah said...

al fatihah.

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

al-fatihah...semoga dipermudahkan semua nyer disana..amin

Iza Teratak Usang said...

Assalam..
Al-Fatihah, ada terbaca dalam berita tadi..

Deru Ombak said...

Al-fatihah..

cIk JanNah said...

alfatihah.
takziah kepada keluarga arwah

btw, salam kenal :)

LadyBird said...

innalillahiwainnailaihirojiun..

Norsha said...

Alfatihah buatnya, moga ditempatkan dalam kalangan orang2 yg soleh....saya juga terkejut dan rasa sayu sekali....

Maya Mayana said...

Al Fatihah..moga rohnya ditempatkan dlm golongan orang yang beriman..Aminn..

Cikli said...

semoga dicucuri rahmat Allah rohnya. AlFatihah.

Kakzakie said...

Terima kasih atas segala komen yg diberi. Sunguh kematian itu pasti. Ustaz Razak yg sepatutnya akan menjadi MC pada sambutan Maulud nabi di salah satu tempat berhampiran allahyarham malam ini tidak kesampaian hajat penduduk tersebut:-

cheqna, ainnoraini, Hanis, Daddy Ziyyad (kalau perasan doc. Warna Pagi bila Pian tak ada mesti allahyarham yg menemani Siti. Petang jam 5 biasanya DJ Ahmad Nazri), Kunang-Kunang, Tihara, Cinnamon.com (sebagai peringatan buat kita juga), Cikgu Ma, ieja amieja, Cahaya, eeiyss, Amie, Azi, Zaitun, kayna, Aine Ainun, Sisdee, Mokcik Azwa, Munna, Saniah, Acik Erna, Mamam Ema, ct rahani, Fatin Mraz, kasihinu, Nazayiena, YB, cikceriacorner, nabila_2908, fieda, Kunang-Kunang, Yus, Huda, Eye_nee, norhidana, Panglima Muda, Suri Solehah, Be Simple Beb, Iza Teratak usang, Deru Ombak, Cik Jannah, LadyBird, Norsha, maya mayana dan Cikli.

Bersama kita sedekahlah alfatihah buat allahyarham semoga dia tenang di sana. AL-FATIHAH...

Sekali lagi terima kasih.

Ati Masrif said...

al-fatihah buat arwah

ati sentap sikit kalau dengar kemalangan
yg melibatkan motor ni :(

intan_blur said...

takziah kpd kuarga arwah..
smoga rohnye dicucuri rahmat n diletakkan ditpt2 org yg beriman..alfatihah

Kakzakie said...

@ Ati Masrif: Itulah Ati bila Allah nak jemput caranya saja yg berbeza. Lagi sedih accident itu dgn teman setaman dan masih dlm ICU lagi


@ intan_blur: Amiinn...

Kak Aya said...

Al Fatihah. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang yang beriman soleh.

Cik Rose Cute said...

follow sini kak zakie..

Kakzakie said...

@ Kak Aya: Insya-Allah bersama kita doakan buat allahyarham


@ Cik Rose Cute: Terima kasih Rose. Kakak dah follow rose juga:)