Wednesday, February 29, 2012

WW - Terserempak di perjalanan




Masih ada sambutan dimana-mana
perjalanan kami diberhentikan RELA seketika
baju sedondon berbagai warna
seronok melihat ukhuwah mereka


~~Sallallahu ala Muhammad, Sallallahu alaihi wasallam~~

73 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

sejuk perut melihat nyer..

jedi said...

tradisi yg indah makin ditelan zaman....budak skang reti lagi ke nak berarak dan berselawat???

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam kak zakie..kat sini bdk2 sekolah jer yg buat perarakan...

Huda said...

ni di mana kak?

cheqna said...

memang patut diteruskan sampai bila2 =)

Tiramisu Fatiema said...

sedondon je baju..teringat masa sekolah dulu..

intan_blur said...

teringt time sek agama dulu2..buat mcm nih..best!!.. jln2 pagi2..

noor said...

akak meriahnyer...bgskan mcm nih perpaduan ummah

Sharifah Nadzarah said...

KAT NE NI KAK...

Pok Amai-Amai said...

Sempena Maulud Nabi eh? Teringat zaman kecik2 dulu.

Munnafendy said...

erm..masa sekolah je join dulu...dah besar2 ni xde dah...

ajumohit said...

usaha yang murni mendidik generasi baru tentang kelahiran nabi kita....

yana-feehily said...

selawat dan salam buat junjungan besar nabi kita... :)

HeNRieTTa JoSe said...

bestnye....dah lamer xjoin...

psss...nanti rietta upload gambar bunga orkid rietta...dalam masa tedekat nie jugak la....dah kembang mekar dah semuanya...

Amy Syaquena said...

Lame tak merasa macam nie..sukanya la..

fieda said...

alhamdulillah...suka tgk..

Cikgu Ma said...

selawat bila-bila masa di mana-mana sahaja

cinnamon.com said...

sempat candib ye.

meriah sungguh.

kasihibu said...

seronok terlibat dalam aktiviti yg sebegini
memupuk kecintaan terhadap nabi junjungan kita

::NureeN:: said...

Alhamdulillah...
sama2 kita agungkan junjungan kita :)

syiela said...

Alhamdulillah seronok tengok.. dulu kecik2 selalu join perarakan sempena maulidur rasul.. sekarang ni nak jumpa pun susah..

seronok sangatkan kakzie dapat tengok camni.mesti mulut terikut sama join dorang berselawat.

ikatankasihku said...

Seronoknyer kak lihat permandangan mcm ni...
dapat pahala n dapat eratkan silratulrahim sesama muslim :)

Fatin Mraz said...

=}

adarnadzmie said...

teringin lak nak berarak mcm ni kak...:)

Mama Ema said...

Alhamdulillah..ada kat kampung ema pun buat hari tu

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sekolah risya sabtu nih buat sambutan :)

aanie said...

masih ada lagi ye kak....
bagus la....

amirah said...

bestnya...meriah kan kak..harap dpt diteruskan sampai generasi budak2 muda nnt

zue said...

dah lama zue tidak mengikuti perarakan sprt ni.

nabilah_2908 said...

seronoknya...

sy pernh merasa join perarakkan ni time sekolah...walaupun jauh..tapi tak terasa penatnya... :)

cIk JanNah said...

alhamdulillah semoga tradisi begini disambung oleh generasi akan datang. ameen

ct rahani said...

cantik sedondon gitu.. kt tpt sy x der lak acara2 camnih..

fazrulnoor said...

seronoknya tgk :)

ieda said...

sambutan meriah buat nabi kita ..
alhamdulillahh
kalau boleh sampai habis bulan kelahiran dia kan kak ;)

norhidana said...

teringt zaman kt sekolah dulu... masa nih la nk pakai baju kurung mcm2 kaler bersama2 kwn2... time2 kt kg pun... kt kl nih jarang dpt join...

Kazman & Sue said...

sambutan ni memang patut di serap di jiwa anak2x dari kecil lagi.... bagus laaa.... suka tengok mereka berarak...

Mak Su said...

saya stuju ngan pendapat cheqna.

kakzakie, buku2 tu rasanya di JB tak tau ler bila nak sampai, bergantung kepada kepantasan agen membuat order ler. beli ngan saya pun boleh, cuma tambah harga postage.

sahromnasrudin said...

alhamdulillah...program ini memang bagus sebenarnya walau banyak dikecam oleh2 pihak2 yang berkepentingan kononnya jalan sesaklah..mcm2 lagi

Daddy Ziyyad said...

semoga kita mengingati baginda setiap hari, berselawat ke atas baginda setiap hari...bukan hanya semasa Maulid

ahmad humairi said...

Tinggal nostalgia....dah lama tak sertai perarakan yang seumpamanya.

✿ e e i y s s ✿ said...

wah... rindunya rasul tercinta~
p/s: respon ww: is duk cari katne ada jual buku tu n bahan2 kalau nak buat... is tingin nak wat softbook tu

@tune® said...

alhamdulillah.....

Mamamya said...

alhamdulillah kat sekolah baru anak2 skrg setiap hari sblm balik akan baca selawat smbil salam tangan semua kawan2 n cikgu2...

dan masa sambutan maulidurrasul aritu pun sekolah ada buat perarakan mcm ni...

gadisBunga said...

comel2 je. semua tutup aurat. harap2 biarle cemtu sampai ke beso. jgn dicontohi akak GB ni ye adik2...

fiza said...

Saya terserempak last week, office dkt ngan skolah. Comel jer tgk dorang berarak lengkap berbaju melayu & berbaju kurung ☺☺

-Sara- said...

teringat zaman skolah dulu2 :)

mama aini said...

salam..ehem semuga kita terus mengamalkan tradisi menyambut maulidur rasul ini sambil berselawat keatas nabi..

Qhaifa Nur said...

kalau anak2 nur memang excited begini...alhamdulillah harus dikekalkan sambutan begini..

Deru Ombak said...

~~Sallallahu ala Muhammad, Sallallahu alaihi wasallam~~

:)

IMANSHAH said...

Masih utuh perjuangan islam di sini

Uncle said...

2 tahun sudah lagu ni lah saya dok belarak satu langkawi wakilhotel...hahahahahah

munna said...

teringat zaman sekolah dulu..selalu juga ikiu perarakan maulid nabi ni

Hanis Azla said...

seronok tgk perarakan sebegini.. sekolah kafa anak2 saya mmg setiap tahun ada perarakan.. suka tgk mereka berarak sambil berselawat..

Ati Masrif said...

sekolah anak2 dah sambut
last week

pakai baju raya :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

sejuk mata memandang tengok cam tu kak zakie. lagi kalau hati tengah panas : )

No Lan said...

No suka tengok dorang berarak sambil palu kompang...sejuk dan tenang je rasa..kadang2 xsedar leh mengalir air mata huhu...

ainhany said...

salam kekanda z,

jum selawat...
ingat kekasih ALLAH!!

ucu ade dengr tazkirah bagaimana hebatnya seorang ibu yng mengamalkan 1000x selawat sehari/....subhanallah..anak2nya bermimpi bertemu rasululah di hari kelahiran dan memberikan manisan..berkat amalannya bukan hari ini tapi amalan sejak awal usianya lagi...subhanallah...satu motivasi buat diri. Ibu ini masih hidup dan berada di indonesia ..tepuk dada tanya iman...

--lemahnya iman ucu dan tolong doakan..amin

~ yus ~ said...

kat sini pun dah buat Ahad lepas, tp yus takde ambil gambar pun. Seronok tgk kan kak.

ieja amieja said...

masih ada lagi sambutan maulidurasul ye..kat tmpt sy thn ni bdk2 skool je..thn2 sblm tu ada perarakan org dewasa sekali..meriah tgk dorang berarak..semoga kekal x hilang ditelan zaman sambutan mcm ni kan kak,,

Kella said...

Alhamdulillah... =)

@cu SaYaNg said...

masa sekolah rendah dulu acu selalu join perarakan Maulid Nabi nie
biasa nye acu jadi ketua untuk selawat..hehehee

eelobor said...

semoga selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad dijadikan amalan harian terutamanya setiap kali lepas solat & bukannya amalan tahunan kan?

Zaitun said...

Alhamdulillah...masih ada yang meraikannya.

Maya Mayana said...

Alhamdulillah...semoga kita mengingatinya bukan sekadar di Maulid Nabi...

ariana said...

alhamdulillah..dlm ramai yg semakin melupakan tradisi ni, masih ada juga lagi yg ingat..cantik pulak tu dgn pakaian sedondon menunjukkan kesungguhan mereka ni..Tahniah buat mereka..anyway, kat mana ni kak?

Cikli said...

cinta rasul, hidup mulia

mama ju, said...

Salam
Kat mana ni KZ. Kat kg mama pun buat jugak..

Ariena Hisham said...

Memang nampak seronok sangat. Sejuk hati tengok :)

✿ e e i y s s ✿ said...

is dah update tentang WW semalam (^___^)
....................................
http://sanisahsabu.blogspot.com/2012/02/6wordless-wednesday.html
....................................
sudi2 singgah ye...

Nieza said...

alhamdulillah...semoga sambutan begini akan terus kekal.saya pernah juga join masa kat kolej dulu..kenangan terindah bila berjalan sambil berselawat.

Kakzakie said...

Terima kasih buat semua teman yang memberi komen N3 kakak. Moga ingatan pad Rasulullah bukan dihari maulid tetapi setiap waktu: -

Mrs. Eady, Jedi, azatiesayang, Huda, Cheqna, Tiramisu Fatiema, intan_blur, Noor, Sharifah nadzarah, Pok Amai-Amai, Munnafendy, Ajumohit, yana-feehily, Henrietta-Jose, Amy Syaquena, fieda, Cikgu Ma, Cinnamon.com, kasihibu, Nureen, syeila, ikatankasihku, Fatin Mraz, adarnadzmie, Mama Ema, Rina Avail, aanie, Amirah, zue, nabila_2908, CIk Jannah, ct rahani, fazrulnoor, ieda, norhidana, Kazman & Sue, Mak Su, Sahromnasrudin, Daddy Ziyyad, ahmad humairi, eiyss, tune, Mamamya, gadisBuna, fiza, mama aini, sara, Qhaifa Nur, Imanshah, uncle, munna, Hanis Azla, Ati masrif, Cik Ina DDC, No Lan, ainhany (insya-allah kita buat yg terdaya cu), Yus, eija amieja, kella, @cu sayang, zaitun, Maya Mayana, ariana, Cikli, mama ju, ariena hashim, eeiyss dan Nieza.

Terima kasih semuanya. Moga kita sentisa berselawat dan mendapat syafaat baginda kelak. Amin..

Terima kasih sekali lagi

anitadiana said...

Alhamdulillah seronok tengok.. dulu kecik2 selalu join perarakan sempena maulidur rasul.. sekarang ni nak jumpa pun susah..

tapi kat flat ita duduk ne masih dibuat lagi..tapi tak join ..kak diana aje yg join...

kayna said...

besnyaa... kalerfull.. hehehe