Wednesday, February 22, 2012

WW - Bergayutan di Hutan Bandar Johor Bahru

Terbang merpati kelihatan lelah
bersama nikmati ciptaan Allah



64 comments:

al-lavendari said...

subanallah .. cantiknya.

Huda said...

cantik laa, pokok apa?

kakcik said...

SubhanAllah...

Sharifah Nadzarah said...

kak pokok ni kan ada kat jalan adda height tu lepas trafic light...klu time berbunga cantik jer tergantung2...akak perasan tak??..
sy rasa mcm nak cabut jer pokok tu bawak balik rumah..hehehe

fieda said...

tak pernah tgk bunga ni..

sisdee said...

subhannallah..cantik sungguh kejadian Allah ;)

aanie said...

ni pokok apa ye?? sy x penah jumpa la....

Cik Ina Do Do Cheng said...

Subhanallah cantiknya.kak zakie pokok apa tu?berbunga tak?

noor said...

sungguh indah ciptaan Allah yg maha Esa..subhanallah..
nk tau jgk pkk apa tu yer kak bunganya berjurai ke bwh

Tiramisu Fatiema said...

salam rabu..cantik...bunga pokok apa ye akak?

Eye_nee said...

Jenis Pohon renek ker atau yg jenis boleh membesar dan rendang bunga ni Kakzakie??..Cantik sgtt..

Nini D.. said...

cantik sungguh ciptaanNYA

amirah said...

cantik...

redza said...

setiap ciptaan Allah xleh nak dipertikaikn lg..,xpenah tgk la..pokok apa ye

intan_blur said...

intan singgah sini kak zakie..
moga2 harini akk sihat n ceria bsama famly.. ;)
xpenah jumpe pokok nih..cantik

Daddy Ziyyad said...

nanti balik JB saya nakgi Hutan Bandar, nak cari pokok ni..:)

Cho Zila said...

ni bungaper yerk... nampak cantik yerk...

Munnafendy said...

ini kalau dia betul2 kembang mesti cantik betul kan?

Aine Ainun said...

Salan kak zakie, lama da sy x p utan bandar jb ni,

bertahun da....

cantiknya....subhanallah...

-Sara- said...

sejuk mata memandang :)

LYAfrina said...

hijau y mndamaikan

mama ju, said...

Salam
Cantik, subhanalllah dan tak pernah tenguk!

ieja amieja said...

salam..
pokok apa ni kak?? sy x pernah tgk kat cni..cantik!!

Mamamya said...

pokok apa ye ni kak? lia x penah tgk plak....wangi x bunganya...?

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Cantiknyaaaaa..bunga apa ni kak?

SYANI said...

Tengok bunga ni tetiba teringat sanggul orang India yang penuh dengan gantungan bunga melur..hehehehe

rATu kEBaYA said...

memang cantik.. tingat masa kakak saya pergi jahor setahun yg lepas.. sempat dia petik bunga ni..

adarnadzmie said...

cantik sggh ciptaan Allah.. bunga apa ni kak???...tak besa tgk pun...:)

sahromnasrudin said...

unik sungguh bandaraya JB nie....ada hutan kt tengah bandarnya

iizla said...

Subhanallah.. cantik sangat..
pokok ape ni?

ct rahani said...

cantiknya.. klu tanam kt halaman rumah pun cantikkan kak..

Panglima Muda said...

saya suka orang suka bangun malam beribadah

ahmad humairi said...

Dari mula jangan berbalah,
Tiada cela ciptaan Allah.

NM02 said...

kalu tgk ral punyer mesti labuh kan pokok tu...

Deru Ombak said...

Subhanallah..

Cantiknya...

dhiera said...

bunga ape ye? tp cantik~

cIk JanNah said...

canteknya!!
bunga ape nie kak??

Zie said...

Tk pernh tengok. apapun indh sgguh ciptaanNya....

ariana said...

Antara tanda kebesaran allah..mcm2 rupa dan jenis..itu baru tumbuh-tumbuhan kan akak..

Tihara said...

rindunya kat hutan bandar..rasanya last 14 yrs ago saya g sana..lama sguh kak..bunga ni wangi tak? cantikk :)

miloais milo said...

cantiknya!
pokok apa tu kak???

syiela said...

cantiknya.. tak pernah tgk la pun sblm ni

Ucu Faridah said...

ucu jenuh cari pokok ni sbb suka tengok bunga dia, bergantungan macam lampu tanglung...banyak ditanam dibangunan kerajaan @ kat highway....

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hutan bandar jb tu sekali je sy penah pegi :)

wahida said...

pokok apa ni kak? cantik la...

::NureeN:: said...

mmg cantik.. pokok apa? skali tgk mcm bunga pinang pon ada

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Subhanallah , cantiknya. Tak pernah pulak LF temui !

Nazayiena said...

Cantiknya bunga pokok nie....pokok apa yea kakzakie?

aliesha kirana said...

pokok ape ni kak? tp mmg unik! subhanallah!

~aYu~ said...

cantik.. tenang je tgk.

Zaitun said...

Subhanallah..cantik dan unik.

sal said...

saya pun tak pernah nampak bunga ni..nampak lebat sungguh dedaun hijaunya...rasa tenang melihat kehijauan..

ajumohit said...

tak pernah tgk, bunga pokok apa ni ye kak?

nabilah_2908 said...

cantiknya...semua nak tahu pokok apa ni..cuba akak share sikit... ;)

Cik Pulau said...

cantiknya.. macam tak pernah tgk je.. errrr

gadisBunga said...

sungguh cantik bunga ini.... :)

ckLah @xiiinam said...

ckLah pergi JB cuti Mac ni...nak cari dan ambil gambar macam kakak buat!

Cikli said...

pernah lalu sana beberapa kali. nice place to be

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my dear Kak Zakie:)

Tak pernah ke sana..dan yang pastinya juga..tak pernah tengok spesies bunga tuu..aduhaii..

No Lan said...

waaah, cantiknya..sejuk je mata memandang..Subhanallah...

izan mama mia said...

menunggu jawapan kak zakie,
bunga apa ni??

Hanih Borhan said...

Bunga apa ni? Tak pandai bunga2 ni :D

EmpayarUtama said...

aku nengok gambar je :)

Kakzakie said...

Mohon maaf semalam kakak cuba menggoogle namun gagal mencari nama pokok pada bunga yang kakak tayang. Terima kasih buat semua:-

al-lavendari, Huda, kakcik, Sharifah Nadzarah, fieda, sisdee, CIk Ina DDC, Noor, Tiramisu Fatiema, Eye_nee, nini D, Amirah, Redza, Intan_blur, Daddy Ziyyad (di Johor ada banyak Hutan bandar doc. - Mutiara Rini, Taman Tasek, Inderapura pun ada tau), Cho Zila, Munnafendy, Anie Ainun, Sara Lyafrina, Mama Ju (Yg ini diTaman tasek Kak Ju), ieja amieja, Mamamya, azatiesayang, syani, ratu kebaya, adarnadzmie, sahromnasrudin, iizla, ct rahani, Panglima Muda, ahamd humairi, NM02, Deru Ombak, dhiera, Cik Jannah, Zie, ariana, Tihara, miloais milo, syiela, Ucu Faridah, Rina Avail, wahida, Nureen, Luahfikiran - mari kita..., Nazayiena, aliesha kirana, Ayu, Zaitun, Sal, Ajumohit, nabila_2908, Cik Pulau, gadisBunga, ckLah@xiiinam, Cikli, Pn Kartini (JB tiada apa yg menarik puan), No Lan, izan mama mia dan Hanih Borhan.

Memandangkan kakak pun tidak tahu nama bunga ini so kakak buatkan N3 hari ini. Tunggu sebentar.

Sebelum itu terima kasih semuanya sekali lagi:)