Wednesday, June 19, 2013

Kerani bank senyum melihat syiling ini pun ada dalam tabung adik






98 comments:

amirah said...

hahaha...token pun ada...tp yg first tu syiling apa ye kak?

Maria Firdz said...

Tu syiling arab kan... Yg atas tu syiling lama satu sen.. Sy pun suka kumpul duit syiling lama2..

cheqna said...

cheqna pun nak senyum gok la =)

MOKCIK AZWA said...

Hahaha..ada2 ajer anak2 ni kan kakzakie.

Falsya said...

syiling lama pun ade..hehehe

Cik Puan Fadli said...

assalamualaikum kak...

wahh..adik pengumpul syiling yeee...sikit² lelama jadi bukit..kann..

zulaikha megat said...

depa kira nk bagi berat tabung jer..bkn kira syiling negara mana pun kan...

Aju Mohit said...

hihihi kami yg baca ni pun tersenyum je kak, boleh simpan buat kenangan ni kak

redza said...

saya pun nak senyum jugalah

ummuaidan said...

Adik nie main hentam jer yer..semuanya nak masuk tabung, nak penuh cepat tuh nampaknya....ehehh

Zee Suhaini said...

macam2 syiling ade yer...siap token sekali tu..hihi

Irfa said...

buleh jual kat muzium tu ;)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam kak zakie...bila masa terrrrrrmasuknya duit2 tu?(^_^)

aizamia3 said...

sebab bentuk macam duit syiling dan mungkin sebab tak perasan.. ;)

Nafira usof said...

hehehehe.. bagusnye suka menabung~

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa bagus adik semua syiling dikumpulnyer yer

Pn.bayu said...

syiling darham ke tu kak? yg ada pokok kelapa?

Lya Colours said...

syiling yang atas sekali tu kak, kalau sekali tengok orang bleh ingat ni mesti khazanah kesultanan dulu2 ke kan hehe

ummiross said...

hehe..yang first tu antik betul Kakzakie. Macam2 ada dalam tabung adik ye, takpe yang penting adik bersemangat menabung, sikap terpuji tu.

Norzila Zakaria said...

dlm tabung zila pun ada kak siling gambar penyu.tapi dah tersangkut xdapat nak keluar..sebab dia besar

Eye_nee said...

hehehe..adik adikkkk....macam2 syiling adaaaa....

aanie said...

sy ada byk syiling yg gmbr first tu....sb dulu keje kt company public phone...byk la dpt duit camtu....haha...

azi said...

syiling lama pun ada?...rajin adik menabung ye..

Adik Aishaa, kalau Umi tak ada, nak beli aiskrim...ambik duit tabung...lepas tu bising duit dia makin kurang..he..he..

Myra Jay said...

Okla tu ada minat kumpul syiling lama..

tapi sekali pandang ada rupa token jugak :)

lia said...

wowww rare betol syiling2 tu...

norhidana miswan said...

asal syiling je adik buh dlm tabung ek, tp musykil siling yg mule2 tuh... apasal buruk beno keadaan nyer

Ummi Iman said...

Yg 1st tu antik :) baru ni kira tabung iman. Tgk ada juga syiling asing dlm tu :)

Ratu Hatiku said...

hihihi... syiling yg 1st tu mcm duit lama je kakak...kalau kecik2 dulu nak bagi kilat duit selalu tenyeh kat tanah guna tumit kaki..hihihi

Knor said...

yg atas sekali tu dah tahap..kena kebumikan...

Rapunzeel Cikilolo said...

huhu.

mcm kumpul bijih la...

Nini D.. said...

kak...gambar 1st tu syiling apo?

faraherda.razalan said...

Amboi kak....syiling atas sekali tu. Mcm syiling purba je...

adarnadzmie said...

boleh buat kenang-kenangan la syiling2 tu kak...hehe

Qashmere said...

Dah jadi macam duit zaman dulu kala je

Qashmere said...

Dah jadi macam duit zaman dulu kala je

Juhariah Johari said...

Salm.Wah mcm2 ada.
Hari tu ke Tabung Haji. Duit 50 sen tak laku, rupanya byk duit lama 59 sen tipu! nampak sama!

NM03 said...

hehehe.... semangat menyimpan kekdahnye

umi alya said...

hehehe.. janji siling..

Mila@Rimbun said...

ni kira rejected syilinglah yerr kak

Fiza Rahman said...

Hehehehe...saya yg tengok ni pon tersenyu2 juga ni kak.

mama_ka0ri said...

hehe..saya bukan takat senyum..terus gelak kak zakie..

ingat kes saya juga..nak baya pakai duit syiling tapi terkeluar syiling token main game tu..cemane boleh masuk lam beg pon tak tahu..keje anak2 la ni..haha..

hainom OKje said...

Adik ni memang penyimpan duit tabung tegar ni kanda hehe.... Hinggakan duit zaman purba pun ada....

hainom OKje said...

Adik ni memang penyimpan duit tabung tegar ni kanda hehe.... Hinggakan duit zaman purba pun ada....

ahmad humairi said...

Mahalla syiling tu.....(yang dah tak bulat lagi tu..!)..takde kat mana-mana di dunia ni....

Ujie said...

mmg lawak..yg dah takde rupa pun masuk tabung gak ya..

Deqla Manjew said...

haha.. kalo deqla jd kerani tu pun tergelak juga dibuatnya.. token pun ada.. mmg jimat cermat sungguh adik ni... =)

makchaq said...

Duit lama tu laku kat pengumpul syiling..

Token tu boleh guna main game..

aTieYusof Family said...

hahaha..duit zaman bila lah agaknya tu dik?..:)

eira eixora said...

eh banyak juga. ingtkan satu je td. hehe! btw, dia kira manual ke pakai tangan kak?

Qhaifa Nur said...

duit lama Kakzakie..
tinggi nilainya tu...

miss cloudy said...

salam singgah, first time sampai sini :)

ieda immi said...

haa tu diaaa betapa lamanya adik menyimpan ! ;)

Mia Kassim said...

Lamanya duit syiling tu disimpan sampai tumbuh kulat dah...hehe
Token pun ada... :D

ismaliana sulaiman said...

janji bentuknya mcm syiling semuanya di simpan dalam tabung :)

Cho Zila said...

biasalah budak2kan.. samalah ngan atikah azalea...

Tihara said...

bertuah betul dapat syiling arab sebab masa beli2 kat sana haritu semuanya total genap..

Papa Mifz said...

gambar pertama tuh duitnya terhakis ke kak...??

Kesuma Angsana said...

hehehe asal ada rupa syiling semua adik simpan ye akak !

Penjejak Mimpi said...

bestnye tengok syiling. sy pun mmg simpan syiling dalam tabung 'gajah' cuma bila da banyak tu nak bawak ke bank utk disimpan... alahai... malasnya kak zakie oi... :)

~aYu~ said...

hihi.. macam2 jenis ada yer. ayu pun aritu time gi bank duit indonesia, token games.. sume ada..

NoorVictory said...

Wow! Heheh. Dulu nenek saya suka kumpul syiling negara lain kak. Tapi saya dgn adik dah hilangkan buat mainan kecik-kecik dulu. Huhuhu

Acik Erna said...

adik rajin simpan duit...he he

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.Zakie..

wah..adik dh menabung ke bank ye..
bagus2..
byk jugak koleksi duit syiling adik..
tp cma kenal 1 pun syiling2 tu dari mana..

QueeN TerataI said...

mcm2 ada tu... sya pun senyum tgk ni kak...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Macam-macam syiling yang ada :-)

Bin Muhammad said...

Biasalah...asal syiling ajer masuk tabung, semuanya bercampur....hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

syiling bru ni pun tak tahn lama..lg nmpk buruk je.

Mizz Aiza said...

banyaknya koleksi adik.. hehe..

elly nadyra said...

mcm2 ada, sure byk hasilnya ditukar kepada kertas kan....saya paksa anak2 masuk dlm bank kalau duit tu dlm tabung hehhehehehe

Zaitun said...

Boleh buat koleksi kakzakie.

Kak Zai pun ada simpan duit lama.

HeNRieTTa JoSe said...

Mcm mcm ada...syiling lamer, luar negara, token pown ada...bleh dsmpan sebagai koleksi tu...

Psss....sorry to tell kakak, the two boxes of smarties are rietta's.....diberi org....ole ole dr langkawi katanya...hehehe...

wawa syaida said...

tersenyum2 saya tengok pic syiling2 ni...rajin adik menabung :)

nea lopah said...

syiling lama ke yg 1stu kak? hehehe..mcm2 ada yer.

Aisy Nasiha said...

Macam macam koleksi syiling adik ni.. Mana dia dapat tu?

insan marhaen said...

Dulu IM pernah cuba-cuba buat hobi kumpul duit syiling lama.

Pernah dapat syiling RM1 gambar Tunku Abdul Rahman...

norh said...

Syiling yg saya kumpul dikebas pencuri..terus serik nak menabung.

KY Atie said...

hahhaa...tak apalah, syiling jugak haa

PeRdU cINta said...

hehe adik..bagus dik suka menabung..akak ada syiling arab ye..lambang pokok kurma kalau tak silap ye kak :)

Nur-nba said...

Bagusnya adik sebab rajin menabung.. erm syiling yang pertama tu kenapa jadi macam tu???

♥ ROS ♥ said...

Alamak...leh jd pengumpul tegar ni..hahahha

nurbijen said...

hihihi, semua sumbat dalam tabung yer dik....
Yg first tu, duit ke kak?

harumanvee said...

asal jumpa syiling nih . tak per boleh wat collections ...

BERT said...

fuyyo canggihnya... yg dah usang pun ada.. yang token pun ada ehehe.. bgus adik suka menabung..

Cik Gee said...

mak aih.. classic tak hengat syiling tuh... rare..

ANIM said...

duit zaman british ke kakzakie, pic yg mula2 tu...

nasib baik tabung adik, bolehlah kerana bank senyum bila nampak token, heee...

zila norazila said...

Token pn ada kn..he hee sama dgn tbung zila..mcm2 benda ada kak..

Kakzakie said...

Anak-anak kakak semua masih ada tabung sebab kadang walau si kakak tidak ada di rumah bila ada mak-pak saudara atau atok datang dia akan memberi duit jadi dlm tabung itulah kami masukkan. Utk adik macam-macam jenis tabung dia ada tapi semuanya tak penuh pun.

Syiling gambar pertama itu duit satu ringgit lama yg dah berkarat. Yg lain tu duit arab (dapat masa kakak pergi haji tahun 2009 dulu bukan yg terbaru ini) dan yg dua lagi token permainan.

Terima kasih kepada semua:-

amirah, Maria Firdz, cheqna, MOKCIK AZWA, Falsya, Cik Puan Fadli, zulaikha megat, Aju Mohit, redza, ummuaidan, Zee Suhaini, Irfa (tak ada maknanya hihi...), ♥♥azatiesayang ♥♥, aizamia3 (janji syilinglah pada dia), Nafira usof, (Lizz) http://haslizalizz.com, Pn.bayu, Lya Colours, ummiross, Norzila Zakaria, Eye_nee, aanie, azi, Myra Jay, lia, norhidana miswan, Ummi Iman, Ratu Hatiku, Knor, Rapunzeel Cikilolo, Nini D.. (syiling seringgit dah karat), faraherda.razalan, adarnadzmie, Qashmere, Juhariah Johari (mesin bank memang boleh detech Kak Ju), NM03, umi alya, Mila@Rimbun (yelah mesin dia tak accept hihi..), Fiza Rahman, mama_ka0ri, hainom OKje (janji bentuk syiling masuk tabung), ahmad humairi, Ujie, Deqla Manjew, makchaq (bukan duit lama makchaq tapi duit karat), aTieYusof Family, eira eixora (bank ada mesin pengira khas sebab itu boleh tahu eira), Qhaifa Nur, miss cloudy, ieda immi, Mia Kassim, ismaliana sulaiman, Cho Zila, Tihara (ini masa kakak belanja di BinDawood Tiha saja memang minta baki), Papa Mifz (a'ah tak tahu dimana dia juma PM), Kesuma Angsana, Penjejak Mimpi, ~aYu~, NoorVictory, Acik Erna, ♥ Cmª shIemª ♥ (sebab baru dapat tabung baru itu dia buka semua tabung yg lama), QueeN TerataI, Pokok Manggis Depan Rumah, Bin Muhammad, nuyui a.k.a miss YUI, Mizz Aiza, elly nadyra, Zaitun, HeNRieTTa JoSe, wawa syaida, nea lopah (bukanlah itu token kakak rasa), Aisy Nasiha (tak tahulah Aisy), insan marhaen, norh (oh itu koleksi norh ini bukan), KY Atie, PeRdU cINta (a'ah tu duit arab masa kakak pergi haji dulu), Nur-nba (entahlah Nur, kakak rasa dia jumpa terus masuk tabung - dah berkarat), ♥ ROS ♥, nurbijen (duit karat Nur), harumanvee, BERT, Cik Gee, ANIM (bukanlah Anim duit seringgit karat jumpa atas tanah agaknya)dan zila norazila (asal bentuk syiling aje masuk ye).

Terima kasih semua:)

Cikda said...

hahaha.. gelihati jugak.. yela asal bulat macam syiling tu semua duit la adik kann..??

Deq's Qienz said...

hehhe mcm2 ada..smua dia sumbat ekk

hajar said...

macam2 ada... heheheh

Nora Karim said...

heheh nampak sgt lama di simpan tu... hehe

Rinna said...

Bagusnyaa anak2 di ajar menabung..iye laa tahu menghargai duit.. gitu.. :)

Amanina Mads said...

hahaha..macam2 syiling ada

~ yus ~ said...

hehe, asal bulat berbentuk syiling semua adik masuk ya kak..:)

fairus mohamad noor said...

haha..mcm2 ade..asalkan berbentuk duit syiling..semua dia masuk dlm tabung ek

Riedaffya ibrahim said...

adik oh adik...semua dimasuk tabung ye

Mimie Najib said...

semangat menabung..hehe
kalau saya pun duit luar saya masukkan sekali..hehe

Cik Iman said...

syiling yg pertama tu mcm ketulan emas yang dilebur lak tengok gaya